מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
..... מהדרך הארוכה והמפותלת הזו הבנתי שלא מערכת הכיול היא החשובה, אלא מי שיודע לכייל אותה. .
זו אמירה מאוד ספציפית ואישית היות ו-

מערכות הכיול הללו שונות מאוד אחת מהשנייה: ביכולות, בתוצאות, בגמישות, בתמיכה, במערכת ההפעלה וכמובן בעלויות..

כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה.

ככל ומסתמכים על מכיילים חיצוניים, בין מקומיים ובין תוצרת חוץ, הסיפור הזה הופך להיות מאוד יקר, כי הכיולים הללו הם לא בבחינת זבנג וגמרנו וימי כיול יגיעו לאלפי שקלים, או אלפי דולרים, תלוי מי המכייל.

טעם משתנה, ריהוט משתנה, אלקטרוניקה משתנה, רמקולים שמעט זזים, כל אלו ועוד דורשים כיול מחדש וככל ויש כאן הסתמכות על עזרה חיצונית, מדובר בסכומים לא מבוטלים.

ברגע ששינית פרט אחד, הזזת מיקום של רמקול, שינית סאבוופר, החלפת הגברה, אין שום אפשרות להמשיך ולהקשיב למערכת, היות והיא בכלל מתקנת מצב שונה לחלוטין, מצב זה יגרום כמובן לעיוותים מהותיים בסאונד וישמע רע מאוד!

לדעתי ויסלחו לי כל אלו שהייתי אצלם מטוב ליבי ועל חשבון זמני היקר, המערכות הללו מחייבות את בעליהן להתכבד וללמוד על אודיו בכלל ועל המכשיר בפרט ולא, צריך חברים קרובים עם הרבה רצון טוב, או

...כיסים מאוד עמוקים.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
העניין הוא מכלול - שילוב של כמה רכיבים. תוכנת דיראק איננה מנותקת מהרסיבר או הפרוססור שבו היא מותקנת. יצרני הרסיברים והפרוססורים משלמים לדיראק דמי זכיון כדי לשלב את התוכנה במוצרים. זהו שילוב של תוכנה + ברזלים. לכן השילוב חייב לכלול את עלויות הרסיבר משום שרוכשים אותו כדי לפתור את בעיות השמע בחדר באמצעות הכיול, אחרת מה עשינו? השילוב חייב לכלול גם את עלויות הסאב וופר - סאב וופר הוא הכרח במערכת המבוססת על כיול אקוסטי אקטיבי, פרטים אצל דן נגר ואצל רן מויאל. בנוסף, אי אפשר לחלק עלויות של מוצרים מוגמרים.
אני רואה שהדברים לא נקלטו, אז אנסה להסביר אותם שוב.

כנראה שאתה לא מכיר את המונח ו/או צורת החשיבה של העמסת עלויות.

גם אם מעדיפים רסיבר X שיש לו את היכולת לבצע RC על פני רסיבר (או הגברה אחרית) Y ללא היכולת הזו, עדיין בכל מקרה, אם רוצים לשמוע משהו, צריך הגברה בחדר. לכן מה שעולה לך להכניס RC מבחינת ה-processing אינו 100% העלות של X, אלא ההפרש בין X ל-Y.

כנ"ל לגבי סאב. גם אם הטריגר שלך להכניס סאב הוא RC, עדיין הסאב קונה לך יתרונות מובהקים שאינם קיימים בלעדיו, כמו למשל להפוך רמקול מדפי להיות שקול -- ואולי עדיף -- על רמקול full range, או לשפר את הבאס של רמקול full range במידה ניכרת, וגם זה שווה כסף, לא רק תוספת היכולת הנדרשת ל-RC.

למעשה, גם אם הטריגר לרכישת RC או פרוססור תומכי RC הוא RC, בעצם קונים בזה גם את היכולת לשלב סאב במערכת בצורה מושלמת, וגם זה שווה כסף.


לגבי להשוויץ או לא - הדיון לא עוסק בכלל בביצועי המערכת ולמי יש מערכת יותר טובה. אתה לא נוהג להשוויץ, אבל נוהג לשתף, פירטת כאן לא פעם ובהרחבה את הרכב המערכת המפוארת שלך (בלי שום ציניות - מגברי מונו של אודיו ריסרצ׳ הם מוצרים מעולים, וכך גם רמקולי השופר-טוויטר פלאזמה יחד עם הוופרים הדינמיים של אקפלה שהיתה לך הזכות להיות מראשוני הבעלים שלהם בישראל).
מה שאמרתי בנדון הייה בעקבות זה שהצגת את הדברים כאילו סבלתי נוראות. אז להיפך, דווקא נורא נהניתי!


ועשית טעויות - הכנסת מערכת לא מכויילת לחדר שלא התאים לה.
אני לא מתייחס לזה כ"טעות". עד לפני X שנים, כולם הכניסו מערכות לחדרים לא מטופלים, ונהנו לגמרי. אז מה?

אני לא מתייחס למצב שבו נהנים מהמערכת כאל "שבור", גם אם שום דבר לא מכוייל, ומדידות יראו בעיות אקוסטיות מהותיות. וזה משהו שכתבתי אינספור פעמים בעבר, זה לא משהו שאני אומר כרגע כהצדקה עצמית.



וכשגילית את העובדה הזו, רכשת והוספת למערכת פרוססור של טרינוב שתפקידו לתקן את הטעות ולהתאים את ביצועי המערכת לתנאי החדר שלך.
תפקידו לא "לתקן את הטעות", אלא "לשפר יחסית למה שהיה מהנה מאוד גם בלעדיו".


לא כתבתי שהמצב אצלך היה איום ונורא
כתבת
אחרי שסבלת מהתוצאה ולא מעט
אז לא, לא סבלתי בכלל. נהניתי.


כתבתי ואני עומד על כך - שאתה תיקנת את הטעון תיקון כתוצאה מטעות בסיסית שביצעת.
אתה יכול לעמוד, לשבת או לשכב על זה. טעות לא הייתה כאן, לא בסיסית ולא בכלל.


לגבי הכיול הבסיסי - תיאור של תוצאת צליל כ״סביר בהחלט״ לגבי מוצר שמתיימר להיות פרוססור בין הטובים בעולם וגם עולה כך, הוא תיאור מעליב.
יש אנשים שעומדים על זכותם להיעלב גם ממצבים שאין מה להיעלב מהם, אבל כאן זה פשוט אי הבנת הנקרא: "סביר בהחלט" מתאר את הכיול, לא את התוצאה.


אני שמח שרן מויאל כייל אצלך את הטרינוב לשביעות רצונך המלאה. וגם מציאת מיקום עדיף לאחד הסאבים בידי דן נגר יכולה להיחשב מבחינתי כחלק מתהליך כיול הנעשה בידי מומחה.
אתה יכול להחשיב את מה שאתה רוצה איך שאתה רוצה. אתה יכול לקרוא "כיול" לחתול של השכנים.

כיול של מכשיר/תוכנת RC זה מונח טכני ספציפי, שאינו כולל את הצבת הרמקולים, הסאבים, מקום הישיבה, אקוסטיקה פאסיבית ולא יודע מה עוד. לא כולל. נקודה.


אני מדבר על הטעויות שאני ביצעתי וגם אתה ביצעת כצרכנים. שנינו הכנסנו מערכות סאונד רב ערוציות לחדרים בעייתיים (בצורה כזו או אחרת) ללא כיול אקוסטי אקטיבי, וזו היתה טעות ובמבט לאחור גם טמטום. שנינו תיקנו את הטעות ויצאנו ממצב הטמטום ע״י רכישת פרוססור מתקדם ומתוחכם הפועל בדרך של כיול אקוסטי אקטיבי. שנינו הסתמכנו לשם כיול הפרוססור על נסיונם של מכיילים מומחים. אתה יכול להציג את כל התהליך באופן חיובי במאת האחוזים אבל זו מכבסת מילים. אני מעדיף להיות ישר עם עצמי ולהודות בטעויות שנבעו מטמטום וחוסר ידיעה. תיהנה מעדכון התוכנה המהותי והחדש של טרינוב, כפי שאני מקווה לשפר את ביצועי הסטורם ע״י התקנת תוכנת דיראק ארט החדשה.
זה לא שאתה ישר עם עצמך, אתה פשוט חושב עקום.

לא מדובר בטעות, מדובר בתהליכי שיפור. מתחילים עם משהו, וכל פעם משנים משהו מתוך מה שיכולים לשנות. לרוב זה לטובה, אבל יכולות להיות גם נסיגות בדרך -- שאולי להן אפשר לקרוא "טעויות".

זה בפועל כמעט בלתי אפשרי אפריורית להתחיל ישר במצב האופטימלי, וזה טיפשי (מטומטם, כלשונך) להתייחס להתחלה שאינה ישירות במצב האופטימלי כאל "טעות", אבל אתה עומד על השטות הזו וחושב שאתה ישר עם עצמך.

נו, שויין.
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
אני רוצה לצאת חוצץ! :p
נגד התפיסה שתיקון אקטיבי זה שיפור רק "בנקודות", רק למערכות קצה ורק ביוקר.

ככל שקיימות בעיות (התערבות-של-החדר למקרה ש"בעיות" נשמע למישהו שיפוטי מדי), תיקון מושכל ישפר מערכת בכל רמה ולא בהכרח בעבור כליה או שתים.

אם זה לא היה ברור מספיק - אני אישית לא משחק במגרש האולטרה יקר וחוויתי (ומדדתי :cool:) שיפורים מהותיים בתקציבים צנועים בהרבה.
אפשר גם אפשר להריץ דיראק על PC. עובד כמו קסם (צריך לחיות עם המשמעויות של PC לעומת appliance). MiniDSP זה פתרון נהדר, לא מלוטש כמו Storm או טרינוב אבל עובד יופי - סדרות ה-SHD וה-Flex מומלצות (אצלי SHD Studio). יש ל-Nad את ה-C658 כפרה/דאק דו ערוצי שמריץ דיראק. יש עוד רסיברים רלוונטים. אפשר גם לבצע תקונים ידניים (לפעמים פילטר יחיד עושה הבדל של שמים וארץ). יש גם תוכנות PEQ על PC - חלקן חינמיות. לגיקים "קשים" - Camilla DSP רץ יופי על RPi..
יש גם קומץ דאקים עם EQ - אני לא מכיר הרבה דוגמאות אבל RME מעולים (איסי נדמה לי העלה דוגמה לתיקון בסט-אפ כזה). גם ב-Roon אפשר לישם פילטרים.
יש בכלל גם כמה רמקולים אקטיבים עם כיול מובנה. לא זולים אבל מהווים מערכת קומפלט.
בקיצר, יש פתרונות בטווח שבין 0+$79 (מיקרופון חייבים..) לכמה אלפים.
נכון, זה לא יהיה ה"קצה" (אני כבר מגעיל את עצמי עם המלה הזאת) של ה-RC כמו הסט-אפ של רן או כמו סטורם מכוייל ע"י דן. אבל זה ישפר, באבוה ישפר כמעט כל מערכת (אל תתלו אותי, אני באמת מאמין בזה).

לעניין העמסת העלויות - כמובן שעמיר צודק. גם בעניין הסאב/-ים. ואגב, אמנם נכון שסאב נותן לRC (ולבעליו :)) יותר גמישות ו"בשר" לעבוד אתו - אבל תיקון אקטיבי לא מחייב סאב ולסאב ערך משלו בכל מקרה.

ללמוד - לא עולה כסף.
למדוד לבד - גם (חוץ מעלות מיק צנועה).
כן, הלוואי והיה יותר מבחר, הלוואי שכיול מקצועי היה נגיש יותר, הלוואי שהפתרונות היו אינטואיטיבים יותר להפעלה, אבל - בואו, זה אתר אודיופילי, חוגגים פה רכישות בעלויות מצמררות חדשות לבקרים, חופרים ומעמיקים בכל מני כיוונים שונים ומשונים - נסו גם את הכיוון הזה.

כבר כמעט סופ"ש :שתוי:
רועי
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
43
נקודות
18
אלה חישובים עקומים לגמרי, כי הם לוקחים בחשבון לא רק את עלות ה-room correction לכשעצמו, אלא מעמיסים על זה גם את כל ההוצאות על הגברה/רסיברים, והסאב/ים, שיש להם פונקציונליות וערך לא רק לעניין ה-RC, ויכול להיות שכל או רוב הציוד הדרוש כבר קיים. הגזמת לגמרי, או שאין לך מושג איך עושים תחשיבים כאלה. שכחת להעמיס גם את המקור, הרמקולים והכבילה. כך היית יכול לנפח את הסכום הרבה יותר. חבל.

גם לא בטוח שיש צורך במכייל מקצועי לרסיברים -- עד כמה ההבדל גדול עם/בלי -- אולי אפשר להסתפק ב-90% מהתוצאה שמקבלים באופן אוטומטי -- ומעניין מיהם שלוקחים 6000 ש"ח כדי לכייל מכשיר של 9000 ש"ח, למעט אולי אם הם מרגישים שנפלו על פראייר.

ולא כללת את המסלול של תוכנה בלבד עבור מי ששומע דרך מחשב.

בקיצור, טעיתי לחלוטין כשנתתי לך קרדיט שאתה יכול לחשב את העלויות *שלך*. אפילו את זה אתה בעליל לא יכול לעשות כמו שצריך.
איזה תגובה ארסית ומגעילה בשרשור מאד מעניין ומלמד
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כל המסלולים הם מסלולים רב ערוציים - ולא מסלולי סטריאו, כי זהו בסיס ההוצאה שלי.
זה אולי המסלול שלך, אבל בפועל, מה שמעניין את רוב הקוראים זה כנראה רק סטריאו.
העלויות שלך מנופחות בריבוע, גם כי אתה מעמיס עלויות בצורה מטעה וגם מתייחס לסראונד.

וזה לא אחראי כי בעצם מי שיקרא את הניפוחים שלך עלול לחשוב שממש לא כדאי לו להיכנס לעניין ה-RC אם העלויות כאלה מפוצצות.

אני לא יכול להעיד לגבי העלויות, כי במקרה בנסיבות ספציפיות היה לי מזל לקבל Trinnov Altitude 16 (רב-ערוצי, שמתאים למערכת שלי) בהנחה, ובכלל לא עשיתי סקר שוק, בטח לא לסטריאו, ולא כולל תוכנות בלבד.

אני כן יכול להוסיף שמי שמחפש RC לסטריאו במחירים יותר עממיים יכול לרכוש Lyngdorf TDAI-1120 סביב ה-11,000 ש"ח או את ה-TDAI-3400 סביב ה35,000 ש"ח (תלוי קונפיגורציה, המחיר בכתבה לא מעודכן), והמכשירים האלה אינם דורשים מכיילים מקצועיים.

ה-entry level של טרינוב לסטראו הוא מודל חדש שנקרא Amethyst (מחליף את ST2 HiFi), ועולה בסביבות 50,000 ש"ח -- לא רק RC אלא "On a single chassis, it combines an audiophile preamp, active crossovers, high-quality 24 bit/192kHz DACs, a network renderer, and the world’s most advanced speaker/room correction: the Trinnov Optimizer".

וכפי ש- @RB68 כתב, יש אופציות זולות יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
איזה תגובה ארסית ומגעילה בשרשור מאד מעניין ומלמד
או, כבר מזמן לא הייתה תגובה מאיש היציע, שלא תורם שום דבר לאף דיון, אבל לוקח על עצמו את תפקיד איש הנימוסים וההליכות -- פונקציה שאינה נדרשת בפורום אודיו -- ומחלק ציונים לאלה שכן כותבים. גועל נפש.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני לא חושב שיש בעיה עם הידידותיות של השפה, או הבהירות והשקיפות. העלויות משתנות בהתאם לצרכים, והן שונות מאוד בין המכשירים החיצוניים ברמות השונות לבין תוכנות ורסיברים.

זה לא תפקידנו "לחבב" את הנושא -- כאן לא גן ילדים. אנחנו פונים לאנשים בוגרים, עם הסברים ונימוקים טכניים ומוסברים היטב.



כל העניין הוא שיש עוררין על כך. אחרת לא היו כל הוויכוחים המיותרים.
"כל העניין הוא שיש עוררין על כך. אחרת לא היו כל הוויכוחים המיותרים."

זוהי הנגזרת של: "אני לא חושב שיש בעיה עם הידידותיות של השפה, או הבהירות והשקיפות. העלויות משתנות בהתאם לצרכים, והן שונות מאוד בין המכשירים החיצוניים ברמות השונות לבין תוכנות ורסיברים. זה לא תפקידנו "לחבב" את הנושא -- כאן לא גן ילדים. אנחנו פונים לאנשים בוגרים, עם הסברים ונימוקים טכניים ומוסברים היטב."

התנשאות, זלזול וביטול של האחר שלא חושבים בדיוק כמוך אלה שורש הבעיה, אבל לא ציפיתי לכוון מחשבה אחר או בדל של אמפטיה מצדך.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לדעתי יש צורך במכייל מקצועי גם לרסיבר עם דיראק לייב 2.0 שעולה כ-9000 ₪. כי מכייל מקצועי יביא לתוצאה טובה יותר. הוא יודע לבצע את המדידות באופן טוב יותר מהמקרופון קקמייקה שמצורף לרוב הרסיברים, כי לכל המכיילים יש מקרופוני כיול טובים יותר, והשימוש בהם הוא חלק מהשירות שלהם. מכייל מקצועי יודע גם לקרוא את הגרפים בעקבות המדידות ולבצע תיקונים. לדעתי הדו שיח עם המכייל לאחר המדידות והכיול כדי לתקן אם צריך ולהתאים את ביצועי הרסיבר למה שאתה, כבעלי המערכת, מצפה לקבל (עניין של טעם אישי) גם הוא חשוב ביותר, ושווה את הכסף שמושקע בתהליך.

לגבי הוספת הרכיבים - רום קורקשן רב ערוצי של דיראק לא מגיע לבד. הוא צריך במינימום שני רכיבים נוספים - סאב וופר שהוא הכרח במערכת שמבוססת על כיול ותיקון חדר ורסיבר. העלויות של רסיבר+סאב וופר סביר+תשלום למכייל מקצועי הם מינימום 18000 ₪. אשמח לשמוע על מכייל מקצועי-ישראלי שצבר נסיון עם מערכות כיול של דיראק ומוכן להגיע אליך הביתה תמורת אלף-שלושת אלפים שקלים. כפי שאני יודע מכיילים מקצועיים בישראל (שאינם דן נגר) גובים על השירות שלהם לפחות 4000 ₪ בתוספת מע״מ.

וכמי שהסתבך לא מעט בכיול הטרינוב האישי שלו, אתה האחרון שיכול להטיף מוסר בדרכך הצודקת תמיד, הפסקנית תמיד שתמיד שמח מאוד ומעומק ליבו המפרגן להעמיד אחרים על טעיותיהם, על חוסר ידיעותיהם ועל טמטומם. אבל גם אתה טעית לאורך התהליך בשנים האחרונות לא מעט בטמטומך כי רב. ראשית, הכנסת את המערכת המפוארת שלך לתוך חדר לא מתאים ללא כיול. אחרי שסבלת מהתוצאה ולא מעט, ביקרת אצל רן מויאל, התרשמת מהתוצאה עם הטרינוב, הזמנת הדגמה עם כיול בסיסי אצלך בבית, ובעקבותיה רכשת אותו. אם היית מרוצה עד הגג מהתוצאה אליה כלאת את עצמך באותו חלל מהולל, לא היית קונה את הטרינוב, הלא כן?

באותו שלב שלאחר הקנייה הסתמכת בכיול הטרינוב שלך באופן בסיסי וראשוני על כיול טלפוני שבוצע בידי מומחה צרפתי דגול מטרינוב בשם אנטואן. כיול טלפוני כשמו כן הוא - המומחה הדגול הצרפתי (והוא אכן דגול ללא שמץ של ציניות) קרא את הגרפים של הכיול בטרינוב שלך, בחלל ההאזנה שלך בלי לשמוע אפילו לשניה את התוצאה במקום באמצעות שתי אוזניו, כי הוא מה לעשות נמצא בצרפת. ואתה היית כל כך מרוצה מהכיול הטלפוני הזה והתיקונים הטלפוניים שבעקבותיו שבשנים שחלפו מאז באו אליך הביתה, פיזית, שני מכיילים מומחים ישראלים שוב ושוב, כדי לתקן ולשפר. עד כאן תיאור קצר ותמציתי של המופע ״קסנר והטעויות״.
החרא המופשט שיוצא לעיתים מפי בטל בשישים לעומת החרא שהוא נותן להרגיש לחובבים אחרים שרוצים ללמוד ועושים טעויות בתום לב תוך כדי.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני רוצה לצאת חוצץ! :p
נגד התפיסה שתיקון אקטיבי זה שיפור רק "בנקודות", רק למערכות קצה ורק ביוקר.

ככל שקיימות בעיות (התערבות-של-החדר למקרה ש"בעיות" נשמע למישהו שיפוטי מדי), תיקון מושכל ישפר מערכת בכל רמה ולא בהכרח בעבור כליה או שתים.

אם זה לא היה ברור מספיק - אני אישית לא משחק במגרש האולטרה יקר וחוויתי (ומדדתי :cool:) שיפורים מהותיים בתקציבים צנועים בהרבה.
אפשר גם אפשר להריץ דיראק על PC. עובד כמו קסם (צריך לחיות עם המשמעויות של PC לעומת appliance). MiniDSP זה פתרון נהדר, לא מלוטש כמו Storm או טרינוב אבל עובד יופי - סדרות ה-SHD וה-Flex מומלצות (אצלי SHD Studio). יש ל-Nad את ה-C658 כפרה/דאק דו ערוצי שמריץ דיראק. יש עוד רסיברים רלוונטים. אפשר גם לבצע תקונים ידניים (לפעמים פילטר יחיד עושה הבדל של שמים וארץ). יש גם תוכנות PEQ על PC - חלקן חינמיות. לגיקים "קשים" - Camilla DSP רץ יופי על RPi..
יש גם קומץ דאקים עם EQ - אני לא מכיר הרבה דוגמאות אבל RME מעולים (איסי נדמה לי העלה דוגמה לתיקון בסט-אפ כזה). גם ב-Roon אפשר לישם פילטרים.
יש בכלל גם כמה רמקולים אקטיבים עם כיול מובנה. לא זולים אבל מהווים מערכת קומפלט.
בקיצר, יש פתרונות בטווח שבין 0+$79 (מיקרופון חייבים..) לכמה אלפים.
נכון, זה לא יהיה ה"קצה" (אני כבר מגעיל את עצמי עם המלה הזאת) של ה-RC כמו הסט-אפ של רן או כמו סטורם מכוייל ע"י דן. אבל זה ישפר, באבוה ישפר כמעט כל מערכת (אל תתלו אותי, אני באמת מאמין בזה).

לעניין העמסת העלויות - כמובן שעמיר צודק. גם בעניין הסאב/-ים. ואגב, אמנם נכון שסאב נותן לRC (ולבעליו :)) יותר גמישות ו"בשר" לעבוד אתו - אבל תיקון אקטיבי לא מחייב סאב ולסאב ערך משלו בכל מקרה.

ללמוד - לא עולה כסף.
למדוד לבד - גם (חוץ מעלות מיק צנועה).
כן, הלוואי והיה יותר מבחר, הלוואי שכיול מקצועי היה נגיש יותר, הלוואי שהפתרונות היו אינטואיטיבים יותר להפעלה, אבל - בואו, זה אתר אודיופילי, חוגגים פה רכישות בעלויות מצמררות חדשות לבקרים, חופרים ומעמיקים בכל מני כיוונים שונים ומשונים - נסו גם את הכיוון הזה.

כבר כמעט סופ"ש :שתוי:
רועי
אהלן משה, זה אני יניב שדיברתי איתך לגבי לקנות מערכת בשישים אלף, תן לי איזה מגבר כזה שעושה אחלה צליל עם כזה דבר שאני שומע מהטלפון ואחול שקשוקי רמקול שני מטר למה אני רוצה לשמוע כמו בקיסריה, ובחיאת עזוב אותי אחי מדיספי, טריצוב ודירנאץ, לא מבין על מה הם מדברים שם בדיטאון, אלה פריבילגים אלה, אתה מנסה לשאול משהו ומתייחסים אליך כמו לאהבל, אמרתי אני ישלם למישהו לסדר לי את החדר עם ארסי ורצה חמישים אלף, או שיסבירו לי במילים שאני יבין לאט לאט או שתעזבו אותי באמשלכם ותנו לשמוע מוזיקה בלי החפירות.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
אז קדימה, שנו דיסקט, ובגישה ידידותית בשפה נהירה לכל, ללא שיפוטיות ובשקיפות מלאה גם לגבי עלויות, חבבו את הנושא שאין עוררין שהוא אבן המסד הראשית לבניית מערכת טובה על החובבים, ויהי שלום בארץ.
חחח..אחד הפוסטים ההזויים שקראתי כאן. בוודאות בטופ 3.

אחד מהאנשים הקטנוניים, הבזויים ומחרחרי הריב הגדולים שיש כאן, יצור שעולם הידע שלו מתחיל ונגמר בברגים וטונאליות של שקעים בקיר.

טיפוס שמתחרפן ברגע שהוא שומע על שידרוג כלשהו, ברגע שהוא שומע על מישהו שהוציא כסף...

אכול קנאה, מרירות ותסכול לנוכח מצבו העגום ביחס לאחרים, עם תקציב אפסי ומערכת על גבול הגיחוך שנמצאת במיני חדרון.

בחור שסולק מכאן בבושת פנים ..

..והיצור הסהרורי הזה מבקש שיחליפו דיסקט.

בדיחה.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
חחח..אחד הפוסטים ההזויים שקראתי כאן. בוודאות בטופ 3.

אחד מהאנשים הקטנוניים, הבזויים ומחרחרי הריב הגדולים שיש כאן, יצור שעולם הידע שלו מתחיל ונגמר בברגים וטונאליות של שקעים בקיר.

טיפוס שמתחרפן ברגע שהוא שומע על שידרוג כלשהו, ברגע שהוא שומע על מישהו שהוציא כסף...

אכול קנאה, מרירות ותסכול לנוכח מצבו העגום ביחס לאחרים, עם תקציב אפסי ומערכת על גבול הגיחוך שנמצאת במיני חדרון.

בחור שסולק מכאן בבושת פנים ..

..והיצור הסהרורי הזה מבקש שיחליפו דיסקט.

בדיחה.

רן
אם זו התגובה שלך לפוסט כל כך תמים ופציפיסטי אלוהים ישמור אותנו מאנשים כמוך, הם בדרך כלל מגיעים לקצוות המסוכנים בפוליטיקה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
אם זו התגובה שלך לפוסט כל כך תמים ופציפיסטי אלוהים ישמור אותנו מאנשים כמוך, הם בדרך כלל מגיעים לקצוות המסוכנים בפוליטיקה.
שום דבר לא תמים אצלך, אתה כולך נוטף רעל, עם הערות בזויות על אנשים, מיעוטים, דיעות ומה לא.

הכתיבה שלך כאן היא שלילית, אישית, הכל מחוסר ידע, מתסכול, מקנאה, משנאה יוקדת על כך שהפכו אותך ללא רלוונטי, לבור...

יש לך מליון הודעות על כלום ושום דבר.

ואני אמשיך להיות שם, לחכות לך, בכל פעם שתצוץ עם הרעל שלך.

היה סמוך ובטוח.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שום דבר לא תמים אצלך, אתה כולך נוטף רעל, עם הערות בזויות על אנשים, מיעוטים, דיעות ומה לא.

הכתיבה שלך כאן היא שלילית, אישית, הכל מחוסר ידע, מתסכול, מקנאה, משנאה יוקדת על כך שהפכו אותך ללא רלוונטי, לבור...

יש לך מליון הודעות על כלום ושום דבר.

ואני אמשיך להיות שם, לחכות לך, בכל פעם שתצוץ עם הרעל שלך.

היה סמוך ובטוח.

רן
חוץ ממך וארבע נוספים בפורום זה אתה מכיר מישהו אחר שחושב כך עלי? לגביך אפשר למלא קלסר לגבי מה שחושבים עליך בתחום, ולא או נדירות כותבים כאן, כאלה שלא רוצים להיצרב מהארס שלך וחבריך כאן בפורום
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
מבקש התחשבות, אני מהמתקשים, אבל ככל שאני מזהה, רואה רעל בשני הצדדים. אלא שצד אחד דווקא מצטיין בנימה המאוד אישית, מבטלת, לועגת, מקטינה, נכנסת לעצם חייו, תכולת כיסיו ותסכוליו הלכאוריים של מי שניצב ממול. בשביל מה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
חוץ ממך וארבע נוספים בפורום זה אתה מכיר מישהו אחר שחושב כך עלי? לגביך אפשר למלא קלסר לגבי מה שחושבים עליך בתחום, ולא או נדירות כותבים כאן, כאלה שלא רוצים להיצרב מהארס שלך וחבריך כאן בפורום
איפה תמצא מישהו שבכלל חושב עליך בפורום?

לכל היותר מטרד, כמו זבוב עקשני.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
חוץ ממך וארבע נוספים בפורום זה אתה מכיר מישהו אחר שחושב כך עלי? לגביך אפשר למלא קלסר לגבי מה שחושבים עליך בתחום, ולא או נדירות כותבים כאן, כאלה שלא רוצים להיצרב מהארס שלך וחבריך כאן בפורום
מי מכיר אותך בכלל, מי שמע את השם שלך ב 30 שנים האחרונות??!

מישהו אי פעם קרא על המערכת שלך איפושהו בארץ, או באיזה פורום בחו"ל?

מישהו אי פעם קרא איזה פוסט על בחור שהיה אצלך, שטרח לשמוע את היצירת מופת שיש לך בחדרון?

מישהו פעם למד ממך משהו, החכמת כאן מישהו?

כל ציר ההתנהלות שלך כאן סובב סביב קנאה תסכול ומרירות.

כל בר דעת יודע ומבין שבן אדם מריר, מתוסכל ובזוי, לא הופך את עורו ברגע שמכבים את המוזיקה.

זה לא שנקרא עליך איזו כתבה מחר בגלובוס שאתה איזה מצליחן ובחור מדהים ביום יום.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני בן אדם ששומר על פרטיותו בדיוק בגלל אנשים כמוך. יש לי מאות פוסטים באתרים בחו"ל במוניקרים אחרים שזכו לתגובות ענייניות ומכבדות, ביקורים אצל יצרני רכיבים כמו Visahy בארץ Analog Devices בחו"ל ועוד כמה, אבל מה זה אומר למישהו כמוך שבקושי יודע' חוק אוהם' מהו.
מכרתי שלוש פעמים רכיבים לאנשים שהגיעו לביתי, שניים מהם שבאו יחדיו, לדברי גבי מ'סאונדקווסט' היללו איזה צליל נפלא הצלחתי להוציא בחדרי הקטן עם מערכת צנועה, והאחרים אמרו ששמעו מערכות ברבע וחצי מיליון שקלים שלא נשמעו כמוה, וכל זה בלי RC תאר לעצמך!
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
אני בן אדם ששומר על פרטיותו בדיוק בגלל אנשים כמוך. יש לי מאות פוסטים באתרים בחו"ל במוניקרים אחרים שזכו לתגובות ענייניות ומכבדות, ביקורים אצל יצרני רכיבים כמו Visahy בארץ Analog Devices בחו"ל ועוד כמה, אבל מה זה אומר למישהו כמוך שבקושי יודע' חוק אוהם' מהו.
מכרתי שלוש פעמים רכיבים לאנשים שהגיעו לביתי, שניים מהם שבאו יחדיו, לדברי גבי מ'סאונדקווסט' היללו איזה צליל נפלא הצלחתי להוציא בחדרי הקטן עם מערכת צנועה, והאחרים אמרו ששמעו מערכות ברבע וחצי מיליון שקלים שלא נשמעו כמוה, וכל זה בלי RC תאר לעצמך!
כל זה לא שווה כלום ושום דבר, לנוכח ההתנהלות הבזויה שלך כאן.

אני מכיר עשרות עשרות אנשים בתחום הזה והשם שלך תמיד מעורר סלידה אצל אנשים, או גיחוך במקרה הטוב.

אתה דמות ללעג ולקלס.

כך שלא באמת מעניינים אותי סיפורי הגבורה על הסאונד אצלך.

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אני רוצה לצאת חוצץ! :p
נגד התפיסה שתיקון אקטיבי זה שיפור רק "בנקודות", רק למערכות קצה ורק ביוקר.

ככל שקיימות בעיות (התערבות-של-החדר למקרה ש"בעיות" נשמע למישהו שיפוטי מדי), תיקון מושכל ישפר מערכת בכל רמה ולא בהכרח בעבור כליה או שתים.

אם זה לא היה ברור מספיק - אני אישית לא משחק במגרש האולטרה יקר וחוויתי (ומדדתי :cool:) שיפורים מהותיים בתקציבים צנועים בהרבה.
אפשר גם אפשר להריץ דיראק על PC. עובד כמו קסם (צריך לחיות עם המשמעויות של PC לעומת appliance). MiniDSP זה פתרון נהדר, לא מלוטש כמו Storm או טרינוב אבל עובד יופי - סדרות ה-SHD וה-Flex מומלצות (אצלי SHD Studio). יש ל-Nad את ה-C658 כפרה/דאק דו ערוצי שמריץ דיראק. יש עוד רסיברים רלוונטים. אפשר גם לבצע תקונים ידניים (לפעמים פילטר יחיד עושה הבדל של שמים וארץ). יש גם תוכנות PEQ על PC - חלקן חינמיות. לגיקים "קשים" - Camilla DSP רץ יופי על RPi..
יש גם קומץ דאקים עם EQ - אני לא מכיר הרבה דוגמאות אבל RME מעולים (איסי נדמה לי העלה דוגמה לתיקון בסט-אפ כזה). גם ב-Roon אפשר לישם פילטרים.
יש בכלל גם כמה רמקולים אקטיבים עם כיול מובנה. לא זולים אבל מהווים מערכת קומפלט.
בקיצר, יש פתרונות בטווח שבין 0+$79 (מיקרופון חייבים..) לכמה אלפים.
נכון, זה לא יהיה ה"קצה" (אני כבר מגעיל את עצמי עם המלה הזאת) של ה-RC כמו הסט-אפ של רן או כמו סטורם מכוייל ע"י דן. אבל זה ישפר, באבוה ישפר כמעט כל מערכת (אל תתלו אותי, אני באמת מאמין בזה).

לעניין העמסת העלויות - כמובן שעמיר צודק. גם בעניין הסאב/-ים. ואגב, אמנם נכון שסאב נותן לRC (ולבעליו :)) יותר גמישות ו"בשר" לעבוד אתו - אבל תיקון אקטיבי לא מחייב סאב ולסאב ערך משלו בכל מקרה.

ללמוד - לא עולה כסף.
למדוד לבד - גם (חוץ מעלות מיק צנועה).
כן, הלוואי והיה יותר מבחר, הלוואי שכיול מקצועי היה נגיש יותר, הלוואי שהפתרונות היו אינטואיטיבים יותר להפעלה, אבל - בואו, זה אתר אודיופילי, חוגגים פה רכישות בעלויות מצמררות חדשות לבקרים, חופרים ומעמיקים בכל מני כיוונים שונים ומשונים - נסו גם את הכיוון הזה.

כבר כמעט סופ"ש :שתוי:
רועי
רועי שלום,
האם אתה יודע להסביר בשפה פשוטה מה זה ואיך מיישמים את אופציית הקונבוליישן של Roon והאם היא יכולה להוות תחליף למערכת Rc ומה ההבדל בינה לבין האיקולייזר הפרמטרי שגם הוא קיים בRoon
כבר הרבה זמן שאני חושב ליישם את האופציה הזאת אצלי וזה נראה לי מסובך למדי.
אשמח לתשובות ענייניות מהחברים המבינים.
תודה מראש.
מצורף הקישור להסבר ב-Roon:
 
  • Like
Reactions: omi

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רועי שלום,
האם אתה יודע להסביר בשפה פשוטה מה זה ואיך מיישמים את אופציית הקונבוליישן של Roon והאם היא יכולה להוות תחליף למערכת Rc ומה ההבדל בינה לבין האיקולייזר הפרמטרי שגם הוא קיים בRoon
כבר הרבה זמן שאני חושב ליישם את האופציה הזאת אצלי וזה נראה לי מסובך למדי.
אשמח לתשובות ענייניות מהחברים המבינים.
תודה מראש.
מצורף הקישור להסבר ב-Roon:
השאלה היא מה המטרה שאתה מנסה להשיג.

אם הכוונה היא לתקן בצורה מוגבלת את עיוותי ה-frequency response שהחדר מעולל לצליל, בלי האפשרות לתקן דיפים בבאס, ובלי לשלב סאב/ים, כנראה שזה אפשרי ע"י ה-convolution (בלי שאני מבין איך בונים את הפילטרים עבורו) ו/או איקוולייזר פרמטרי.

אם אתה רוצה לשלב סאב, ו/או רוצה גם לתקן דיפים בבאס, לזה כבר צריך RC, שיודע לטפל בהפרשי הזמנים של הגעת צליל הסאב/ים לאוזן יחסית לקדמיים, והסאב/ים הם מה שיכול לאפשר לתקן דיפים ביעילות ובפשטות יחסית.

אם אני זוכר נכון, @Dan-Cinemart אמר מתישהו שאפשר לתקן דיפים לא רק באמצעות סאב/ים, לפחות בחלק מהמקרים, אבל אני לא זוכר האם ואיך.

בטח @RB68 ודן יכולים להרחיב/לתקן את הנ"ל.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור