מתי כספי.. ז"ל... יהי זכרו ברוך

  • פותח הנושא פותח הנושא shokroun
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,543
מעורבות
822
נקודות
113
טוב אי אפשר לא להזכיר את פרידתו מהעולם הזה,
של יוצר שהוא אחד מעמודי התווך
של המוסיקה העיברית ,
מתי כספי.
ז"ל.

המורשת שלו תפאר את פסקול חיינו עוד שנים קדימה.
גם ההקלטות שלו הסבו לנו עונג - רבות מהן הוגשו בצורה חמה ומלאה עם ניואנסים ריגשיים עזים.

אצל @gtr איתן שמעתי את הביצוע שלו, בהופעה חיה בערד ל" היא חזרה בתשובה ", הוא ופסנתר ו2 לבבות, ונפעמתי.

כחובב רדיו, והוא הושמע רבות, חיכיתי בשעות מסויימות וציפיתי שיגרילו שיר וביצוע שלו- תמיד מרגש, ותמיד מעניין ותמיד ממחיש את גדולתו של המדיום ה FM'האי.

אז עת מצוא הגיע,
וזה כל האדם,
ואיזה אדם הוא היה
ואיזה חיים הוא חי.

היה שלום,
בדרכך הייחודית
הסבת לי , ולרבים,
המון רגעים מרגשים.
 

נערך לאחרונה ב:
מהבוקר משמיעים יצירות שהיה מעורב בהן.
היוצר הכי פורה שהיה לנו
 
אחד ויחיד
 

גאון, עדין, נצחי.
עצוב מאוד.
 
יהי זכרו ברוך,
אין שני לו
 
אבן יסוד מוזיקלי ותרבותי.
 

כספי ואני — ב Wednesday, 23 October 2019
יצא לי לשבת ממש בצמוד לכספי בהופעה של ספאנו בולאני במרכז עינב. למי שמכיר אולם מספיק קטן ואינטימי על גג המרכז מסחרי של גן העיר .
הופעה שארגן ניצן קרמר , רעיונית אומנותית ומעשית- יצא בהדסטארט שניתמך על ידי קבוצת מאזינים קטנה שהצליחה להרים כלכלית מופע כזה.
החלק הראשון היה קטעים ומחווה לסשה ארגוב, והחלק השני הוקדש למוזיקה ברזילאית.
כשחושבים על זה — די ברור שכספי יתחבר להופעה כזו: פסנתר במרכז, ג’אז, ארגוב, ומוזיקה ברזילאית. שילוב מדויק.

מעבר למוזיקה ולהופעה המקסימה של בולאני שידע לכשף בפסתנר (ושגם יצאה בהמשך כדיסק), היה מרתק במיוחד לראות ולחוות את כספי כמאזין.
מה שאני זוכר הכי חזק — עד כמה הוא היה מהופנט. שקוע לגמרי, מקשיב באמת, עם נוכחות מלאה. רגע קטן, אבל מאוד חזק עבורי לראות גיבור תרבות מקשיב באמת לגיבור תרבות אחר מנגן את הדברים שבאמת מעניינים אותו .
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור