מסך BenQ 22 -בהמשך לסקירה

  • פותח הנושא פותח הנושא offirs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
בהמשך לסקירה על המסך:
ליאור,סקירה יפה.
בהשוואה לסמסונג 22 שנסקר כאן,איזה מסך עדיף,איכותי יותר?

בנוסף,מאחר שמסכי 22 כולם עם פנל TN(למעט מסכי גרפיקה בודדים) ,האם ניתן לומר שמבחינת איכות ודיוק הצבעים,הרי זו נקודת תורפה?.

כלומר,מסכי 22 מהסוג הזה,אינם מומלצים למי שמעבד תמונות כתחביב,ורוצה לכייל אותם?.
 

לא השוותי אותם צד בצד, מזיכרון הייתי אומר שהסמסונג מציג תמונה טובה יותר (השאלה היא על איזה פאנל אתה נופל...).
למיטב ידיעתי, כל מסכי ה-22" שנמכרים כיום בארץ מגיעים עם פאנל Tn, (לפחות כל אלו שמחירם נע סביב ה-2,000 ש"ח).

מה שמבדיל בינהם זו בעיקר איכות הגימור ויכולת מעבד הוידאו של המסך.

למסכי Tn יש מגבלה, הם מסוגלים להציג צבע ברמת 6 ביט בלבד, לעומת פאנלים איכותיים יותר (כמו S-ips או Pva) שמציגים צבע באיכות 8 ביט. זו הסיבה, אגב, שלמסכי Tn "קל יותר" להגיע למהירות תגובה מהירה יותר.
בעזרת עיבודי וידאו שונים ומשונים, מצליחים היצרנים להציג "על הנייר" מספר גוונים הדומה למספר אותו מציגים פאנלי 8 ביט, אבל הלכה למעשה, עדיין אין הם משתווים באיכות הצגת הצבעים, דיוק הגוונים, עומק הניגודיות וזויות הצפיה.
אני, שעובד לא מעט על עיבוד תמונות, העדפתי לרכוש מסך 20" עם פאנל איכותי על פני 22" בעל פאנל Tn.
 
ליאור,איזה מסך רכשת? Dell
 
לי יש Philips 200w6
 

בדקתי ויש לו פנל זהה לזה של הdell .
אתה ממליץ עליו?
 
אכן... ל-Dell יש את הפאנל של הפיליפס שמיוצר במפעל המשותף של פיליפס ו-LG.
אני מרוצה, לדרישות שלי הוא מצויין.
מה השימושים שלך ?
 
עיבוד תמונות,גלישה באינטרנט וכתיבת מסמכים.
לא משתמש לצפייה בסרטים,או משחקים.
 

לצרכים האלו הוא מצויין, עם ניגודיות ועומק צבעים טובים מאוד.
גם זויות הצפיה שלו יעילות ביותר לעבודה.
עד עתה, תמיד שמחתי לחזור אליו בסיום בדיקת צגים אחרים...
 
זו הגירסה החדשה של הפאנל As-ips שמחליפה את ה S-ips

טעם למסך רחב? אני, לדוגמא, פותח לא מעט חלונות במקביל, כך שהמסך הרחב עוזר במקרה הזה.
זה מאוד יעיל כשעובדים על שתי אפליקציות במקביל, אחת ליד השניה.
בעריכת תמונות, אם יש לך Slr דיגיטלית, אז מסך רחב מתאים יותר לפורמט התמונה.
אם יש לך קומפקטית, אז יחס התמונות שהיא מצלמת מתאים יותר לצג 5:4 (ולא 16:10).
 

תודה.
ולגבי תכונת הpivot .עד כמה היא שימושית,או שאחרי שמנסים,לא נוגעים בזה?
 
היא טובה רק אם אתה קורא כל היום מסמכי טקסט / דפי אינטרנט ארוכים.
להתחיל לסובב את המסך בכל פעם שאתה עובר לאפליקציה אחרת זה לא ממש נוח.
 
ליאור,איך אתה מכייל את המסך שלך?

לעיבוד תמונות,והדפסה יש לזה חשיבות.

כיול עם חומרה כגון eye-one

או כיול בסיסי עם תוכנה מסויימת?

תודה
 

עושה כיול ידני עם מטריצות שונות, עובד בפרופיל צבע-sRGB (לא כל הצגים תומכים בו)
 
מה הכוונה עם מטריצות שונות?
 
סקאלות צבעים / גוונים

זו סקאלה פשטנית למדי לכיוון ניגודיות ובהירות:
http://www.d-spot.co.il/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=80

גם זו

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=215&msgid=49621082
 

אה.אני מכיר את אלה,אבל זה לא מספיק מדוייק לדעתי.

יש את adobe gamma שבאה עם פוטושופ או בגרסת אלמנטס הזולה יותר.

יש גם את זה:
http://www.hex2bit.com/products/product_mcw.asp

זה די בסיסי אבל מספיק לצרכים של חובב צילום.
 
זו היתה סתם דוגמא למשהו פשוט.
יש לא מעט מטריצות/סקאלות כאלו.
ומי שעובד עם פוטושופ אכן מכוון בד"כ עם ה-gamma שלה.
 
ליאור,כתבת פרופיל sRGB .דווקא זה פרופיל סטנדטי.למה לא כל המסכים תומכים בו?

לעומת זאת,פרופיל adobe rgb הוא פרופיל,שמסכים ספורים תומכים בו.
 

פרופיל sRGB הוא המקובל על יצרני התקנים רבים (כמו מדפסות ומכונות פיתוח תמונות).
למה לא כל המסכים תומכים בו ? שאלה טובה...
הוא זה שבמקרים רבים יבטיח לך שצבעים שיוצאים בהדפסה זהים לאלו שראית על המסך בעריכה (ולא האדום שראית על המסך יצא פתאום כתום בהדפסה בגלל פרופיל לא נכון של המסך).
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור