מצלמה mirrorless למתחילים


dookey

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
היי,

לקראת טיול נופים בניו זילנד אני רוצה להשתדרג בחווית ואיכות הצילום ומחפש אחר מצלמה מתאימה. אין לי ניסיון עם מצלמות מתקדמות ועד היום צילמתי רק דרך הפלאפון.

לאחר תחקיר קצר, נראה לי שמצלמת mirrorless היא המתאימה עבורי. מצד אחד אני חושב שמצלמת DSLR היא גדולה מדי עבורי (ובסוף אני אשאיר אותה ברכב/מלון במיוחד בטיולים עתידיים בתוך עיר) ומצד שני אני רוצה להשאיר את האפשרות לפתח תחביב יותר רציני בתחום ולכן מעדיף מצלמה שניתן לשדרג ולהתאים באמצעות עדשה מתחלפת.

מבחינת תקציב אני מעדיף לא לעבור את ה-3K אבל אם ניתן להשתדרג משמעותית ב3.5K אז יכול להיות רלוונטי.

ראיתי וקראתי על מספר מצלמות ודגמים שמומלצים למתחילים אך עדיין נותרו לי מספר שאלות שאשמח לשמוע את דעתכם:

1. מבחינה כספית, כמה כדאי להוציא על גוף המצלמה ביחס לעדשה? האם עדיף לקנות דגם קצת יותר ישן (אך מוצלח כמו לדוגמא אולימפוס em10 ii) ולהשקיע בעדשה איכותית יותר? או עדיף לקנות דגם חדש ויותר איכותי ו"להסתפק" כרגע בעדשה פחות איכותית (כמובן עם האפשרות להשתדרג בעתיד). החשש שלי זה לקנות מצלמה מאוד איכותית ובסוף בגלל העדשה להיתקע עם תמונות ברמת סמארטפון פלוס.
2. האם יש חברה מסוימת שהעדשות שלה (או ציוד נלווה אחר) יותר זולות, ולכן מומלץ לקנות מצלמה שלה (גם אם לא מדובר בדגם הכי מומלץ בשוק) תוך ראייה עתידית?
3. בהמשך לשאלה הקודמת, איזה סוג עדשה אתם ממליצים לקנות בתור התחלה (התקציב שציינתי למעלה הוא למצלמה + עדשה)? כפי שציינתי קודם, מטרת הקנייה הראשונית היא לטיול שלי בניו זילנד (נופים) כאשר בעתיד היא תשמש גם לצילומי משפחה.
4. אשמח כמובן גם להמלצות לגבי דגמים מומלצים.

תודה רבה מראש
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שאתה צודק בכך שאתה הולך על כיוון מצלמה ללא מראה.
בתקציב שלך אין הרבה אפשריות ואולימפוס OND-emd10 iii עם עדשת קיט 14-42 נראת הבחירה שמתאימה לך, היתרון הגדול שלה מול הדגם הקודם זה היכולת לוידאו 4K וההפרש הוא לא גדול במחיר. (זה לא הפרש שיאפשר בכל מקרה לרכוש עדשה טובה יותר).

יש אפשרות לרכוש גם סוני A6000 עם עדשת קיט 16-50 זה דגם ישן ועדשת הקיט היא בסיסית, אבל עדשות נוספות עבור מצלמה זו הן יקרות ולא נראה שזה כיוון שיתאים לך.

דגמים מקבלים של פוג׳י או שיקרים יותר או שהן מצלמות ללא עינית, כך שאני לא חושב שזה הכיוון.

אפשרות אחרת מעניינת זו מצלמה קומפקטית מתקדמת כמו קנון g1x ii אומנם ללא יכולת וללא יכול. להחליף עדשות, אבל עם חיישן גדול ועדשה טובה בעלת צמצם גדול.
 

dookey

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
תודה!

לדעתך העדשת קיט אמורה להספיק לי בתור התחלה או היית ממליץ לי להגדיל את התקציב ולקנות משהו יותר איכותי?

היית ממליץ על הקיט עם שתי העדשות, 14-42 ו40-150? או אפשר להסתפק רק ב14-42 וככל שארצה בעתיד לקנות עדשה שנייה, אז יותר איכותית?
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת הקיט לא רעה בכלל ואני ממליץ עליה,

בקשר של עדשה נוספת הכול עניין של תקציב, יש עדשות איכותית יותר אבל הן יקרות יותר ויש חשש לקחת אותן לטיול
רכשתי לאח שלי לא מזמן עדשת אולימפוס 40-150 מאיביי מיפני (בדרך כלל הם שומרים על הציוד מעולה)
ואז אפשר למצוא את העדשה בכ 400 ש"ח וגם בפחות
https://www.ebay.com/sch/3323/i.html?_from=R40&_nkw=40-150&LH_PrefLoc=6&LH_FS=1

העניין שאין אחריות ויש זמן משלוח, לדעתי במזרח ניתן גם כן למצוא את העדשה או מקבליה לה במחירים לא רעים - חושב לזכור שגם עדשות של פנסוניק מתאימות לאולימפוס, זה מגדיל את המבחר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור