כל מה שהשוויצרים נוגעים בו הופך לזהב...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

הסיבה היא פשוטה
שימוש במגבר מיעוט ואטים: "מטרתו " לבנות מגבר סביב שפופרת כוח אחת ,לרוב, באופן שאותה שפופרת פועלת בצורה הכי לינארית ובמינימום התערבות במהלך הסיגנל.
בכדי להשתמש במגברים כאילו -צריך רמקול נציל ,אבל במשמעות אחרת ממה שמצויין כאן
צריך רמקול עם עקבה גבוהה ויציבה. כיום אין (כמעט) רמקולים הבנויים ל 8 אוהם או 16 אוהם מכל מיני סיבות.
בהנתן רמקול כזה שעקומת עקבה יציבה 8 אוהם עם מעט דריברים (אחד או 2) ללא קרוס אובר- האנרגיה של המגבר נהפכת לאנרגיה אקוסיטית עם איבוד אנרגיה של הדריבר לחום -מינימאלית.
במצב כזה מגבר סינגל אנדד טירואד שמתוכנן לעבוד עם השופרפרת בחלק הלינארי שלה- מאפשר לשמוע דברים בצורה "אורירית \חיה"

רמקול מרובה דריברים ,קרוס אובר ,תיבה מתה-מצריך מגבר חזק מאוד ,מאחר ורוב האנרגיה שהדריברים מקבלים- נעלמים בצורת חום.
מגבר שפופרות שצריך לדחוף רמקול כזה- אינו עובד באיזור הלינארי של אותם שפופרות , מה שתורם לעיוות במדידה וכנראה גם לסאונד .
 
נערך לאחרונה ב:
המגבר הוא "גוף" הרמקול
ההתאמה חייבת להיות פשוטה כמו 1+1=2

"רמקול" הוא למעשה 3 חלקים

1. הרמקול עצמו.
2. התאמה מוחלטת עם המגבר וכל המשתמע.
3. העמדה.
 

שאלת תם, לא שמעתי הרבה, מודה, אבל מגברי מנורות עתירי וואטים אין לחלקכם תחושה שמשהו מהקסם המנורתי אובד?
כמובן שחלק מהמוזיקליות הולכת לאיבוד. בטרנזיסטור זה הרבה יותר מורגש-אם אתה עובר דארלינגטון כפול (4 טרנזיסטורים לצד) המוזיקליות הולכת לעזאזל.
 
שאלת תם, לא שמעתי הרבה, מודה, אבל מגברי מנורות עתירי וואטים אין לחלקכם תחושה שמשהו מהקסם המנורתי אובד?
גם אני חשבתי כך בשל הליטוף שמגברים מיעוטי וואטים נותנים, עם זאת אלה עם הרבה נותנים משהו מאוד אנלוגי עם כוח הזרוע ולא איזה פייה שמנגנת על נבל, חלק מזה זה אחוז עיוותים גבוה אבל כבר ידוע שיש צליל ויש מדידות.
 
כמובן שחלק מהמוזיקליות הולכת לאיבוד. בטרנזיסטור זה הרבה יותר מורגש-אם אתה עובר דארלינגטון כפול (4 טרנזיסטורים לצד) המוזיקליות הולכת לעזאזל.
מעגלי דרלינגטון נתקלתי בהם פעם ראשונה במגבר הטרנזיסטוטרי הכי טוב שהיה לי ומהטובים ששמעתי ALBARRY 1008 . לא נראה לי שהשיטה הזאת פוגעת במוסיקליות. האם אני מעדיף טרנזיסטוטרי או מנורות עתיר וואטים... לשמחתי לא נתקלתי בזה כי אני ממועט וואטים. אבל אכן זאת שאלה... בתור חובב מנורות מושבע , אני פחות חד משמעי כשמגיעים לשאלה הזאת.
 

גם אני חשבתי כך בשל הליטוף שמגברים מיעוטי וואטים נותנים, עם זאת אלה עם הרבה נותנים משהו מאוד אנלוגי עם כוח הזרוע ולא איזה פייה שמנגנת על נבל, חלק מזה זה אחוז עיוותים גבוה אבל כבר ידוע שיש צליל ויש מדידות.
תראה, הדימוי של הפייה על נבל נכון בחלקו. אין חולק כי מעט וואטים יש להם את המגבלות שלהם, מצד שני אם אתה משדך להם רמקולים שיודעים למקסם את המיטב אז הפייה נהפכת לשד והנבל לתותח.. ודי ברמיזא..
חושב שהשילוב בין הדיספלינות יכול לתת תוצאות מצויינות - כל אחד בתחומו.
 
מה זה "קסם"? במגברי שפופרות, בכל עוצמה, יש סדר גודל של פי 100 עיוותים ממגברי סוליד סטייט.

דוגמא:
מקינטוש MC2152 2 * 150 סוליד :
  • Total Harmonic Distortion 0.005%

מקינטוש MA9500 2 * 150 שפופרות:
  • Total Harmonic Distortion 0.5%

הכי ממחיש:
מקינטוש MC901, היברידי, שפופרות וסוליד:
  • Total Harmonic Distortion Vacuum Tube section: 0.5% Solid State section: 0.005%

כלומר אפילו אצל יצרן על כמו מקינטוש מגברי שפופרות מעוותים את הצליל פי 100.

וכל זה עוד מבלי להיכנס לנתונים כמו יחס אות לרעש, שהוא גרוע יותר במגברי שפורות בסדר גודל, כלומר הם יותר רעישים.
אז כנראה, שעיוותים ורעש זה ה"קסם"? אולי.
בשורה התחתונה, הסיבה היחידה לרכישת רכיבי המערכת היא שתשמח את בעליה ע"פ טעמו.
 
מה זה "קסם"? במגברי שפופרות, בכל עוצמה, יש סדר גודל של פי 100 עיוותים ממגברי סוליד סטייט.

דוגמא:
מקינטוש MC2152 2 * 150 סוליד :
  • Total Harmonic Distortion 0.005%

מקינטוש MA9500 2 * 150 שפופרות:
  • Total Harmonic Distortion 0.5%

הכי ממחיש:
מקינטוש MC901, היברידי, שפופרות וסוליד:
  • Total Harmonic Distortion Vacuum Tube section: 0.5% Solid State section: 0.005%

כלומר אפילו אצל יצרן על כמו מקינטוש מגברי שפופרות מעוותים את הצליל פי 100.

וכל זה עוד מבלי להיכנס לנתונים כמו יחס אות לרעש, שהוא גרוע יותר במגברי שפורות בסדר גודל, כלומר הם יותר רעישים.
אז כנראה, שעיוותים ורעש זה ה"קסם"? אולי.
בשורה התחתונה, הסיבה היחידה לרכישת רכיבי המערכת היא שתשמח את בעליה ע"פ טעמו.
לגבי העיוותים, ובכן יש עוד פרמטרים מלבד הנתון הזה. הרי אם זה היה הנתון הקובע היחיד אזי למה מקניטוש תייצר כזה מוצר "נחות"?
יש עוד הרבה מידע ברשת אבל ראיתי את הקישור הבא מסכם ולא מעיק. הסבר של יצרנית שפורפרות שמביא את עמדת בעלי השופרפרות שגם בחוסר הרמוניה יש סדר ואי סדר ומה שבינהם. ולמרות ההטייה המובנית של החברה, מניח שרוב ההסבר הוא יבש טכנית ומדיד. וייתכן שחלק אוהבים את העיוותים של המנורות וחלק לא, וכנ"ל בטרנזיסטורי. הסבר קצר של היצרן טונג סול והסבר נוסף לא מוטה מצא את ההבדלים

מסכים לגבי עניין הטעם. יחד עם זאת, יש מקום גם בתחביב שלנו לנסות להגיע לסוג של רף שמגדיר מה זה מערכת טובה כשלעצמה (סימפטום של המשפט הידוע " יכולתי לחיות עם המערכת הזאת בכיף") לבין מערכת שהיא ..ובכן, אמת לשעתה.
 

נערך לאחרונה ב:
פה נכנסת לתחום האפור, מנורות זה קסם משל עצמו כל ההתעסקות בזה קסומה, צליל גם אין פה עניין של מדידות גרועות ככל שיהיו עדיין, רמקול נציל אלמנט ענקי, למנורות יש אווירה צליל ג'ז ווקאל אין מתחרים.
 
הרי אם זה היה הנתון הקובע היחיד אזי למה מקניטוש תייצר כזה מוצר "נחות"?
1. זה לא הנתון היחיד, יתרה מכך אפילו ציינתי יחס או לרעש (יש עוד).
2. "נחות" זו מילה שלך. לא הייתי כותב "נחות" לא על המגבר הזה ולא על אף מגבר. דובר סה"כ על הטכנולוגיה, והיא אכן מיושנת יותר.
3. בלי קשר, מקינטוש, כמו כל יצרן, מיצרת מוצרים שההלקוחות שלה ירכשו. הביקוש קשיח, וההנאה של הלקוח היא כל המוטיבציה הדרושה ליצרן.
 
גם אני חשבתי כך בשל הליטוף שמגברים מיעוטי וואטים נותנים, עם זאת אלה עם הרבה נותנים משהו מאוד אנלוגי עם כוח הזרוע ולא איזה פייה שמנגנת על נבל, חלק מזה זה אחוז עיוותים גבוה אבל כבר ידוע שיש צליל ויש מדידות.

לא רוצה להרוס את הרומנטיקה וה מסתורין .

אבל מנורות בגדול נחשב לרכיב לינארי יותר מטרזיסטור(מתח יותר גבוה)- ותאורטית יכול לייצר יותר מיקרודנימיקה ותחושת EFFORTLESS - ושם נעוץ הקסם.
הבעיה מתחילה כאשר מביאים אותם לקצה או יש דרישה לזרם גבוה (בעכבות נמוכות ושינוי פאזה - בהקשרים של השנאים גם).

אז המדידות בהחלט מסבירות את זה = למרות אחוזי העיוות הגבוהים יותר שהרי לא ממש מעניין 0.05 או 0.5 - עדיין יש יתרונות למנורה כמו חסרונות כפי שציינתי למעלה בעכבות נמוכות ושינוי פאזה.

גם מגברים SS שעובדים על מסילות של מתח גבוה עם טרזיסטור מותאם - באופיים דומים מאוד למנורות.

אז לא !
לא מדידות לחוד וסאונד לחוד .
יש הסבר .
 

לא רוצה להרוס את הרומנטיקה וה מסתורין .

אבל מנורות בגדול נחשב לרכיב לינארי יותר מטרזיסטור(מתח יותר גבוה)- ותאורטית יכול לייצר יותר מיקרודנימיקה ותחושת EFFORTLESS - ושם נעוץ הקסם.
הבעיה מתחילה כאשר מביאים אותם לקצה או יש דרישה לזרם גבוה (בעכבות נמוכות ושינוי פאזה - בהקשרים של השנאים גם).

אז המדידות בהחלט מסבירות את זה = למרות אחוזי העיוות הגבוהים יותר שהרי לא ממש מעניין 0.05 או 0.5 - עדיין יש יתרונות למנורה כמו חסרונות כפי שציינתי למעלה בעכבות נמוכות ושינוי פאזה.

גם מגברים SS שעובדים על מסילות של מתח גבוה עם טרזיסטור מותאם - באופיים דומים מאוד למנורות.

אז לא !
לא מדידות לחוד וסאונד לחוד .
יש הסבר .
אני התייחסתי לפשרה שעושה הבוחר בהגברה מנורתית בהינתן כל החסרונות שציינת. תן לי פרה מנורות של אודיו ריסרץ' ואני לא מסתכל יותר אחורה.
 
נערך לאחרונה ב:
לא חושב שיש קשר מובהק בין מתח עבודה של רכיב אל הלינאריות שלו.

ז״א לרכיבים כדוגמת טרנזיסטור או מנורה יש מתחי עבודה שבו הם מוגדרים כלינארים (פחות או יותר).

המתחים יכולים להיות שונים בינהם (גבוה/נמוך זה לא משנה), והדבר לא אמור להעיד שאחד יותר לינארי מהשני.
 

נערך לאחרונה ב:
ביקשת גדי-קיבלת
תודה רונן, מפתה ככל שזה על ציוד כזה ביד-2 מעדיף לוותר כי אולי בעליו של המכשיר זה חבלן כמוני :). אגב היה לי כזה בתקופה האימפרסיוניסטית של חיי מאז עשיתי דאון סקייל למשולבים טרנזיסטוריים, אילוצים כאלה ואחרים.
 
לא צריך לחשוב .
צריך לקרוא
ולבדוק את מקור המידע...
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור