מבחן הרמקולים הרצפתיים הגדול!

  • פותח הנושא פותח הנושא liorkoren
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מכל האולפנים שאם רמקולים כאלה מיצרים עבורך הקלטות

עכשיו ברור מאיפה הטעות....
הצרכים ומטרות השימוש של ציוד כזה באולפן הם שונים מהמטרות של שימוש ביתי.
אם לדעתך "הכי נכון" זה לחקות בבית אולפן הקלטות אז תעשה טיפול אקוסטי כמו שעושים באולפן ?
אני בטוח שלא וכדאי לך פעם לבקר באולפן על מנת להבין את ההבדלים.
הטיפול האקוסטי (שכידוע הוא מאוד חשוב על מנת להפיק מוזיקה ולא סתם צלילים) הנדרש באולפן שואף לאפס החזרים והתוצאה היא סאונד יבש מאוד. מבטיח לך שאתה לא רוצה לשמוע ככה אצלך בבית.

המטרה של ציוד אולפני זה להקליט.
המטרה של ציוד ביתי זה לשחזר את המידע שהוקלט.
אלו 2 מטרות שונות ואין שום סיבה שציוד שמשתמשים בו להקלטה יהיה מומלץ לשיחזור.

האם ביקרת פעם בחדר הקונטרול של אולפני טלוויזיה ?
יש שם מוניטורים (צג, מסך טלוויזיה) שתאמין לי, אתה לא רוצה מוניטור כזה בסלון שלך....אולי בעצם כדאי שתנסה מוניטור כזה אצלך בבית אז תבין במה מדובר ומדוע זה לא מתאים לשימוש ביתי.
 

נערך לאחרונה ב:
אני בטוח ששנינו רואים בעיניים דברים שונים לגמרי לגבי אקטיביים לפי מה שאתה כותב

לפני כמה שנים היינו (אשתי חני ואני) בתערוכה במינכן ודווקא התרשמנו לטובה מרמקול אקטיבי שלצערי לא זוכר את שם היצרן.
ייתכן שבתקציב נתון זו עסקה טובה, בדיוק כמו שבדרך כלל מגבר משולב מציע במחיר נתון עסקה טובה ומי שרוצה הפרדה בין הקדם הגברה לבין ההגברה נטו יצטרך להוסיף עוד מזומנים.

אבל לי לא מתאים לכבול את עצמי להגברה ספציפית שיצרן הרמקולים החליט עבורי ולאבד את היכולת והגמישות לשדרג את ההגברה בלי להחליף גם את הרמקול.
 
נערך לאחרונה ב:
אולי בעצם כדאי שתנסה מוניטור כזה אצלך בבית אז תבין במה מדובר ומדוע זה לא מתאים לשימוש ביתי

בביתי יש רק מוניטור אולפני ואני בטוח שאצלך אין כי אם היה הייתה מסכים שזה רמקול לכל דבר ובדרך כלל יותר מדויק
מי שניסה יודע (והרבה משתמשים במוניטורים)

הסרטון לא מחדש לי כלום אבל לכאלה שיש ספק אולי זה יעזור

 
לפני כמה שנים היינו (אני ואשתי חני) בתערוכה במינכן ודווקא התרשמנו לטובה מרמקול אקטיבי שלצערי לא זוכר את שם היצרן.
ייתכן שבתקציב נתון זו עסקה טובה, בדיוק כמו שבדרך כלל מגבר משולב מציע במחיר נתון עסקה טובה ומי שרוצה הפרדה בין הקדם הגברה לבין ההגברה נטו יצטרך להוסיף עוד מזומנים.

אבל לי לא מתאים לכבול את עצמי להגברה ספציפית שיצרן הרמקולים החליט עבורי ולאבד את היכולת והגמישות לשדרג את ההגברה בלי להחליף גם את הרמקול.

ברגע שתבחר מוניטור מוגבר שישמע לך טוב תגמר השידרוגציה
 

בביתי יש רק מוניטור אולפני ואני בטוח שאצלך אין כי אם היה הייתה מסכים שזה רמקול לכל דבר ובדרך כלל יותר מדויק
מי שניסה יודע (והרבה משתמשים במוניטורים)

לא הבנת נכון - מוניטור באולפן טלוויזה (בחדר בקרה) זה צג, מסך טלוויזיה.
נתתי לך דוגמא של מסכי טלויזיה שמשתמשים בהם בחדר בקרה מקצועי של אולפן טלויזיה, זסה לא רלוונטי למסך טלויזיה ביתי.
 
ברגע שתבחר מוניטור מוגבר שישמע לך טוב תגמר השידרוגציה

העיקר ששיכנעת את עצמך ואתה שלם עם זה.
אתה כנראה לא מסוגל להבין את פערי האיכות וכנראה שזה גם לא מעניין אותך.

גם פורד פוקוס יסיע אותך בבטחה ובנוחות סבירה לכל מקום בארץ , לא צריך להשכיב ערימות של כסף על רכב מפנק יקר.
 

מה טלוויזיה? :) מוניטור זה רמקול אצלי

את זה הבנתי אחרי שקראתי את התגובה שלך.
אז שתדע שבאולפני טלוויזיה המושג " מוניטור" מתייחס לצג , כמו מסך טלוויזיה.
לפי גישתך אתה צריך לרכוש כזה לשימוש ביתי בסלון שלך.
לא ממליץ לך.
 
אתה כנראה לא מסוגל להבין את פערי האיכות וכנראה שזה גם לא מעניין אותך.
אמרתי לך שנינו רואים דברים שונים לגמרי - לא יודע מה אתה רואה מולך אבל אני רואה ATC-SCM150ASL
למה אתה חושב שמוניטורים מוגברים זה משהוא פשט יותר וזול?
 
למה אתה חושב שמוניטורים מוגברים זה משהוא פשט יותר וזול?

יופי של שאלה.
רמקול (מוניטור בשפתך) מוגבר יהיה כמעט תמיד זול יותר אבל אני לא אומר שבהכרח פחות טוב מרמקול פסיבי + מגבר כי זו ההצדקה לקיומו.

בדיוק כמו שמגבר משולב יהיה זול יותר מקדם מגבר + מגבר כוח של אותה חברה באיכות מקבילה.
 

את זה הבנתי אחרי שקראתי את התגובה שלך.
אז שתדע שבאולפני טלוויזיה המושג " מוניטור" מתייחס לצג , כמו מסך טלוויזיה.
לפי גישתך אתה צריך לרכוש כזה לשימוש ביתי בסלון שלך.
לא ממליץ לך.

איך אתה
מוגבר יהיה כמעט תמיד זול יותר

לא מבין מאיפה מגיע הידע הזה?
אתה בטוח?

https://www.kmraudio.com/products/r...roduct_list_dir=desc&product_list_order=price
 
בביתי יש רק מוניטור אולפני ואני בטוח שאצלך אין כי אם היה הייתה מסכים שזה רמקול לכל דבר ובדרך כלל יותר מדויק
מי שניסה יודע (והרבה משתמשים במוניטורים)

הסרטון לא מחדש לי כלום אבל לכאלה שיש ספק אולי זה יעזור

יש לי מוניטור של pmc אחד המוניטורים האולפנים הכי טובים שיש.
להקלטות הוא מדהים (היה לי אולפן) לשמוע מוזיקה פחות! זה לא שאי אפשר להנות ממנו במוזיקה זה פשוט שמערכת טובה נותנת חוויה אחרת והרבה יותר כייפית.
 
יש לי מוניטור של pmc אחד המוניטורים האולפנים הכי טובים שיש.
להקלטות הוא מדהים (היה לי אולפן) לשמוע מוזיקה פחות! זה לא שאי אפשר להנות ממנו במוזיקה זה פשוט שמערכת טובה נותנת חוויה אחרת והרבה יותר כייפית.
בהחלט יכול להיות ויש הבדלים בין מוניטורים וזה עניין של טעם
את שלי בחרתי כי הוא נשמע לי טוב יותר מדגם יקר יותר שהיה מכוון יותר למסטרינג
אני מאוד אוהב את הדיוק וללא ה״צבע״ שמוסיף רמקול אודיו
 

נערך לאחרונה ב:
שוב, כתבתי שרמקול מוניטור מוגבר יהיה כמעט תמיד זול יותר מאותו רמקול + מגבר מופרד ברמת איכות דומה כי חוסכים בחלקים - פחות קונקטורים , אין מארז חיצוני , אין צג על המגבר וכו.
 
אני מאוד אוהב את הדיוק וללא ה״צבע״ שמוסיף רמקול אודיו

לא יודע איזה שילובים שמעת אבל יש לא מעט שילובים של רמקול פסיבי ללא צבע.

נתת קודם דוגמא של רמקול kef שיש אותו בדגם פסיבי ובדגם מוגבר.
אפשר להבין ממך שלדגם הפסיבי יש "צבע" ולאקטיבי יש יותר דיוק.
זה פשוט לא נכון.
 
אפשר להבין ממך שלדגם הפסיבי יש "צבע" ולאקטיבי יש יותר דיוק.

לא הזכרתי את המילה צבע בהשוואה אלה איכות סאונד
KEF-LS50W זה לא סטודיו מוניטור אלה רמקול אודיו מוגבר
 

כדאי מאוד לראות את הסרטון. מאוד מעניין.

 
ואני הוספתי סאב והשינוי היה דרמטי אז זה אומר שהסאב הוא הכי חשוב ?

סאב זה רמקול, והתוספת הייתה אנרגיה שלא מתקבלת / קיימת אצלך מהרמקולים הראשיים.
זו אנרגיה פיזית של "מנוע" הדוחף אוויר ומייצר גלים אקוסטים ולכן ההבדל היה דרמטי.
זו אנרגיה שלא תקבל מאף מגבר flat אם לא תוסיף את הסאב (רמקול). ואני מציין flat כי יש יצרני מגברים / dac המשנים את עקומת ההיענות (איזון טונאלי) ולכן השימוש בהם מאוד דומה לשימוש ב EQ שיכול להשפיע על התוצאה בצורה דרמטית.

חג שמח.
 

לא הזכרתי את המילה צבע בהשוואה אלה איכות סאונד
KEF-LS50W זה לא סטודיו מוניטור אלה רמקול אודיו מוגבר
אכן סביר שאותו רמקול בגרסה מוגברת יעלה פחות מאותו רמקול פסיבי + מגבר חיצוני באיכות דומה והסברתי גם את הסיבה לכך - הוא עולה פחות. אבל אתה טועה אם אתה חושב שאותו מגבר שהיצרן החליט לשים ברמקול הוא השילוב הטוב ביותר משום שהשיקול המרכזי הוא מסחרי - שיהיה ניתן לתמחר אותו במחיר אטרקטיבי ושיהיה רווחי במחיר הזה.

אתה מודע לעובדה שיש אולפני הקלטות שמשתמשים/ השתמשו ברמקולים פסיבים רגילים ?
מן הסתם הם עמדו בדרישה "לא לצבוע" את הסאונד ולהיות מספיק איכותיים...
עצם העובדה שיש גם לא מעט מוניטורים מוגברים בקשת רחבה של מחירים אומרת שגם בתחום הזה יש פרשנויות שונות של "איך זה אמור להשמע בהקלטה".
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור