סיבליוס

  • פותח הנושא stam
  • פורסם בתאריך

stam

אוהב את התחום
הודעות
221
מעורבות
78
נקודות
28
מה ההמלצה שלכם לביצוע הטוב ביותר למכלול הסימפוניות של סיבליוס(ביצוע+הקלטה) ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
Osmo Vänskä הקליט את הסימפוניות פעמיים עבור BIS, פעם אחת עם תזמורת Lahti -- ביצועים מצוינים בהקלטות טובות, כנראה ב-16/44.1 -- ופעם עם תזמורת Minnesota, שאמנם הוקלט כנראה ב-24/96 ויצא על SACDs, אבל הביצועים די משעממים אותי והסאונד לא מצטיין.

עוד הקלטה דיגיטלית מוקדמת, שנתקלתי בה רק ב-16/44.1, למרות האגדה האורבנית ש-Decca הקליטו ב-18/44.1 די בהתחלה -- Ashkenazy עם תזמורת Philharmonia. אשכנאזי הקליט לפחות חלק מהסימפוניות בחברת Exton, ויש לי SACD בודד בסידרה.

ההקלטות ה"קלאסיות" מבחינתי הן אלה של Maazel עם Vienna Philharmonic.

עוד סיבליוסניק הוא Paavo Berglund, שהקליט גם עם תזמורת Bournemouth Symphony ב-EMI, גם עם The Chamber Orchestra Of Europe ב-Finlandia וגם עם Helsinki Philharmonic ב-Warner. ההקלטה האמצעית זכתה בשבחים על ההקלטות מ-Harry Pearson האגדי (HP) מהירחון The Absolute Sound (TAS). יש לי הוצאה יפאנית של הנ"ל ואני לא בטוח שהיא עדיפה בהרבה על האחרות, אבל אולי זה עניין של מערכת ו/או טעם.

יש גם הקלטות של Neeme Järvi (האב) עם תזמורת Gothenburg ב-SACDs שכנראה די קשה להשיג, ועם Paavo Järvi (הבן) עם תזמורת Paris ב-CDs, וגם ב-Download 24/96. אני לא מכיר הקלטה בניצוח רוח הקודש :) מאת הבן יש לציין את הקלטת הסימפוניה השנייה ב-Telarc SACD.

למען האמת, אין לי המלצה חד משמעית. כל אלה ממש טובים, למעט המחזורים המלאים של משפחת Järvi שאני אוהב פחות. באופן עקרוני הייתי כנראה בוחר מבין שלושת הראשונים לפי הסדר האמור, למעט אולי החלפה בין המקום השני לשלישי. לא בטוח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
Berglund

יש שני סטים, שניהם נהדרים.
הוזכרו
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור