לשמיעה באנלוג צריך שמיכה מפוך אווזים טבעי ולשמיעה בדיגיטל צריך מפוך סינטטי.שטויות , יש לי טלויזיה בין הרמקולים , משפרת את הפוקוס , בלעדיה לא נשמע מפוקס , מה זה השמיכות הללו?
הוילון אצלך מעבר לשקט ומניעת ההחזרים שנותן .אין דרך באמת להבין את השפעתו של מסך הטלוויזיה, ברגע שבוחרים להסתירו
בין עם זה מגבת, שמיכת פוך, וילון, בנאדם
מייצרים שטח ספיגה/בליעה ומן הסתם וברור שמשפיע על הבמה לכאן או לכאן.
אצלי יש וילון האפלה כפול, 100% צפיפות,
וילון עצמו בעל שתי שכבות ובינהם רפידת ספיגה.
אותו וילון יש לי אותו
בשלוש מקומות
1. לאורך קיר 6 מטר (קדמת הבמה) מאחורי הרמקולים הקדמיים, ולמעשה מסתיר מסך טלוויזיה גדול 83 אינץ.
2. וילון נוסף לאורך אותו קיר 6 מ'(מסילה נוספת) המסתיר מסך הקרנה, מעין תחושה תאטרלית.
3. וילון בניצב המסתיר קיר ויטרינה 4 מ'.
כאשר אני פורס את הוילונות אצלי
החדר שקט לחלוטין!
כאשר אני לא משתמש בוילונות
אמנם השקט פחות מורגש.
אך אני לא מרגיש שאני מפסיד עומק או פירוט או רבדים.
ואני לרוב, האמת
אולי עצלנות שלי
כאשר אני שומע לבד
ולא באים חברים
אפילו לא פורס את הוילונות
ונהנה מאוד גם כאשר אין לי שום השפעה של הוילון.
לגבי מסך הטלוויזיה
לא מרגיש צורך ממשי למהר ולכסות אותו.
אבל שוב זה מקרה שהוא אולי ספציפי אצלי.
צפה בקובץ המצורף 61196
צפה בקובץ המצורף 61197
דןמה הסיבה שתמיד צריך להרחיק מהקיר ?
זו זכותך המלאה .בתור אחד שעבד באולמות קונצרטים לא מוגברים וישב בחזרות בנקודת האזנה אופטימלית, בחדרי המלבני הלא גדול בבית כל רמקולים שהזזתי לשליש מהחדר קדימה נשמעו הכי נכון, לא הרגשתי צורך לפצות בשינויים במערכת ולא לחפש דיפים בזכוכית מגדלת.
בוקר אור אודי ,בוקר טוב דן
שוב לשאלתך, הרחקת הרמקולים מהקיר איננה מחייבת. בנוסף מידת המרחק מהקיר כפי שגם ציינתי קודם לכן מצריכה בדיקה ואפשר כפי שהוספת בהתאם להתנהגות הרמקול בחדר, ובייחס אליו.
הנסיבות אכן חשובות להבנת התופעה. אף על פי כן, זו לא חדשה אודיופילית מרעישה שעל מנת לייצר סאונד עם עומק בבמה, לצד אשליה שהרמקולים כמו נעלמים, קשה להשגה כאשר הרמקולים כבולים לקיר.
מדובר אם כן במצב שהוא מעבר לרע במיעוטו. ככזה הוא עדיף על מצב שבו נשאיר את הרמקולים בסמיכות לקיר.
חחח אתה לא לבדONE MAN OPINION
אודי,דן היקר
ראשית מי אמר "תמיד" ו"חייב" ובהקשר למה. לגבי איכות סונית שהושגה ביד המקרה גם אם לא עברה בקרה מדעית, היא איננה ראויה להרמת גבה על אחת כמה וכמה להפוך לבטלה בשישים.
גם תצפיות מדעיות מבוססות בחלקן על ניסוי וטעייה, ותגליות מדעיות מושגות לא פעם ביד המקרה.
לבסוף אודיופיליה זה לא מדע מדוייק, וכל אחד והבקרה שלו.
נכון. אבל הרבה מתכנוני הפורטים האחוריים - הם כושלים. משתעלים , ומה לא ?חחח אתה לא לבד
עוד 2 סנט:
האנרגיה מפורט אחורי מתפיידת די מהר - כמה עשרות ס"מ והאימפקט של הפורט מתחיל להיות זניח בהקשר הזה.
מה שיהיה יותר דרמטי, אם מסתכלים על מה קורה אחרי 30-40 ס"מ - קרבת הוופר התחתון לרצפה, ביחוד אם הוא וופר יחיד. עוד יותר - כאשר יש גם קרבה לקירות הצדדיים. זאת משום שההבדל בין גיין של רצפה בלבד, לגיין של פינה - הוא כבר משמעותי...
ר.
נכון. אבל מיכוון שאתה מדבר ספציפית - ההבדל הוא בעיקר לעניין מיקום הספה בצמוד לקיר האחורי.ששם יש ערמות של באסים.אם נרצה או לא, קיים הבדל תהומי בין העמדת המערכת והרמקולים בציר הרוחב של החדר, או לאורכו ועל זה אף אחד לא הרחיב כאן.
מסכים - בחדר ישראלי טיפוסי כאשר החלופה היא העמדה לרוחב= היצמדות הספה לקיר האחוריבשינוי שביצע גיא ללא קשר לעצתו של יאיר ולבסוף בעזרתך, רמקולים נשמעים לרוב טוב יותר בסמוך לקיר תומך בניגוד להצבה לרוחב החדר. ראה לדוגמה ההפרשים בנתונים שגיא מדבר עליהם
לא רק. יש עוד המון.הרמקולים של מג'יקו ספציפית, הם רמקולים שנשמעים במייטבם קרוב יותר לקיר וזאת בשונה מרמקולים אחרים.
לא רלוונטי .עם תיבה או בלי תיבה - תדרים מתחת ל 100 הרץ הם אומניים ושאר תדרי הרמקולים נשלטים כפי שמציגות המדידות של הרמקול,כנל אצל גיא ששם משתמשים בטכנולגיה אחרת כדי להשיג את אותו דבר בדיוק.לגבי המערכת של החבר תומר, מדובר ברמקול נטול תיבה, ובדומה למגיקו של גיא מאפשרת את הצמדתו לקיר ביתר שאת ואכן ללא פגיעה בתלת מרשים עומק וכו.
וזה מנסיונך האישי שכלל מספר רמקולים מסוים. הרי יש משפחות של רמקולים -המון - שנועדו לכך.אצלי לדוגמה הרמקול בנוי בחלק המיד והגבוהים שלו בטיפולגיית הורן. למרות זאת מיקומו בסמוך לקיר הרוחב משתיקה אותו. לפחות מנסיוני מקרים כאלה שכיחים יותר מהדוגמה של גיא ותומר.