מס' טלפון של מיכאל בונה מגברי מנורות?


oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
הבטחות לא שייך לתחום שלנו

דיז, הגישה שלך טכנוקרטית לחלוטין.
ישנם אינסוף יצרנים ביתיים ורק בודדים מהם מגיעים לתוצאה טובה ואז לרוב הם הופכים ליצרן מסחרי,
לא נשארים לייצר בסלון. חלקם "מתמסחרים" עם הזמן וחלקם שומרים על אותה רמה.
יצרן ביתי שמשתמש ברכיבים טובים נשמע אקזוטי אבל עדיין לא מבטיח כלום.


למה אי אפשר לבנות מגבר ביתי שיעמוד מול מגברים מחברות מבוססות/מוכרות?
הרי בתכנון ביתי אין את ההגבלה של חומרי גלם זולים שבהם אפשר להשתמש ביצור המוני,לא?

מה לגבי יצרני בוטיק למיניהם שמייצרים הכול בעבודת יד אחד אחד -גם הם נמנים על אותה
קטגוריה של "חובבים"?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הכל אפשרי.
אני רק טוען שהתמקדות בקטע הטכני של מחיר ואיכות רכיבים היא טעות.
אם המוטו של יצרן הוא "אני משתמש ברכיבים היקרים והאקזוטיים ביותר" - זה עדיין לא אומר מאומה על איכות המכשיר.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
להבטיח איכות??? תאמין לי שאין אף חברה שיכולה לעמוד בזה. כמה מגברים וקדם מגברים ואק הוציאה? עשרות.
למה?
למה כל שנתיים חברה צריכה להוציא דגם חדש?
ואק אכן מחליף דגמים סידרתי. זה מכיוון שהוא מנסה כל הזמן להתאים עצמו לדרישות
ולתנאי השוק. אבל עדיין יש לו שם טוב.

יש לי מגבר של "בונה"\מתכנן בקצה של השפיץ של הפרמידה האנשית- נורי קומארו. בעתיד אכתוב על ה"מסע" הזה.

הוא לא רצה לבנות כי אין לו זמן ולאחר שיכנועים לקח לו עוד 8 חודשים לבנות להאזין וכו'
עשרת שעות שלשיחות ומפגשים.
יש שחושבים שהוא טוב מקונדו (כאילו שהשוו והיכירו את הנפשות שם). הוא לא חיי מבניית מגברים ולמעשה לא "עוסק" בזה. למה? מבחירה ואני מבין אותו. הוא מייצר איכות כי חשוב לו. לא מעניין אותו למכור.
לפני הפרויקט הוא אמר לי 2 דברים- הוא התחנן שאשלם יותר ואלך על שנאיים מיוחדים בבניה של יפאני שהוא מכיר ולא שנאים של טנגו וטומורה וכל מיני כאילו- כי הם לא מספיק טובים, לדבריו. העלות הייתה גבוהה.
דבר שני הוא לא היה מוכן לבנות ללא שפופרות מסויימות של WE

כאשר התחיל העיניין הוא הבטיח לי דבר אחד- יהיה לי מגבר מדהים ואני יהיה מאושר.ממש ככה.

האם אתה כסוחר יכול להבטיח את זה על מגבר ללקוח? אם כן , איזה?

אני כסוחר צריך להתאים ללקוח מגבר לפי צרכיו וכיסו. יש לי מגברים בארסנל שאני יכול
להבטיח ללקוח שהוא יהיה מאושר איתם. בשביל זה צריך להכיר טוב את הלקוח ולהחזיק
מגוון רחב ואיכותי. אפשר להיות מאושר גם עם ציוד לא יקר.

הוא קיים את הבטחתו.
אהה, כן, הוא שאל אותי שוב ושוב עם נוח לי עם המחיר. מחישובי העלויות אני מניח שעל העבודה שלו על המגבר הוא לקח 2500$ ולפי כמות השעות , מרוויחים יותר מביביסיטר.
מה היה קורה למגבר כזה אם היה מגיע לידיים של סוחרים\יבואנים?.....המחיר היה טס לכייונים אקזוטים ואודיופילים היו מתלקקים מהמחיר.

כאשר מלווים בונה כזה בחוסר התפשרות בכל דבר- אתה מבין שמדובר בדבר אחר.
10 שנים חיפשתי מגבר שלו ביד שניה ולא מצאתי.
כנראה יש סיבה
Thor Audio שייבאתי בזמנו לארץ היה טיפוס בדיוק כזה. פרפקציוניסט מטורף שלא התפשר
ולו על הדבר הקטן ביותר. גם אני אוהב מאוד את היצרנים האלה שהנשמה שלהם מושקעת
במכשירים.

להיות "סוחר"\"יצרן"\"איש כסף"(כפי שהם נקראים בפי חלק מהאנשים) הוא לא אידאל של הרבה אנשים. אני יכול להבין את אילו .

רוב "היצרנים" יודעים ליצר משהו טוב יותר מאשר נמכר תחת השם שלהם בחנות
מסכים. יש אילוצים מסחריים.
x x x
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
פרסטיז'ה/יוקרה ממלא את התפקיד המרכזי ביותר

בוודאי שרכיבים אפילו היקרים ביותר אינם יכולים להצביע על איכות המוצר
אבל אם זה מתלווה גם בידע/ניסיון? יכול להיות מוצרים מהשורה הראשונה.

הבעיה היא שהרוב יעדיפו לרכוש מוצר נוצץ עם שם מוכר-למה? שכולם ידעו במה מדובר...
גם אם הם בטוחים במאת האחוזים שיש איזשהו מוצר שבונה פועל פיליפיני בעליית הגג שלו
שעולה על המוצר המוכר/ידוע שהם רכשו. {אחרת איך יהיה אפשר להשוויץ :O}
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
צריך להבדיל בין איכות החלקים לבין תכנון חשמלי וכיוונון הצליל.
נכון שיש "יצרני גאראז'" שמשתמשים ברכיבים מאוד איכותיים שיצרנים "מסחריים" אינם
עושים בהם שימוש או מתמחרים גבוה מאוד.
אבל אין ספק שהתכנון וכיוונון הצליל קודמים לאיכות הרכיבים.
איכות רכיבים הפכה לסיסמה ריקה אצל אודיפילים כערובה לאיכות המכשיר ולא כך הוא.
כדי להוציא מכשיר עם צליל נכון צריך קודם כל אוזן טובה ואח"כ תהליך ארוך ומייגע של
מבחני האזנה וכיוונון הצליל. התהליך הזה דורש בחינה מדוקדקת של המון שילובי רכיבים
שונים ולאו דווקא מחיר הרכיב קובע את ההרכב.
מי שיש לו את השילוב הנכון בין השניים מצליח להוציא מכשירים טובים.

עופר.

בעקרון זה נכון, אבל לא מפורט מספיק.

הדבר הראשון שנדרש ממתכנן ובונה מגברים הוא ידע רחב ומעמיק באלקטרוניקה בכלל ובתכנון מגברים בפרט – בשילוב עם ניסיון רב בתכנון וייצור מגברים.

אלה הם שלבי התכנון:

1. שלב התכנון הראשוני נעשה על הנייר.

2. לאחר מכן מתבצעת הדמיה (סימולציה) באמצעות תוכנת מחשב מתאימה.

3. לאור ההדמיה מתבצעים שינויים בתכנון המקורי, מתבצעת שוב הדמיה – וחוזר חלילה – עד אשר בהדמיה המגבר מתפקד היטב, בהתאם לדרישות ממנו.

4. השלב הבא הוא בניית אב-טיפוס, מרכיבים רגילים ומקובלים.

5. השלב הבא הוא ביצוע מדידות על אב-הטיפוס. מדידות הן שלב הכרחי וחיוני בתכנון. יש מספר נתונים, כמו עיוותים, יחס אות לרעש והענות תדר, אשר המתכנן חייב לוודא את רמתם – בטרם מבחני האזנה.

6. השלב הבא הוא מבחני ההאזנה. הרצוי הוא מבחני האזנה שיתבצעו על ידי מספר אנשים, מבלי שהאחד ידע את תגובות האחרים.

אם מבחני ההאזנה עברו בהצלחה, ממשיכים לשלב הבא. אם לא – חוזרים לשלב מס' 1.

7. השלב הסופי הוא החלפת חלק מהרכיבים הרגילים – ולפעמים אפילו כולם – ברכיבים איכותיים. שלב זה הוא הארוך ביותר. מתחילים עם החלפת סוג רכיבים אחד בלבד (נגדים, קבלים, כבלי חיבור, תושבות שפופרות, שקעי כניסה ויציאה וכו').

8. יש רכיבים שאין כל משמעות וכל צורך לבצע מדידות לאחר החלפתם. החלפת רכיבים אחרים, בעיקר קבלים, שפופרות ושנאים, מחייבת ביצוע מדידות לאחר ההחלפה.

9. לאחר החלפת כל סוג רכיבים אחד מתבצעים מבחני ההאזנה. לאור מבחני ההאזנה המתכנן מחליט באיזה סוג רכיבים להשתמש. הרצוי הוא לבנות אב-טיפוס שני, אשר בו מחליפים את הרכיבים, כאשר מבחני ההאזנה הם השוואתיים – בין אב-הטיפוס עם הרכיבים הרגילים לבין זה עם הרכיבים האיכותיים.

שלבים 1 עד 6 משותפים לכולם – הן ליצרנים מסחריים והן ל- "מתכנני בוטיק" או "מתכנני מוסך". לא כל היצרנים המסחריים מבצעים את השלבים 7 עד 9 , גם לא כל היצרנים המתכוונים למוצרי "High End" .

על כל פנים, דבר אחד ברור:
איכות הרכיבים אינה אומרת מאום על איכות הצליל של מגבר זה או אחר.
הדבר העיקרי הקובע את איכות הצליל של מגבר הוא התכנון (שלב מס' 1).
הדבר השני הוא הקפדה על ביצוע נאות ומדוקדק של כל אחד ואחד משלבי התכנון.

לעניין איכות הרכיבים, הרכיב אשר לו השפעה מרבית על איכות הצליל של מגברים הם שנאי מוצא במגברי שפופרות. שנאים איכותיים הם יקרים יותר באופן משמעותי מאוד משנאים נחותים – אם כי השנאים הטובים ביותר אינם בהכרח היקרים ביותר. עדיין, כאשר המגבר אינו מתוכנן היטב, גם אם יורכב בו שנאי המוצא הטוב ביותר בעולם, המגבר לא יישמע טוב.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
עולם המסחר ועולם התיכנון הם שני עולמות שונים לחלוטין.
איכות תיכנונית עולה כסף.
שימוש בחומרים יקרים ואולי טובים עולה כסף.
כאשר שני אילו נקנים מיצרן- המחיר קרוב לעלות.
כאשר שני אילו נמכרים מסוחר- העלות שלהם יותר משמעותית משמעותית כי מועמסים עליה 2 חלקי תשלום הכי גדולים- שיווק (רוב האודיו מסחרי לא יכול להתקיים ללא שיווק החלום) עלות מכירה (מוכר) והעמסה היא במכפלות.
אודיופילים אוהבים ברנד ניים ועל שני אילו הם משלמים. על תיכנון וחומרים הם משלמים פחות מ 50% מעלות המוצר.
מה שזה עושה הוא שמתכנן שיודע לתכנן ויודע לנצל איכויות חומרים גבוהות- לא יכול למכור את המוצר בשוק.
אודנו נוט אנגליה מוכרת מגברים עם שפופרות WE ב 50K-100K$-למה?
אם רוצים לשים במכשיר סתם קבל יותר טוב- המחיר לצרכן הסופי מוכפל פי 4 ממחיר הקבל.
ככה זה עובד.
לגבי התשובה של השחורי על וואק- לטעמי תירוץ או היגד חסר משמעות. לא ידעתי שהדרישות שמגבר צריך לעמוד בהם משתנות כמו טריות של לחמניות.
הסיבה היא אחרת ולא קשורה לואק אלא ל99% מיתר חברות הברנד ניים- המטרה היא אחת בלבד
למכור
ככה מוכרים. בין זה ובין איכות אין קשר.
למה יש עיתונים אודיו, תערוכות, מודלים חדשים, קופסאת מנצנצות וכו'?
למכור.
למה יש דיבורים על תיכנון כזה או אחר, חומרים כאילו או אחרים- למכור.

99% מהחברות אין בהם טכנולוגיה או ידע- שאדם בחוץ, בעל ניסיון ועיניין ויכולות- לא יכול לעשות.
לא כל מי שיודע לעשות רוצה להיות סוחר. סוחר איננה איזו דרגה גבוהה בשרשרת המזון. לאנשים יש דברים אחרים לעשות בחיים ורצונות אחרים
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
דרך אגב

כמה להערכת צריך לעלות לי כצרכן שלושת קופסאות הבאות:



[









 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אז בהינתן התמונות ואני מוסיף עובדה נוספת שהמכשיר נשמע מצויין
אני מבין שקשה לאנשים להעריך מה מחיר השוק של זה.
השאלה למה?
או השאלה היותר נכונה היא , אז על פי מה נקבע מחיר השוק , אותו מחיר שהקונה שמשלם אותו-אותו מחיר שאחר רץ לפורומי אודיו ומספר שקנה מכשיר שטוב כמו מכשיר כפול (המהדרים יגידו "פי שלוש") ממחירו.

בתכלס- אם לא נותנים לקונה\מעריך הפוטנצאלי רמזים, כמו ברננד ניים, מחיר, כתבה באינטרנט- אין לו מושג להעריך כמה הוא שווה.
לכן יש צורך נואש אצל "אודיופילים" להזדהות עם ברנד ניים. זה הפרמטר הכי חשוב.
כל היתר זו תפאורה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
זה הקדם מגבר שלך?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא
זה לא מכשיר ברשותי וברשות אף אודיופיל בארץ- כדי שיהיה דיון נקי בלי מאותגרי אגו.

דרך אגב הפרה שלי הוא 4 קופסאות ולא שלוש
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אם מה אתה שומע?

תומר
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
התמונות לא ברורות...
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
התמונות לא ברורות...

לא נורא
לא צריך מיקרוסקופ כדי להעריך בערך על איזה סוג מכשיר מדובר(מה השימוש שלו), הערכה של איכות בניה והערכה כמה כזה דבר ימכר בשוק.

המתכנן מתכנן מוצרים אחרים עבור חברות "בריינ ניים" ששמים מדבקה יפה ולוקחים מה שהם החליטו.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
גם למיתוג יש שווי כשלעצמו...

אבל נעזוב רגע את המיתוג ושוויו בצד...אני לא בטוח שליצרן בוטיק/ מי שאינו סוחר וכו' יש את המשאבים/ היכולת להשקיע במחקר ופיתוח כמו שיש ליצרן גדול..

כמה אבות טיפוס יכול לבנות יצרן בוטיק, כמה ניסיונות הוא יכול לערוך, איזה מיכשור בדיקה יש לו, איזה חדרי האזנה יש לו וכו'..

כבר אמרו לפני איכות הרכיבים כשלעצמה לא מבטיחה את איכות הסאונד...שילוב של כל אלו כולל ניסיונות רבים יבטיחו את הסאונד...
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
גם למיתוג יש שווי כשלעצמו...

אבל נעזוב רגע את המיתוג ושוויו בצד...אני לא בטוח שליצרן בוטיק/ מי שאינו סוחר וכו' יש את המשאבים/ היכולת להשקיע במחקר ופיתוח כמו שיש ליצרן גדול..

כמה אבות טיפוס יכול לבנות יצרן בוטיק, כמה ניסיונות הוא יכול לערוך, איזה מיכשור בדיקה יש לו, איזה חדרי האזנה יש לו וכו'..

כבר אמרו לפני איכות הרכיבים כשלעצמה לא מבטיחה את איכות הסאונד...שילוב של כל אלו כולל ניסיונות רבים יבטיחו את הסאונד...

אנסה לענות לך בעדינות כדי שלא...
מיתוג- הוא בשביל אנשים שלא מבינים באיכות סאונד. הם צרכים מיתוג וחיזוק נפשי קניני.
כנ"ל כל הטענה המקושקשת על "את המשאבים/ היכולת להשקיע במחקר ופיתוח כמו שיש ליצרן גדול" לעומת יצרן בוטיק.
זה קישקוש מקושקש שאין מאחוריו כלום.
רוב מוצרי "ברנד ניים" הם בינוניים.ME TOO
עיקר העיניין שם הוא מיתוג.

כדי לשים חומוס אחלה על המדף –צריך מחקר , צריך תיכנון, בקרות איכות כאילו ואחרות-אממאה-לא מחזיק מים מול חומוס של איזה באסם\אעדל שמה שהוא יודע "חוקרים" לא יצליחו לדעת בחיים.
אתה תמשיך לקנות את עוגת הבית של עלית ב 9.99 כי ג' יפית אמרה שזה טוב.
ההבנה שלך של "בוטיק" יש בעיות בניסיון מחקר אבי טיפוס וכו' מקושקשת. אני מכיר כמה וכמה מתכננים כאילו. עזוב, אתה באמת לא יודע על מה מדובר .
תאמין לי שכל מיני "עוגות עילית" שאתה מתלקק עליהם- היו מתים ואף רצו שקונדו יבנה להם דגם. כנ"ל גם כמה אחרים.
לגבי נורי קומארו, הבטחתי לו לא לספר לאחרים מי פנה.
למה פנו אליהם?
חלקם אף מתכננים את המוצרים לחברות ברנד ניים שאתה תשלם את הפרמיה לחיזוק הנפשי.
אתה ניזון מהיגדים מסחריים שאין מאחוריהם כלום. המקסימום שדיברת זה עם איזה מוכר שהצליח לדחוף לך "עוגה של עלית".
אתה אמור להאמין שהעוגה הזו טובה. בתאבון.

ההוכחה היא בתבשיל. אני מדבר על מתכננים שמי שיודע ושמע, מבין על מה מדובר.
דרך אגב, אתה היית קונה את שלושת הקופסאות בתמונה? כי באופן אבסולוטי הם יותר טובים ומושקעים ממה שיש לך בבית וזה בדוק על ידי כאילו שקצת מכירים שבדקו מול מכשירים מאוד מאוד טובים.
אני מנחש שבלי ג יפית -התשובה היא
לא
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0


תומר- לא בא לי להכנס למה המערכת שלי מורכבת. זה משעמם אותי , אבל בהזדמנות אעשה זאת.
לגבי האודיון באודיוגון- מחיר נחמד , לא מאוד רחוק ממה ששלמתי. אממהממההה- המכשיר שלי הוא לאחר השידרוגים השונים (קבלים וכו') שהחברה מאמינה בהם. אממאממה- אם הם היו מציעים את המכשיר המשודרג מהתחלה, המחיר היה עוד יותר גבוהה וזה בעיה במיצוב בשוק.
רק מילים טובות יש לי על החברה והיבואן שלהם בארה"ב, ריי.
בזמנו הוא פירסם באודיוגון 3 מכשירים . שניים זה הפרה 4 קופסאות ואחד הפרה 2 קופסאות.
התחלתי להתמקח והמכשירים נמכרו. נשאר אחד של 4 קופסאות ואף הגענו לעמק השווה של המחיר (ויתרתי קצת) אבל אז התברר לי שהוא נשלח לאדון הרי פרסון מאבסלוט סאונד שרצה לבדוק. הובטח לי שהמכשיר ישלח מביתו של הרי ישירות אלי לאחר הבדיקה. עבר חודש, עברו חודשים , עברו יותר עד שהתברר שהרי קנה את המכשיר . ריי היבואן התקשר עם אודיון שהסכימו לבנות לי מכשיר חדש במחיר הנ"ל. באותה הזדמנות הם הסבירו לי את נושא התמחור של השידרוגים ואת העיניין שאם אני אשלם ישירות על השידרוגים המחיר לא יגרר למכפלות של היבואן וכו'. בקיצור הם היו ממש בסדר פלוס פלוס.
דרך אגב הדגם הזה נבנה על ידי מישהו אחד בלבד (לא פס ייצור) שחיי ופועל בצרפת למרות שהחברה אנגלית.
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
שלושת הקופסאות הם DAC למי שלא זהה
ויש שם מכשיר צהוב של יצרן אחר שנקרא אלטמן מגרמניה והמכשיר JISCO קשור בנושא של ג'יטר
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור