מחשב אודיופיל

  • פותח הנושא פותח הנושא al2813
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

al2813

אוהב את התחום
הודעות
419
מעורבות
171
נקודות
43
זהו החלטתי לצאת למשימת התאבדות חדשה. לנסות לבנות מחשב סטרימינג אודיופילי. בהתחלה חשבתי לקנות סטרימר יעודי, אבל בלגיה שוב נסגרת וצריך פרויקטים. לבנות מחשבים אני אוהב אז בוא נראה לאן אפשר להגיע.

הרעיון הוא להתחיל עם בסיס ואחר כך להחליף חלקים ולעלות ברמה. בסוף זה יעלה יותר מסטרימר יעודי אבל לפחות על תקופה יותר ארוכה.

אז למארז בחרתי Streacom FC10. הזמנתי גם כרטיס USB OCXO של Paul Pang. עכשיו מחפש המלצות ללוח אם ולמעבד. שם ההמלצות הולכות לכל הכיוונים. אני גם מתלבט לגבי ספק הכח. הרבה ממליצים על HDPlex LPS אבל כרגע אין מלאי וגם זה לבד עולה 500 יורו אז אולי נדחה לשלב ב. בחור בלגי שמיבא את כל הליין של Paul Pang המליץ לי להתחיל עם הספק של Streacom Zeroflex 240.

אשמח להמלצות, ביקורות והשוואות.
 

תשקיע אולי בלוחות של גיימינג, הם חזקים
אם תמצא תיקח CPU עם הספק נמוך 35W
 
כבעלים של מחשב אודיופילי מושקע
היתי שוקל את ההרפתקאה שוב ?
לפני 5-6 שנים אפילו לפני שנתים היה שווה להכנס לזה כי יצרני האודיו עוד לא ממש יצרו לנו סטרימרים ראויים.
כיום יש מבחר רב של סטרימרים אודיופילים בכל הרמות שבנוים לעבודה עם אודיו.
מחשב יעודי לא יהיה בהכרך יותר זול .
המחשב שלי עלה בערך : המחשב עצמו מארז , אלקטרוניקה , כרטיס usb אודיופילי 7000.
ספק טורדיאלי ופיקו בסביבות 1500
רקלוקר 1200
רגנרטור 1000
כבלי usb בסביבות 2000
בקיצור 11-12₪
כשהמחשב דלי יתפגר סביר שאעבור לסטרימר יעודי.
 
כבעלים של מחשב אודיופילי מושקע
היתי שוקל את ההרפתקאה שוב ?
לפני 5-6 שנים אפילו לפני שנתים היה שווה להכנס לזה כי יצרני האודיו עוד לא ממש יצרו לנו סטרימרים ראויים.
כיום יש מבחר רב של סטרימרים אודיופילים בכל הרמות שבנוים לעבודה עם אודיו.
מחשב יעודי לא יהיה בהכרך יותר זול .
המחשב שלי עלה בערך : המחשב עצמו מארז , אלקטרוניקה , כרטיס usb אודיופילי 7000.
ספק טורדיאלי ופיקו בסביבות 1500
רקלוקר 1200
רגנרטור 1000
כבלי usb בסביבות 2000
בקיצור 11-12₪
כשהמחשב דלי יתפגר סביר שאעבור לסטרימר יעודי.

אני מכוון לסביבות חצי מהמחיר הזה אבל עם פחות מרכיבים (כרטיס פלוס ספק). אבל מעניין אותי אם עשית השוואה של המחשב שלך עם סטרימר בתקציב דומה לזה שהוצאת על המחשב? למשל Auralic Altair G1?
 

Streacom FC10 מארז
ZF240 Fanless 240W ZeroFlex PSU עובד אצלי מספיק בהחלט .
USB OCXO של Paul Pang אצלי הוחלף פעמים עקב בעיות בסופ וותרתי ואני בלעדיו .
לוח אם של אסוס .
מעבד I7 עם הספק הכי נמוך שתמצא .
16 גיג זיכרון מקורר פאסיבי
כרטיס יוסבי SOtM Audio tX-USBexp Audiophile-quality PCI Express USB Card עם ספק מתח חיצוני .
2 דיסקים ssd + לכל דיסק SOtM Audio SATA SSD/HDD/ODD Electrical Noise Filter II .

לגבי כבלים אודיופילים (פנימים)וויתרתי כי לא שמעתי הבדל .
זה בסיס מכובד בהחלט אני עובד איתו כבר שנתים הוחלפו מספר סטרימרים בדרך עד שהתקרבתי לביצועים של המחשב.
יש לו גמישות שאין לסטרימר ותמיד תוכל להשתגע עוד קצת :-)


 
Streacom FC10 מארז
ZF240 Fanless 240W ZeroFlex PSU עובד אצלי מספיק בהחלט .
USB OCXO של Paul Pang אצלי הוחלף פעמים עקב בעיות בסופ וותרתי ואני בלעדיו .
לוח אם של אסוס .
מעבד I7 עם הספק הכי נמוך שתמצא .
16 גיג זיכרון מקורר פאסיבי
כרטיס יוסבי SOtM Audio tX-USBexp Audiophile-quality PCI Express USB Card עם ספק מתח חיצוני .
2 דיסקים ssd + לכל דיסק SOtM Audio SATA SSD/HDD/ODD Electrical Noise Filter II .

לגבי כבלים אודיופילים (פנימים)וויתרתי כי לא שמעתי הבדל .
זה בסיס מכובד בהחלט אני עובד איתו כבר שנתים הוחלפו מספר סטרימרים בדרך עד שהתקרבתי לביצועים של המחשב.
יש לו גמישות שאין לסטרימר ותמיד תוכל להשתגע עוד קצת :)


עם איזה סטרימרים השווית?
 
@al2813 אם הפרמטר הוא מחיר, תקנה סטרימר. מחשב לא זול יותר ואלה לא יתרונות שלו.
 

@al2813 אם הפרמטר הוא מחיר, תקנה סטרימר. מחשב לא זול יותר ואלה לא יתרונות שלו.
הפרמטר הוא לא מחיר. אבל לא הייתי רוצה לסיים עם מחשב שהוא פחות טוב מסטרימר ברמה מסויית
 
הפרמטר הוא לא מחיר. אבל לא הייתי רוצה לסיים עם מחשב שהוא פחות טוב מסטרימר ברמה מסויית

יהיו אנשים שיגידו לך שסטרימר טוב יותר, לא משנה איזה 'קבלות' תביא. שעוד לפני שנתיים אותם אנשים שרו שירים ש-CD זה הכי הכי.

אתה יודע לאיזה ממיר אתה הולך לחבר את המחשב?
מחשב עובד מצוין עם ממירים מבוססים USB אסינכרוני, צריך גם לבדוק שדרייברים שלהם מעודכנים ל-Windows 10. קרו דברים.

ממירים אודיו נטו עם כניסה AES/EBU ו-S/PDIF יעבדו טוב יותר עם סטרימר אודיו.

יותר מזה, ישנם ממירים שלא עובדים טוב עם USB או נשמעים פחות מוצלח דרך USB בגלל הדיזיין שלהם

למחשב ישנם יתרונות בגמישות בעיקר בתוכנה - אתה רוצה שים Roon, או JRiver, רוצה שים Dirac. אפשר גם להריץ סרט פעם בשבוע, לא יקרה כלום. הוא הופעה ריפ רב-ערוצית.

עם מחשב אתה לא קשור ליצרן ולעדכוני תוכנה שלו.

עם כניסה של Roon וזמינות של סטרימרים שהם Roon Ready יתרון המחשב קטן, שאלה מה אתה רוצה לעשות איתו.

אם מה שמעניין אותה זה רק Roon, אין הרבה יתרונות למחשב למשל.
 
יהיו אנשים שיגידו לך שסטרימר טוב יותר, לא משנה איזה 'קבלות' תביא. שעוד לפני שנתיים אותם אנשים שרו שירים ש-CD זה הכי הכי.

אתה יודע לאיזה ממיר אתה הולך לחבר את המחשב?
מחשב עובד מצוין עם ממירים מבוססים USB אסינכרוני, צריך גם לבדוק שדרייברים שלהם מעודכנים ל-Windows 10. קרו דברים.

ממירים אודיו נטו עם כניסה AES/EBU ו-S/PDIF יעבדו טוב יותר עם סטרימר אודיו.

יותר מזה, ישנם ממירים שלא עובדים טוב עם USB או נשמעים פחות מוצלח דרך USB בגלל הדיזיין שלהם

למחשב ישנם יתרונות בגמישות בעיקר בתוכנה - אתה רוצה שים Roon, או JRiver, רוצה שים Dirac. אפשר גם להריץ סרט פעם בשבוע, לא יקרה כלום. הוא הופעה ריפ רב-ערוצית.

עם מחשב אתה לא קשור ליצרן ולעדכוני תוכנה שלו.

עם כניסה של Roon וזמינות של סטרימרים שהם Roon Ready יתרון המחשב קטן, שאלה מה אתה רוצה לעשות איתו.

אם מה שמעניין אותה זה רק Roon, אין הרבה יתרונות למחשב למשל.

מיכאל, יופי של תשובה מפורטת :אצבע מורמת
 

יהיו אנשים שיגידו לך שסטרימר טוב יותר, לא משנה איזה 'קבלות' תביא. שעוד לפני שנתיים אותם אנשים שרו שירים ש-CD זה הכי הכי.

אתה יודע לאיזה ממיר אתה הולך לחבר את המחשב?
מחשב עובד מצוין עם ממירים מבוססים USB אסינכרוני, צריך גם לבדוק שדרייברים שלהם מעודכנים ל-Windows 10. קרו דברים.

ממירים אודיו נטו עם כניסה AES/EBU ו-S/PDIF יעבדו טוב יותר עם סטרימר אודיו.

יותר מזה, ישנם ממירים שלא עובדים טוב עם USB או נשמעים פחות מוצלח דרך USB בגלל הדיזיין שלהם

למחשב ישנם יתרונות בגמישות בעיקר בתוכנה - אתה רוצה שים Roon, או JRiver, רוצה שים Dirac. אפשר גם להריץ סרט פעם בשבוע, לא יקרה כלום. הוא הופעה ריפ רב-ערוצית.

עם מחשב אתה לא קשור ליצרן ולעדכוני תוכנה שלו.

עם כניסה של Roon וזמינות של סטרימרים שהם Roon Ready יתרון המחשב קטן, שאלה מה אתה רוצה לעשות איתו.

אם מה שמעניין אותה זה רק Roon, אין הרבה יתרונות למחשב למשל.


חותם על הפוסט שלך 100 אחוז.
היום אני עם רון אבל רוצה גמישות - אני מאד אוהב לשחק עם תוכנה ולנסות. התחלתי עם rpi אבל הבנתי שהחומרה מוגבלת ברגע שאתה רוצה יותר.

לגבי usb - זה כבר עניין של פילוסופיה אבל הממיר הנוכחי שלי הוא usb נטו והבחירה הבאה של ה-source תכתיב גם את הדאק הבא.

אני רק רוצה להשוות איכות. מפחד להשקיע הרבה ובסוף להשיג תוצאה בינונית.
סןף שבוע אני הולך לבקר חנות שמשווקת innuos וכמה סטרימרים טובים ואני אנסה לשמוע עם הדאק והמגבר שלי (רמקולים נראה).
 
נערך לאחרונה ב:
בארץ קודשנו?

לא בבלגיה. לא מתגורר כאן אך מנסה להשתתף בפורום וללמוד מהנסיון המדהים שיש פה לאנשים.
 

אני מכוון לסביבות חצי מהמחיר הזה אבל עם פחות מרכיבים (כרטיס פלוס ספק). אבל מעניין אותי אם עשית השוואה של המחשב שלך עם סטרימר בתקציב דומה לזה שהוצאת על המחשב? למשל Auralic Altair G1?
לא היה עניין
המחשב נשמע פצצה
המחשב שלי לא מחובר לרשת ואני עובד עם עכבר ומסך.
לא מעניין אותי השוואות כי ברמה שהגעתי במיקרא הטוב ההבדלים יהיו זניחים.
כשהמחשב ישבוק נבדוק סטרימרים
 
ממליץ בחום לא לבנות מחשב חזק - סתם מיותר
הכרטיס של Paul Pang מומלך וידוע מאוד גם בהולנד
 

ממליץ בחום לא לבנות מחשב חזק - סתם מיותר
הכרטיס של Paul Pang מומלך וידוע מאוד גם בהולנד
wאת נקודה שלא ברורה לי. ההתלבטויות כרגע:

- לוח אם. יש קבוצה שטוענת שהתוצאות הכי טובות מושגות עם לוחות אם גיימינג של אסוס או אסרוק. אחרים נשבעים בלוחות האם של סופרמיקרו אם מעבדי xeon
- מעבד. אנשים שמריצים hqplayer צריכים כנראה מעבדים חזקים.
 
wאת נקודה שלא ברורה לי. ההתלבטויות כרגע:

- לוח אם. יש קבוצה שטוענת שהתוצאות הכי טובות מושגות עם לוחות אם גיימינג של אסוס או אסרוק. אחרים נשבעים בלוחות האם של סופרמיקרו אם מעבדי xeon
- מעבד. אנשים שמריצים hqplayer צריכים כנראה מעבדים חזקים.

יש לי NAS עם לוח supermicro ומעבד Xeon, אם כי יש לי שם גם מלא דיסקים, אתה צריך לקרר טוב את המחשב, ולא יודע אם תצליח עם קירור פאסיבי. ואם כן - תצטרך מארז גדול, ניסיתי להכניס nofan ל-NAS, פשוט לו נכנס.
 
אני אישית אשדרג את המחשב, הוצאה קטנה.
גם אופציה
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור