מה אתם אוהבים , מערכת משקל כבד או לחליפין מערכת זריזה ומפורטת


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
לדעתי היחידי שמבין אותי זה דן נגר
האמת מאוד מבין אותך אלדר חברי היקר :לב:
אני כמוך -שייך למחנה שאם אין דינמיקה - פחות מדבר אלי, מפני שהכל נשמע על אותו "מישור" - ומוזיקה בחיים(כלי נגינה) - לא נשמעת במישור אחד . היא מפתיעה ומתפרצת כשצריך - כאמצעי להבאת רגש או כל כוונה אחרת של המשורר.
אבל אני לא רואה איך זה פוגע במשהו אחר ולמה זה צריך לפגוע במשהו אחר.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
חושב שהעניין הוא האיזון עם הבאס מלמטה. מערכת מאוזנת ומלאה מלמטה תישמע פחות "זריזה" ממקבילתה הצנועה, האחרונה תתן יותר מקום , לכאורה, לטווחי האמצע ומעלה ואנחנו נפרש את הצליל כזריז אינטימי וכולי. בחדר קטן יש יתרונות מסויימים לשיטת הרמקול הקטן והממזרי.
האתגר הוא לא לבחור בין הנאות ויתרונות, אלא לקבל את הכל ממערכת אחת. בקשר לגודל, אמרתי את זה פעם, אפשר לקבל גם גודל וגם נוכחות ואינטימיות. שמתי לב שמי שמחפש גודל לא בהכרח מחפש נקודה מסויימת לשבת מול הרמקולים באמצע וכולי, אלא אוהב את תחושת שורה ראשונה במופע. מהניסיון שלי, להגיע לאינטימיות כן צריך מקסימום פירוט יחד עם יכולת שחזור הרמוניות וישיבה בנקודת האזנה הקריטית. שמה בנקודה הזאת בדרך כלל הכל מתחבר.
וכל אחד שיישמע איך שהוא אוהב. אחלה דיון.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
זו גם פונקציה של הסגנון שאתה מאזין לו ,

לדוגמה במוסיקת JAZZ או הרכבים קטנים (פסנתר קונטרה ותופים ) לדעתי וניסיוני סט "כבד" יעשה עבודה טובה יותר.
נניח שאתה שם מטאל על סט "כבד" תקבל חרבשה אחת גדולה וקקפוניה.
לעומת זאת אם תשים מטאל על רמקולים זריזים תוכל להאזין , אולי יחסרו לך העומק והגודל אבל זה יהיה שמיע ותוכל להנות.

פקטורים נוספים תלוי בכלים מוגברים לא מוגברים גדולים לא גדולים
מהקיצון ,נניח עוגב, אתה רוצה אותו ענק ושמן , ועל סט "כבד" זו תהיה חוויה טובה יותר מאשר סט זריז וקטן.

הלקטה , האם היא בוצעה באולפן בהופעה חיה או באולם קונצרטים.

מה שאני מנסה להגיד זה שמה שמתאים לאחד לא בהכרח מתאים לאחר מהסיבה שניהם נישפטים בצורה שונה.
ובהחלט יש מקום להנות מכל העולמות.

זה כנראה יותר עניין של טעם... אני חושב בדיוק הפוך (אבל זה בגלל שאני חסיד מטאל מה80'... ) הקלטות דחוסות , מהגרועות בהיסטוריה...
יכולות להישמע מצוין גם עם מגברים דחוסים יחסית , ווליום גבוה ורמקול עם 12" ומעלה! הקלטות מטאל דינמיות יותר יאהבו מגבר דינאמי יותר כמובן.
הקלטות ג'אז טובות הן יותר דינמיות עם באס מנופח/ מוגזם לעיתים קרובות- ולכן ישמעו טוב גם עם רמקולים רזים / קטנים/ מהירים יותר.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
עברו אצלי רמקולים גדולים בחיים,אפילו לא מעט.
לקח לי זמן להבין ובעיקר להפנים,שהגודל בחדר לא מתאים,הופך לגודש.
כזה שמכתיב לך מה ניתן לשמוע,ומה הופך לקקפוניה גמורה,כזו שגורמת לך לקבל “צונאמי” של ויברציות,שבעיקר חסר המון,אצלי זה התבטא בגבוהים “המנומסים”,ובניקיון של המיד שהיה נוטה להתאבך.
וזה לא משנה כמה תשחק,פשוט החדר לא מכיל את כמות האנרגיה שמשתחררת.

היום רוצה מנת שף בגודל סביר,לא את כל הבופה.

בכלל,למדתי על עצמי,שהאוזן מתרגלת,ולא חלילה מתפשרת ,מה שהיה “חסר”,או רזה בהתחלה,היום ממש ההפך.
יתר על כן,מגלה רבדים שכלל לא שמעתי קודם,שומע יותר,פחות לחץ על האוזן,והסגנונות התרבו.

ודווקא הבחור המקסים שרכש ממני רמקולים גברתנים,אצלו שומעים פשוט וואו !
אין אצלו את הבעיות שמהן סבלתי ולא ההיתי מודע אלייהן,או לפחות התכחשתי.

יש לו סאונד מטורף באמת.
ממש שמח בשבילו,בחור טוב.
והאמת גם מאוד בשבילי.

מידתיות,כמעט לכל תחום בחיים.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
מדפי גדול סגנון KLH מודל 5 ושות' והמוזיקה הופכת לקסם.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
ההפרדה החדה דינמיקה=מערכת גדולה אינה נכונה.

שמעתי מערכות גדולות מאוד שהיו רכות כמו פוך אווזים משובח והפכו כל סנייר-דראם למצילה מלטפת. בניגוד לכך, יש מערכות קטנות שנכון, אינן יורדות ל 25 הרץ והיא פחות מכה בך באוויר של בית החזה, אבל משהו שם נכון, הסנייר הוא סנייר ויש דינמיקה בסיסית גם אם לא בקנה מידה של הטיטאניק.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
לקח לי זמן להבין ובעיקר להפנים,שהגודל בחדר לא מתאים,הופך לגודש.
גודש! זה מונח דיי מדוייק.
לפעמים זה לא רק הנפח שיוצר גודש אלה גם התכולה של החלל.

היה או אולי עדיין יש קצת גודש אצלי אבל הצלחתי לשחרר קצת עם פינוי ארון שהיה בחדר.
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
699
מעורבות
126
נקודות
43
מדפי גדול סגנון KLH מודל 5 ושות' והמוזיקה הופכת לקסם.
התכוונת ל-KLH 5 החדש או הישן-הקלאסי? או גם וגם?
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
KLH5 החדש אחלה רמקול
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
החדש.
ישן זה בלאי = בלאגאן בראש למי יש כוח.
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
699
מעורבות
126
נקודות
43
KLH5 החדש אחלה רמקול

החדש.
ישן זה בלאי = בלאגאן בראש למי יש כוח.
מכירים מקום שבו ניתן להתרשם ממנו בארץ? למישהו מכם יש אותו?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
ללינטון גם יש את הקסם הזה ..... גם הסטנדים שבאים איתם לא פחות מ מעולים, תשים מדבקה הרבת מקדימה ויש לך סטנד של 5 אלף, בכלל הרמקול מעולה, נו ואיך ה KLH 5 נשמעים לדעתך ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
אפשר גם מערכת סופר דינמית , מפורטת ונכונה טונלית עם קצת עבודה
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
699
מעורבות
126
נקודות
43
שמעתי אותם ב audioclub בדיזינגוף סנטר

*עריכה - בילבלתי אותם עם https://audioclub.co.il/he/רמקולים-מדף-וורפידל-דגם-wharfedale-linton-heritage
אז שמעת בסוף את הוורפדייל ולא את ה-KLH?
ללינטון גם יש את הקסם הזה ..... גם הסטנדים שבאים איתם לא פחות מ מעולים, תשים מדבקה הרבת מקדימה ויש לך סטנד של 5 אלף, בכלל הרמקול מעולה, נו ואיך ה KLH 5 נשמעים לדעתך ?
את מי שאלת? אני לא שמעתי את ה-KLH FIVE אבל מעוניין בהם ומחפש אפשרות כזו. אתה מכיר גם אותם וגם את הלינטון מהאזנה אישית?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
את הלינטון יש לי והם סוף (מחזיר אותך בזמן 30 שנה אחורה בבום).
יצא להם דגם גבוהה יותר DOVEDALE
עדיף על ה KLH5, הבעיה שלא מביאים ויש גם קפיצה משמעותית בכסף.
 
נערך לאחרונה ב:

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
אז שמעת בסוף את הוורפדייל ולא את ה-KLH?
את ההוורפדייל
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
בסופו של יום לינטון שווה את הכסף אם כי זה רמקול פשוט עם רכיבים פשוטים וקרוס פשוט, התיבה והסטנדים זה וואו עוד איכשהו מעבירים אותה 7 אלף במבחן התוצאה אין מתחרים ובגלל זה בדיוק זה שווה את הכסף, תחלק לרכיבים אולי יש שם 2000 שקל בלחץ עוד איכשהו מעבירים אותה, ה KLH5 לדוגמא מבקשים כבר 16-17 למה, כי הם יכולים ... כנ"ל הוורפידל אחד למעלה, תחלק לגורמים אולי יש שם 3 אלף בלחץ, במחירים האלה כבר נכנס גם ה JBL 100 הדגם המעודכן (הוא בנוי ממש טוב ורכיבים שם סוף, אפשר לראות ביוטיוב) המשוואה שם כבר שונה, מי שמוכן לשלם, לא שמעתי את ה KLH , אבל אם הלינטון נשמע ככה, ו ה JBL100 נשמע כמו שהוא נשמע, אז במבחן התוצאה, מי שמחפש לחזור בזמן/אהבה של פעם/ רמקול שאוכל הכל/סטייל וינטא'ז בגוף של חדש/אופל מנטה חשמלית (תעשו גוגל מי שלא מכיר) זו קניה בטוחה.
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
כבד, לא כבד ,דינמיקה לא דינמקיה מפורט לא מפורט ,,,,בלה בלה בלהה

עבורי, מישהו שמגדיר בהגדרות האודיופיליות הללו ,זה מעולה זה מדהים ,אבל לא קשור למה שאני אישית מחפש.
האם המוזיקה כלל נשמעת כמשהו אמיתי . האמיתי הסוביקטיבי ,קשור לרפרנס אחד ויחד-
עד כמה זה קרוב למוזיקה לא מוגברת שאני שומע על בסיס כמעט דו שבועי .
לאחרים יכול להיות רפרנס אחר כמו עד עמה מפורט , עד כמה בלהה ובללה - והכל טוב . הרפרנס שלהם נכון עבורם .

כל התיאורים האודיופילים ,עבורי, חסרי משמעות.לא רק שהם חסרי משמעות, הם סוג של היגדים שאודיופילים שמועים באיזה מקום ומפמפמים א זה כאמת אבסולוטית .

יש משהו ידוע בתעשיה הזו- יש מוצרים, מערכות שמנגנות סטראו "היי אנד" שומעים כך וכך ויש מערכות שמנגנות מוזיקה , וזה לא זהה.
בפורום אמריקאי כרגע מתנהל סוג של דיון ויבואן\סוחר של מוצרי קצה בחר לכתוב שם, וככה היציג את עצמו :

I am in both worlds , i am final user with collectible tube gear and owner of highend audio store. I understand perfectly the difference between the comercial and personal taste because I never loose how my heart is connected with the soul of the music.

לדעתי יש בזה משהו מאוד כנה . מצד אחד מוכר לאודיופילים כל מיני קופסאות לשימושם , כאשר באופן פרטי אוזניו וליבו מכוונים למשהו אחר בכלל.

ממליץ לכל אחד מאיתנו , בשקט בשקט, לחשוב עמוק, אם הוא עצמו צייד או ניצוד של משהו.
תבדקו שאתם לא ניצודים, בלי לדעת שאתם מדקלמים היגדים של ציידים שצדו אותכם , למרות שאתם כבר בטוחים שזו אמת פנימית אבסולוטית.

אנחנו רואים את זה בשקרים של פוליטקאים שמוכרים את "ציודם" ופתאום רואים אנשים אחרים " שקנו" את היגדים אילו (ובחירתם היתה פתק הבחירות) ,מדקלמים הגידי המכירה כאילו היו אמת אבסולוטית.
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
בסופו של יום לינטון שווה את הכסף אם כי זה רמקול פשוט עם רכיבים פשוטים וקרוס פשוט, התיבה והסטנדים זה וואו עוד איכשהו מעבירים אותה 7 אלף במבחן התוצאה אין מתחרים ובגלל זה בדיוק זה שווה את הכסף, תחלק לרכיבים אולי יש שם 2000 שקל בלחץ עוד איכשהו מעבירים אותה, ה KLH5 לדוגמא מבקשים כבר 16-17 למה, כי הם יכולים ... כנ"ל הוורפידל אחד למעלה, תחלק לגורמים אולי יש שם 3 אלף בלחץ, במחירים האלה כבר נכנס גם ה JBL 100 הדגם המעודכן (הוא בנוי ממש טוב ורכיבים שם סוף, אפשר לראות ביוטיוב) המשוואה שם כבר שונה, מי שמוכן לשלם, לא שמעתי את ה KLH , אבל אם הלינטון נשמע ככה, ו ה JBL100 נשמע כמו שהוא נשמע, אז במבחן התוצאה, מי שמחפש לחזור בזמן/אהבה של פעם/ רמקול שאוכל הכל/סטייל וינטא'ז בגוף של חדש/אופל מנטה חשמלית (תעשו גוגל מי שלא מכיר) זו קניה בטוחה.
בוא'נה איזה מגניבה המנטה הזאת... המקורית יושבת לי בזיכרון יפה (למרות שהייתה בעיקר cool ולא מכונת נהיגה).

לגבי הלינטון - הוא פשוט מצויין כי התכנון שלו מוצלח ולמרות שהלוק זועק אולד-סקול - התכנון מודרני לחלוטין ועבר פיין-טיונינג מאסיבי על klippel NFS ושום דבר בו הוא לא הצלחה מקרית. קשה לי לחשוב על רמקול פסיבי ברמת המחיר הזו עם תוצאה דומה (אולי חוץ מ-Arendal).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור