מצלמת canon eos 300


zariel

חבר משקיען
הודעות
2,187
מעורבות
717
נקודות
113
מבקש לדעת לתמחר מכירת מצלמה עם עדשה 58 ממ,
כולל חצובה first cn-1100
כל הציוד חדש כולל נרתיקים,
תודה
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
@zariel ,

-- כמובן: כל האמור לעיל הוא דעתי ודעתי בלבד --

שאלה קשה. ה EOS 300 D יצאה לאוויר העולם לפני 19 שנה וגם כשזה קרה היא ממש לא היתה משכיות החמדה של קנון. לפי הידוע לי יצורה הופסק ב 2012 ומחירה דאז היה כ 2450 ש"ח כחדשה לגוף בלבד.
בערך באותה תקופה קנון עוד יצרו מצלמות פילם שלהם את אותו תבריג חלקן היום עולות הון וחלקן פרוטות. אם נשווה למצלמות הפילם עם אותו תבריג ומכוונות לאותו שוק אז מצלמת פילם כזו לא תעלה יותר מ 300 ש"ח ובהנחה והיא תקינה לגמרי. למצלמות הדור הראשון של קנון מסדרות ה DSLR אין ערך בשוק היום,ונוסיף שזו מצלמה של 6.5 מגה פיקסל אז ספק אם משהו ישלם עליה שקל אלא אם הוא פשוט נלהב ולא מבין דבר וחצי דבר.

לגבי העדשה הסיפור קצת יותר מסובך. אני לא יודע האם העדשה שאתה מדבר עליה היא מוצר נפרד או שמחוברת למצלמה המדוברת ואם כן איך? העדשה הזו היא בתבריג FL שיצורו הופסק בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת. יש לעדשה הזו כמה וריאנטים וכולם בתבריג FL שכדי לחברו למצלמה הזו ולכל מצלמת EOS של קנון שהיא DSLR נדרש מתאם. אם יש ברשותך את את גרסת ה ה F 1.2 של עדשת ה FL58 מ"מ של קנון אז יש לך ביד שכיית חמדה לא רעה בכלל(*). ואם זה באמת דגם העדשה אז מחירה נע בין 400 ל 850 ש"ח בתלות במצב (משומש כחדשה בהתאמה).

* ה 58 F 1.2 נחשבת לעדשה בינונית בביצועים שלה. היתרון שלה,היום,הוא בצמצם הענק ובטווח המאוד לא שיגרתי שלה. קנון לא שבו ליצר עדשות 58 מ"מ ולא סתם,כי העדשה הזו לא היתה מהפנינים של סדרת ה FL בקנון. למה בכל זאת שכיית חמדה? כי מדובר בצמצם גדול מאוד ובטווח פוקוס מאד לא שיגרתי ועם מתאם אפשר לחבר אותה לחסרת מראה (כן גם של קנון) או אפילו ל DSLR (גם פה כן ,גם של קנון) וליצר תמונות עם אופי שונה ממה שמיצרים מעדשות שנולדו לעולם ה DSLR/חסרות המראה ומי שאוהב את זה מוכן לשם על זה...כן,גם עבדך הנאמן נמנה על מי שאוהב את זה לא בטוח שאשלם על זו (**)...... :(

** באוסף העדשות שלי יש כמה שכיות חמדה שיוצרו בערך בזמן שאני נולדתי,או בסמוך לו. וכן התמונות מהן אחרות לחלוטין מאלה של עדשות ה DSLR מהעשור האחרון. אין לי עדשות FL וכרגע זה לא על הפרק... :(

ואחרונה חביבה: החצובה. ממה שראיתי חצובה כזו עולה כחדשה בסביבות ה 300 ש"ח פלוס מינוס אם תבקש עבורה 150-200 ש"ח יש סכוי שמשהו יקפוץ על המציאה.

מקווה שעזרתי,במשהו. מכל מקום דברי הם דעתי בלבד ומבחינת מראה כיוון.

סופ"ש נפלא.

מנחם
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,187
מעורבות
717
נקודות
113
היי , תודה עבור ההתיחסות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור