תלוי איך מתבוננים על זה
לי זה עולה יותר
יש ברשותי את הדיוידי המתואר
מורכב ממספר פרקים מצולמים
מייקל פארמר היה בעברו סטנד אפיסט וכנראה מיזה אי אפשר להשתחרר.
למרות הביקורת שיש עליו כמבקר-הוא עושה רושם של בחור נחמד ואפילו משעשע
הפרק הראשון- מתיחס ללמה תקליטים, הוא משתף את הצופים באוסף שלו, בהבדלים בפורמטים שונים, מה ההבדל בין הדפסה בריטית ואמריקאית ועוד.
בחלק הבא הוא מראיין בעל אולפן הקלטות שגם מדפיס תקליטים (שכחתי את שם החברה-אבל מאוד מפורסמת). המקליט מספר על למה תקליט נשמע יותר טוב מדיסק. הוא גם מגחך כאשר יש התיחסות לנאמונות למקור-מאחר ומה שנשמע באולפן ההקלטות איננו מה שסרט ההקלטה או מה שמופיע בדיסק .
אחר מגיע התכלס. הוא מסביר בצורה יפה איך לעשות סטאפ לפטיפון ומדגים את זה על מספר פטיפונים ברמות מחיר שונות.
מה שלמדתי מהדיוידי- החשיבות של סטאפ נכון לפטיפון היא ברורה, אני חושב שהיא קריטית.
סטאפ מלא לפטיפון- תהליך שלוקח זמן
אחד הדברים מהטרידו אותי עוד לפני זה איך עושים סטאפ לאנטיסקייטינג ואזימוט.
אנטיסקייטינג- יש שמשתמשים בתקליט חלק או דמוי אחר. הבעיה שהכיוון מתבצע על תקליט חלק ומתוך מחשבה שזה יעיל בתקליט עם גרוב. כנראה שלא כך הדבר.
כאן נדלקתי על מכשיר של wallay שעולה לצערי כסף.
החידוש עבורי בדיוידי הוא הבעיה של סטאפ לאזימוט- בו קצה הראש צריך לגעת בצורה שווה בין קירות הגרוב על מנת שניתן יהיה לקבל מידע שווה לשני הערוצים ולא יהיה cross talk
עד היום- כיונון האזימוט היה בעזרת מראה, שמדגימה כי המחט היא ב 180 מעלות עם המראה שלו במראה.
השתכנעתי מהדיוידי שמדרך הנכונה היא למדוד את האות היוצא מכל ערוץ. כדי למדוד את הדבר הנכון, ולהנחית את מה שלא צריך, וואלי הוציאו מכשיר יעודי שעלותו 400-500 דולר ולזה צריך לצרף תקליט בדיקה יעודי.
אז מה היה לנו
דיוידי- עלה לי 15$ כולל משלוח
מכשיר כיוונון אנטיסקיטינג, מכשיר כיוונון אזימוט ותקליט יעודי-600$,,,אולי ירכש בעתיד הקרוב , או בכלל לא.
להשאר בשיטות הכוונון הרגילות- זה זול בהרבה.
כאחד שיש לו פטיפון זרוע וראש שמחירים כחדש יכול להגיע ל 17$K וצפונה-כנראה שלא תיהיה לי ברירה .