כמה מילים על מחבר SCART

  • פותח הנושא פותח הנושא adido
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

adido

אוהב את התחום
הודעות
239
מעורבות
1
נקודות
18
שלום לכולם, סליחה מראש אם אני מתפרץ לדלת פתוחה,
אך משום מה בחיפוש ושיטוט כאן באתר לא מצאתי ההתיחסות לנושא ה SCART.

ואני מתכוונן לעובדה שקיומו של שקע הסקארט במכשיר כלשהו, אינה מבטיחה שכל 21 הפינים שלו אכן ישאו בסיגנל כלשהו. סביר שאות קומפוזיט ושני ערוצי סאונד אכן יהיו, אך לגבי סיגנלים נוספים... מסופקני. הן כיציאה, והן ככניסה.
למשל יש ברשותי מכשיר VHS J47 בן 15 שנה לפחות ויש לו יציאת סקארט, האם אתם חושבים שיש בו יציאת אותות RGB ?
והנה משהו עדכני, קיבלתי במתנה מסך 42" LCD , שמוגדר FHD , ויש לו אפילו 2 כניסות סקארט. ומה השימוש שלהם? ובכן קומפוזיט בלבד, כל נסיון לנצל את אופצית RGB מהממיר של יס, עלתה בתוהו.
לעומת טלויזית הWEGA בת ה7 שלי, שאוכלת את ה RGB בלי מלח.
מסקנה, לפני שאתה רצים לקנות כבלי זהב שונים ומשונים, בידקו אם המכשירים שלכם אכן תומכים במה שאתם חושבים, ולא לא כל סקארט שווה את הזהב הזה..

נ.ב. כנ"ל לגבי אות SVIDEO, אות זה איננו סטנדרטי בסקארט, אלא איזה טריק שחלק מהחברות דחפו על pin 15

ושוב קבלו את התנצלותי עם נושא זה טופל, פשוט לא איתרתי התיחסות אליו.
 

והפתרון הוא הדבר הבא

http://www.lektropacks.com/view_product_standard.php?product=91&sub1=53&show=53

כלומר, ממיר אותות בעבור כ 500 שקל, שלדעתי חובה למנויי יס.
(אינני יודע עם ממיר HOT מוציא RGB )
השאלה אם יש כזה בארץ, טרם חקרתי לעומק. אולי מחר בתערוכת הג'גטים.

אז שלא יעבדו עליכם...
 
ובכן יש צדיק בסדום, מצאתי

את זה
http://exp.shopy.co.il/products/91986

אינני מכיר אותם, אך 360 ש"ח נראה לי מחיר סביר
אם בחו"ל זה נמכר בכ70 שטרלינג.
 

איזו טלוויזיה קיבלת?

יכול להיות שרק אחת היציאות מוגדרת כ RGB?
בכל מקרה אשמח לדעת את שם המודל שנדע להיזהר...
 
זה לא משנה, מה המודל. להערכתי (הלא מבוססת) הרב המוחלט

של המסכים אינו כולל כניסות RGB בסקארט. ונתונים על זה ניתן למצוא במדריך המסך.
אם יהיה RGB אני בטוח שהיצרן כבר היה מבליט את זה. אפשר פשוט ליזום סקר קטן כאן בפורום, שיבדקו בבקשה כל בעלי המסכים מה יש להם ויציינו זאת.

הבעיה היותר חמורה שהמוכרים בחנויות מציינים את המחבר כיתרון (ולא מפרטים, או לא יודעים)... ואני בטוח שאצל 95% ממנויי הכבלים/לווין כך זה מחובר. בעיקר בגלל הנוחות ולא בגלל האיכות.
מצד שני אני חייב לציין, שאינני יודע איזה טלויזיות CRT אחרות כללו כניסת RGB וכמה מהמשתמשים ידעו/יודעים בכלל לנצל זאת.

אבל אני פוץ, ולולא קיבלתי את המסך LCD אני מניח שלא אקנה כזה לעולם כל עוד הסוני עובדת.
(הLCD יילך כנראה להורי שצריכים מסך גדול כדי להירדם מולו...)
 
ברוב המוחלט של המסכים החדשים, חיבור הסקארט תומך ב- RGB
 

לי יש את ה 37LC43 של LG.
יש דגם של יבוא מקביל - נטול סקארטים.
ויש דגם של יבואן רשמי - בעל 2 כניסות של סקארט.
לי יש את הדגם של היבואן הרשמי, ושתי כניסות הסקארט הן FULL.

ומאחר ושמעתי על הרבה מקרים של יבוא מקביל/ישיר נטול/בעל סקארט, אני נוטה להאמין
שגם שם המקרה זהה.
אלא אם מדובר במסכים "של הבזול", ששם מי יודע מה אתה מקבל...
 
עידכון, לאחר ביקור בתערוכה שהיתה השבוע בגני התערוכה

התגלגל לידי ממיר RGB>YUV במחיר 400 ש"ח
SB-2840 שמיובא לארץ ע"י חברה מגבעתיים

http://shinybowonline.com/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=116
הוא אכן עושה את העבודה, איכות התמונה השתפרה פלאים אך יש לי בעית תזמון קלה בין הערוצים.
הוא לא שלי אז לא יכלתי לנסות לפתוח אותו ואולי לתזמן בפנים, ניתן לפתור זאת גם על ידי כבלים מתאימים, אך זה מעל לכוונותי כרגע.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור