מצלמת פילם


כפיר מכבי

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
1
נקודות
3
היי חברים!
לאחרונה התחלתי להתעניין במצלמות פילם ואני רוצה לרכוש אחת, חיפשתי בהמון אתרים שונים אבל התבלבלתי יותר. (בימים אלו אני משתמש בניקון D5300)
מחפש משהו זול יחסית (500 +-), מתלבט עדיין אם כדאי לי לקחת ידנית או אוטמטית, שתהיה קלה ונוחה לשימוש.
אשמח ממש אם תוכלו לתת לי המלצות ונקודות חשובות בנוגע לצילום פילם.

תודה רבה ויום מקסים!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא מכיר את נושא צילום בפיליים
 

Racheli

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
1
נקודות
3
הי לא קשור למצלמות פילם.

אני מעוניינת במצלמה מקצועית.
הגוף אני רוצה 800d,
ואני מתלבטת לגבי עדשה.... אני ממש לא מבינה בזה...
אני בת 17 מעוניינת במצלמה בשביל טיולים עם חברות משפחה, נופים...
שיהיה איכות טובה אבל לא אחת שעולה מלאא....

אשמח להמלצות.!!!! לעדשה.:מלאך:
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
צילום בפילם כמעט ועבר לגמרי מהעולם... :( .

קודאק עדיין מיצרים סרטי פילם וצריך לשם לב טוב טוב לפרסומים שלהם כי לאחרונה קודאק הודיעו על סידרה שלמה מהפילם שלהם שנשרפת כשהם עוברים במכונות הבידוק של שדות התעופה כולל זה שלנו.

פוג'י עדיין מיצרת כמה מסדרות הלגסי של הפילם שלהם ולמיטב ידעתי לא ניתן להשיגם בארץ - אבל לא "חרשתי" בעניין.

למיטב ידעתי אין בארץ מעבדת פיתוח פילם פעילה אבל אני יודע על חנות (בהוד השרון דווקא) שמפתחת פילם (לא יודע איפה) ובכל מקרה הנושא הזה דורש בדיקה מעמיקה לא רק איפה איך ובאיזה מחיר אלא גם - האם המעבדה נותנת לצלם גישה למערך הפיתוח כדי שיוכל להתערב אישית הפיתוח - לגבי הסייפא למיטב ידעתי (ושוב לא חרשתי את הנושא) זה אין.

אין יצור חדש של מצלמות פילם זה עבר מהעולם. הדרך לרכוש מצלמות כאלה היא לברר האתרים של פוג'י,קנון וניקון איפה יש מוכרים של מצמות שעברו refurbish אצל היצרן וחזרו לשוק למכירה. שלושת המוזכרים מבצעים את הפעולה הזו וגם ריקו פנטקס וקודאק ועוד אחזור לעניין הזה בהמשך.

מצלמה מקצועית/סמי מקצועית לפילם שעברה refurbish אצל היצרן (מיד אסביר עוד משהו לעניין הזה) היא עניין יקר מאוד מכמה מאות דולרים ועד לכמה אלפי דולרים תלוי בדגם ובהיסטוריה שלו - לקחת בחשבון שמצלמת פילם טובה שעובדת refurbish ויש חתימת אמן/יצרן עליה היאהמצב פעולה כאילו יוצרה ב 2020 והמחיר בהתאם וכלפי מעלה.

ניקון קנון ופוג'י מבצעים refurbish בעצמם. נוסיף אליהם את הייזלבד ולייקה אצל שתי האחרונות המחירים למצלמות במצלמות פילם במצב כמעט חדש מגיע לאלפי שקלים ואפילו ראיתי את המצלמה של הייזלבד ששלחו לירח בפרויקט אפולו שעברה refurbish אצל היצרן ומחירה כמה עשרות אלפי דולר...מעוניין?

יצרנים אחרים,כולל פנטקס,כבר לא קימים אבל יש כמה חרשי צילום (בעיקר ביפן) שקיבלו חלקי חילוף ורשות ליצר חלקי חילוף והם מחדשים את המצלמות האלה עם חתימת אמן שלהם - וכן זה טוב בדיוק כמו המקור - ויקר בהרבה ממחירו המקורי של המקור.

אפשר בשוק היד השנייה ו/או באינטרנט למצוא מצלמות פילם המצב עובד אבל ללא חתימת ידו של היצרן או אמן החידוש (שוב בד"כ יפני) ואפילו עובדות אבל לא בטוח שמדובר במוצר ששווה להשקיע בו כסף והסיכון לתוצאות עלובות ו/או תקלות שלא ידוע אם יש מישהו בא"י שיודע תקן - הסכוי סיכון גבוהים.

אם עד עכשיו לא "ירד" לך החיישק ועוד יותר - אין לך רצון לחפש ביפן או מיפן חרש מצלמות שחידש מצלמת פילם וכו וגו אז נסה לחפש ב EBAY אקסמפלר עובד ותקין של Pentax Asahi K1000. זוהי מצלמת פילם בפורמט Full Frame מחירה כמשומת במצב טוב כ 150 דולר וזה סוס עבודה שלא נגמר ובאיכות חסרת תחרות. המחיר,נמוך אגב,כי זוהי מצלמת הפילם שיוצרה בהכי הרבה עותקים יותר מכל מצלמה אחרת וכמדומני יותר מכל דגם אחר כולל ה DSLR ים של היום. אני לא יודע על עותק של ה K1000 שעומד למכירה בישראל.

חוץ מה K1000 האגדית של פנטקס שמתי ידי על שתי קנון שעברו חידוש במפעל ביפן ולצערי שתיהן נגנבו אחת בחו"ל ואחת בא"י ארץ הקודש ומעולם לא הוחזו לבעליהן החוקי ולא ידוע מה עלה בגורלן.

ואם הגעת עד לפה ויש לך גירוד בראש ומחשבה שנייה על נושא הפילם אבל עדיין רוצה לטעום את טעם של הפעם הזה בלי הדבר האמיתי אז....:

לך על חסרות המראה של פוג'י.

כאמור,פוג'י עדיין מיצרת כמה רולים של פילם שחלקם הפכו לנכסי צאן ברזל של עולם הצילום. משכך: פוג'י הטמיעו במצלמות הדיגטאליות חסרות המראה שלהם סימולציות לסרטי הפילם שלהם עצמם - ולאלה המאוד מוצלחים. בחלק מהדגמים של פוג'י יש סימולציות לכל סדרות הלגסי של הפילם ובחלק כמה מהן חסרות.

עוד נ.ב:

אם תנסה לרכוש מצלמת פילם ישנה וודא שבאה איתה עדשה. ה K1000 שציינתי נמכרת,ב 150 דולר,עם עדשת 50 מ"מ FF של פנטקס עצמם. אם תקנה רק גוף - בהצלחה לך ובמקום זה תפוס צבי באזור מכתש רמון שם על הקרניים שלו 150 דולר צלם אותו בנייד ושלח אותו לחופשי.
העדשות של היום (לכל היצרנים הפעילים) לא מתלבשות על גופי הפילם של אותם היצרנים ואי אפשר לחבר עדשות מ 2020 למצלמות הפילם לא משנה של מי. אפשר לעקוף את המגבלה הזו בשלוש דרכים:
1. הצבי ממכתש רמון (ראה לעיל).
2. לחפש ומצוא באמזון מתאמים ויש כאלה שמאפשרים חיבור עדשות ישנות,למשל של ניקון,למצלמות תוצרת 2020 אבל גם להיפך - בהצלחה :(.
3. לרכוש גוף ועדשה ביחד.

מנחם

מנחם
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
היי חברים!
לאחרונה התחלתי להתעניין במצלמות פילם ואני רוצה לרכוש אחת, חיפשתי בהמון אתרים שונים אבל התבלבלתי יותר. (בימים אלו אני משתמש בניקון D5300)
מחפש משהו זול יחסית (500 +-), מתלבט עדיין אם כדאי לי לקחת ידנית או אוטמטית, שתהיה קלה ונוחה לשימוש.
אשמח ממש אם תוכלו לתת לי המלצות ונקודות חשובות בנוגע לצילום פילם.

תודה רבה ויום מקסים!!

אני מניח שיהיה טבעי אם תקנה ניקון יד שניה עם אותו F-Mount שתוכל להשתמש באותם עדשות

אם כי אני לא מבין למה אתה צריך את זה. צילום בפילם זה תהליך אחר לגמרי, לא רק צילום אלא גם מה שקורה לאחר מכן.
 

כפיר מכבי

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
1
נקודות
3
תודה רבה מנחם!!! נתת לי המון מידע ואני מאד מעריך זאת. אקשיב לעצתך ואחפש K1000.
מיכאל אני מאד רוצה להתנסות בסגנון צילום הזה למרות כל החסרונות שקיימים בו היום מכיוון שהוא אותנטי ופשוט.
בנוסף חוסר היכולת לדעת איך יצאו התמונות עד לרגע הפיתוח מרגש אותי. :מלאך::מלאך:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור