מקרן - כל כך הרבה אפשרויות, התעזרו? 1000$ מארה"ב


anatoli

אוהב את התחום
הודעות
149
מעורבות
27
נקודות
28
שלום חברים,

בכדי לקצר את הסיפור, רק אומר שאני רוצה להביא עוד כחודש בערך מקרן מארה"ב עם קרוב שמגיע ארצה. התקציב שלי לצערי לא גבוה מדיי (איזור ה-1000$) ולכן האפשרות היחידה שלי היא 720P.

המקרן הולך לשמש לצפייה בחדר חשוך בלבד, ממרחק של 3-3.5 מטר (הקרנה וישיבה) וגודל המסך הרצוי הוא איזור ה-80".

עכשיו כשסיימנו עם הברברת, נגיע לעניין. מקרני ה-DLP בימינו ממה שהבנתי כבר כמעט ולא מציגים את בעיית הקשתות (ואני אנסה לבדוק זאת בהקדם ברגע שאדע היכן ניתן לעשות זאת), אך כן יש חסרונות אחרים. הראשון הוא כי יש בעיות רבות של מיקום שלהם. לדוגמא, ממה שהבנתי ה-אופטומה HD65 נותן אפשרויות מועטות מאוד של כיוון, ואני עדיין לא סגור האם המיקום שאני אתן לו (מדף/מתקן מהתקרה) יספקו אותו בכדי שאני אקבל תמונה של 80" מגובה של כ-1.2-1.5 מטר מהרצפה (תחתית המסך). הנקודה האחרונה שנראית לי בעייתית בהם היא שלפחות על הנייר נתוני הקונטרסט שלהם לא גבוהים. ה-HD65 מוגבל ל-1:4000 כשמקרני LCD כדוגמא ה-AX200 שעולה קצת יותר עושים 1:6000 ויותר.

האפשרות השנייה היא כמובן מקרן 3LCD. חשבתי על ה-AX200, אבל במחיר של 1250$, הוא קצת יקר לי מדיי, ולא הצלחתי למצוא שום דבר שהוא לא ריפרבישד במחיר של מתחת ל-1100$. בדקתי גם את האפסון 720 אבל הוא גם באותה רמת מחיר, ולכן אני באמת לא יודע מה עוד יכול להתאים לי.

אני חייב לציין שהמקרן ישמש אך ורק לסרטים, וכמעט בבלעדיות לסרטי 720P ומעלה (משהו כמו 95% מהתוכן יהיה כזה), ויעבוד גג 4-5 שעות בשבוע, ויחובר למחשב בלבד. שני הדברים שהכי מפריעים לי בתמונה זה פיקסליזציה (לכן רוב מקרני ה-LCD אני מניח שלא יתאימו), וקונטרסט נמוך שפשוט ממש מעצבן אותי.

ניסיתי לקרוא כמה שיותר (לא אגזים אם אומר שחיפשתי וקראתי ביקורות ומאמרים בארץ ובעולם לפחות 10 שעות), ועדיין אין לי ממש כיוון מוחשי של איזה מקרן לבחור. התוכלו לעזור?

תודה מראש,
אנטולי.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
עזוב את נתוני הניגודיות על הנייר, למקרני DLP יש בד"כ אופי תמונה ניגודי ופחות חלבי בהשוואה למקרן LCD מקביל.
אם לא צפית עד היום במקרן DLP, מומלץ שתעשה זאת, גם על מנת לבדוק האם תופעת הקשתות רלוונטית אליך (למרות שישנם מספר סוגי דורות של גלגלי צבע ולכל מקרן יכולה להיות גרסה שונה).
בדקת דגמים של מיצובישי?
 

anatoli

אוהב את התחום
הודעות
149
מעורבות
27
נקודות
28
אני אעשה את הקפיצה בהקדם לחנות כלשהי באיזור בכדי לראות אחד מהמקרנים.

כרגע ההתלבטות הקשה שלי עברה דווקא ל-HD65 מול ה-HC1500. לשניהם גלגל צבע של X4,שניהם DLP, הנתונים דיי דומים, הביקורות דיי דומות. מקריאה ברשת, ה-HD65 נראה כעדיף בין השניים בהפרש קל,אך גם עולה 20% יותר. מה שמעניין אותי מאוד לדעת כעת הוא מה ההבדלים תאכלס בינהם, ולכן אם יש מישהו שיצא לו להשוות, אשמח לשמוע. הנקודה שהכי מדאיגה אותי היא קונטרסט ודיוק צבע, שכן בכל השאר הם נראים דיי דומים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני חושב שההפרש הכספי בינהם כנראה משקף חלק מההבדל, זה לא משהו של שמיים וארץ.
חבר רכש לפני מספר ימים את ה- HC1500, התרשמות ראשונה שלו די חיובית.
זה רק מחדד את הנקודה של ללכת ולבדוק קודם כל אם DLP מתאים לך...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור