מה שמשגע אותי זה....

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
נניח בטויוטה קורולה פשוטה עולה סביב 135,000שח +- ..ישנם יותר מ
20.000 חלקים +טכנולוגיה.
ורמקול שלא מגיע ל 5% מסך כל חלקי הטויוטה עולה 50k$ והוא ממש לא הכי יקר.
אז בגלל שמוכרים מעט רמקולים הוא עולה מחיר לא פרופורציונאלי...?
ואם יורידו לו המחיר בחצי וימכרו הרבה? הרי עלות היצור היא הרבה פחות מהחצי....
אהה..זה המחיר בארץ עקב 100% מס ויותר...תכלס זה רכב שנמכר ב 17,000$:מבולבל:
 

נערך לאחרונה ב:

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
רכב עממי הוא מוצר צריכה.
רמקול (כמעט כל רמקול) הוא מוצר מותרות.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
זו לא השוואה רלוונטית למוצר פרקטי בייצור המוני
ייצור המוני מוזיל את כל העלויות באופן דרסטי
רמקולים במחירים האלו צריך להשוות למוצרי יוקרה דומים כמו למשל עטי יוקרה
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,387
מעורבות
471
נקודות
83
ומה יש ברגלית שיכוך שהיא עולה 2000 שקל או במעמד מעץ שעולה 20 אלף שקל או בכבל חשמל שעולה 40 אלף שקלים בלבד.
תתחיל מזה שאם לא יהיה תג מחיר גבוה על רמקול, אז הוא לא יימכר.
ההמשך: כמה שיותר יקר, ככה יעריכו אותו יותר בביקורת וכו.
ואת ההמשך והמסקנות, כל אחד יכול להמשיך לעצמו.
לפי דעתי הקשר בין המחיר לצליל מתמוסס במהירות ומאבד עניין, מהר מאוד יוצא מפרופורציות, אבל לגמרי.
אין מה להשתגע, זה התחום, וזה התחביב, וכמו בכל דבר צריך להיזהר.... לא חסר שטויות.
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ומה יש ברגלית שיכוך שהיא עולה 2000 שקל או במעמד מעץ שעולה 20 אלף שקל או בכבל חשמל שעולה 40 אלף שקלים בלבד.
תתחיל מזה שאם לא יהיה תג מחיר גבוה על רמקול, אז הוא לא יימכר.
ההמשך: כמה שיותר יקר, ככה יעריכו אותו יותר בביקורת וכו.
ואת ההמשך והמסקנות, כל אחד יכול להמשיך לעצמו.
לפי דעתי הקשר בין המחיר לצליל מתמוסס במהירות ומאבד עניין, מהר מאוד יוצא מפרופורציות, אבל לגמרי.
אין מה להשתגע, זה התחום, וזה התחביב, וכמו בכל דבר צריך להיזהר.... לא חסר שטויות.
לא חושב שרמקול יקר אין לו צליל "יקר"...השאלה האם הצליל שווה את המחיר? אז ברור שיש מי שיטען לטובת מי שמשלם.אך לא זו השאלה שלי.לי ברור שאיש הישר בעניו ואוזניו יעשה.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
סליחה על הסתת הנושא אבל "יקר" מזכיר לי את חוברות המבצעים של ויזה שהיו נשלחות בדואר:
"זוג עגילים בעיצוב יוקרתי", הכל שם היה בשקר יוקרתי כלשהו. סאנו ז'וול במהדורה חגיגית, חד פעמית! תני לבית שלך ניחוח יוקרתי כמו במלונות המובילים בעולם!

זהו, פרקתי.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
זה בכלל לא מותרות
אבל המילה תחביב גורמת למחירים להתנפח לא רק באודיו, ולא תמיד הניפוח מתבצע בארץ, הנה 2 דוגמאות ושתיהם יקרות מצמיג רכב עממי
צמיג לאופני שטח 300 ש"ח = 40 euro.
צמיג לאופנוע ספורט כ 1000 ש"ח = 200$
 

רויטל

אוהב את התחום
הודעות
97
מעורבות
28
נקודות
18
ואם יורידו לו המחיר בחצי וימכרו הרבה? הרי עלות היצור היא הרבה פחות מהחצי.
אולי שווה לבדוק אם רמי לוי אודיופיל אולי יעניין אוו להוזיל מחירי רמקולים כמו שהוא עשה עם עוף ואולי עכשיו עם ישראייר
 

רויטל

אוהב את התחום
הודעות
97
מעורבות
28
נקודות
18
שטויות של פרנואידים, קמצנים, חסרי ביטחון עצמי ולוזרים.
כזאת הכללה על המין האנושי......
יש עוד רבדים שם
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,387
מעורבות
471
נקודות
83
להוריד את המחיר יגרום למוצר להיות פחות יוקרתי/פחות נחשב/פחות אטרקטיבי/השאיפה אליו תהיה פחותה ולא יקנו אותו כי הוא יהיה פחות ענייני, כבר לא סמל סטאטוס, לאט לאט יוצא מהמשבצת של ההי-אנד.
להיפך, צריך להעלות את המחיר, ואגב זה בדיוק מה שקורה בתחום, המחירים רק עולים, גם אם ההשקעה והאיכות של המוצר יורדת, המחיר עולה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אולי שווה לבדוק אם רמי לוי אודיופיל אולי יעניין אוו להוזיל מחירי רמקולים כמו שהוא עשה עם עוף ואולי עכשיו עם ישראייר
חבל באמת ,היה יכול להיות מעניין.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
להוריד את המחיר יגרום למוצר להיות פחות יוקרתי/פחות נחשב/פחות אטרקטיבי/השאיפה אליו תהיה פחותה ולא יקנו אותו כי הוא יהיה פחות ענייני, כבר לא סמל סטאטוס, לאט לאט יוצא מהמשבצת של ההי-אנד.
להיפך, צריך להעלות את המחיר, ואגב זה בדיוק מה שקורה בתחום, המחירים רק עולים, גם אם ההשקעה והאיכות של המוצר יורדת, המחיר עולה.

הגימור והצביעה יוקרתית בוילסון עולה כמו
רמקול שנחשב high end, אולי רמקול שלך.
 

רויטל

אוהב את התחום
הודעות
97
מעורבות
28
נקודות
18
הוריד את המחיר יגרום למוצר להיות פחות יוקרתי/פחות נחשב/פחות אטרקטיבי/השאיפה אליו תהיה פחותה ולא יקנו אותו כי הוא יהיה פחות ענייני, כבר לא סמל סטאטוס, לאט לאט יוצא מהמשבצת של ההי-אנד.
בעולם אוטופי ......
יש לך סטים היי אנד במחיר שפוי וריאלי לרכיבים שבפנים וגימורים שבחוץ עם קצה רווח של 100% אפילו מה כל כך חשוב לשמר סטטוס!! שיהיה עממי מה רע ?
ותכלס זה עניין של השקפה כלכלית יותר קניית רמקולים במחיר מופחת יותר מיסים משולמים
העשירים נשארים עשירים כי יש להם יועץ מס ורואה חשבון תותחים
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
699
מעורבות
126
נקודות
43
נניח בטויוטה קורולה פשוטה עולה סביב 135,000שח +- ..ישנם יותר מ
20.000 חלקים +טכנולוגיה.
ורמקול שלא מגיע ל 5% מסך כל חלקי הטויוטה עולה 50k$ והוא ממש לא הכי יקר.
אז בגלל שמוכרים מעט רמקולים הוא עולה מחיר לא פרופורציונאלי...?
ואם יורידו לו המחיר בחצי וימכרו הרבה? הרי עלות היצור היא הרבה פחות מהחצי....
אהה..זה המחיר בארץ עקב 100% מס ויותר...תכלס זה רכב שנמכר ב 17,000$:מבולבל:
רמקול של $50k לא משווים לטויוטה אלא למזראטי (למשל). טויוטה זה רכב עממי, ורמקול במחיר כזה ממש לא עממי - כמו מזראטי. טויוטה אפשר להשוות לרמקול שעולה $5k, זה כבר נראה פחות מטורף. בכל מקרה המכונית הכי זולה עולה יותר מ-95% מהרמקולים שנמכרים.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
נניח בטויוטה קורולה פשוטה עולה סביב 135,000שח +- ..ישנם יותר מ
20.000 חלקים +טכנולוגיה.
ורמקול שלא מגיע ל 5% מסך כל חלקי הטויוטה עולה 50k$ והוא ממש לא הכי יקר.
אז בגלל שמוכרים מעט רמקולים הוא עולה מחיר לא פרופורציונאלי...?
ואם יורידו לו המחיר בחצי וימכרו הרבה? הרי עלות היצור היא הרבה פחות מהחצי....
אהה..זה המחיר בארץ עקב 100% מס ויותר...תכלס זה רכב שנמכר ב 17,000$:מבולבל:

איזה סלט מטבוחה עם געפילטע פיש....
מדובר במוצרי צריכה שונים , עם היקפי שוק שונים ועם אופי תחרות שונה.
יש שוק לציוד אודיו בסיסי, כמו שקורולה זה רכב בסיסי בשביל להסיע אותך מנקודה A לנקודה B.
רוצה להנות מהנהיגה (ובהקבלה מהמוזיקה)?
תתקדם למינימום דגם בכיר של BMW ומעלה ואת זה תקביל לרמקול היי אנד וגם זה לא ממש נכון בגלל שלהערכתי השוק הפוטנציאלי של רמקול היי אנד הוא עשרות מונים נמוך מהשוק הפוטנציאלי של רכב יוקרה.
ובסופו של דבר, כל חברה צריכה להעריך את הכמות השנתית שתמכור , את המחיר הממוצע ליחידה ואת סך כל העלויות שלה (פיתוח, ייצור, שיווק, הנהלה, הוצאות מימון , מיסים ) ושישאר גם רווח סביר לבעלי המניות.
להערכתי הבלתי בדוקה, בעולם נמכרים הרבה יותר רכבי יוקרה מאשר רמקולים היי אנד יקרים משום שרכב זה מוצר "בסיסי" ומוכר להרבה יותר אנשים מאשר תחום האודיו ובמיוחד תחום האודיו היקר.
ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
להוריד את המחיר יגרום למוצר להיות פחות יוקרתי/פחות נחשב/פחות אטרקטיבי/השאיפה אליו תהיה פחותה ולא יקנו אותו כי הוא יהיה פחות ענייני, כבר לא סמל סטאטוס, לאט לאט יוצא מהמשבצת של ההי-אנד.
להיפך, צריך להעלות את המחיר, ואגב זה בדיוק מה שקורה בתחום, המחירים רק עולים, גם אם ההשקעה והאיכות של המוצר יורדת, המחיר עולה.

ההשקפה הזאת מייצגת את אלמנט ה"שופוני" - הנה תראו איך הצלחתי...
אז אם זה מה שאתה חושב, תוכל להסביר לי איך דווקא ברכבים, שכל אחד רואה את הרכב החונה מחוץ לבית (מייצג את ה"שופוני" בהתגלמותו) דווקא אלה שמורידים מחירים מוכרים כמויות מטורפות וגורפים רווחים עצומים ?
רוצה דוגמאות ?
סובארו בשנות ה 70 מכרה כמויות מטורפות עד שביפן התפלאו איך מדינה כל כך קטנה במספר תושביה קונים כמות כזאת גדולה.
בשנות ה 80 האופל אסקונה נמכרה בכמות גדולה מאוד רק בזכות הורדת מחיר.
אחר כך הגיע התור של מיצובישי ומזדה....

אף אחת מהנל לא התיימרה לתת "אקסלוסיביות " או ריח של "תראו איך הצלחתי בגדול ".
ההיפך הוא הנכון - עיקרון העדר עבד פה בגדול.

אז איך אתה מסביר שדווקא בתחביב נישתי, לא תחביב נפוץ, מוכר ומקובל כמו רכב והרבה פחות "שופוני" מרכב שחונה מחוץ לבית, דווקא פה שיקול ה"שופוני" עובד ומכתיב את התנהגות הצרכנים ?

אם תצליח, אולי תקבל פרס נובל בכלכלה...
ארז
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
אם אני מקים חברת רמקולים, נאמר מחזיק באיזור ה-10 עובדים (ויש חברה ישראלית אחת לפחות כזו),
וכל עובד מתוגמל ב 35K$ לשנה, בממוצע.
נוסיף עלות גלם (זניחה) והוצאות רצות (שכ"ד, חשמל): נאמר בשמרנות קיצונית 50K$ בשנה?

יפה, אני זקוק להכנסה של כמעט חצי מליון $ רק כדי לשרוד (מחקר, שיווק, תערוכות וכו.. מגיעים לזה בקלות).

כעת: או שאני מוכר 500 רמקולים במחיר ממוצע של 1000$ (לריטיילר).
או שאני מוכר 100 רמקולים במחיר ממוצע של 5000$,
אן שאני מוכר 50 רמקולים במחיר ממוצע של 10,000$.

כלומר: המחירים בשוק נקבעים גם בשל אינפלציית היצרנים ביחס לקצב צמיחת השוק.
אני מתמחר קודם כל על מנת להמשיך להיות בעסקים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
רמקול של $50k לא משווים לטויוטה אלא למזראטי (למשל). טויוטה זה רכב עממי, ורמקול במחיר כזה ממש לא עממי - כמו מזראטי. טויוטה אפשר להשוות לרמקול שעולה $5k, זה כבר נראה פחות מטורף. בכל מקרה המכונית הכי זולה עולה יותר מ-95% מהרמקולים שנמכרים.
אתה חושב שרכב שיש בו לפחות 15_20 אלף חלקים זה רמקול ב 5k $?
אני חושב שאנחנו מנוצלים פסיכולוגית ומעשית .לא חלילה ע"י היבואנים/ דילרים....ע"י היצרנים.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
מערכת יוקרתית היא הישג, מכונית יוקרתית
ושעון יוקרתי זה סמל לסטטוס, מכונית ספורט היא תדמית, החיים שלנו הם
דרך רצופה של השגים וכישלונות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור