למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא sharon100
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

וואלה אחשלו, אני לא יודע מה נשמע לך טוב או רע, ולמען האמת לא על זה נסב הדיון ולא התייחסתי לזה גם לא במילה.
תקציר מנהלים: הדרך הכי פחות אמינה להעברת מידע המסטר (כשהמסטר נעשה בפורמט 44\16) היא מדיית ה CD.
זו השיטה היחידה הידועה לי שאינה דטרמיניסטית: לא בהכרח תניב את אותו קובץ WAV בין קריאות באותו כונן (AKA טראנספורט) ובין קריאות בכוננים שונים.
זאת הסיבה בה נהוג להרחיב את הפרוטוקול באמצעות כלים חיצוניים (מחוץ לפרוטוקול) שמבוססים על מסדי נתונים ברשת.
יודע מה, הדיון הוא בדיוק על זה, כל המילים הקשות שכתבת שאני בטוח שהן נכונות לא באות ליידי ביטוי במבחן ההאזנה בדיוק כמו שרמקולים שנמדדים טוב לא תמיד יישמעו הכי טוב.
 

הדרך הכי פחות אמינה להעברת מידע המסטר (כשהמסטר נעשה בפורמט 44\16) היא מדיית ה CD.
זו השיטה היחידה הידועה לי שאינה דטרמיניסטית
חבל על האנרגיה , גם אם השיטה היתה מדויקת היו "מוצאים" לך 1001 תירוצים ונימוקים ו"הוכחות" שיש כל מיני משתנים מסתוריים נעלמים שאיכשהו לא מצליחים לעבור דרך מקורות אחרים כולל אותו CD , שכולם - הפתעה!! - זולים , אבל טרנספורט/מקור אודיופילי עם תג מחיר תואם (כמובן) כן מצליח לחולל את הקסם הנדרש .

אתה באמת רוצה להיכנס לזה? בהצלחה
 
יודע מה, הדיון הוא בדיוק על זה, כל המילים הקשות שכתבת שאני בטוח שהן נכונות לא באות ליידי ביטוי במבחן ההאזנה בדיוק כמו שרמקולים שנמדדים טוב לא תמיד יישמעו הכי טוב.

מילים קשות:מבולבל:? אני חושב שאנו מפספסים זה כוונתו של האחר בקילומטר שניים..
 
וואלה אחשלו, אני לא יודע מה נשמע לך טוב או רע, ולמען האמת לא על זה נסב הדיון ולא התייחסתי לזה גם לא במילה.
תקציר מנהלים: הדרך הכי פחות אמינה להעברת מידע המסטר (כשהמסטר נעשה בפורמט 44\16) היא מדיית ה CD.
זו השיטה היחידה הידועה לי שאינה דטרמיניסטית: לא בהכרח תניב את אותו קובץ WAV בין קריאות באותו כונן (AKA טראנספורט) ובין קריאות בכוננים שונים.
זאת הסיבה בה נהוג להרחיב את הפרוטוקול באמצעות כלים חיצוניים (מחוץ לפרוטוקול) שמבוססים על מסדי נתונים ברשת.

נכון, הכל אמת, אבל מידע זה לא הכל. אפשר להטיל ספק בתיאוריה שאם תזרים את אותו מידע לאותו דאק תקבל את אותו הסאונד, ודה פקטו הרוב המוחלט של יצרני הסטרימרים ושל אנשי הDIY שמשתמשים במחשב כופרים בתיאוריה הזו כשהם משקיעים למשל בספק כוח. וכנל בכל מיני טריקים עתיקים של בידוד.
אז הרבה פעמים (ביחוד כש"סוגרים פינה עם מק-מיני או נוק+אייצ'דיפלקס") ההשוואה היא בין סיגנל נחות של טרנספורט סי-די ובין חשמל \ בידוד נחות של המחשב.
 

וואלה אחשלו, אני לא יודע מה נשמע לך טוב או רע, ולמען האמת לא על זה נסב הדיון ולא התייחסתי לזה גם לא במילה.
תקציר מנהלים: הדרך הכי פחות אמינה להעברת מידע המסטר (כשהמסטר נעשה בפורמט 44\16) היא מדיית ה CD.
זו השיטה היחידה הידועה לי שאינה דטרמיניסטית: לא בהכרח תניב את אותו קובץ WAV בין קריאות באותו כונן (AKA טראנספורט) ובין קריאות בכוננים שונים.
זאת הסיבה בה נהוג להרחיב את הפרוטוקול באמצעות כלים חיצוניים (מחוץ לפרוטוקול) שמבוססים על מסדי נתונים ברשת.
לא הבנתי
אם אני שם על הדיסק קובץ word ואני אקרא אותו כמה פעמים אקבל קובץ שונה כל פעם?
 
@pruym אתה לא איש מחשבים, אבל אתה איש עם יכולת הבנה. אני לא מתייחס בכלל למה אתה או כל אחד שומע. מדובר אך ורק בהתייחסות לטענה של @gds לפיה CD הוא הדרך "הטהורה ביותר לשמוע את המוזיקה כפי שהיא יצאה מהאולפן", בשעה שבפועל זו הדרך היחידה המוכרת לי שלא מבטיחה שתוצר האולפן (במקרה לעיל, מאסטר רדבוק 44.1\16) יגיע לממיר בדיוק ברמת הביט.

@אוריג @matanoosh לא היתה (או תהיה) לי בשרשור שום התייחסות לנגינת CD למעט נושא ה DATA. בשונה מפות"ש, מבחינתי הקונספט של לבטוח באוזניים עושה שכל :-)


@liranbh מערכת קבצים של מחשב היא תווך אמין (דטרמיניסטי פר קריאה). אך תקליטור CD בפורמט redbook, הוא לא תווך עם תיקון שגיאות מוחלט. כלומר: קח קובץ WAV 44.1\16 והעתק אותו ממחשב מק או ווינדוז מספריה לספריה או לזיכרון: גם אם תעשה את זה מליון פעמים, התוצאה תהיה זהה. לעומת זאת, במקרה של קריאת CD בנגן, זה לא המקרה. אין הבטחה שהתוצאה תהיה bit perfect בכל קריאה.

הבהרה: פורמט ה redbook הוא זה שאינו דטרמיניסטי פר קריאה.
כמובן שאפשר לאחסן על תקליטור (cdrom) מידע בצורה אמינה (כמו הפצה של ווינדוז 98..), על מערכת קבצים דטרמיניסטית כמו joliet file system.
 

סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit
 
סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit

מאיזה בחינה הכי טוב?
האם מדובר בהקלטה ומאסטרים זהים, האם למכשיר שמנגן אין השפעה על התוצאה הסונית?
זה שמכשיר אחד מעביר ביטים עם CRC עדיין לא מחייב תוצאה סונית טובה יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit
הנסיון שלי מלמד אחרת. אבל אם זה מה שבעיניך אמת אז התקדמת ותוכל להשקיע במקומות אחרים - המקור תבחר בקלות כל סטרימר בנתונים שציינת יעשה עבורך את העבודה. אגב, איזה הרכב טרנספורט ממיר שמעת?
 

התגעגענו!

אתה מערבב פורמט עם חומרת הזרמה.
לא מערבב כלום
כשאתה עושה סטרימינג זה נטו 1 ו0 לתוך הDAC ללא השלב של המדיה הפיזית ששם כל הבעיה, ובהנחה 'הסטרימר טוב אז מדובר בפתרון כמעט מושלם( שלא לדבר על תקליטים בכלל שהם הרבה יותר גרועים מסידי)
דבר שני Redbook לא יכול להתחרות עם סטרימינג ברזולוציה גבוהה כי יש לו מגבלות מובנות
ולכן סטרימינג הרבה יותר טוב
 
סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit
לא מדוייק,
על מנת שזה ישמע טוב יותר חייבים להתקיים התנאים הבאים:
הקובץ הוקלט במקור ב 96k 24 ביט
הסטרימר תומך ב 96 קילו
הסטרימר יודע לתמוך ב 24 ביט , הרבה סטרימרים זולים פשוט קוצצים את הביטים ,
רשום לך 24 ביט אבל התוצאה גרועה יותר ממקור של 16 ביט...
ה DAC יודע לקבל 24 ביט(ויש לו בפנים 24 ביט לרכיב DAC)...
ובנוסף הציוד (סטרימר ו DAC )חייבים לעבוד בשעונים מדוייקים על מנת שלא יהיה ג'יטר,
מערכת שיש לה ג'יטר ואפילו תומכת ב 96 קילו 24 ביט ישמע גרוע יותר מ 16 ביט 44.1 קילו בגלל קצב דגימה גדול יותר ואז הג'יטר ישפיע יותר...
ועוד הערה חשובה מאוד,
אין כמעט סטרימינג של 24 ביט 96 קילו , יש MQA שכבר סיכמנו שזה זבל,
יש אמנם את קיובוז , בוז להם שלא עובדים בישראל עדיין :)
לכן עדיף לנגן קובץ מאסטר HI RES ובתנאי שהוקלט כך במקור...
 

נערך לאחרונה ב:
לא מדוייק,
על מנת שזה ישמע טוב יותר חייבים להתקיים התנאים הבאים:
הקובץ הוקלט במקור ב 96k 24 ביט
הסטרימר תומך ב 96 קילו
הסטרימר יודע לתמוך ב 24 ביט , הרבה סטרימרים זולים פשוט קוצצים את הביטים ,
רשום לך 24 ביט אבל התוצאה גרועה יותר ממקור של 16 ביט...
ה DAC יודע לקבל 24 ביט...
ובנוסף הציוד (סטרימר ו DAC חייבים לעבוד בשעונים מדוייקים על מנת שלא יהיה ג'יטר,
מערכת שיש לה ג'יטר ואפילו תומכת ב 96 קילו 24 ביט ישמע גרוע יותר בגלל קצב דגימה גדול יותר ואז הג'יטר ישפיע יותר...
ועוד הערה חשובה מאוד,
אין כמעט סטרימינג של 24 ביט 96 קילו , יש MQA שכבר סיכמנו שזה זבל,
ויש את קיובוז , בוז להם שלא עובדים בישראל עדיין :)
לכן עדיף לנגן קובץ מאסטר HI RES ובתנאי שהוקלט כך במקור...
לפעמים גם upsampling עוזר גם אם החומר המקורי ל לא הוקלט במקור ברזולוציה גבוהה
MQA רק טיידל משתמשים בזה ברזולוציה הגבוהה וכן זה חרא של פורמט, כל השאר זה FLAC שזה סבבה ולא נופל מWAV
בכל מקרה אני מדבר ברמה התיאורתית, כשאתה מקצץ שלב שלם של מדיה פיזית וקרן לייזר וכו וכו ששם נוצרות כל הבעיות לעומת סטרימינג משרת ישירות לDAC דרך הסטרימר שאם הוא טוב אז הוא משמש סה"כ כצינור אז אתה מקבל את את הקובץ בצורה הטהורה ביותר האפשרית
 
כשאתה עושה סטרימינג זה נטו 1 ו0 לתוך הDAC ללא השלב של המדיה הפיזית ששם כל הבעיה

צודק, נכון, וכשחושבים על זה לעומק מגלים שכל הבעיות נובעות מהעולם הפיזי והגאולה תבוא לא מהניסיון ולא מהפעולה אלא רק מהמחשבה הטהורה בצורתה המזוקקת ביותר.
 
צודק, נכון, וכשחושבים על זה לעומק מגלים שכל הבעיות נובעות מהעולם הפיזי והגאולה תבוא לא מהניסיון ולא מהפעולה אלא רק מהמחשבה הטהורה בצורתה המזוקקת ביותר.
כידוע הוספת שלבים רק משפרת את הסאונד ולכן עדיף לחבר ל3 טרנספורטים ומשם לארון התשתית של הוט ומשם ישירות לDAC
אה כן ועדיף שהמדיה תהיה גם שרוטה, זה מוסיף אופי לסאונד
 

סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit
תגדיר ״יותר טוב״. מה היה הקובץ? האם אותו מסטר כמו הסידי? מתי השווית ואיך? מה היה המקור? איזה דאק? האם ממחשב או סטרימר? איזה טרנספורט עמד מול הקובץ? האם במבחן עיוור?
או שזה מדעי ולכן אין בכלל צורך בהשוואה…
 
כידוע הוספת שלבים רק משפרת את הסאונד ולכן עדיף לחבר ל3 טרנספורטים ומשם לארון התשתית של הוט ומשם ישירות לDAC
אה כן ועדיף שהמדיה תהיה גם שרוטה, זה מוסיף אופי לסאונד
בחשמל, בהחלט. שני כבלים טובים מין האחד.
 
סטרימינג של lossless טוב יותר מכל סידי ולא משנה באיזה טרנספורט מדובר בכלל שלא לדבר על
96kHz/24bit
WOW אז cd זה lossy????
להיות דוגמתי זה דבר לא טוב בחיים באופן כללי. אני התחלתי את המסע שלי ב-100 אחוז דיגיטלי ועם מגברי class d ואני היום עם שפופרות (עדיין עם מחשב סטרימינג), אבל חזרתי ל-cd ואתמול קניתי פטיפון וינטג׳ משנות ה-80.

תנסה את הוידאו הזה. מישהוא שפתוח להכל:

 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור