מה עדיף לחיבור RF?

  • פותח הנושא פותח הנושא sigaliga
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

sigaliga

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
שלום,

הטלויזיה בביתי מחוברת לכבלים בחיבור RF , ללא ממיר.
מרחק הצפיה - עד 3.5 מטר
המסך בסביבה מוארת ( בית פרטי , חלונות מול המסך ובצידו יציאה לחצר)

שאלתי - במצב הנוכחי האם כדאי לרכוש מסך דק?
האם מומלץ LCD או פלסמה?מה גודל המסך המומלץ?

מעונין לשדרג את הצפיה , חושש מירידה באיכות בגלל החיבור ל RF .


תודה
 

לדעתי האישית אם זה רק RF ואין סיכוי לחיבור רגיל קנה CRT בלבד.
אם אתה לא מוכן לאסטטיקה קנה פלזמה. בLCD זה יהיה נורא ואיום.
 
אני אנסה ואענה לך במס' מישורים, ואולם, אני רוצה להדגיש שאני מאוד 'ירוק' בנושא (ראה מס' הודעותי המצומצם) ודי בתחילת דרכי. יתכבדו ויתקנו אותי חברי הפורום הנכבדים. כמו כן, אנסה ללהתמקד ולענות באופן מעשי ולא רק בידע תיאורטי (שמה לעשות, כבר הצטבר ברמה מסויימת:)).

1. ראשית, לרכוש מסך דק תמיד כדאי מסיבה פשוטה- מדובר במוצר פשוט יפהפה, שבמובן מסויים מעצב את כל הסלון מחדש ואף מגדיל את שטחו לאחר 'העפת' ה-CRT הישנה והטובה (שאצלי עשתה עבודתה נאמנה שנים- כבודה במקומה מונח;)).

2. כמובן, ישנו את ההיבט הכלכלי, אך אני מניח (אם יורשה לי), שאם אתה שואל כאן בפורום, לפחות בשלב זה לא מהווה שיקול.

3. על בסיס שני הפרמטרים הללו, לדעתי כן, בוודאי שכדאי.

ומה כדאי?

במרחק הצפייה (המכובד) של 3.5 מטרים מומלץ (עפ"י מדדים ומאמרים לא מעטים- חיפוש קצרצר בפורום בוודאי יספק הסברים) מסך בגודל של 42" לפחות, אני אישית הייתי ממליץ על 50". למרות שהגודל (50") נשמע אולי מבהיל, אתה תגלה שהמסך לא כ"כ גדול ובוודאי לא גדול מדי ובפועל אתה תראה שבמרחק הצפייה שציינת אתה תקבל/תשיג הנאת צפייה מירבית.

כאשר מדובר בגדלים של 42" ו/או 50" עדיף לדעתי 'ללכת' על פלזמה שסובלת פחות מתופעת הצריבה הידועה וכן ממריחות למיניהן.

כמו כן, גם לעניין הסביבה המוארת הפלזמה תעשה עבודה טובה יותר מבחינת איכות הצפייה, ואולם בנקודה זו יש שים לב לניגודיות טובה ש'תעשה את ההבדל'.
 
שני תיקונים קטנים:
א. "פלזמה שסובלת פחות מתופעת הצריבה הידועה" : אם כבר, אז רק בפלזמה יכולה לקרות תופעת צריבה שאינה קיימת ב-LCD.
ב. בסביבה מוארת דווקא LCD תסבול פחות משום שיש לה בד"כ תמונה בוהקת יותר וגם הציפוי הקדמי הינו מט ומחזיר פחות השתקפויות.
 

ליאור שלום,

חוץ משני התיקונים האם אתה מסכים עם שאר דברים , לפי המגיב הראשון מסך דק לא מומלץ בכלל.
האם ב CRT הנוכחית אראה טוב יותר ממסך דק דרך בחיבור RF לכבלים ללא ממיר בכלל?
ועוד שאלה - בסוני P3000 יש טיונר דיגיטלי וגם טיונר אנלוגי - האם יש לזה משמעות בענין החיבור של RF.

תודה מראש
 
אכן המסכים הדקים מסתדרים פחות טוב עם חיבור RF.
ובכלל, זה החיבור הנחות ביותר בד"כ וזה משתקף בפלזמה ובמיוחד ב- LCD.
מה התקציב שלך?
 
לא מאוד מוגדר - בעיקרון 8-10 K , יכול להתאים תקציב בהתאם לצורך.


תודה
 

בגדול ניתן לומר שפלזמה תתמודד יותר טוב עם חיבור RF, אבל עם זו סביבה רוויית השתקפויות, אז עלולה להיות בעיה.
לגבי טיונר דיגיטלי, הוא לא רלוונטי ל-RF.
 
אם הינך משתמש ממוצע גם LCD יעשה את העבודה בצורה טובה מאוד.

אני גם בבית פרטי מול חלון עם חיבור RF וטלויזית LCD ונהנה מאוד .
נכון שערוץ 3 וחלק מהתוכניות בערוץ השני הן באיכות ירודה אבל רוב הערוצים מספקים בהחלט ,
בטח יותר טוב מגרונדינג 29 אינטש 50HZ שהיתה לי.
אל תתרשם מהאיכות הנוראית בחנויות פשוט לך לחבר עם LCD ונתק מהממיר וחבר ל RF .
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור