מוסיקה צרפתית חדשה - פלייליסט חדש


Uri Paz

מנהל
צוות האתר
הודעות
25
מעורבות
17
נקודות
3
לא מזמן שמעתי פודקאסט של 'חיות כיס' על המדיניות של ממשלת צרפת בנושא תרבות (פרק 71: מה יודעים הצרפתים). מסתבר שהתרבות בצרפת היא עסק לכל דבר ועניין והממשלה משקיעה כסף בהפצה שלה.
המהלך הזה משתלם לעם הצרפתי והתרבות הצרפתית מכניסה 44 מיליארד יורו בשנה (פי שבעה מתעשיית הרכב), בעקבות הפודקאסט חיפשתי לי מוסיקה צרפתית עדכנית ומצאתי מלא דברים מהממים.

הראשון היה JP NATAF, שנשמע כמו "בן משותף של דודו טסה וברי סחרוף", הוא יוצר מוסיקה מעולה והפקות יפות. את עיקר האלבומים שלו הוא הוציא בתחילת שנות האלפיים, אחר כך לקח צעד אחורה והתחיל לעבוד עם אמנים אחרים.

ככה הגעתי לקרול מספור: זמרת נהדרת, מולטי טאלנט (מנגנת בס, יוקללה וקלידים) עם שירים יפהיפיים. יש לה באלבום דואט מקסים עם JP שנקרא En Equilibre (כנראה שהמשמעות היא 'שיווי משקל') ואני מאוהב קשות בשיר הזה (אם אתם מקשיבים רק לשיר אחד בעקבות הפוסט הזה, תקשיבו לו). באלבום אפשר למצוא שירים שהזכירו לי את 'את חרותי" ואת "שיר ערש", מוסיקה מאוד מלודית ויפה ומופקת טוב. אלבום בונבוניירה.

ההרכב השלישי נקרא Presque Oui שזה אומר "כמעט כן", הזמרת שלו ביזארית בטירוף אבל אני חולה להם על התחת. מוסיקה מעניינת ומלאה בחן ומוזרות, חלק ממנה הזכיר לי את האלבום "שירים במיץ עגבניות" של מתי כספי. האלבום יצא ב 2005 ואחר כך הם התפרקו והזמר יצא לקריירה נפרדת.

האחרון חביב נקרא Ezechiel Pailhes, מוסיקה עדינה ומיוחדת, עם חיבה מיוחדת לסינטים של שנות השמונים ולסרג' גינזבורג. אז כדי להקל עליכם, ערכתי פלייליסט קצר המאגד את המיטב מחמשת האלבומים ואתם ממש מוזמנים להאזין לאלבומים אחר כך במלואם, הם באמת יפים אחד אחד. לצערי לא מצאתי יותר מדי מידע בגוגל על האמנים או על השירים עצמם.

ספוטיפיי:
https://open.spotify.com/playlist/10TwGxBas7KB73sBvEGHqL...

אפל:
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
ממליץ על להקת הקאברים - Nouvelle Vague
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,687
מעורבות
211
נקודות
63
יש להם תרבות מדהימה
בעיקר בשבוע האחרון..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור