למה סטרימינג והורדות קבצים הם העתיד

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עשית סקר עמיר, אני כמעט ולא נתקלתי בחובבי אודיו/אודיופילים ללא אופציית סטרימינג.

בינתיים לפי הפריחה בשוק לא נראה שהתחום מראה סימני דעיכה, ההיפך מכך. מה גם שבעשורים האחרונים המזרח נפתחו, כמו גם מספר המיליארדרים והמיליונרים בעולם צמחה פלאים או סתם מאות מיליונים עם זמן לתרבות פנאי

העולם לא דיכוטומי ואחד לא סותר את השני, אפשר להנות משני האופציות (בבית מערכת נייחת, בחוץ ובמשרד אוזניות).


סטרימינג הוא הווה בדיוק כפי ששירותי ענן הם כבר מזמן ההווה.
אני לא עשיתי סקר, ולא כל כך משנה מה המצב כרגע, שאלה מה המגמות ומה הצפי לעתיד [הרחוק].

זה שיש כרגע פריחה בשוק לא אומר שזה מה שיקרה בעתיד [הרחוק].

ציינתי את מה שנראה לי כאינטרסים המובהקים של ה-labels ושל לקוחותיהם, וגם את המגמה של פחות ופחות אנשים שיודעים מה זה תקליט ואפילו דיסק, ופחות ופחות כאלה שמכירים את הקונספט של מערכת נייחת שיושבים מולה להאזין במקום לשמוע מוזיקה בכל מקום שרוצים באוזניות. דרך אגב, האיכות לא חייבת להיות פחותה מזו של מערכת.

זה נכון שאין סתירה, אבל אי-הסתירה אינה, לדעתי, גורם רלוונטי לניתוח המגמות.

סטרימינג אינו הווה לגבי הרבה מאוד אנשים, ואני מדבר על השתלטות גדולה בהרבה בהיקפה עד כדי דעיכת המדיות הפיזיות לכדי נישות שיכול להיות שיגוועו לגמרי.

אין מה להשוות שירותי ענן לסטרימינג. שירותי ענן משמשים בעיקר אנשי טכנולוגיה בהקשר לטכנולוגיה, ובעיקר במגזר העסקי (למעט גיבויים של מידע ביתי, שאינם דורשים הרבה הבנה/התעסקות). חלק ניכר מהמאזינים של היום, במיוחד המבוגרים יותר שעבורם המדיות הפיזיות הוא עדיין העיקר, לאו דווקא מבינים או מתעסקים בטכנולוגיות, וזה לא עניין עסקי אלא תחביב.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הסטרימינג הוא ההווה והעתיד. לרוב המכריע של האוכלוסיה. אין ספק בכלל.

למיעוט האודיופילי, המדיה הפיזית תהיה תמיד שם מהסיבה הפשוטה שישנן אלפי הקלטות הסטוריות כולל כמעט כל אבני היסוד של המוזיקה הפופולרית שנגישות בסטרימינג רק דרך רהמאסטרים דיגיטלים שלטעמם של רבים מהאודיופילים נחותים בהרבה מהמקור האנאלוגי (ויניל או דיסקים מהדור הראשון).

אני מבקר הרבה בירידי תקליטים בבלגיה ובהולנד (כולל היריד הגדול ביותר בעולם שאני ממליץ לכל אחד כאן לבקר לפחות פעם אחת) ואני יכול להגיד שלצד אנשים כמוני בגיל העמידה ומעט שערות לבנות אני רואה גם המון צעירים.

ולבסוף למי שהיה השכל (לי לא) לאסוף וינילים בתקופה שאף אחד לא רצה בהם ואסף בחוכמה - הוא עשה השקעה הרבה יותר טובה מהקריפטו.
כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, סטרימינג אינו ההווה של הרבה מאוד אנשים, ואני בעצם מדבר על השתלטות כמעט טוטאלית של סטרימינג, שתהפוך את המדיות הפיזיות לנישה שאולי תגווע לגמרי -- בעתיד [הרחוק].

וכאמור, אני מעריך שאחוז האודיופילים באוכלוסייה יקטן, ופחות ופחות אנשים יכירו את הקונספט של לשבת מול מערכת נייחת ולהאזין, במקום בכל מקום שמתחשק עם איכות לאו דווקא נחותה ממערכת.

וללא אודיופילים, ההבדלים בין סטרימינג לקבצים ולמדיות פיזיות הוא פחות מזניח, וההבדל בין גירסאות של מדיות פיזיות בכלל.

דיסקים מהדור הראשון הם בהרבה מקרים נחותים, לפחות בקלאסי, כיוון שנעשו בטכנולוגית שעדיין לא הגיעו למלא פריחתן, ללא שימוש ב-hi-res לרימאסטרינג, ללא שימוש ב-noise shaping ו-dithering וכו'. אולי בלא-קלאסיים יש בעיה של loudness war, לא נכנסתי לזה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אין מה להשוות שירותי ענן לסטריינג. שירותי ענן משמשים בעיקר אנשי טכנולוגיה בהקשר לטכנולוגיה, ובעיקר במגזר העיסקי (למעט גיבויים של מידע ביתי, שאינם דורשים הרבה הבנה/התעסקות). חלק ניכר מהמאזינים של היום, במיוחד המבוגרים יותר שעבורם המדיות הפיזיות הוא עדיין העיקר, לאו דווקא מבינים או מתעסקים בטכנולוגיות, וזה לא עניין עיסקי אלא תחביב.
נסכים שלא להסכים, שירותי ענן משמשים כיום כמעט את כל הציבור, בין אם הציבור מודע לכך ובין אם לא, תביט בנייד שלך, לאן לדעתך האפליקציות שמותקנות עליו מחוברות ?

מדיה פיזית גם כיום היא נחלת משוגעים, העליתי בעבר מספר פעמים גרף בנוגע להכנסות ממדיות שונות במהלך מספר עשורים, סטרימינג הוא המלך ולא חסרים אודיופילים שנהנים ממנו לצד מדיה אחרת, שאם לא, כנראה לא היה שוק לסטרימר ים במחיר של Wadex, Taiko, Aurander, MSB,DCS, lapizator ועוד רבים אחרים
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,333
מעורבות
650
נקודות
113
אני מבקר הרבה בירידי תקליטים בבלגיה ובהולנד (כולל היריד הגדול ביותר בעולם שאני ממליץ לכל אחד כאן לבקר לפחות פעם אחת) ואני יכול להגיד שלצד אנשים כמוני בגיל העמידה ומעט שערות לבנות אני רואה גם המון צעירים.
מה שם היריד ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
נסכים שלא להסכים, שירותי ענן משמשים כיום כמעט את כל הציבור, בין אם הציבור מודע לכך ובין אם לא, תביט בנייד שלך, לאן לדעתך האפליקציות שמותקנות עליו מחוברות ?
ההבדל בנקודת הראות נובע מכך שאני התייחסתי למצב בו לקוח הקצה יוזם בעצמו במפורש את השימוש בשירות.

שימוש בשירותי ענן יכולים להית implicit באינספור מצבים, אבל לרובם משתמשי הקצה אינם מודעים, למעט, כאמור, גיבויים של מידע ביתי, ולרוב זה אם מישהו מסדר להם את זה. לגבי משתמשי המדיות הפיזיות כיום, שרובם מבוגרים, זה יכול להיות הנכד, או מי שאירגן להם את המחשב, והם אפילו לא בהכרח מודעים לשימושים בענן ו/או לגיבויים.

מדיה פיזית גם כיום היא נחלת משוגעים, העליתי בעבר מספר פעמים גרף בנוגע להכנסות ממדיות שונות במהלך מספר עשורים, סטרימינג הוא המלך ולא חסרים אודיופילים שנהנים ממנו לצד מדיה אחרת, שאם לא, כנראה לא היה שוק לסטרימר ים במחיר של Wadex, Taiko, Aurander, MSB,DCS, lapizator ועוד רבים אחרים
אין לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי השימוש במדיות פיזיות לעומת סטרימינג -- אולי תוכל בבקשה להעלות את הגרף וגם להפנות לנתונים.

ועוד פחות יש לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי גודל השוק של סטרימרים מתוצרת החברות שהזכרת, מה גם שאלה חברות שכנראה מוכרות לאודיופילים שהם חלק קטן בשוק. רוב האנשים מבצעים סטרימינג מהסמארטפון באוזניות בכל מקום, ומהמחשב עם רמקולים של מחשב. וכאמור, צפוי שמספר בעלי המערכות שיושבים מולן להאזין יקטן מאוד גם הוא, ועמם הסטרימרים האודיופיליים למיניהם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
ההבדל בנקודת הראות נובע מכך שאני התייחסתי למצב בו לקוח הקצה יוזם בעצמו במפורש את השימוש בשירות.

שימוש בשירותי ענן יכולים להית implicit באינספור מצבים, אבל לרובם משתמשי הקצה אינם מודעים, למעט, כאמור, גיבויים של מידע ביתי, ולרוב זה אם מישהו מסדר להם את זה. לגבי משתמשי המדיות הפיזיות כיום, שרובם מבוגרים, זה יכול להיות הנכד, או מי שאירגן להם את המחשב, והם אפילו לא בהכרח מודעים לשימושים בענן ו/או לגיבויים.


אין לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי השימוש במדיות פיזיות לעומת סטרימינג -- אולי תוכל בבקשה להעלות את הגרף וגם להפנות לנתונים.

ועוד פחות יש לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי גודל השוק של סטרימרים מתוצרת החברות שהזכרת, מה גם שאלה חברות שכנראה מוכרות לאודיופילים שהם חלק קטן בשוק. רוב האנשים מבצעים סטרימינג מהסמארטפון באוזניות בכל מקום, ומהמחשב עם רמקולים של מחשב. וכאמור, צפוי שמספר בעלי המערכות שיושבים מולן להאזין יקטן מאוד גם הוא, ועמם הסטרימרים האודיופיליים למיניהם.
אני לא חושב עמיר שמספר האודיפילים יקטן(הכוונה לאודיופיל שמשקיע במערכת סטריאו איכותית ויושב להאזין מולה).אולי ישנה את אופיו - ברמת אופן בחירת המוצרים אבל לא יקטן.

זה שיש יותר משתמשים במוזיקה כי היא נהייתה מאוד זמינה(אוזניות/רכב וכו) - לא סותר וכנראה אף יתרום למספר האודיופילים הקלאסים לעלות.
בסוף - רוב האודיופילים הגיעו לתחום מזה שאהבו מן הסתם מוזיקה ופתאום שמעו מערכת אחת טובה אצל שכן/חבר/מכר וכך נתפסו .למה שזה ישתנה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני לא חושב עמיר שמספר האודיפילים יקטן(הכוונה לאודיופיל שמשקיע במערכת סטריאו איכותית ויושב להאזין מולה).אולי ישנה את אופיו - ברמת אופן בחירת המוצרים אבל לא יקטן.

זה שיש יותר משתמשים במוזיקה כי היא נהייתה מאוד זמינה(אוזניות/רכב וכו) - לא סותר וכנראה אף יתרום למספר האודיופילים הקלאסים לעלות.
בסוף - רוב האודיופילים הגיעו לתחום מזה שאהבו מן הסתם מוזיקה ופתאום שמעו מערכת אחת טובה אצל שכן/חבר/מכר וכך נתפסו .למה שזה ישתנה ?
זה צפוי להשתנות כי מספר השכנים/חברים/מכרים שתהייה להם מערכת יקטן.
גם אנשים עם אוזניות בדרך כלל לא נותנים לאחרים להשתמש בהן, מסיבות מובנות.
כך שסביר שמספר האנשים שייחשף לסאונד שעדיף בהרבה על הממוצע, יקטן.
ואז, כמו להבדיל בעניין מקדם הדבקה של קורונה, ירידה של שברי אחוז במקדם מקטינה באופן משמעותי ומורגש מאוד את מספר הנדבקים.

יש גם מצב שאיכות האוזניות תשתפר וגם ההקלטות שמיועדות לאוזניות יתרבו.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
כפי שכבר כתבו כאן, סטרימינג זה ההווה ולא העתיד!
דיסקים אצלי ללא שימוש, הכל הפכתי ל FLAC ומנגן משרת מקומי, וכל היתר סטרימינג מדיזר.
חוצמזה אני אוסף גם קבצי HI RES , ובעתיד (וגם בהווה) יהיה יותר ויותר ניגון של HI RES בחברות הסטרימינג.
ובאם אנו עוסקים בעתיד , מעט מאוד מקליטים אנלוגי מהקלטה ועד תקליט.
הדור הצעיר משתמש בסטרימרים בלבד בעיקר אוזניות דרך הטלפון לא עלינו.. :)
אני אישית אוהב את הנוסטלגיה ויש לי אוסף מכובד של תקליטים, חוטא מידי פעם בקניית תקליטים,
מידי פעם אוחזת בי ההתרגשות בהחזקת תקליט של פעם , אבל אני "זקן" :)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
הקורונה שינתה את המצב
לפני שבוע הייתי בלגאסי אודיו בצומת קרית אתא. החנות מפוצצת ציוד
היו לו 6 סטרימרים של Rose הגדולים שעולים סביב 20000 ואחד מהם הוא מכר באותו היום כבר
אני חושב שהרושם המוטעה מתקבל בגלל שפה בפורום יש קבוצה מצומצמת. יש המון אודיופילים שלא מעניין אותם פורומים או שרק צופים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
כפי שכבר כתבו כאן, סטרימינג זה ההווה ולא העתיד!
דיסקים אצלי ללא שימוש, הכל הפכתי ל FLAC ומנגן משרת מקומי, וכל היתר סטרימינג מדיזר.
חוצמזה אני אוסף גם קבצי HI RES , ובעתיד (וגם בהווה) יהיה יותר ויותר ניגון של HI RES בחברות הסטרימינג.
ובאם אנו עוסקים בעתיד , מעט מאוד מקליטים אנלוגי מהקלטה ועד תקליט.
הדור הצעיר משתמש בסטרימרים בלבד בעיקר אוזניות דרך הטלפון לא עלינו.. :)
אני אישית אוהב את הנוסטלגיה ויש לי אוסף מכובד של תקליטים, חוטא מידי פעם בקניית תקליטים,
מידי פעם אוחזת בי ההתרגשות בהחזקת תקליט של פעם , אבל אני "זקן" :)
כתבו ואני לא לגמרי מסכים עם זה, מסיבות שכבר כתבתי כמה פעמים.

זה שאתה משתמש בסטרימינג לא אומר כלום על המגמות ומה שיקרה בעתיד. אתה מהווה מדגם בגודל 1 מתוך אוכלוסייה של מיליארדים, כך שלהסיק ממך (או מכל אחד אחר כאן) מסקנות לגבי העתיד (הרחוק) זו שגיאה לוגית רצינית.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
זה צפוי להשתנות כי מספר השכנים/חברים/מכרים שתהייה להם מערכת יקטן.
אני לא בטוח , עם כי לא בדקתי נתונים , שהמספר קטן בהקשר האודיופילי .
בהקשר של ״ מערכת בסלון״ שאז היה רק חלקים ולאחר מכן גם מערכות מיני וכעת סאונד בר - נשאר כשהיה .
בהקשר מערכת אודיופילית - ממש לא חושב שזה המצב .כאמור , לא בטוח .

מה שכן בטוח שגם אם אתה צודק באופן יחסי , אתה כנראה לא צודק באופן מספרי מוחלט .
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
פראנק זאפה הציע את המבנה הנוכחי כבר ב1983, דהיינו לפני שהדיסקים נכנסו לשוק,
התהליך הותנע פיראטית ביוני 1999 ע"י נאפסטר, והושרש חוקית ע"י I-tunes והאייפוד :

A PROPOSAL FOR A SYSTEM TO REPLACE
ORDINARY RECORD MERCHANDISING

- copyright 1983 by Frank Zappa -

Ordinary phonograph record merchandising as it exists today is a stupid process which concerns itself essentially with pieces of plastic, wrapped in pieces of cardboard.

These objects, in quantity, are heavy and expensive to ship. The manufacturing process is complicated and crude. Quality control for the stamping of the discs is an exercise in futility. The system is subject to pilferage (as, in some instances, pressing 'over-runs' have been initiated, with the quantity pressed above the amount of the legitimate order removed from the premises and sold on the black market).

Dissatisfied customers routinely return records because they are warped and will not play.

Large numbers of people are employed in the field of 'record promotion' . . . these salaries are, for the most part, a waste of money.

New digital technology may eventually solve the warpage problem and provide the consumer with better quality sound in the form of Compact Discs [C.D.'s]. They are smaller, contain more music, and would, presumably cost less to ship . . . but, they are much more expensive to buy and manufacture. To reproduce them, the consumer needs to purchase a digital device to replace his old hi-fi equipment (in the $700 price range).

The bulk of the promotional effort at every record company today is expended on "NEW MATERIAL" . . . the latest and the greatest of whatever the cocaine-tweezed A&R Brass has decided to inflict on everybody. More often than not, these 'aesthetic decisions' result in mountains of useless vinyl/cardboard artifacts which cannot be sold at any price, and are therefore returned for disposal and recycling. These mistakes are expensive.

Put aside momentarily the current method of operation and think what is being wasted in terms of GREAT CATALOG ITEMS, squeezed out of the market place because of limited rack space in retail outlets, and the insatiable desire of quota-conscious company reps to fill every available niche with THIS WEEK'S NEW RELEASES.

Every major record company has vaults full of (and perpetual rights to) great recording by major artists in many categories which might still provide enjoyment to music consumers if they were made available in the right way. MUSIC CONSUMERS LIKE TO CONSUME MUSIC . . . NOT PIECES OF VINYL WRAPPED IN PIECES OF CARDBOARD.

It is our proposal to take advantage of the POSITIVE ASPECTS of a NEGATIVE TREND afflicting the record industry today: HOME TAPING via cassette of material released on vinyl.

First of all, we must realize that the taping of albums is not motivated by 'stinginess' alone . . . if a consumer makes a home tape from a disc, that copy will probably sound better than a commercially manufactured high-speed dupe cassette, legitimately released by the company.

People today enjoy music more than ever before, and, they like to take it with them wherever they go. THEY CAN HEAR THE DIFFERENCE BETWEEN GOOD AUDIO AND BAD AUDIO . . . THEY CARE ABOUT THAT DIFFERENCE, AND THEY ARE WILLING TO GO TO SOME TROUBLE AND EXPENSE TO HAVE HIGH QUALITY 'PORTABLE AUDIO' TO USE AS 'WALLPAPER FOR THEIR LIFESTYLE'.

------------------------------------------------------------------------
THE ANSWERS TO PERPLEXING QUESTIONS
------------------------------------------------------------------------

presenting: "Q.C.I."

We propose to acquire the rights to digitally duplicate and store THE BEST of every record company's difficult-to-move Quality Catalog Items [Q.C.I.], store them in a central processing location, and have them accessible by phone or cable TV, directly patchable into the user's home taping appliances, with the option of direct digital-to-digital transfer to F-1 (SONY consumer level digital tape encoder), Beta Hi-Fi, or ordinary analog cassette (requiring the installation of a rentable D-A converter in the phone itself . . . the main chip is about $12).

All accounting for royalty payments, billing to the customer, etc. would be automatic, built into the initial software for the system.

The consumer has the option of subscribing to one or more Interest Categories, charged at a monthly rate, without regard for the quantity of music he or she decides to tape.

Providing material in such quantity at a reduced cost could actually diminish the desire to duplicate and store it, since it would be available any time day or night.

Monthly listings could be provided by catalog, reducing the on-line storage requirements of the computer. The entire service would be accessed by phone, even if the local reception is via TV cable.

The advantage of the TV cable is: on those channels where nothing ever seems to happen (there's about 70 of them in L.A.), a visualization of the original cover art, including song lyrics, technical data, etc., could be displayed while the transmission is in progress, giving the project an electronic whiff of the original point-of-purchase merchandising built into the album when it was 'an album', since there are many consumers who like to fondle & fetish the packaging while the music is being played. In this situation, Fondlement & Fetishism Potential [F.F.P.] is supplied, without the cost of shipping tons of cardboard around.

We require a LARGE quantity of money and the services of a team of mega-hackers to write the software for this system. Most of the hardware devices are, even as you read this, available as off-the-shelf items, just waiting to be plugged into each other so they can put an end to "THE RECORD BUSINESS" as we now know it.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני לא בטוח , עם כי לא בדקתי נתונים , שהמספר קטן בהקשר האודיופילי .
בהקשר של ״ מערכת בסלון״ שאז היה רק חלקים ולאחר מכן גם מערכות מיני וכעת סאונד בר - נשאר כשהיה .
בהקשר מערכת אודיופילית - ממש לא חושב שזה המצב .כאמור , לא בטוח .

מה שכן בטוח שגם אם אתה צודק באופן יחסי , אתה כנראה לא צודק באופן מספרי מוחלט .
שום דבר לא בטוח. זו רק הערכה, וגם זה רק על סמך אינטרסים, שבעליל מהווים תמונה חלקית. זו לא נבואה ולא האמת המוחלטת של מה שיקרה ללא ספק מחר בצהריים. במצב הנוכחי יש תנודות, ואנשים עם הרגלים ותפיסות נתונים, אבל זה לכשעצמו לאו דווקא קובע את העתיד.

לא נתתי מספרים. כתבתי שנראה לי שהסטרימינג (והקבצים) ישתלטו על השוק, והמדיות הפיזיות יהפכו לנישה, שאולי תגווע לגמרי.

שאלה אם אתה רואה סיבות למה שבטווח הארוך (מאוד) זה לא מה שייקרה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
547
מעורבות
469
נקודות
63
פראנק זאפה הציע את המבנה הנוכחי כבר ב1983, דהיינו לפני שהדיסקים נכנסו לשוק,
התהליך הותנע פיראטית ביוני 1999 ע"י נאפסטר, והושרש חוקית ע"י I-tunes והאייפוד :

A PROPOSAL FOR A SYSTEM TO REPLACE
ORDINARY RECORD MERCHANDISING

- copyright 1983 by Frank Zappa -

Ordinary phonograph record merchandising as it exists today is a stupid process which concerns itself essentially with pieces of plastic, wrapped in pieces of cardboard.

These objects, in quantity, are heavy and expensive to ship. The manufacturing process is complicated and crude. Quality control for the stamping of the discs is an exercise in futility. The system is subject to pilferage (as, in some instances, pressing 'over-runs' have been initiated, with the quantity pressed above the amount of the legitimate order removed from the premises and sold on the black market).

Dissatisfied customers routinely return records because they are warped and will not play.

Large numbers of people are employed in the field of 'record promotion' . . . these salaries are, for the most part, a waste of money.

New digital technology may eventually solve the warpage problem and provide the consumer with better quality sound in the form of Compact Discs [C.D.'s]. They are smaller, contain more music, and would, presumably cost less to ship . . . but, they are much more expensive to buy and manufacture. To reproduce them, the consumer needs to purchase a digital device to replace his old hi-fi equipment (in the $700 price range).

The bulk of the promotional effort at every record company today is expended on "NEW MATERIAL" . . . the latest and the greatest of whatever the cocaine-tweezed A&R Brass has decided to inflict on everybody. More often than not, these 'aesthetic decisions' result in mountains of useless vinyl/cardboard artifacts which cannot be sold at any price, and are therefore returned for disposal and recycling. These mistakes are expensive.

Put aside momentarily the current method of operation and think what is being wasted in terms of GREAT CATALOG ITEMS, squeezed out of the market place because of limited rack space in retail outlets, and the insatiable desire of quota-conscious company reps to fill every available niche with THIS WEEK'S NEW RELEASES.

Every major record company has vaults full of (and perpetual rights to) great recording by major artists in many categories which might still provide enjoyment to music consumers if they were made available in the right way. MUSIC CONSUMERS LIKE TO CONSUME MUSIC . . . NOT PIECES OF VINYL WRAPPED IN PIECES OF CARDBOARD.

It is our proposal to take advantage of the POSITIVE ASPECTS of a NEGATIVE TREND afflicting the record industry today: HOME TAPING via cassette of material released on vinyl.

First of all, we must realize that the taping of albums is not motivated by 'stinginess' alone . . . if a consumer makes a home tape from a disc, that copy will probably sound better than a commercially manufactured high-speed dupe cassette, legitimately released by the company.

People today enjoy music more than ever before, and, they like to take it with them wherever they go. THEY CAN HEAR THE DIFFERENCE BETWEEN GOOD AUDIO AND BAD AUDIO . . . THEY CARE ABOUT THAT DIFFERENCE, AND THEY ARE WILLING TO GO TO SOME TROUBLE AND EXPENSE TO HAVE HIGH QUALITY 'PORTABLE AUDIO' TO USE AS 'WALLPAPER FOR THEIR LIFESTYLE'.

------------------------------------------------------------------------
THE ANSWERS TO PERPLEXING QUESTIONS
------------------------------------------------------------------------

presenting: "Q.C.I."

We propose to acquire the rights to digitally duplicate and store THE BEST of every record company's difficult-to-move Quality Catalog Items [Q.C.I.], store them in a central processing location, and have them accessible by phone or cable TV, directly patchable into the user's home taping appliances, with the option of direct digital-to-digital transfer to F-1 (SONY consumer level digital tape encoder), Beta Hi-Fi, or ordinary analog cassette (requiring the installation of a rentable D-A converter in the phone itself . . . the main chip is about $12).

All accounting for royalty payments, billing to the customer, etc. would be automatic, built into the initial software for the system.

The consumer has the option of subscribing to one or more Interest Categories, charged at a monthly rate, without regard for the quantity of music he or she decides to tape.

Providing material in such quantity at a reduced cost could actually diminish the desire to duplicate and store it, since it would be available any time day or night.

Monthly listings could be provided by catalog, reducing the on-line storage requirements of the computer. The entire service would be accessed by phone, even if the local reception is via TV cable.

The advantage of the TV cable is: on those channels where nothing ever seems to happen (there's about 70 of them in L.A.), a visualization of the original cover art, including song lyrics, technical data, etc., could be displayed while the transmission is in progress, giving the project an electronic whiff of the original point-of-purchase merchandising built into the album when it was 'an album', since there are many consumers who like to fondle & fetish the packaging while the music is being played. In this situation, Fondlement & Fetishism Potential [F.F.P.] is supplied, without the cost of shipping tons of cardboard around.

We require a LARGE quantity of money and the services of a team of mega-hackers to write the software for this system. Most of the hardware devices are, even as you read this, available as off-the-shelf items, just waiting to be plugged into each other so they can put an end to "THE RECORD BUSINESS" as we now know it.
וואו. לא שלא ידענו שזאפה (אללה ירחמו) היה מבריק אבל הבאת עוד זוית...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
שום דבר לא בטוח. זו רק הערכה, וגם זה רק על סמך אינטרסים, שבעליל מהווים תמונה חלקית. זו לא נבואה ולא האמת המוחלטת של מה שיקרה ללא ספק מחר בצהריים. במצב הנוכחי יש תנודות, ואנשים עם הרגלים ותפיסות נתונים, אבל זה לכשעצמו לאו דווקא קובע את העתיד.

לא נתתי מספרים. כתבתי שנראה לי שהסטרימינג (והקבצים) ישתלטו על השוק, והמדיות הפיזיות יהפכו לנישה, שאולי תגווע לגמרי.

שאלה אם אתה רואה סיבות למה שבטווח הארוך (מאוד) זה לא מה שייקרה.
לגבי סטרימינג - אין מחלוקת .
הרבה כסף מושקע שם , שיפור הדיגטל וכו וכו .
אני מניח שתמיד תמיד תישאר מדיה פיזית - את המספר וההתפלגות - קשה לי לחזות.

אישית - אני מאוד אוהב לזרום עם Roon חחחחח ולהכיר דברים חדשים - ישנים .
אין ספק שנכון להיום - דיגטל איכותי מוזרם - הוא לא זול ותמיד מחפשים אחרי ה giant killer החדש.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
ההבדל בנקודת הראות נובע מכך שאני התייחסתי למצב בו לקוח הקצה יוזם בעצמו במפורש את השימוש בשירות.

שימוש בשירותי ענן יכולים להית implicit באינספור מצבים, אבל לרובם משתמשי הקצה אינם מודעים, למעט, כאמור, גיבויים של מידע ביתי, ולרוב זה אם מישהו מסדר להם את זה. לגבי משתמשי המדיות הפיזיות כיום, שרובם מבוגרים, זה יכול להיות הנכד, או מי שאירגן להם את המחשב, והם אפילו לא בהכרח מודעים לשימושים בענן ו/או לגיבויים.
התחברת לנטפליקס, סלקום/פרטנר טי.וי, רכשת טלפון סלולרי, הורדת אפליקציה וכיום רוב ההום אפלליאנס מתחברים לענן- שואבים רובוטיים, מקררים, כיריים ואפילו מכונות קפה ... כולםללא יוצא מן הכלל פעולות אקטיביות של המשתמש.
אין לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי השימוש במדיות פיזיות לעומת סטרימינג -- אולי תוכל בבקשה להעלות את הגרף וגם להפנות לנתונים.




ועוד פחות יש לי סטטיסטיקות מהימנות לגבי גודל השוק של סטרימרים מתוצרת החברות שהזכרת, מה גם שאלה חברות שכנראה מוכרות לאודיופילים שהם חלק קטן בשוק. רוב האנשים מבצעים סטרימינג מהסמארטפון באוזניות בכל מקום, ומהמחשב עם רמקולים של מחשב. וכאמור, צפוי שמספר בעלי המערכות שיושבים מולן להאזין יקטן מאוד גם הוא, ועמם הסטרימרים האודיופיליים למיניהם.
מסכים שרבים מבצעים סטרימינג מסמרטפון, היות והוא הכלי הנגיש ביותר. אם זאת הדבר אינו סותר את שוק הסטרימרים הגואה, החל מעשרות דולרים ועד מפלצות במחירי 6 ספרות. במינכן כמעט ולא היו יצרנים שהתבססו רק על מדיה פיזית. הן במינכן והן באקספונה היה ניתן לראות את האינפלציה שקיימת ביצרני סטרימינג בכול סגמנט מחיר.

השוק האסייתי שהתפתח ב 20 השנים האחרונות כולל לפחות 3.5 מיליארד בני אדם, מספיק שרק 0.2 אחוז מהם יביעו עניין בתחום, זו בדיוק הסיבה מדוע רואים עלייה במכירות מוצרי יוקרה ובוטיק בתחומים רבים - רכבים/אופנה/תכשיטים/שעונים וגם...אודיו היי אנד/אולטרה היי אנד.

להערכתי לפחות בעשורים הקרובים אין חשש שתחום האודיופיליה ייעלם (כול עוד יש גברים גרושים ימצא מקום לרמקולים מפלצתיים וקופסאות אלקטרוניקה בסלון).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
פראנק זאפה הציע את המבנה הנוכחי כבר ב1983, דהיינו לפני שהדיסקים נכנסו לשוק,
התהליך הותנע פיראטית ביוני 1999 ע"י נאפסטר, והושרש חוקית ע"י I-tunes והאייפוד :

A PROPOSAL FOR A SYSTEM TO REPLACE
ORDINARY RECORD MERCHANDISING

- copyright 1983 by Frank Zappa -

Ordinary phonograph record merchandising as it exists today is a stupid process which concerns itself essentially with pieces of plastic, wrapped in pieces of cardboard.

These objects, in quantity, are heavy and expensive to ship. The manufacturing process is complicated and crude. Quality control for the stamping of the discs is an exercise in futility. The system is subject to pilferage (as, in some instances, pressing 'over-runs' have been initiated, with the quantity pressed above the amount of the legitimate order removed from the premises and sold on the black market).

Dissatisfied customers routinely return records because they are warped and will not play.

Large numbers of people are employed in the field of 'record promotion' . . . these salaries are, for the most part, a waste of money.

New digital technology may eventually solve the warpage problem and provide the consumer with better quality sound in the form of Compact Discs [C.D.'s]. They are smaller, contain more music, and would, presumably cost less to ship . . . but, they are much more expensive to buy and manufacture. To reproduce them, the consumer needs to purchase a digital device to replace his old hi-fi equipment (in the $700 price range).

The bulk of the promotional effort at every record company today is expended on "NEW MATERIAL" . . . the latest and the greatest of whatever the cocaine-tweezed A&R Brass has decided to inflict on everybody. More often than not, these 'aesthetic decisions' result in mountains of useless vinyl/cardboard artifacts which cannot be sold at any price, and are therefore returned for disposal and recycling. These mistakes are expensive.

Put aside momentarily the current method of operation and think what is being wasted in terms of GREAT CATALOG ITEMS, squeezed out of the market place because of limited rack space in retail outlets, and the insatiable desire of quota-conscious company reps to fill every available niche with THIS WEEK'S NEW RELEASES.

Every major record company has vaults full of (and perpetual rights to) great recording by major artists in many categories which might still provide enjoyment to music consumers if they were made available in the right way. MUSIC CONSUMERS LIKE TO CONSUME MUSIC . . . NOT PIECES OF VINYL WRAPPED IN PIECES OF CARDBOARD.

It is our proposal to take advantage of the POSITIVE ASPECTS of a NEGATIVE TREND afflicting the record industry today: HOME TAPING via cassette of material released on vinyl.

First of all, we must realize that the taping of albums is not motivated by 'stinginess' alone . . . if a consumer makes a home tape from a disc, that copy will probably sound better than a commercially manufactured high-speed dupe cassette, legitimately released by the company.

People today enjoy music more than ever before, and, they like to take it with them wherever they go. THEY CAN HEAR THE DIFFERENCE BETWEEN GOOD AUDIO AND BAD AUDIO . . . THEY CARE ABOUT THAT DIFFERENCE, AND THEY ARE WILLING TO GO TO SOME TROUBLE AND EXPENSE TO HAVE HIGH QUALITY 'PORTABLE AUDIO' TO USE AS 'WALLPAPER FOR THEIR LIFESTYLE'.

------------------------------------------------------------------------
THE ANSWERS TO PERPLEXING QUESTIONS
------------------------------------------------------------------------

presenting: "Q.C.I."

We propose to acquire the rights to digitally duplicate and store THE BEST of every record company's difficult-to-move Quality Catalog Items [Q.C.I.], store them in a central processing location, and have them accessible by phone or cable TV, directly patchable into the user's home taping appliances, with the option of direct digital-to-digital transfer to F-1 (SONY consumer level digital tape encoder), Beta Hi-Fi, or ordinary analog cassette (requiring the installation of a rentable D-A converter in the phone itself . . . the main chip is about $12).

All accounting for royalty payments, billing to the customer, etc. would be automatic, built into the initial software for the system.

The consumer has the option of subscribing to one or more Interest Categories, charged at a monthly rate, without regard for the quantity of music he or she decides to tape.

Providing material in such quantity at a reduced cost could actually diminish the desire to duplicate and store it, since it would be available any time day or night.

Monthly listings could be provided by catalog, reducing the on-line storage requirements of the computer. The entire service would be accessed by phone, even if the local reception is via TV cable.

The advantage of the TV cable is: on those channels where nothing ever seems to happen (there's about 70 of them in L.A.), a visualization of the original cover art, including song lyrics, technical data, etc., could be displayed while the transmission is in progress, giving the project an electronic whiff of the original point-of-purchase merchandising built into the album when it was 'an album', since there are many consumers who like to fondle & fetish the packaging while the music is being played. In this situation, Fondlement & Fetishism Potential [F.F.P.] is supplied, without the cost of shipping tons of cardboard around.

We require a LARGE quantity of money and the services of a team of mega-hackers to write the software for this system. Most of the hardware devices are, even as you read this, available as off-the-shelf items, just waiting to be plugged into each other so they can put an end to "THE RECORD BUSINESS" as we now know it.
איש מבריק, ראה את הנולד הרבה לפני כולם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
לגבי סטרימינג - אין מחלוקת .
הרבה כסף מושקע שם , שיפור הדיגטל וכו וכו .
אני מניח שתמיד תמיד תישאר מדיה פיזית - את המספר וההתפלגות - קשה לי לחזות.

אישית - אני מאוד אוהב לזרום עם Roon חחחחח ולהכיר דברים חדשים - ישנים .
אין ספק שנכון להיום - דיגטל איכותי מוזרם - הוא לא זול ותמיד מחפשים אחרי ה giant killer החדש.
מה שמשותף לדיגיטל טוב ולאנלוג טוב, שניהם עולים לא מעט.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
155
נקודות
43
מה שם היריד ?


הייתי בקודם באפריל. מכמות האנשים והדוכנים אני יכול להעיד שהמדיה הפיזית חיה קיימת ונושמת. צריכים 3-4 שעות רק כדי לעשות סיבוב אחד בכל הדוכנים. הבא בנובמבר ואני מזמין אישית כל חובב ויניל להצטרף אלי שם.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
התחברת לנטפליקס, סלקום/פרטנר טי.וי, רכשת טלפון סלולרי, הורדת אפליקציה וכיום רוב ההום אפלליאנס מתחברים לענן- שואבים רובוטיים, מקררים, כיריים ואפילו מכונות קפה ... כולםללא יוצא מן הכלל פעולות אקטיביות של המשתמש.
התכוונתי למצב שבו הוא בוחר במודע בשירות.
בכל אלה שציינת, משתמש הקצה אינו מודע לשימוש בענן, והשימוש הזה אינו בחירה שלו ולא אמור לעניין אותו.
כשהוא בוחר סטרימינג, הוא יודע שהוא פונה לשירות סטרימינג -- כזה שמספק לו מוזיקה -- גם אם הוא לא יודע שכך זה נקרא.

מסכים שרבים מבצעים סטרימינג מסמרטפון, היות והוא הכלי הנגיש ביותר. אם זאת הדבר אינו סותר את שוק הסטרימרים הגואה, החל מעשרות דולרים ועד מפלצות במחירי 6 ספרות. במינכן כמעט ולא היו יצרנים שהתבססו רק על מדיה פיזית. הן במינכן והן באקספונה היה ניתן לראות את האינפלציה שקיימת ביצרני סטרימינג בכול סגמנט מחיר.

השוק האסייתי שהתפתח ב 20 השנים האחרונות כולל לפחות 3.5 מיליארד בני אדם, מספיק שרק 0.2 אחוז מהם יביעו עניין בתחום, זו בדיוק הסיבה מדוע רואים עלייה במכירות מוצרי יוקרה ובוטיק בתחומים רבים - רכבים/אופנה/תכשיטים/שעונים וגם...אודיו היי אנד/אולטרה היי אנד.

להערכתי לפחות בעשורים הקרובים אין חשש שתחום האודיופיליה ייעלם (כול עוד יש גברים גרושים ימצא מקום לרמקולים מפלצתיים וקופסאות אלקטרוניקה בסלון).
מינכן לא רלוונטית לנושא התנהלות השוק, וגם אם 0.2% מהאסייאתים יביעו עניין במדיות פיזיות, שזה הרבה אנשים, ו-99.8% ישתמשו בסטרימינג, נראה לי שבהגדרה זו נישה.

וכאמור, לא נראה לי שרוב האנשים ימשיכו לשבת מול מערכות. אולי תמיד יישארו כאלה, כנישה, ואולי גם הנישה תמות ויישארו רק מוזיאונים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור