כל אחד והמסע שלו


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
בפורום פורסם פוסט על המלצות לרמקול ב100,000 ש"ח
הפוסט אחד ההזויים שיש , אבל משה כתב שם

"אני רואה ומדבר עם אנשים מהתחום, כמעט כל מי שמעמיד רמקול יקר אט אט גורר אחריו החלפה של כל הציוד מסביב ואחרי סיבוב שכזה אם אתה חושב שיש שקט ושלווה, אז זהו ש לא. זה אי שקט אינסופי ורצון אינסופי של החלפות ציודים ובסוף גם הרמקול היקר הזה מוחלף ברמקול יקר ממנו (לפי הלוגיקה של יקר יותר = טוב יותר) במקרה הטוב יורד ללוחות ברבע כסף או לחנות בשישית כסף בשביל לחסוך זמן\לא לעשות בושות, בסופו של עניין עוזבים את זה או שפשוט חוזרים אחורה לאיזור הנוחות, במקרה היותר גרוע כבר נתקלתי בכמה שעזבו את התחום ואמרו בפרוש שבחיים האלה זה פשוט הספיק להם..."

משה העלה כאן נושא מעניין
הוא סיפר על חברים שמחליפים לסטאפ יקר יותר
ולא מרוצים כי כל שדרוג חושף חולשה חדשה
הוא סיפר על חברים שעזבו את התחום כי "זה פשוט הספיק להם"

אנחנו רואים כאן המון פוסטים של אנשים שקנו ציוד חדש
וכולם מספרים כמה הציוד החדש נשמע טוב יותר מהקודם ואיזה שיפור מדהים וכמה הם מרוצים
לא נתקלתי כמעט מעולם בפוסט הפוך , של מישהו שקנה ציוד חדש ולא היה מרוצה , מה זה לא קורה ?

אז אני אשתף אותכם שלי זה קרה
לפני מספר שנים החלטתי להכנס לתחום האנלוג
שנמר שיתף בחוויות של הפטיפון החדש שלו
וכמה האנלוג לעולם לא ישווה לדיגיטל , החלטתי לנסות

קניתי פטיפון די מושקע , הלכתי לאוזן השלישית לקנות תקליטים
וזה נשמע "בסדר , לא משהו" , איפה הקסם שכולם מדברים עליו

חשבתי שאולי הבעיה בתקליטים שקניתי לא באיכות הראויה
אז קניתי תקליטים אודיופיליים , וישבתי לשמוע והקסם עדיין לא קרה

קיבלתי עצה להחליף את הזרוע , וקניתי זרוע מושקעת ויקרה
ושוב ישבתי לשמוע , והקסם לא קרה , זה עדיין נשמע "בסדר , לא משהו"

ואז אמרתי לעצמי , יש לי סטאפ מושקע , אבל הראש שבפטיפון שלי לא ברמה , והחלפתי ראש
וזה נשמע יותר טוב , אבל עדיין לא זה , איפה הקסם של האנלוג , מה קורה ..

אז אולי הוא לא מכוון טוב, אז הזמנתי את אחד המומחים בארץ
והוא ישב וכייל ובדק שהפטיפון והזרוע והראש והכל מכוייל טיפ טופ
ועדיין זה לא זה ..

אז הכיוון הבא שלי היה להחליף את הפונו
חיכיתי בלוחות למציאה שתגיע
ושהיא הגיעה היה לי את הפונו מהטובים שיש
אבל את הפטיפון זה לא כל כך ריגש
הקסם לא קרה ..

והשקעתי בניקוי של התקליטים
ובניקוי של הראש , אולי אני שומע את האבק
ותוך כדי חשבתי שאולי הפטיפון לא ברמה מספיק טובה וצריך לשדרג
וכבר הייתה הזדמנות לפטיפון בכיר יותר ויקר יותר
אבל אז , בזמן שניקיתי את התקליטים עוד פעם , והם היו בייבוש
החלטתי שדי , לא בא לי יותר לרדוף אחרי האנלוג
השקעתי המון זמן ואנרגיה לגרום לזה לקרות
והקסם באנלוג לא קרה וכל פעם מחדש אני חושב שהאושר מעבר לפינה בשדרוג הבא
ולא , זה לא קורה , ואז החלטתי שלא בא לי יותר על זה , אני אמור ליהנות מהאנלוג
ונתתי לו צאנס פעם אחר פעם , ואולי אם הייתי מספיק סבלני זה היה קורה
אבל החלטתי שזה תחביב , ואני אמור להיות מרוצה
ואם עד עכשיו זה לא קרה , אני לא רוצה לתת לזה צאנס יותר

אז במקרה שלי , עזבתי את האנלוג והתמקדתי בדיגיטל
אבל אני יכול לקבל את זה שיש אנשים אחרים
שהשקיעו ממיטב כספם ומרצם בתחביב
וישבו לשמוע את המערכת עם הרמקול וההגברה החדשה
אבל בסוף רגע האמת זה בחדר שלך , על הכורסא שלך , עם המוזיקה שלך
אם הקסם קורה אז אתה יכול לשבת שעות ולשמוע מוזיקה
ואתה מהופנט מהתוצאה , וכמה טוב זה נשמע
ושאתה מכבה את המערכת
אתה רק מחכה לפעם הבאה שתדליק אותה

ואם הקסם לא קורה , אז אתה לא נהנה
אתה שומע רק כמה זה לא נשמע כמו שאתה רוצה ואוהב
ומשם הדרך קצרה ללוחות ולגלגל את הציוד ובמקרים מסוימים
ליציאה מהתחום ולמציאת תחביב אחר

אז מה המסקנה ?
בהתחלה חשבתי שמהסקנה שלי היא שאולי שקשה אני נשבר באמצע וכבר עשיתי דרך ולמה לוותר..
אבל אז חשבתי והבנתי שהמסקנה שלי היא שאנלוג זה לא המסע שמעניין אותי
ואם אגיע לראש ההר בדרכים אחרות אז זה הדרך שלי
או כמו שפרנק סינטרה אומר I DID IT MY WAY

ועוד מסקנה ,
בחודשים האחרונים יצא לי לשמוע חמש מערכות שונות
שלושה מהם מהם אצל דילרים מוערכים ונחמדים
בשלושת המקרים הושמעה לי מערכת יקרה מאד
מערכת שתדרוש ממך להפרד מסכום של 6 ספרות
בשלושת המקרים לא ביקשתי לקנות דבר
פשוט יצא שהגעתי והם השמיעו ואני הקשבתי
והאמת , הקסם לא קרה , לא משהו
הסאונד הזה זה סאונד שאני מכנה אותו "סאונד יקר"
מרוב שהוא מצויין הוא חושפני להחריד , אתה שומע את כל הפרטים
וזה סאונד DETAILED מדיי , בעיקר בגבוהים
שומעים כל קרקוש של כל כלי נגינה
ובשני מקרים זה היה קדמי מידיי , ממש IN YOUR FACE
וזה אנליטי מידיי ומפורט לי מדיי ואני בכלל אוהב רומנטי חם ועדין
וזה סאונד שמעייף את האוזן שלי , כי היא מתפוצצת מעודף צלילים
וזה סאונד יקר , אבל זה לא מה שאני מחפש
לא הייתי מסוגל להאזין לזה בסלון שלי לאורך זמן
ולכן אני יכול להבין את אלה שהשקיעו והתאכזבו ..

ובשני המערכות השניות הקסם קרה

באחת ישבתי אצל ארי מהתקליטים לשיחה
הוא איש מקסים , ומאז שסגרתי את הבסטה של האנלוג
לא יוצא לי להגיע אליו , וחבל כי יש לו ידע אדיר במוזיקה
אז קבענו להפגש ותוך כדי שאני משוחחים התנגנה מערכת אצלו בחלל
זה היו רמקולים והגברה די פשוטים (לא זוכר איזה ..)
תקציב שהוא עשירית מהאחרות ששמעתי
אבל היא שם את הקסם הזה של הסאונד שאתה יכול להקשיב לו שעות ולהתהפנט

במקרה השני , שמעתי בסופ"ש מערכת לזמן קצר
קניתי מהבחור מחשב NUC להרצת ROON בסביבת ROCK
והוא השמיע לי כמה שירים לפני שהלכתי
לא ידעתי לזהות לא את הרמקול ולא את ההגברה
זה לא היו חברות מפונפנות שאני מכיר ולא השמות הגדולים
אבל ברגע שהמערכת התחילה לנגן , זה היה שם , הקסם הזה
דווקא ברגעים הכי לא צפויים הקסם קורה

במילים אחרות , ומהניסיון שלי
סאונד טוב לא בהכרח הולך עם תקציב יקר יותר

יש כאלה שהמסע שלהם הוא רכישה של רמקול והגברה
הם שמים צק של 6 ספרות ובאים הביתה
והם מרוצים מהתוצאה ומתרכזים במוזיקה וזה הדרך שלהם וזה מעולה

יש כאלה שמצליחים להוציא מסטאפ צנוע מוזיקה
וזה הרבה יותר מרגש אותי ומדליק בעיני

מאחורי כל סטאפ צנוע כזה יש בדרך כלל אדם
שאוהב אודיו וקרא המון ולמד המון ושמע המון
וחווה המון עד שהגיע לתוצאה שאתה שומע

אתה שומע מישהו שעשה דרך להגיע לראש ההר
ולא שילם אלפי דולרים למסוק שיטיס אותו לראש ההר

והתוצאה הזאת לפעמים לאוזניי טובה יותר
ובמקום חדר עם רמקול שבוקע ממנו סאונד
יש חדר שבוקע ממנו קסם וזה לא סאונד
ובמקוםלשמוע סאונד אתה שומע מוזיקה ..

שבוע טוב ורק בשורות טובות
 

נערך לאחרונה ב:

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
זה קטע כל התחום הזה :),
אתה לא היחיד שחווה את זה אבל מה שאתה שומע לא אומר שזה מה שאחרים ישמעו ולכן לבטל ציוד מסויים יכול להטעות אחרים.

זו חוויה נורא סובייקטיבית למרות שיש תמיד קונזנוס מסויים על ציוד ספיציפי שנשמע טוב מהשאר וברוב המקרים גם יהיה יקר יותר.

אני גם נוטה להסכים שפטיפון ישמע יותר טוב מדאק,
זה אישית מה שאני שומע במערכת שלי, לפעמים .. לא תמיד.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
נתחיל בזה שבניגוד למה שטוען משה שהמשדרגים אף פעם לא מרוצים אני טוען הפוך, שידרוג הוא מתנה כייפית לעצמך ותמיד כיף לשדרג. משדרגים ומוכרים בלוחות בהפסד כזה או אחר, מישהו אחר משדרג ממך ולבריאות, שיהנה עד שיגיע הזמן שלו לשדרג…
הקסם לא קשור לשידרוג ולהנות ממוזיקה עד קצה הסקלה של ההנאה אפשר גם במערכת הקודמת לפני השדרוג. אווירה טובה, תקופה טובה, חדר האזנה נעים, מוזיקה טובה, פתיחות להאזנה של דברים חדשים, יש מי שאוהב לשדרג את החוויה בעוד כל מני דברים שעוזרים בהנאה.
איכות השמע יכולה להיות מצויינת בכל מדיה וכנראה שספציפית אצלך לא קרה הקסם בויניל מסיבות סובייקטיביות, התקליט לא מהפנט אותך… אני מכיר את זה, לא נהנה מתקליטים גם כשהם נשמעים אובייקטיבית מצויין…
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
90
מעורבות
22
נקודות
8
אודיו זה כמו גלידה כל עוד לא מוצאים את הטעם שאוהבים לא מרוצים
ברגע שמוצאים ומשדרגים את אותו טעם(נגיד סאונד אנליטי) אז כל שדרוג רק מוסיף ולא גורע.
יש אנשים שהולכים לאיבוד בגלל מיליון האופציות השונות
האמת לא יכול להאשים אותם
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
במקרה השני , שמעתי בסופ"ש מערכת לזמן קצר
קניתי מהבחור מחשב NUC להרצת ROON בסביבת ROCK
והוא השמיע לי כמה שירים לפני שהלכתי
לא ידעתי לזהות לא את הרמקול ולא את ההגברה
זה לא היו חברות מפונפנות שאני מכיר ולא השמות הגדולים
אבל ברגע שהמערכת התחילה לנגן , זה היה שם , הקסם הזה
דווקא ברגעים הכי לא צפויים הקסם קורה
מכיר טוב את הבחור והמערכת, ובאמת שהיא חוויה. כי לבעל המערכת אין אגו ויש רצון ללמוד וטעם משלו. אגב הבחור השקיע המון בהפיכת תכנון טוב אך לא מעודכן של רמקול מוגבר , למשהו מיוחד ועדכני ברכיבים. באמת מיוחד.
מסכים מאוד שיש לתת גבול לנסיון ויש מקום תמיד לשקול האם אנחנו לא רצים אחרי חלום של מישהו אחר...

אחלה פוסט. אהבתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
@ronengolanpt -- נראה לי שעשית שתי טעויות בסיסיות -- הלכת בכיוון חדש לך לפי המלצות של אחרים בלי לוודא מראש שהכיוון הזה מתאים לך, ובלי לוודא שטעמם תואם את זה שלך.

הצליל של ויניל שונה מזה של דיגיטל. זה לא שפעם הדיגיטל יגיע לרמה של ויניל או להיפך -- הם הולכים בכיוונים שונים. ההבחנה היא בין דיגיטל לוויניל, לא בין דיגיטל לאנלוג. אנלוג כולל בין השאר גם טייפ סלילים, שזו חיה שונה לגמרי מוויניל.

יש כאלה שאוהבים את הצליל של ויניל, מוכנים לבלוע הרבה צפרדעים של רעשים למיניהם, עיוותים למיניהם, עלויות למיניהן, כיוונונים למיניהם, נקיונות למיניהם וכו' וכו', ובלבד שיקבלו את הצליל שהם אוהבים, ומבחינתם דיגיטל נשמע יבש וסטרילי ומשעמם ודוחה ולא "טבעי", בעוד שהוויניל נשמע להם חם ומערב ומזמין ומושך לשמוע, וזה מבחינתם הצליל ה"טבעי".

יש כאלה שאוהבים את הצליל של דיגיטל, לא מבינים על איזה "קסם" הוויניליסטים מדברים, ולא מוכנים לסבול את הרעשים ושאר הבעיות והצפרדעים של ויניל. מבחינתם דיגיטל מדויק, נקי, "טבעי" ככל שיכול להיות טבעי, ו-ויניל מעוות, כך שהוא לא יכול בכלל להיות טבעי, והוויניליסטים סתם מרמים את עצמם וכד'.

כמובן שיש את כל קשת האפשרויות שבאמצע, אם כי כנראה רוב המאזינים מכירים בעיקר דיגיטל, ולא מודעים מה שפשר לקבל מוויניל.

מי שמכיר רק צד אחד, לפני שהוא עושה רכישות מהצד השני, כדאי ללכת ולשמוע מערכת טובה מהסוג האחר, כדי לדעת אם הוא בכלל נמשך לזה, ואם זה מבחינתו משהו לשאוף אליו. נראה שהשלב הזה היה חסר.

חוצמזה, יש גם טעמים שונים בסאונד, שהוזכרו כאן -- למשל צליל אנליטי ומפורט לעומת חם ועדין ו"רומנטי" -- ולפני שמקבלים המלצות של אחרים, כדאי קודם כל לוודא שיש מתאם ממש גדול בין הטעמים, אחרת ההמלצות של האחר, מומחה ככל שיהיה, לא יתאימו, שזה מה שקרה כאן, וגם שלב הווידוא הזה היה חסר.

יש כמובן מקרים שאנשים בודקים הכל מראש ועושים החלטות מושכלות, ובכל זאת לא אוהבים את התוצאה, אבל זה הרבה יותר נדיר מאשר אצל אלה שמדלגים על שלבים חיוניים.

אני גם נוטה להסכים שפטיפון ישמע יותר טוב מדאק,
אני מכיר את זה, לא נהנה מתקליטים גם כשהם נשמעים אובייקטיבית מצויין…
אז זהו, שבכלל אין כאן אובייקטיבי. זה לא שויניל נשמע באופן עקרוני טוב יותר מדיגיטל עבור כולם, ולא שעבור כולם זה להיפך. אם זה היה אובייקטיבי, כולם היו אומרים אותו הדבר.

ייתכן מצב ששני מאזינים יושבים אחד ליד השני, או מתחלפים בישיבה ב-sweet spot, ושומעים את אותו הדבר, ואחד אומר נהדר וקסם, והאחר אומר אוי ואבוי, איך אפשר לשמוע ככה!?
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
זה קטע כל התחום הזה :),
אתה לא היחיד שחווה את זה אבל מה שאתה שומע לא אומר שזה מה שאחרים ישמעו ולכן לבטל ציוד מסויים יכול להטעות אחרים.

זו חוויה נורא סובייקטיבית למרות שיש תמיד קונזנוס מסויים על ציוד ספיציפי שנשמע טוב מהשאר וברוב המקרים גם יהיה יקר יותר.

אני גם נוטה להסכים שפטיפון ישמע יותר טוב מדאק,
זה אישית מה שאני שומע במערכת שלי, לפעמים .. לא תמיד.
זה קטע שלא קיים בשום תחום אחר
נקביל את תחום האודיו לוידאו , נניח והחלטתי להחליף את הטלויזיה 42 אינץ בת החמש ב85 אינץ OLED 4K חדשה
החוויה שלי בבית תהיה משמעותית יותר טוב
גם אם אחבר אם הטלויזיה לקיר בכבל קומקום
וגם אם אות הוידאו יגיע מסטרימר 4K מאליאקספרס
גם אם הכבל רשת יעלה דולר ממקס סטוק
וגם אם הכבלים ייגעו ברצפה ולא במעמד מעץ
רמת הצפייה שלי בבית תהיה משמעותית יותר טובה
הקסם שהיה בחנות יקרה גם בבית בוודאות
אין מצב שתשב בבית ותגיד לעצמך שאתה לא רואה שיפור

"זו חוויה נורא סובייקטיבית למרות שיש תמיד קונזנוס מסויים על ציוד ספיציפי שנשמע טוב מהשאר וברוב המקרים גם יהיה יקר יותר."
נכון , מסכים

"אני גם נוטה להסכים שפטיפון ישמע יותר טוב מדאק, זה אישית מה שאני שומע במערכת שלי, לפעמים .. לא תמיד"
אני לא טוען לרגע שאין לפטיפון קסם משלו , שמעתי סטאפים אנלוגיים שהכל נשמע מוחשי יותר ומוזיקלי יותר ,
זה לא שהמסקנה שלי היא שדיגטל יותר טוב מאנלוג
המסקנה שלי היא שאצלי זה לא עבד
וואלה , לא יודע למה , זאת החוויה שלי , YMMV
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
@ronengolanpt -- נראה לי שעשית שתי טעויות בסיסיות -- הלכת בכיוון חדש לך לפי המלצות של אחרים בלי לוודא מראש שהכיוון הזה מתאים לך, ובלי לוודא שטעמם תואם את זה שלך.

הצליל של ויניל שונה מזה של דיגיטל. זה לא שפעם הדיגיטל יגיע לרמה של ויניל או להיפך -- הם הולכים בכיוונים שונים. ההבחנה היא בין דיגיטל לוויניל, לא בין דיגיטל לאנלוג. אנלוג כולל בין השאר גם טייפ סלילים, שזו חיה שונה לגמרי מוויניל.

יש כאלה שאוהבים את הצליל של ויניל, מוכנים לבלוע הרבה צפרדעים של רעשים למיניהם, עיוותים למיניהם, עלויות למיניהן, כיוונונים למיניהם, נקיונות למיניהם וכו' וכו', ובלבד שיקבלו את הצליל שהם אוהבים, ומבחינתם דיגיטל נשמע יבש וסטרילי ומשעמם ודוחה ולא "טבעי", בעוד שהוויניל נשמע להם חם ומערב ומזמין ומושך לשמוע, וזה מבחינתם הצליל ה"טבעי".

יש כאלה שאוהבים את הצליל של דיגיטל, לא מבינים על איזה "קסם" הוויניליסטים מדברים, ולא מוכנים לסבול את הרעשים ושאר הבעיות והצפרדעים של ויניל. מבחינתם דיגיטל מדויק, נקי, "טבעי" ככל שיכול להיות טבעי, ו-ויניל מעוות, כך שהוא לא יכול בכלל להיות טבעי, והוויניליסטים סתם מרמים את עצמם וכד'.

כמובן שיש את כל קשת האפשרויות שבאמצע, אם כי כנראה רוב המאזינים מכירים בעיקר דיגיטל, ולא מודעים מה שפשר לקבל מוויניל.

מי שמכיר רק צד אחד, לפני שהוא עושה רכישות מהצד השני, כדאי ללכת ולשמוע מערכת טובה מהסוג האחר, כדי לדעת אם הוא בכלל נמשך לזה, ואם זה מבחינתו משהו לשאוף אליו. נראה שהשלב הזה היה חסר.

חוצמזה, יש גם טעמים שונים בסאונד, שהוזכרו כאן -- למשל צליל אנליטי ומפורט לעומת חם ועדין ו"רומנטי" -- ולפני שמקבלים המלצות של אחרים, כדאי קודם כל לוודא שיש מתאם ממש גדול בין הטעמים, אחרת ההמלצות של האחר, מומחה ככל שיהיה, לא יתאימו, שזה מה שקרה כאן, וגם שלב הווידוא הזה היה חסר.

יש כמובן מקרים שאנשים בודקים הכל מראש ועושים החלטות מושכלות, ובכל זאת לא אוהבים את התוצאה, אבל זה הרבה יותר נדיר מאשר אצל אלה שמדלגים על שלבים חיוניים.



אז זהו, שבכלל אין כאן אובייקטיבי. זה לא שויניל נשמע באופן עקרוני טוב יותר מדיגיטל עבור כולם, ולא שעבור כולם זה להיפך. אם זה היה אובייקטיבי, כולם היו אומרים אותו הדבר.

ייתכן מצב ששני מאזינים יושבים אחד ליד השני, או מתחלפים בישיבה ב-sweet spot, ושומעים את אותו הדבר, ואחד אומר נהדר וקסם, והאחר אומר אוי ואבוי, איך אפשר לשמוע ככה!?
היי עמיר היקר

אתה טועה טעות שאתה מניח שעשיתי שתי טעויות בסיסיות :)
(יש לי הרגשה שלא תסכים למשפט הזה .. , אני טועה ? )

זה שהלכתי בעקבות טעמם של אחרים , לא אומר שלא בדקתי קודם ..

אני אכן לא אוהב את הטקס של הניקוי של התקליטים
זה מזכיר לי שאני לא אוהב לעשות כלים במטבח
גם אני לא אוהב את הצורך לקום ולהחליף צד
זה נראה לי מטופש כמו ללכת לטלויזיה
להחליף ערוץ במקום ללחוץ על השלט
אבל זה שטויות , הסאונד זה העיקר , ולמענו שווה להתאמץ

זה לא שאני לא מכיר ולא אוהב את הצליל של הויניל
שמעתי מערכות אנלוגיות שממש אהבתי את הסאונד
הוא היה מאד מוזיקלי , ומאד מוחשי
עם תחום דינמי מצוין וממש נהניתי התוצאה
בחלקם עם פטיפון זהה למה שהיה לי
בחלקם עם הראש שבחרתי
ובחלקם עם הזרוע שבחרתי

אבל בתוצאה הסופית אצלי בחלל
משהו היה חסר, היה חסר קסם

שים לב שאני משתמש במילה קסם
וזה קצת אירוני כי הפוסט הקודם שלי
דיבר על מדידות וגרפים
שזה הכי רחוק מקסם שיש

וזה גם לא שאני חושב שהדיגיטל עדיף מהאנלוג או להיפך
אני גם לא יודע אם אני טיפוס של דיגיטל יותר מאנלוג
המסר שלי היה אחר
לפעמים אתה קונה ציוד שאתה חושב שיישמע מצוין
ואתה בטוח שהכל יתחבר , ואתה עושה הכל נכון
ו"הקסם לא קורה" ולפעמים הוא קורה שאתה הכי פחות מצפה לו
אתה מתחבר למסר , או שאתה עדיין חושב שאני טועה ?
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
213
מעורבות
68
נקודות
28
פוסט יפה!

המסר שלי היה אחר
לפעמים אתה קונה ציוד שאתה חושב שיישמע מצוין
ואתה בטוח שהכל יתחבר , ואתה עושה הכל נכון
ו"הקסם לא קורה" ולפעמים הוא קורה שאתה הכי פחות מצפה לו

אוי כמה זה קרה לי!!

לגבי האנלוג (פטיפון) , גם לי זה קרה... (הפטיפון בארון), אמנם לא הלכתי כמוך לעוד ועוד נסיונות ועצרתי אחרי שהבנתי שזה לא בשבילי.
מאוד אוהב לשמוע אצל אחרים, אבל אני בן אדם של דיגיטל. (גם בקטע של עצלנות, מי עובד בשביל מי? חח)
 

נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
90
מעורבות
22
נקודות
8
דיגיטל> אנלוג
במיוחד בעולם שבו יש סטרימינג של כל אלבום שאי פעם נוצר באיכות גבוהה
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
גם בדיגיטל יש קסם, האם קיבלת אותו?…
הקסם הוא תוצאה של מערכת + חדר
פחות משנה אם זה דיגיטל או אנלוג
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
בפורום פורסם פוסט על המלצות לרמקול ב100,000 ש"ח
הפוסט אחד ההזויים שיש , אבל משה כתב שם

"אני רואה ומדבר עם אנשים מהתחום, כמעט כל מי שמעמיד רמקול יקר אט אט גורר אחריו החלפה של כל הציוד מסביב ואחרי סיבוב שכזה אם אתה חושב שיש שקט ושלווה, אז זהו ש לא. זה אי שקט אינסופי ורצון אינסופי של החלפות ציודים ובסוף גם הרמקול היקר הזה מוחלף ברמקול יקר ממנו (לפי הלוגיקה של יקר יותר = טוב יותר) במקרה הטוב יורד ללוחות ברבע כסף או לחנות בשישית כסף בשביל לחסוך זמן\לא לעשות בושות, בסופו של עניין עוזבים את זה או שפשוט חוזרים אחורה לאיזור הנוחות, במקרה היותר גרוע כבר נתקלתי בכמה שעזבו את התחום ואמרו בפרוש שבחיים האלה זה פשוט הספיק להם..."

משה העלה כאן נושא מעניין
הוא סיפר על חברים שמחליפים לסטאפ יקר יותר
ולא מרוצים כי כל שדרוג חושף חולשה חדשה
הוא סיפר על חברים שעזבו את התחום כי "זה פשוט הספיק להם"

אנחנו רואים כאן המון פוסטים של אנשים שקנו ציוד חדש
וכולם מספרים כמה הציוד החדש נשמע טוב יותר מהקודם ואיזה שיפור מדהים וכמה הם מרוצים
לא נתקלתי כמעט מעולם בפוסט הפוך , של מישהו שקנה ציוד חדש ולא היה מרוצה , מה זה לא קורה ?

אז אני אשתף אותכם שלי זה קרה
לפני מספר שנים החלטתי להכנס לתחום האנלוג
שנמר שיתף בחוויות של הפטיפון החדש שלו
וכמה האנלוג לעולם לא ישווה לדיגיטל , החלטתי לנסות

קניתי פטיפון די מושקע , הלכתי לאוזן השלישית לקנות תקליטים
וזה נשמע "בסדר , לא משהו" , איפה הקסם שכולם מדברים עליו

חשבתי שאולי הבעיה בתקליטים שקניתי לא באיכות הראויה
אז קניתי תקליטים אודיופיליים , וישבתי לשמוע והקסם עדיין לא קרה

קיבלתי עצה להחליף את הזרוע , וקניתי זרוע מושקעת ויקרה
ושוב ישבתי לשמוע , והקסם לא קרה , זה עדיין נשמע "בסדר , לא משהו"

ואז אמרתי לעצמי , יש לי סטאפ מושקע , אבל הראש שבפטיפון שלי לא ברמה , והחלפתי ראש
וזה נשמע יותר טוב , אבל עדיין לא זה , איפה הקסם של האנלוג , מה קורה ..

אז אולי הוא לא מכוון טוב, אז הזמנתי את אחד המומחים בארץ
והוא ישב וכייל ובדק שהפטיפון והזרוע והראש והכל מכוייל טיפ טופ
ועדיין זה לא זה ..

אז הכיוון הבא שלי היה להחליף את הפונו
חיכיתי בלוחות למציאה שתגיע
ושהיא הגיעה היה לי את הפונו מהטובים שיש
אבל את הפטיפון זה לא כל כך ריגש
הקסם לא קרה ..

והשקעתי בניקוי של התקליטים
ובניקוי של הראש , אולי אני שומע את האבק
ותוך כדי חשבתי שאולי הפטיפון לא ברמה מספיק טובה וצריך לשדרג
וכבר הייתה הזדמנות לפטיפון בכיר יותר ויקר יותר
אבל אז , בזמן שניקיתי את התקליטים עוד פעם , והם היו בייבוש
החלטתי שדי , לא בא לי יותר לרדוף אחרי האנלוג
השקעתי המון זמן ואנרגיה לגרום לזה לקרות
והקסם באנלוג לא קרה וכל פעם מחדש אני חושב שהאושר מעבר לפינה בשדרוג הבא
ולא , זה לא קורה , ואז החלטתי שלא בא לי יותר על זה , אני אמור ליהנות מהאנלוג
ונתתי לו צאנס פעם אחר פעם , ואולי אם הייתי מספיק סבלני זה היה קורה
אבל החלטתי שזה תחביב , ואני אמור להיות מרוצה
ואם עד עכשיו זה לא קרה , אני לא רוצה לתת לזה צאנס יותר

אז במקרה שלי , עזבתי את האנלוג והתמקדתי בדיגיטל
אבל אני יכול לקבל את זה שיש אנשים אחרים
שהשקיעו ממיטב כספם ומרצם בתחביב
וישבו לשמוע את המערכת עם הרמקול וההגברה החדשה
אבל בסוף רגע האמת זה בחדר שלך , על הכורסא שלך , עם המוזיקה שלך
אם הקסם קורה אז אתה יכול לשבת שעות ולשמוע מוזיקה
ואתה מהופנט מהתוצאה , וכמה טוב זה נשמע
ושאתה מכבה את המערכת
אתה רק מחכה לפעם הבאה שתדליק אותה

ואם הקסם לא קורה , אז אתה לא נהנה
אתה שומע רק כמה זה לא נשמע כמו שאתה רוצה ואוהב
ומשם הדרך קצרה ללוחות ולגלגל את הציוד ובמקרים מסוימים
ליציאה מהתחום ולמציאת תחביב אחר

אז מה המסקנה ?
בהתחלה חשבתי שמהסקנה שלי היא שאולי שקשה אני נשבר באמצע וכבר עשיתי דרך ולמה לוותר..
אבל אז חשבתי והבנתי שהמסקנה שלי היא שאנלוג זה לא המסע שמעניין אותי
ואם אגיע לראש ההר בדרכים אחרות אז זה הדרך שלי
או כמו שפרנק סינטרה אומר I DID IT MY WAY

ועוד מסקנה ,
בחודשים האחרונים יצא לי לשמוע חמש מערכות שונות
שלושה מהם מהם אצל דילרים מוערכים ונחמדים
בשלושת המקרים הושמעה לי מערכת יקרה מאד
מערכת שתדרוש ממך להפרד מסכום של 6 ספרות
בשלושת המקרים לא ביקשתי לקנות דבר
פשוט יצא שהגעתי והם השמיעו ואני הקשבתי
והאמת , הקסם לא קרה , לא משהו
הסאונד הזה זה סאונד שאני מכנה אותו "סאונד יקר"
מרוב שהוא מצויין הוא חושפני להחריד , אתה שומע את כל הפרטים
וזה סאונד DETAILED מדיי , בעיקר בגבוהים
שומעים כל קרקוש של כל כלי נגינה
ובשני מקרים זה היה קדמי מידיי , ממש IN YOUR FACE
וזה אנליטי מידיי ומפורט לי מדיי ואני בכלל אוהב רומנטי חם ועדין
וזה סאונד שמעייף את האוזן שלי , כי היא מתפוצצת מעודף צלילים
וזה סאונד יקר , אבל זה לא מה שאני מחפש
לא הייתי מסוגל להאזין לזה בסלון שלי לאורך זמן
ולכן אני יכול להבין את אלה שהשקיעו והתאכזבו ..

ובשני המערכות השניות הקסם קרה

באחת ישבתי אצל ארי מהתקליטים לשיחה
הוא איש מקסים , ומאז שסגרתי את הבסטה של האנלוג
לא יוצא לי להגיע אליו , וחבל כי יש לו ידע אדיר במוזיקה
אז קבענו להפגש ותוך כדי שאני משוחחים התנגנה מערכת אצלו בחלל
זה היו רמקולים והגברה די פשוטים (לא זוכר איזה ..)
תקציב שהוא עשירית מהאחרות ששמעתי
אבל היא שם את הקסם הזה של הסאונד שאתה יכול להקשיב לו שעות ולהתהפנט

במקרה השני , שמעתי בסופ"ש מערכת לזמן קצר
קניתי מהבחור מחשב NUC להרצת ROON בסביבת ROCK
והוא השמיע לי כמה שירים לפני שהלכתי
לא ידעתי לזהות לא את הרמקול ולא את ההגברה
זה לא היו חברות מפונפנות שאני מכיר ולא השמות הגדולים
אבל ברגע שהמערכת התחילה לנגן , זה היה שם , הקסם הזה
דווקא ברגעים הכי לא צפויים הקסם קורה

במילים אחרות , ומהניסיון שלי
סאונד טוב לא בהכרח הולך עם תקציב יקר יותר

יש כאלה שהמסע שלהם הוא רכישה של רמקול והגברה
הם שמים צק של 6 ספרות ובאים הביתה
והם מרוצים מהתוצאה ומתרכזים במוזיקה וזה הדרך שלהם וזה מעולה

יש כאלה שמצליחים להוציא מסטאפ צנוע מוזיקה
וזה הרבה יותר מרגש אותי ומדליק בעיני

מאחורי כל סטאפ צנוע כזה יש בדרך כלל אדם
שאוהב אודיו וקרא המון ולמד המון ושמע המון
וחווה המון עד שהגיע לתוצאה שאתה שומע

אתה שומע מישהו שעשה דרך להגיע לראש ההר
ולא שילם אלפי דולרים למסוק שיטיס אותו לראש ההר

והתוצאה הזאת לפעמים לאוזניי טובה יותר
ובמקום חדר עם רמקול שבוקע ממנו סאונד
יש חדר שבוקע ממנו קסם וזה לא סאונד
ובמקוםלשמוע סאונד אתה שומע מוזיקה ..

שבוע טוב ורק בשורות טובות
היי רונן.

יש מספר הנחות שאני בהחלט מסכים איתן, לרבות העדר קורלציה ברורה וחד משמעית בין מחיר לתוצאה סופית, רואים את זה בעיקר בשווט אאוטים בהם אתה נוכח שלפעמים דווקא הרכיב הזול, טוב יותר מרכיב שעולה פי 7...
עם זאת אין כאן מלכ"רים בתחום כך שרוב החברות הללו מכוונות במחיר למוצרים שהן חושבות שהן בתחרות ישירה איתן, כך שלמצוא מגבר שעולה 10,000 דולר שישמע כמו מגבר שעולה 100,000 דולר זה אפשרי, אבל לא שכיח.

בכל מה שקשור לחוויה האישית שלך ממערכות שונות, אני לא בהכרח חושב שיש לזה קשר ישיר עם כסף אלא טיונינג וכיווון אישי של הבעלים של המערכת, פירוט הוא לא נחלה של מוצרים יקרים בלבד וסאונד אנאליטי הוא גם לא שמור למערכות של מליונים.

מה שמביא אותי לנושא של טעם אישי.
אנשים מגיעים ממקומות מסוימים ומתחברים לסאונד מאוד מסוים. אני רוצה להאמין שהכיוון שלי משתנה ומתפתח לכיוון שהוא נכון יותר ולא בהכרח טוב יותר, כי המושג "טוב", כבר מערב טעם אישי.

וזה מעניין לשמוע חוות דעת של אנשים שחווים אצלי את הכיוון הזה, במיוחד כאלו עם אוזניים מאוד מיומנות, עם נסיון עשיר ובמיוחד עם נסיון רב עם המערכת שלי.
ואתמול היה לי ביקור כזה של אודיופיל, חבר קרוב, שמרגיש גם מספיק קרוב להגיד את מה שהוא חושב:
ו- ב 3 דק הראשונות אפשר היה להבין מה הוא חושב.
אז לדידו, הסאונד הרבה יותר נכון, הרבה יותר in control, הפירוט יוצא דופן, הבמה מאוד מוגדרת ועמוקה....אממה...הוא רומנטיקן וחסרה לו הרומנטיקה אז, אם אפשר, הוא יודה על ריענון הזכרון ואנא, בלחיצת כפתור , אם אפשר, להחזיר אותו למצב הקודם.

ואומנם, בלחיצת כפתור החזרתי אותו כמה חודשים אחורה, למשהו פי 100 יותר מלטף ורומנטי ועוטף, שהוא הרבה פחות בשליטה, הרבה פחות מוגדר, גרפית נראה משמעותית פחות טוב, אבל החיוך על פניו, הבהיר שהוא לאין שיעור מעדיף את המצב הישן...

וזאת בניגוד למספר גדול אחר של אנשים שהקשיבו ולא "ספרו" את המצב הישן.

טעם אישי, הוא בהחלט דרמטי כאן וכל אחד שומע אחרת ומפרש את הדברים אחרת.

דינמיקה, פירוט ורזולוציה, מתוארים אצל האחר בפשטות כסאונד צורמני ומעייף.
וסאונד מלטף, "טבעי", אנאלוגי ועוטף מתואר אצל האחר כמונוטוניות, סתום, עייף וחסר פרטים.

U can't win them all

רן

עריכה:
נ.ב עניין אודיופילי מעניין שסוגר את הסיפור עם החבר, היא העובדה שבסופו של יום, המצב שגרם לו הכי הרבה קסם: השילוב הזה של רזולוציה ודינמיקה, פירוט, עם הרבה רומנטיקה, היה דווקא המצב החדש...
אך עם שינוי באחוזי השליטה של ההגברה (Damping Factor) שזה פיצ'ר יוצא דופן של CH, אשר מביא לשינוי מהותי מאוד בתוצאה הסופית.
 

נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
90
מעורבות
22
נקודות
8
היי רונן.

יש מספר הנחות שאני בהחלט מסכים איתן, לרבות העדר קורלציה ברורה וחד משמעית בין מחיר לתוצאה סופית, רואים את זה בעיקר בשווט אאוטים בהם אתה נוכח שלפעמים דווקא הרכיב הזול, טוב יותר מרכיב שעולה פי 7...
עם זאת אין כאן מלכ"רים בתחום כך שרוב החברות הללו מכוונות במחיר למוצרים שהן חושבות שהן בתחרות ישירה איתן, כך שלמצוא מגבר שעולה 10,000 דולר שישמע כמו מגבר שעולה 100,000 דולר זה אפשרי, אבל לא שכיח.

בכל מה שקשור לחוויה האישית שלך ממערכות שונות, אני לא בהכרח חושב שיש לזה קשר ישיר עם כסף אלא טיונינג וכיווון אישי של הבעלים של המערכת, פירוט הוא לא נחלה של מוצרים יקרים בלבד וסאונד אנאליטי הוא גם לא שמור למערכות של מליונים.

מה שמביא אותי לנושא של טעם אישי.
אנשים מגיעים ממקומות מסוימים ומתחברים לסאונד מאוד מסוים. אני רוצה להאמין שהכיוון שלי משתנה ומתפתח לכיוון שהוא נכון יותר ולא בהכרח טוב יותר, כי המושג "טוב", כבר מערב טעם אישי.

וזה מעניין לשמוע חוות דעת של אנשים שחווים אצלי את הכיוון הזה, במיוחד כאלו עם אוזניים מאוד מיומנות, עם נסיון עשיר ובמיוחד עם נסיון רב עם המערכת שלי.
ואתמול היה לי ביקור כזה של אודיופיל, חבר קרוב, שמרגיש גם מספיק קרוב להגיד את מה שהוא חושב:
ו- ב 3 דק הראשונות אפשר היה להבין מה הוא חושב.
אז לדידו, הסאונד הרבה יותר נכון, הרבה יותר in control, הפירוט יוצא דופן, הבמה מאוד מוגדרת ועמוקה....אממה...הוא רומנטיקן וחסרה לו הרומנטיקה אז, אם אפשר, הוא יודה על ריענון הזכרון ואנא, בלחיצת כפתור , אם אפשר, להחזיר אותו למצב הקודם.

ואומנם, בלחיצת כפתור החזרתי אותו כמה חודשים אחורה, למשהו פי 100 יותר מלטף ורומנטי ועוטף, שהוא הרבה פחות בשליטה, הרבה פחות מוגדר, גרפית נראה משמעותית פחות טוב, אבל החיוך על פניו, הבהיר שהוא לאין שיעור מעדיף את המצב הישן...

וזאת בניגוד למספר גדול אחר של אנשים שהקשיבו ולא "ספרו" את המצב הישן.

טעם אישי, הוא בהחלט דרמטי כאן וכל אחד שומע אחרת ומפרש את הדברים אחרת.

דינמיקה, פירוט ורזולוציה, מתוארים אצל האחר בפשטות כסאונד צורמני ומעייף.
וסאונד מלטף, "טבעי", אנאלוגי ועוטף מתואר אצל האחר כמונוטוניות, סתום, עייף וחסר פרטים.

U can't win them all

רן

עריכה:
נ.ב עניין אודיופילי מעניין שסוגר את הסיפור עם החבר, היא העובדה שבסופו של יום, המצב שגרם לו הכי הרבה קסם: השילוב הזה של רזולוציה ודינמיקה, פירוט, עם הרבה רומנטיקה, היה דווקא המצב החדש...
אך עם שינוי באחוזי השליטה של ההגברה (Damping Factor) שזה פיצ'ר יוצא דופן של CH, אשר מביא לשינוי מהותי מאוד בתוצאה הסופית.
יש שרשור שמפרט על המערכת שלך עם כל השינויים ?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
אודיו זה כמו גלידה כל עוד לא מוצאים את הטעם שאוהבים לא מרוצים
ברגע שמוצאים ומשדרגים את אותו טעם(נגיד סאונד אנליטי) אז כל שדרוג רק מוסיף ולא גורע.
יש אנשים שהולכים לאיבוד בגלל מיליון האופציות השונות
האמת לא יכול להאשים אותם
הדוגמה שלך לא שייכת לעניין של אודיו הטעם זו טעות, בהופעה
חייה אין טעם וגם באודיו אין טעם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
יש שרשור שמפרט על המערכת שלך עם כל השינויים ?
אני 30 שנה עושה שינויים...


רן
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
90
מעורבות
22
נקודות
8
הדוגמה שלך לא שייכת לעניין של אודיו הטעם זו טעות, בהופעה
חייה אין טעם וגם באודיו אין טעם.
אוקיי אז אם אין דבר כזה טעם
בוא ניתן לאדם שאוהב סאונד פלאט ואנליטי רמקול בריטי כלשהו בלי טרבל בכלל ונראה מה התוצאה .
בכל תחום יש טעם
מנשים עד למכוניות ועד לאודיו.
אם כבר למוזיקה חיה אין בכלל קשר למוזיקה מוקלטת ומנוגנת בחזרה על מערכת .
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
אוקיי אז אם אין דבר כזה טעם
בוא ניתן לאדם שאוהב סאונד פלאט ואנליטי רמקול בריטי כלשהו בלי טרבל בכלל ונראה מה התוצאה .
בכל תחום יש טעם
מנשים עד למכוניות ועד לאודיו.
אם כבר למוזיקה חיה אין בכלל קשר למוזיקה מוקלטת ומנוגנת בחזרה על מערכת .
אתה מדבר על טעם בצורה, באודיו אין צורה, צריך ידע יצירתיות לבנות מערכת זולה וחכמה, שנשמעת לסיפוקו של העומד מאחוריה. תהיה קצת יותר צנוע
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
חייב להגיד שהתמזל מזלי לשמוע כמה סאטאפים מאוד מאוד טובים בארץ גם אנאלוגים וגם דיגיטליים .

אני אמנם לא מבין גדול באנלוג טהור אבל בסטריפים הטובים ששמעתי אל מול הסאטפים הטובים ששמעתי בדיגיטל - הדברים שאפו לאותה תוצאה .

שמעתי אנאלוג מפורט ביותר ושמעתי גם אנלוג יבש הדוק ולא מרוח בשום צורה - לטובה אני מתכוון .

אפשר לקחת אנאלוג לכיוון רומנטי אבל אפשר גם שלא ושמעתי כאלה בפירוש .

הדבר שהכי בלט לי באנלוג מול הדיגיטל - הוא הטקסטורה , הגוף, המיקרו דינמיקה , האורגניות והתחושה הכללית שהסאונד משוחרר מפירוטכניקה - שמעתי את זה גם בדיגיטל ממש ממש טוב - ומה שהכי השפיע דווקא על זה זה המקור .

בעיני האנלוג והדיגיטל בקצה שלהם - שואפים לאותו דבר ודיגיטל זה לא מה שהיה לפני כמה שנים .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
היי עמיר היקר

אתה טועה טעות שאתה מניח שעשיתי שתי טעויות בסיסיות :)
(יש לי הרגשה שלא תסכים למשפט הזה .. , אני טועה ? )
אין לי שום בעיה להודות כשאני רואה שאני טועה, והבנתי מהאמור בהמשך שאכן טעיתי, אז אני מתנצל שלא נתתי לך מספיק קרדיט שבדקת קודם.


המסר שלי היה אחר
לפעמים אתה קונה ציוד שאתה חושב שיישמע מצוין
ואתה בטוח שהכל יתחבר , ואתה עושה הכל נכון
ו"הקסם לא קורה" ולפעמים הוא קורה שאתה הכי פחות מצפה לו
אתה מתחבר למסר , או שאתה עדיין חושב שאני טועה ?
אני לא בעניין של לחפש אצלך טעויות. לפעמים משהו קופץ לי לעין ואני מגיב אליו, אבל לא כל משהו שמישהו אומר שאני לא מתחבר אליו הוא בהכרח "טעות".

אני מבין את המסר, וברור שאכן יכול לקרות שעושים החלטות מושכלות וזה לא עובד, ויתכן ההיפך.

אני מעריך שאחוז אלה שעושים החלטות מושכלות אינו גבוה במיוחד, ושאצלם אחוז הנפילות נמוך יותר מאשר אלה שיורים באפלה. אבל זו רק הנחה מושכלת שאינה מבוססת על שום ידע ממשי על המציאות.

אולי אם תצליח לאפיין מה גורם לך להרגשת קסם ומה לא, תוכל לנסות להגיע לשם בצורה יותר יעילה.

מסתבר שיש כאלה שיכולים לקנות על עיוור וכאלה שלא, בלי שזה יגיד עליהם משהו, ואולי לך במיוחד כדאי שלא לקנות דברים בלי לבדוק אותם אצלך בבית קודם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור