סיפרים לשעת בוקר מאוחרת - איך עשיתי אצל עופר קולות של שטיח...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
123.jpg

...ביום שבת האחרון הגיע הודעת וואצאפ מהמאסטרו עופר שחורי שהזמין אותי להאזין באולם התצוגה לזוג רמקולים הצרפתים החדשים של AudioNec, שהוא בדיוק סיים להריץ ברייק-אין. ההאזנה הייתה לצורך חברתי ולא הייתה מקצועית, רציתי להאזין לבד ולא עם אנשים נוספים שתופסים את כל הספות שלו. לא קראתי את בפורומים את ההודעות של החברים שכבר היו אצל עופר ואני שמח על כך.

הסתכלתי מקרוב על הרמקולים, מדובר בגרסה שונה לחלוטין מאלה שהקשבתי ואהבתי במינכן. האזנתי במינכן לרמקולים של AudioNec שהיו עם 2 יציאות ואילו כאן רמקולים שונים לחלוטין, עם 3 או 4 יחידות. מה התחדש ברמקולים?
נוסף דרייבר סופר טויטר כפתי, שעופר לא יכול היה להגיד, מאיזה יצרן האלמנט. האלמנט מתחיל לעבוד מ-25,000 הרצים עובד עד 40,000 הרצים, נתון מרשים המוסיף תדרים בצורה מושלמת. פניתי לאתר החברה ולא מוזכר דבר וחצי דבר, על הסופר טויטר החדש.

ישבתי בספה ושמתי לב שיושבים נמוך מידי ושוקעים בה, עופר אמר שהספה השנייה גבוהה יותר. לצורך ההגברה כיכב מגבר של חברה צרפתית Lavradin שהייתה לא פחות ממדהימה. מקור ההשמעה היה המחשב וקומפקט דיסק של Playback Designs דגם MPS-8, שהיה בנמצא.

האזנו לכמה קטעים מפאט מתיני Missouri Sky (שם הוא נולד) בניהם קטע מספר 13, פאט מתיני נוסף Still Life (Talking), פרנק סינטרה (הכל / הקול שלו מעולה), דיוק אלינגטון - Blues In Orbit, אלה ולואיס, Jan Garbatek ועוד כמה אלבומים טובים ומכובדים.

קשה לשמוע אצל עופר, חדר האזנה שלו עמוס לעייפה במערכת תופים ועוד דברים, שלא צריכים לשמוע שם. שאלתי את עופר מה עם גרילים לכסות את רמקולים, הוא אמר שאפשר להזמין כבר.

אולי זה לא מפתיע שלקח זמן להתעסק עם מיקום הרמקולים מול הכורסא. בסוף, הזזנו את ספת הישיבה ל-3.2 / 3.1 מטרים, עד שהתגלתה במה רחבה, הם נעלמו מבחינה אקוסטית כמעט לחלוטין והרמקולים לא נשמעו עוד יותר חדים. נדמה שנמצאה ה"סוויט-ספוט" ונקודת האמצע האידיאלית. ראינו שצד שמאל וימין אכן נכונים ואין צורך להחליף צד בכבלי הרמקולים והכבלים המקשרים. סיכוי רב כי תהיה השפעה על האנרגיה האקוסטית של הרמקולים המנגנים, כשכמה וופרים נוספים מהרמקולים ליד, "מקשיבים" להם בדריכות בצורה פאסיבית ונלקחו בחשבון.

המוזיקה ברמקולים של Audionec ובמגבר Lavardin Technologies התגלתה כשילוב מנצח. המוזיקה הייתה שקופה וטבעית לחלוטין, מפורטת, הכלים בגודל פרופורציה הנכונים, הכול מוגש בצורה מאוזנת, אין תחום תדרים אחד שמשתלט על חשבון האחר. האיזון הכללי היה מצוין, טבעי מאוד והטונליות נכונה. התמונה בחדר הייתה בדיוק באמצע, במת הצליל הייתה מוגדרת, דינאמית ועמוקה מאוד. ה-AudioNec מדמה טוב מאוד את הכלים והקולות במרחב, פיזור הסטריאו מדויק ויציב והדינמיות הייתה לא פחות מדהימה.

במוזיקה לה הקשבנו, הבס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. הצלילים שנוגנו לא צרמו גם בתחום המידריינג' וגם בתחום הגבוהים. רצפת הרעש של הרמקולים נמוכה מאוד, הדינאמיקה גם המיקרו וגם המאקרו הייתה מעולה ותמונת הסטריאו בחדר מצוינת.

לא ידעתי מה לעשות אז עשיתי קולות של שטיח. לא רק שאתם לא מחכים לי בארון, אתם גם שופכים חלב על הרצפה. בשעה וחצי שהאזנתי ל-15 קטעים לא מצאתי מגרעות מיוחדות, פשוט רמקולים מושלמים.

תומר
 

תמונות מצורפות

  • 123.jpg
    123.jpg
    KB 131.3 · צפיות: 799
נערך לאחרונה ב:
יפה! עופר אירגן את החדר למופת! נראה היום כמו במגזין אודיו יוקרתי!
רמקול הזה - רמקול שקשה לתאר את רמת החוותיות שלו.
תודה תומר.
 
תודה תומר, נהניתי מאוד לארח אותך. היה גם כיף וגם מתגמל (ורד)

מערכת תופים למכירה (:
 
לא מצחיק בכלל הבלגן
 

זה כמו פיל בחנות חרסינה, אבל הרמקולים נשמעים מעולה...
 
תומר מה זה קולות של שטיח?
 
בסלנג: ניסיון של מישהו לשמור על פרופיל נמוך במיוחד בתקווה שלא ירגישו בו.
 

כתבה טובה מאוד, תודה רבה על השיתוף :).
 
 

באהבה ופירגון לעופר ולרמקולים שלו, אבל מה בדיוק אנחנו אמורים לראות בסרטון יוטיוב ש*אתה* צילמת, לא איזה דביל בתערוכה, אלא תומר שאנחנו מכירים מהפורום - סרטון שיש בו עוד פעם גיטרה עם מיתר אחד, וערוץ אחד של זמר, וערוץ אחד של REVERB, וזהו! תראה לי מערכת שעולה יותר מ- 300 שקל שהקטע הזה לא נשמע בה טוב. בכיאת דינאק. אם זאת לא אונניה אודיופילית, אני לא יודע מה כן.
 
מתנוש זה לא קטע פשוט.
טונאלית, נשמע שהמערכת לא חמימה.
 
אין מה לריב:) פשוט להגיע ולשמוע פעם...
מציע לקחת איזה קבצים האהובים אלכם או סי די, כך שלא לגרום לעופר לחפש בספריה האין סופית שלו:)
 

אני כתבתי מערכת. לא שמעתי בוידאו רק רמקול.
 

היי,

סליחה, הסרטון ביוטיוב לא שלי :שתוי:.
 

ההתרשמות שלי דומה לזו של תומר. היא דומה גם לזו של הכתב בקישור, אם כי, לטעמי, אני מעדיף שגם ההגברה תהיה נייטרלית, כמו הלברדין הנהדר, ולא משהו "חמים". היופי ברמקולים האלה הוא הנייטרליות הפנטסטית שלהם, אז למה לעוות, סליחה, "לחמם" אותם?
 
אני זוכר ששמעתי את הרמקול במינכן והבמה היתה יחסית פורוורד, נשמע לי די חמים עם מיד גדול אבל גם היו כמה מנורות בדרך..
די אהבתי את התוצאה אבל זה לא היה נשמע לי נייטרלי
אני סקרן מישהו שמע גם אצל עופר וגם במינכן והתרשם באופן שונה במובהק ?
 
אני זוכר ששמעתי את הרמקול במינכן והבמה היתה יחסית פורוורד, נשמע לי די חמים עם מיד גדול אבל גם היו כמה מנורות בדרך..
די אהבתי את התוצאה אבל זה לא היה נשמע לי נייטרלי
אני סקרן מישהו שמע גם אצל עופר וגם במינכן והתרשם באופן שונה במובהק ?
שמעתי גם במינכן וכמובן גם אצל עופר (גם כתבתי את התרשמותי ) קח בחשבון של עופר גרסה שונה ממה שהיה במינכן, אך עם אופציה להוריד סאב וליצור קונפיגורציה זהה.
במקרה הנ״ל לא הבחנתי בממש הבדלים, אך שוב יש לקחת בחשבון שבמינון היה טיפול בחשמל, הגברה, כבילה ומקורות ברמה בטורפת שברור הוסיף לסאונד.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור