לגבי עלות:
אני מסכים שיש מימד כזה אבל אני האחרון להביע דיעה בתחום הזה,כל אחד ינהג לפי כיסו ומצב רוחו של מנהל הבנק שלו...
לגבי תועלת:
המימד הדיגיטאלי (ואני מתכוון לעובדה שהמקור הוא קובץ שלו רצף של אפסים ואחדים) שונה מכל מימד אחר שאותו ניתן לכנות כמקור. מניסיון שלי,כבה כמה שנים,המימד הזה מאוד רגיש לאיכות המקור. כלומר אם המרנו קובץ מדיסק,או מתקליט או הורדנו אותו מאתר האומן כקובץ דיגטאלי וכו - לכל אלה ישנה משמעות. ברמת האחזור של הקובץ הדיגיטאלי,שוב מניסיוני האישי בלבד,ישנה רגישות גבוהה מאוד לאיכות הקובץ שעל הדיסק הקשיח ולפעמים נכונה אכזבה מרמת האודיו.
נכון,יש הרבה מדריכים אין ל"הרים" מחשב אודיו לעילא ולעילא וכן...יש המון מונחים מעולם התוכנה והחומרה,חלקם ברורים כמו השמש וחלקם סינית מנדרינית לא שכיחה.... בשורה התחתונה,ושוב מניסיון שלי,יש דרך אחת לקבוע איכות ושביעות רצון מהתוצר - קוראים לאיבר הזה:אוזן!!!
והערה מהטריבונה:
אני מנוי של חברת אינדי שהאומנים החתומים אצלה מפיצים את המוזיקה שלהם באינטרנט,רובם המכריע לא מגיע כלל למצב שניצרב CD ומופץ. לחברה הזו יש אולפן הקלטות פרטי שלה שבכל מקרה,קובץ לפני שמופץ,מגיע לאולפן לעריכה דיגטאלית - גם אם הוקלט,במקור,באולפן הביתי של האמן.
כמו שציינתי,אני מנוי של חברת התקליטים הזו ולכן מקבל,גם,קבצים להאזנה לפני ההפצה שלהם ואיתם הזדמנות להאיר,גם,בעניין הסוני של התוצר ולא רק על האיכות האומנותית כיצירה. אז יצא לי להיתקל ביצירות שסונית נשמעו קרות ומנכורות בגלל שהוקלטו,מתחילתן ועד סופן,במימד הסיפרתי ואחרי הערות,לא רק שלי,הקלטות המקור חזרו לשולחן העריכה ועברו דרך מודולים,בתוכנה בכד"כ,שמדמים מכשירי הקלטה מהמאה הקודמת כדי לחמם ולאזן את האודיו.
כל זה רוצה לומר: למדיום הסיפרתי יש נטייה לגרום לאוזן שלנו להרגיש שמשהו מנוכר מושמע לתוכה משהו לא טבעי כהה וקשה להאזנה - והוא שאמרתי מקודם:"הרמתם" סט סיפרתי להשתמש באוזן כדי להגיע לכיול הנעים לכם - ואם באוזניים עסקינן - אין פה כללי אצבע רק ניסיון והקשבה...והקשבה... ושוב פעם:הקשבה.
M.H.P
מנחם.