כלי הנגינה הכי קשה שיש.


ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
שזה כמובן - ווקאל.

זמר מקזחסטן - דימש.


לא יודע אפילו מאיפה להתחיל.
זה לא יאמן.
טווח טונאלי הזוי.
היכולת מעבר שלו מנמוך לגבוה - לא נתפס.
השליטה שלו "בכלי", מדע בדיוני.
בקיצור ...



sinful passion





all by myself





Adagio






Ogni Pietra





Ti amo cosi
Lara Fabian, Aida Garifullina


 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
וואו הוא אלוף. נדיר שבנדירים.
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
187
מעורבות
67
נקודות
28
פרדי מרקורי הבא?
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
תכלס לא שאני חושב שניתן השוואה בין כלי נגינה , כל כלי ואתגר שיש בו....
סתם מסקרנות למה זה כזה ברור ששירה הוא הכלי הקשה ביותר?
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
ערב טוב פוקי.

תו מסויים שאתה רוצה לנגן, נגיד למשך 10 שניות.

בסינטי אתה לוחץ על המקש, מחזיק 10 שניות. זהו.
בגיטרה (חשמלית), מותח את המיתר ... מחזיק 10 שניות. זהו.
סקסופון, אותו רעיון כמעט.
בווקאל להחזיק את התו בגרון למשך 10 שניות - בלי זיוף, בלי רעידה (עייפות), אורך נשימה .. וכו וכו.

טווח טונאלי.
בנית פסנתר, גיטרה (שזה סטנדרט כיום), החלטת אתה לגבי אורך המקלדת או הגריף.
ווקאל, אתה לא מחליט כלום. מה שיש לך, זה מה יש!
וככל שאתה עולה גבוה יותר (אם יכול), קשה יותר לשמור על צליל נקי. מדוייק. וקבוע.

מעבר בין טונים.
בכלי נגינה, אין לך שום בעיה לעבור.
ווקאל, לעבור למשל מטנור ישר לסופרן .. זה הזוי !!

ועוד ועוד סיבות.

אגב....
כמה אתה מכיר מוזיקאים, שמאלתרים פרזות בפה (במקביל לכלי הנגינה שלהם, שזה יותר קל)?
אלה פיצ'גרלד, בנסון, פלורה פורים.. וכמובן עוד כמה.
אבל הם מתי מעט - וממש לא במקרה !!


בכל מקרה, במקרה דנן (דימש), זה מטורף מה שהוא עושה.
עד כמה מטורף?
הרשת מפוצצת בתגובות עליו - מורים לפיתוח קול. זמרים/ות. ראפרים.
אני אתן לך רק 2 דוגמאות.
אם תרצה, תמשיך לבד.





 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
כל כלי נגינה יש יעוד שונה לשרת את המוזיקה לכן אי אפשר לבחון כלי נגינה x לפי הקושי של כלי נגינה y.
בוואקל הקושי לייצר את צליל ולשלוט בו , אך הוא לא מנגן כמה קולות אין לו לרוב תפקיד מלודי עמוס ואין פולי ריתמיקה .

פסנתר מתמודדת עם ריבוי קולות , הרמוניה , פולי ריתמיקה , מלודיה .
כינור מתמודד עם מלודיה מורכבת שדורשת טכניקה מאוד גבוה ופיל מאוד עדין כי סאונד של כינור לא עושה הנחות.

וכו וכו אבל אי אפשר לימדוד פסנתר לפי הפקת הצליל כמו שלא תוכל למדוד וואקל לפי כמות תפקידים שהוא עושה במגביל כי הוא עושה תפקיד אחד בו זמנית...
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
פוקי, קח את המלודיה של השיר הראשון: אתה יכול ללמוד לנגן את זה בפסנתר בכמה דק, פסנתרן מיומן גם פחות. אם אתה לא יודע לנגן בכלל, אז שב כמה חודשים, ובד"כ תנגן את המלודיה בלי בעיה מיוחדת.
לעומת זאת גם אם תשקיע שנים בשעורי פיתוח קול לא תשיר כך. לעולם לא יהיה לך מנעד שנע בין בריטון סופרן. שלא לדבר על העוצמה, או השליטה האבסולוטית שלו.

מספר הבריות המסוגלות להשתלט על פסנתר עד לרמה הבסיסית הדרושה על מנת לנגן את המלודיות בשירים המצורפים (יודע מה, כולל נגינת האקורדים בשמאל ) הוא בכמה סדרי גודל (לפחות ארבעה לדעתי) גדול ממספר האנשים עם כשרון לשיר ככה.
 

נערך לאחרונה ב:

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
זאת השוואה לא הגיונית כי אם תיקח כלי נגינה אחר ותבקש מזמר הזה לנגן את כל מה שקורה ביצירה לכינור או פסנתר הוא לא יוכל פיזית לעשות את זה...

אז אם כנר או פסנתרן יכול לנגן תשירה בוואקל אבל מצד שני זמר לא יכול להתמודד עם יצירה של כמה קולות בפסנתר או היא נגינת כינור כי פיזית הוא לא יכול זה אומר שוואקל מוגבל באפשרויות ולכן הוא מוגבל להתמודד עם תוכן שנחשב לאקסטרים במוזיקה לכן זה הופך את וואקל קל מכל כלי אחר כי אתה פחות צריך לשלוט במורכבות של מוזיקה...

לא שאני באמת מאמין שצריך להסתכל על זה ככה אבל זה הצד השני של המטבע של לוגיקה שאתה משתמש בה....


(מתנצל על כל בלגן בכתיבה הכלבה שלי החליטה לקפוץ על מקלדת ולא שמתי לב שזה שינה תטקסט)
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
זו לא לוגיקה, אלא נסיון להתייחס לקושי של השגת שליטה בכלי ככל שגרון אנושי הוא כלי נגינה. הגרון הוא כלי שמייצר מלודיה, ולא הרמוניה... אתה יודע, יש לנו עשר אצבעות אך רק גרון אחד.
אני מנגן בפסנתר, גיטרה וסוגי חלילים כבר עשרות שנים ואין בליבי אלא הערכה לפלא שנגנים מקצועיים מסוגלים לחולל.
באמירה מוסגרת, אין כאן שאלה של קושי, כיוון שיש כאן בעיקר עניין גנטי. כשרון נטו. זה בא לו בצורה טבעית, חסרת מאמץ.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
זו לא לוגיקה, אלא נסיון להתייחס לקושי של השגת שליטה בכלי ככל שגרון אנושי הוא כלי נגינה. הגרון הוא כלי שמייצר מלודיה, ולא הרמוניה... אתה יודע, יש לנו עשר אצבעות אך רק גרון אחד.
אני מנגן בפסנתר, גיטרה וסוגי חלילים כבר עשרות שנים ואין בליבי אלא הערכה לפלא שנגנים מקצועיים מסוגלים לחולל.
באמירה מוסגרת, אין כאן שאלה של קושי, כיוון שיש כאן בעיקר עניין גנטי. כשרון נטו. זה בא לו בצורה טבעית, חסרת מאמץ.


בגלל שאתה בוחן את הקושי של נגינה לא מנקודת מבט של נגן או מוזיקאי שיודע שרוב עבודה הקשה בלנגן נעשת בראש ומתבוננים מצד יכולים רק למדוד את המאמץ הפיזי ולא מה שמתכולל בתוך הראש אז אפשר להסיק מכך ששליטה על ריאות יותר קשה מלחיצה על כפתורים או ללחוץ על חוטים...

אך זה בגלל שאתה משתמש בכלים שלך למדוד ולהזדהות עם הקושי בנגינה אך זה לא רפרנס...

שירה זה משהו מאוד מוגבל מבחינת אפשריות של העושר המוזיקאלי בעקבות זה אתגר מוחי בהתאם לכך...
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
מנתצל שהחלטתי שאתה לא מנגן , קראתי את הודעה שלך רק לאחר שכתבתי תגובה...

ואגב אני מנגן על פסנתר לא מעט ואני עדין מחזיק בדעה שלא ניתן להשוואת בין כילים גם אם דעה רווחת שברמות הגבהות ביותר שני כילים הכי מסובכים וקשים זה פסנתר וכינור....
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
פוקי, אתה משעטנז.
מה הקשר בין כמה קולות/צלילים, שזה אקורד.... לקושי.
גם סקסופון לא מייצר אקורדים. רק תוים. (כמו כל שאר כלי הנשיפה).
אז לשיטתך, סקסופון, חצוצרה וכו... כלים קלים לנגינה.

מה גם .... בפסנתר, גיטרה, כינור וכן הלאה
הגדולה לא באה לידי ביטוי באקורדים!
אלא בשליטה בכלי, שמתבטא בסולו.
מנוחין לא נחשב ענק בגין האקורדים שלו.
לא שמזלזל באקורדים חלילה, אך לא בזה אומדים שליטה/גדולה.
וזה נכון לכל כלי.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
פוקי, אתה משעטנז.
מה הקשר בין כמה קולות/צלילים, שזה אקורד.... לקושי.
גם סקסופון לא מייצר אקורדים. רק תוים. (כמו כל שאר כלי הנשיפה).
אז לשיטתך, סקסופון, חצוצרה וכו... כלים קלים לנגינה.

מה גם .... בפסנתר, גיטרה, כינור וכן הלאה
הגדולה לא באה לידי ביטוי באקורדים!
אלא בשליטה בכלי, שמתבטא בסולו.
מנוחין לא נחשב ענק בגין האקורדים שלו.
לא שמזלזל באקורדים חלילה, אך לא בזה אומדים שליטה/גדולה.
וזה נכון לכל כלי.



לנגן מספר קולות ולנגן הרמוניה(אקורדים) זה שני דברים שונים...

לנגן מספר קולות , זה בעצם אומר שבו זמנית אתה צריך לנגן מספר תפקידים שונים שלא תמיד חופפים אחד את שני , נגיד שתי תפקידים מלודים תפקיד בס וגם הרמוניה שזה אומר שאתה בו זמנית מנגן מה שלרוב התחלק בין להקה שלמה...

ואקורדים זה אכן ללחוץ על מספר תווים בו זמנית אך גם זה בשלב מסויים נעשה מורכב על פסנתר ( תלוי באיזה סגנון מוזיקה) יש את אפשרות לפסנתר לנגן אקורדים עם 9,11,13 וכו וזה אומר שקל מאוד לעשות טעויות מבחינת תאוריה לכן צריך שליטה בתאוריה כמה שאתה עושה מהלכים הרמונים מורכבים יותר...
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אקורדים זה אומנות בפני עצמה ובטח שפסנתר וגיטרה נוקחים את זה לאקסטרים , לא תמצא במוזיקה קלאסית מהלכים סופר מורכבים מבחינת הרמוניה אך בג׳אז תמצא את זה...

וכמובן לא חסר שרטונים ברשת שמסבירים עד כמה gaint steps מטורף לנגינה במיוחד על פסנתר ואל תשכח שזה לא חוכמה רק תשיט מיוזיק אתה גם צריך לאלתר ולשמור על מבנה .
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
ואקורדים זה שליטה בכלי בדיוק כמה סולמות וכל דבר אחר אפילו לאלתר אקורדים נחשב למשהו יותר קשה בהרבה מסתם לרוץ על סולמות...
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
אתה יודע, אוסקר לא סתם רץ על סולמות.
גם גראפלי לא.
והולדסאוות' בכלל.

עד כמה gaint steps מטורף לנגינה
לא צריך סרטונים. שומעים !!
: -)

אפרופו דעה רווחת שהזכרת....
כשנכנס ווקאל לתמונה, זו הדעה הרווחת.

היידה, ליל מנוחה.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
תכלס בשורה תחתונה הכל ברוח טובה ואני בטוח חגי ואייל שאתם אוהבים ונהנים ממוזיקה לא פחות ממני ובין שורות נסיתי לומר תשאירו שאלות הקשורות לספורט ולא למוזיקה לאלה שחושבים שהם יודעים משהו רק בגלל שאיזה אפליקציה סיפרה להם שהם שומעים תווך דינמי יותר גדול :)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מצטער לקלקל את החגיגה. יש כאן בחור מוכשר עם מנעד קולי מרשים אבל עדיין זה אותו סוג של צבע צליל שאותי אפילו קצת מעצבן. מישהי עם מנעד ענק והרבה יותר מגוון היא ברברה סטרייסנד שאני יכול לשמוע לאורך זמן בניגוד לבחור הזה, בווקאלי אני מעדיף מגוון גרונות שיתנו ספקטרום יותר מעניין ולא חד גוני לרוחב המנעד.
לא הרבה אנשים מסוגלים לעבוד על מישהו שמכיר אותם בטלפון בדיוק מהסיבה הנ"ל, אותי יותר מרשים חקיין שמסוגל להעלים את מה שיסגיר את זהותו בכך שמסוגל לחקות צבעי קול של אנשים אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
אחי, השירשור לא על אבנר דן.
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
451
מעורבות
86
נקודות
28
כשרון אדיר, ונדיר.
מהפנט.

(ורד)
R
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור