למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא sharon100
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

בכל זאת, עם שאיפות כמו שלו, ודעות נחרצות כל כך, מעניין במה בחר.

זה ברור - מה שנמדד טוב אצל הגורו לענייני מדידות, רצוי הכי זול שאפשר למצוא....
 
נערך לאחרונה ב:
אתה יכול למדוד, כל עוד אתה מבין מה אתה מודד, ומה הקורלציה בין מדידה לאוזניים. ואת האמת, אצל יבואן אין הרבה טעם לשמוע, צריך לקחת ציוד הבייתה לפחות לשבוע בדיקה בסביבה שלך ורגועה
בדיוק, אין עוד את הידע למנגנון תרגום צלילים במח. על ראייה יש הרבה יותר , לכן יש הגדרות יותר " מדעיות" ומדידות הן יותר משמעותיות בתחום הראייה ( צבעים, ניגודיות , עומק וכולי). כן חושב,שיש,טעם לשמוע אצל יבואן או בכלל, שמיעה ראשונית נותנת אינדיקציה לאן ניתן להגיע. אם היבואן בחדר ההשמעה מכבד את המוצר שהוא מוכר כמובן.
 
לא מבין את הדיון הזה על 12 עמודים,
מדידות תשאירו למחלקת RnD בפיתוח המוצר, אחכ משתמש קצה שומע באוזניים ובמוח שלו ומחליט אם נהנה. דרך אגב גם בשלב הפיתוח אם המדידות מצויינות אבל בחדר זה לא נשמע להם טוב אז חוזרים לשיפור תיכנון.
 

לא מבין את הדיון הזה על 12 עמודים,
מדידות תשאירו למחלקת RnD בפיתוח המוצר, אחכ משתמש קצה שומע באוזניים ובמוח שלו ומחליט אם נהנה. דרך אגב גם בשלב הפיתוח אם המדידות מצויינות אבל בחדר זה לא נשמע להם טוב אז חוזרים לשיפור תיכנון.
מיכאל הבטיח לי 15 עמודים.:)
 
הערב יש הופעה של אבישי כהן בבארבי, אבישי אמר שאם המדידות לא נראות לו הוא לא עולה לבמה…
 
משעשע אותי שהוסכם כאן על משהו שקצת דומה לטיעון של שרון. הקשבה למערכת בחנות היא אנדיקציה לאיך שהיא נשמעת... בחנות.
במילים אחרות, בדיוק כמו שקצת שוללים פה מדידות, באותה מידה שוללים אוזניים במרחב הלא נכון / בהעמדה הלא נכונה ובחיבורים הלא נכונים (יען לא במרחב, העמדה ואופן החיבור/חיווט המיועד).

במקרה הפרטי שלי, כשקניתי את הרמקולים שחלמתי עליהם מאז התערוכה ב 2008, הציעו לי לשבת ולהאזין להם בחנות. הסכמתי מתוך נימוס. כל מה שעניין אותי זה שהם תקינים וזהו. למה?

1. הם בחנות.
2. הם מחווטים באורך ק"מ (עזבו איזה סוג כבל באמאשכם, אורך כבל מוסיף התנגדות).
3. הם משורשרים מהסאב (פאסיבי עם קרוס) לקדמיים.
4. זה לא הרסיבר שלי.

בקיצור, איכס(!), מגעיל(!), תקווה!

לשם השוואה, בתערוכה ב 2008 הם היו מחוברים למגבר של Cambridge והסאבים היו מוגברים באמצעות מגבר ייעודי נפרד. לאוזני הם היו וואו מטורף. אז... שילמתי, העמסתי, חיברתי אותם "כמו שצריך" בבית ומאז קיבלתי רשות להוסיף סנטר ואחוריים מאותה סדרה.

אוהב מדידות כמו שמתנוש יודע (ומסתלבט), אבל בסופו של יום אני לא מאזין לגראפים ולא מחבר את האוזניים שלי בDAC לפורום של ASR. אני כן שומע את המוסיקה החביבה עלי (וגם שם יש המון ביקורת מחברים) ומצפה לשמוע אותה באופן שהאזניים הפגומות שלי יהנו ממנה.

בשורה התחתונה, ראיתי את המערכת של נמר, מעריך שיש פה מערכות מטורפות וברמות על, יחד עם זאת כנראה שלא הייתי מחליף את רובן בזאת שיש לי ולו בגלל שרוב ההאזנה שלי היא במיקום מאד לא אידאלי יחסית למערכת ובתנועה לפעמים, כך שאני לא שומע סטריאו, אני שומע רב ערוצי (ר"ל). יאללה, תתחילו להריץ הסתלבטויות :)
 

אף אחד לא שולל מדידות. שוללים שני דברים:
1. את הידע (או חוסר הידע) שמפגין פותח השרשור, בעיקר כי הוא לא טוען שום דבר משמעותי.
2. שמדידות הן המדד היחיד לאיכותה של מערכת.
 
נערך לאחרונה ב:
אם אתם הולכים לקנות אוטו ואתם מסתכלים על נתוני צריכת הדלק וכשאתם קונים מזגן אתם קונים אותו לפי הspecs ולפי מה שהמדידה במעבדה אומרת, כמה כ"ס, יכולות קירור / חימום, התאמה לגודל חדר וכו'
אתם לא באים לבחור רכב ואומרים יש לי תחושה שהרכב הזה חסכוני בדלק, אלא מסתכלים על כל הנתונים כדי להתחיל בכלל לשקול את אותו הרכב.
אותו הדבר לגבי רמקולים, מגברים וכו
 
לא מבין את הדיון הזה על 12 עמודים,
מדידות תשאירו למחלקת RnD בפיתוח המוצר, אחכ משתמש קצה שומע באוזניים ובמוח שלו ומחליט אם נהנה. דרך אגב גם בשלב הפיתוח אם המדידות מצויינות אבל בחדר זה לא נשמע להם טוב אז חוזרים לשיפור תיכנון.
נכון אבל האם בכלל היית מתחיל לשמוע כל רכיב שהמדידות שלו גרועות? לא נראה לי
היית
פוסל על הסף
 

בדיוק, אין עוד את הידע למנגנון תרגום צלילים במח. על ראייה יש הרבה יותר , לכן יש הגדרות יותר " מדעיות" ומדידות הן יותר משמעותיות בתחום הראייה ( צבעים, ניגודיות , עומק וכולי). כן חושב,שיש,טעם לשמוע אצל יבואן או בכלל, שמיעה ראשונית נותנת אינדיקציה לאן ניתן להגיע. אם היבואן בחדר ההשמעה מכבד את המוצר שהוא מוכר כמובן.
אין סתירה בין שמיעה של הרכיב ללמידה של המדידות שלו
רוב הזמן יש קורלציה בין הדברים
 
משעשע אותי שהוסכם כאן על משהו שקצת דומה לטיעון של שרון. הקשבה למערכת בחנות היא אנדיקציה לאיך שהיא נשמעת... בחנות.
במילים אחרות, בדיוק כמו שקצת שוללים פה מדידות, באותה מידה שוללים אוזניים במרחב הלא נכון / בהעמדה הלא נכונה ובחיבורים הלא נכונים (יען לא במרחב, העמדה ואופן החיבור/חיווט המיועד).

במקרה הפרטי שלי, כשקניתי את הרמקולים שחלמתי עליהם מאז התערוכה ב 2008, הציעו לי לשבת ולהאזין להם בחנות. הסכמתי מתוך נימוס. כל מה שעניין אותי זה שהם תקינים וזהו. למה?

1. הם בחנות.
2. הם מחווטים באורך ק"מ (עזבו איזה סוג כבל באמאשכם, אורך כבל מוסיף התנגדות).
3. הם משורשרים מהסאב (פאסיבי עם קרוס) לקדמיים.
4. זה לא הרסיבר שלי.

בקיצור, איכס(!), מגעיל(!), תקווה!

לשם השוואה, בתערוכה ב 2008 הם היו מחוברים למגבר של Cambridge והסאבים היו מוגברים באמצעות מגבר ייעודי נפרד. לאוזני הם היו וואו מטורף. אז... שילמתי, העמסתי, חיברתי אותם "כמו שצריך" בבית ומאז קיבלתי רשות להוסיף סנטר ואחוריים מאותה סדרה.

אוהב מדידות כמו שמתנוש יודע (ומסתלבט), אבל בסופו של יום אני לא מאזין לגראפים ולא מחבר את האוזניים שלי בDAC לפורום של ASR. אני כן שומע את המוסיקה החביבה עלי (וגם שם יש המון ביקורת מחברים) ומצפה לשמוע אותה באופן שהאזניים הפגומות שלי יהנו ממנה.

בשורה התחתונה, ראיתי את המערכת של נמר, מעריך שיש פה מערכות מטורפות וברמות על, יחד עם זאת כנראה שלא הייתי מחליף את רובן בזאת שיש לי ולו בגלל שרוב ההאזנה שלי היא במיקום מאד לא אידאלי יחסית למערכת ובתנועה לפעמים, כך שאני לא שומע סטריאו, אני שומע רב ערוצי (ר"ל). יאללה, תתחילו להריץ הסתלבטויות :)
אז בתכלס כולם מסכימים איתי (;
 
ממה מורכבת המערכת שלך?
עובד על זה (;
רק שתהיה בטוח שהיא תהיה שונה מ99% מהמערכות כאן
 

אם אתם הולכים לקנות אוטו ואתם מסתכלים על נתוני צריכת הדלק וכשאתם קונים מזגן אתם קונים אותו לפי הspecs ולפי מה שהמדידה במעבדה אומרת, כמה כ"ס, יכולות קירור / חימום, התאמה לגודל חדר וכו'
אתם לא באים לבחור רכב ואומרים יש לי תחושה שהרכב הזה חסכוני בדלק, אלא מסתכלים על כל הנתונים כדי להתחיל בכלל לשקול את אותו הרכב.
אותו הדבר לגבי רמקולים, מגברים וכו

- לאחר שהוגדר תקציב של הרכב, אני התישבתי ברכב, למדתי את המערכות
- הקשבתי למערכת סטריאו עם כל מיני תכנים שאני מכיר
- הקשבתי למערכת משודרגת של Harman Kardon עם אותם תכנים
- עשיתי נסיעת מבחן
- חזרתי עוד על האזנה

לבסוף הוזמן.
 
אם אתם הולכים לקנות אוטו ואתם מסתכלים על נתוני צריכת הדלק וכשאתם קונים מזגן אתם קונים אותו לפי הspecs ולפי מה שהמדידה במעבדה אומרת, כמה כ"ס, יכולות קירור / חימום, התאמה לגודל חדר וכו'
אתם לא באים לבחור רכב ואומרים יש לי תחושה שהרכב הזה חסכוני בדלק, אלא מסתכלים על כל הנתונים כדי להתחיל בכלל לשקול את אותו הרכב.
אותו הדבר לגבי רמקולים, מגברים וכו

בוא נחשוב ביחד לרגע...
מה המטרה של מערכת אודיו ? הפקת הנאה ממוזיקה.
איך זה מתבצע ? באמצעות חוש השמיעה.

מה המטרה של רכב ? האם מדובר בהפקת הנאה באמצעות אחד החושים ? לא.
מה המטרה של מזגן ? האם מדובר בהפקת הנאה באמצעות אחד החושים ? לא.

אז מה הקשר ?
אין קשר.
לרכב ולמזגן יש ייעוד פונקציונלי שלא קשור לאחד מחושי האדם.

תשתדל לתת אנלוגיות הגיוניות.
 
עובד על זה (;
רק שתהיה בטוח שהיא תהיה שונה מ99% מהמערכות כאן

מה יש לעבוד על זה?
קרא המלצות של הגורו שלך והזמן באתר סיני כלשהו.
ממילא אתה לא שומע עם האוזניים.
 

אם אתם הולכים לקנות אוטו ואתם מסתכלים על נתוני צריכת הדלק וכשאתם קונים מזגן אתם קונים אותו לפי הspecs ולפי מה שהמדידה במעבדה אומרת, כמה כ"ס, יכולות קירור / חימום, התאמה לגודל חדר וכו'
אתם לא באים לבחור רכב ואומרים יש לי תחושה שהרכב הזה חסכוני בדלק, אלא מסתכלים על כל הנתונים כדי להתחיל בכלל לשקול את אותו הרכב.
אותו הדבר לגבי רמקולים, מגברים וכו

WOW!!
יאללה, לקחת את כולנו בסיבוב והשארת אבק. הרבה אבק. אולי אחרי שישקע כל האבק הזה נגלה מה כאן היה אמיתי ומה לא. כן, זה עד כדי כך תלוש והזוי. אחד הדיונים המוזרים שאני מכיר כאן מזה 13 שנה שאני חבר פורום פה.
 
שני דברים אני לומד מהתשובה שלך:

א. אין לנו מה ללמד אותך
ב. אין לך מה ללמד אותנו

ג. אממממממ... טוב לא משנה. אני פורש.
 

עובד על זה (;
רק שתהיה בטוח שהיא תהיה שונה מ99% מהמערכות כאן
רוב המערכות כאן שונות מאוד מאוד! יש פה מערכות עם מקור דיגיטלי והגברה טרנזיסטורית, יש מקור דיגיטלי עם קדם שפורפרתי, יש אנלוגיות עם הגברה טרנזיסטורית ויש עם שפורפרתית. יש פה גם מי שיש לו רמקולים אקטיביים ויש מי שיש לו מוניטורים אולפניים מוגברים.
עכשיו בוא תספר לנו מה כבר אתה יכול לחדש…
 
בפרוש לא הכל מדיד, כפי שהגדיר זאת יפה מאוד אלברט אינשטיין באמרתו הידועה.
ה-238 הודעות בשרשור הזה, מוכיחות היטב את הדבר השני עליו דיבר איינשטיין.
יש פה אנשי עסקים, מהנדסים, רופאים, מורים ועוד מלא אנשים רציניים, שיושבים ומתווכחים כבר כמה ימים, בלהט ועם מלא אמוציות, על האיפיון של חתיכת מכשיר חשמלי, בדיון שכל כולו נסוב לכל היותר על טיזינג ושעשוע עצמי גרידא של מי מהכותבים והכל נעשה בשיא הרצינות ובמין כסות אעלק מדעית.
אין גבול לטפשות הזאת והיא לחלוטין לא מדידה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור