כבל רשת

  • פותח הנושא פותח הנושא שוני
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אם כבר, אז לכרטיס רשת ולתוכנה (קרי: חיבור של מערכת הפעלה ודרייבר) ישנה השפעה גבוה יותר על איכות.
על רקע הנאמר, אני תמיד מרים גבה כשאני שומע את זה מבעלי סטרימרים למינהם ש-CPU ושאר אלקטרוניקה עולים אולי 50 שקלים. מאותה סיבה שהם חלשלושים, מקסימום שהסטרימר מעביר זה 100MBit/sec

לגבי הכבל, IMHO מה שמשפיע זאת רמת הבידוד (Shield), מחברים, מוליכים - חשוב מאוד. קנה UGreen באמזון או באליאקספרס. איכות פנומנלית.
 
לי יש ראוטר של בזק שמחובר קווית דרך השקעים הסטנדרטיים של בזק לחדר העבודה. בחדר העבודה מחובר לשקע הבזק ראוטר נוסף וממנו כבל רשת סטנדרטי באורך 5 מטרים לסטרימר.
האם אקבל שיפור עם החלפת כבל הרשת הזה ועל מה אתם ממליצים?

אריה
 

לי יש ראוטר של בזק שמחובר קווית דרך השקעים הסטנדרטיים של בזק לחדר העבודה. בחדר העבודה מחובר לשקע הבזק ראוטר נוסף וממנו כבל רשת סטנדרטי באורך 5 מטרים לסטרימר.
האם אקבל שיפור עם החלפת כבל הרשת הזה ועל מה אתם ממליצים?

אריה

עד כמה שזה ישמע לך מצחיק אבל אם תחליף את המטר האחרון לכבל רשת טוב תקבל שיפור יפה ושמיע. על נורדוסט אני יכול להמליץ אישית מניסיון.
 
לי יש ראוטר של בזק שמחובר קווית דרך השקעים הסטנדרטיים של בזק לחדר העבודה. בחדר העבודה מחובר לשקע הבזק ראוטר נוסף וממנו כבל רשת סטנדרטי באורך 5 מטרים לסטרימר.
האם אקבל שיפור עם החלפת כבל הרשת הזה ועל מה אתם ממליצים?

אריה
אם תשתה כוס ויסקי תשמע הבדל גדול בסאונד - באחריות
 
אם תשתה כוס ויסקי תשמע הבדל גדול בסאונד - באחריות
סאונד בודקים סחים ופיקחים!
אח״כ יש מגוון שפה זו לא הפלטפורמה לשתף.
 

אם כבר, אז לכרטיס רשת ולתוכנה (קרי: חיבור של מערכת הפעלה ודרייבר) ישנה השפעה גבוה יותר על איכות.
על רקע הנאמר, אני תמיד מרים גבה כשאני שומע את זה מבעלי סטרימרים למינהם ש-CPU ושאר אלקטרוניקה עולים אולי 50 שקלים. מאותה סיבה שהם חלשלושים, מקסימום שהסטרימר מעביר זה 100MBit/sec

לגבי הכבל, IMHO מה שמשפיע זאת רמת הבידוד (Shield), מחברים, מוליכים - חשוב מאוד. קנה UGreen באמזון או באליאקספרס. איכות פנומנלית.

מיכאל, אליאקספרס לא בדיוק המקום ממנו הייתי מזמין משהו בתקופה הקרובה, לך תדע מה יגיע ביחד עם הכבל.;)
 
נסה לספר את זה לחברה שמייצרת את המחצר הזה, וגם לאותו סוקר שמשבח אותו:



זה סויטש שמתחבר בין הראוטר לסטרימר ולטענת החברה מחולל פלאים ומשפר את הסאונד משמעותית. אני גם לא מצליח להבין את ההגיון ההנדסי בזה. אות אודיו דיגיטלי עובר בכבל רשת כמידע לכל דבר, ואם אין שגיאות בהעברת קבצים, אז אין שום סיבה שתהיה בעיה בהעברת אודיו. אבל אלו עובדות הנדסיות שאין להן כל חשיבות בתחום הזה. מי שרוכש את המוצרים מאמין שהם משפרים את הסאונד וממש מרגיש את השינוי. אני בהחלט מאמין שיש שינוי מורגש, רק שלא כל אחד יכול להרגיש בו. כנראה מי שמודע לפן הטכני לעולם לא יבחין בהבדלים. בסרטון שצרפתי אותו בחור מדגים הבדלים בין קטע מוסיקה מסטרימר המחובר ישירות לראוטר ואותו קטע לאחר שעבר דרך הסויטש האודיפילי. הוא אומר שיש הבדל עצום, ובאופן מדהים יש שם מאות תגובות של משתמשים שמסכימים איתו. כאשר אני הגבתי וניסיתי להסביר ששינוי כזה לא ייתכן, ובטח שלא יהיה אפשר להבחין בו לאחר שהוקלט ושודר דרך יוטיוב, שכן אילו היה שיפור, אז למה שאולפן ההקלטות יעביר את המאסטרים שלו דרך סויטש כזה וישפר את איכות ההקלטה? אבל זה לא עזר. הבחור מיד מחק את התגובה שלי. מה שגרם לי להבין שהוא בסה"כ מנסה להתפרנס למחייתו עי קידום מכירות של מוצרים שהוא מפרסם. אבל אני מודה שאני לא מצליח להבין מה גורם לעוקבים שלו שם להסכים עם מה שהוא אומר. זו בהחלט תעלומה, ונראה שכאן זה לא הפורום הנכון לנסות להתיל ספק בכל המוצרים הללו. אגב לא רק כאן. ג'ין דלסאלה הוא מהנדס חשמל עם המון נסיון עבר בתחום ה RF לרבות תכנון כבלים. הוא כיום מנהל את אתר AUDIOHOLICS ונלחם בכל כוחו נגד חברות אודיו שמוכרות תחליפים למוצרים בסיסיים כמו כבלי רשת, כבלי USB, מחזיקי כבלים, כבלי חשמל, ועוד, בטענה שהמוצר שלהם שונה כי הוא נחשב לאודיפילי. הוא לא מזמן הצהיר שבשנה האחרונה בכל תערוכות הסטריאו שבהם הוא נהג לתת הרצאות, הודיעו לו על הפסקת עבודה עימו ולא מוכנים להזמין אותו יותר בגלל ההתנגדות שלו לכבלים אקזוטיים.. בסופו של דבר, הכל מסתכם בדבר אחד וזה כסף. התעשייה הזאת מגלגלת הרבה כספים כי למוצרים הללו יש ביקוש. אני הרמתי ידיים מלנסות להבין איך זה מצליח להם ומדוע אחרים שומעים הבדלים בין שני כבלי USB ואני לא.. הנה מאמר של דלסאלה בנושא:

https://www.audioholics.com/audio-v...n-audio-cable-vendor-is-selling-you-snake-oil

אני גם לא מבין למה אנשים אוספים בולים או רוכשים יצירות אומנות במליוני דולרים שנראות כמו ציור של ילד בן 5. אבל זה לא מקומי להגיד לאף אחד מה לעשות. שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אחרי הכל זה תחביב.

כבר היה ויכוח בנושא כבילה אודיופילית וכמה cat 7 יותר איכותי בסאונד
אצלי יש נתב של סיסקו ברמה וכבילה הוחלפה ל-cat8
שיפור באיכות הסאונד כצפוי = 0
לא תצא פה ראש , מי ששומע הבדל בסאונד מקבילה אודיופילית שיהנה זה הכי חשוב
 
נערך לאחרונה ב:
צריך מערכת שקופה כדי לשמוע הבדלים, אני מניח ששלך פשוט עדיין לא שם...
 

סאונד בודקים סחים ופיקחים!
אח״כ יש מגוון שפה זו לא הפלטפורמה לשתף.
למה לבדוק סחים? תבדוק במצב שהכי טוב להאזין. שים לב שאצל כל היבואנים יש משקאות חריפים
זה הולך מצויין יחד
המטרה היא להנות מהתחביב וכל אחד ישקיע איפה שהוא מרגיש שיש הבדל
שבת שלום
 
למה לבדוק סחים? תבדוק במצב שהכי טוב להאזין. שים לב שאצל כל היבואנים יש משקאות חריפים
זה הולך מצויין יחד
המטרה היא להנות מהתחביב וכל אחד ישקיע איפה שהוא מרגיש שיש הבדל
שבת שלום
אני בודק סחי כי כשאני בודק אני לא רוצה להיות מושפע ממצב רוח כזה או אחר ולהחליט החלטה פזיזה...
 
נסה לספר את זה לחברה שמייצרת את המחצר הזה, וגם לאותו סוקר שמשבח אותו:



זה סויטש שמתחבר בין הראוטר לסטרימר ולטענת החברה מחולל פלאים ומשפר את הסאונד משמעותית. אני גם לא מצליח להבין את ההגיון ההנדסי בזה. אות אודיו דיגיטלי עובר בכבל רשת כמידע לכל דבר, ואם אין שגיאות בהעברת קבצים, אז אין שום סיבה שתהיה בעיה בהעברת אודיו. אבל אלו עובדות הנדסיות שאין להן כל חשיבות בתחום הזה. מי שרוכש את המוצרים מאמין שהם משפרים את הסאונד וממש מרגיש את השינוי. אני בהחלט מאמין שיש שינוי מורגש, רק שלא כל אחד יכול להרגיש בו. כנראה מי שמודע לפן הטכני לעולם לא יבחין בהבדלים. בסרטון שצרפתי אותו בחור מדגים הבדלים בין קטע מוסיקה מסטרימר המחובר ישירות לראוטר ואותו קטע לאחר שעבר דרך הסויטש האודיפילי. הוא אומר שיש הבדל עצום, ובאופן מדהים יש שם מאות תגובות של משתמשים שמסכימים איתו. כאשר אני הגבתי וניסיתי להסביר ששינוי כזה לא ייתכן, ובטח שלא יהיה אפשר להבחין בו לאחר שהוקלט ושודר דרך יוטיוב, שכן אילו היה שיפור, אז למה שאולפן ההקלטות יעביר את המאסטרים שלו דרך סויטש כזה וישפר את איכות ההקלטה? אבל זה לא עזר. הבחור מיד מחק את התגובה שלי. מה שגרם לי להבין שהוא בסה"כ מנסה להתפרנס למחייתו עי קידום מכירות של מוצרים שהוא מפרסם. אבל אני מודה שאני לא מצליח להבין מה גורם לעוקבים שלו שם להסכים עם מה שהוא אומר. זו בהחלט תעלומה, ונראה שכאן זה לא הפורום הנכון לנסות להתיל ספק בכל המוצרים הללו. אגב לא רק כאן. ג'ין דלסאלה הוא מהנדס חשמל עם המון נסיון עבר בתחום ה RF לרבות תכנון כבלים. הוא כיום מנהל את אתר AUDIOHOLICS ונלחם בכל כוחו נגד חברות אודיו שמוכרות תחליפים למוצרים בסיסיים כמו כבלי רשת, כבלי USB, מחזיקי כבלים, כבלי חשמל, ועוד, בטענה שהמוצר שלהם שונה כי הוא נחשב לאודיפילי. הוא לא מזמן הצהיר שבשנה האחרונה בכל תערוכות הסטריאו שבהם הוא נהג לתת הרצאות, הודיעו לו על הפסקת עבודה עימו ולא מוכנים להזמין אותו יותר בגלל ההתנגדות שלו לכבלים אקזוטיים.. בסופו של דבר, הכל מסתכם בדבר אחד וזה כסף. התעשייה הזאת מגלגלת הרבה כספים כי למוצרים הללו יש ביקוש. אני הרמתי ידיים מלנסות להבין איך זה מצליח להם ומדוע אחרים שומעים הבדלים בין שני כבלי USB ואני לא.. הנה מאמר של דלסאלה בנושא:

https://www.audioholics.com/audio-v...n-audio-cable-vendor-is-selling-you-snake-oil

אני גם לא מבין למה אנשים אוספים בולים או רוכשים יצירות אומנות במליוני דולרים שנראות כמו ציור של ילד בן 5. אבל זה לא מקומי להגיד לאף אחד מה לעשות. שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אחרי הכל זה תחביב.
יש הרבה מעבר לצד הטכני
אני שומע יותר טוב במערכת שלי בלילה - זה בגלל שהירח אודיופילי?
אני שומע יותר טוב אחרי כוסית - ויסקי אודיופילי
אני שומע יותר טוב ביום שלקוח משלם לי (אני עצמאי) - זה בגלל שהצק אודיופילי?

יש דברים שאנחנו לא מבינים וזה בסדר - העיקר התחביב
 

המערכת שלי שקופה בהחלט. ואני בקלות שומע הבדלים בין כבל רשת סטנדרטי לכזה אודיופילי. אולם בין cat 6 לכבל cat 7 לא שמעתי הבדלים. אתה כן?
התכוונתי ללgandalftw
 
@liranbh

בלילה כולם שומעים יותר טוב כי רצפת הרעש בבתים יורדת ב כ 10 DB ( פי 100) מאשר במהלך היום, אז סביר שתשמע יותר פרטים, פר ווליום.
 
תוספת + קוריוז: בדבר הכי טוב שעשיתי מבחינה "מוסיקלית" זה להעביר את המשרד לעיר מגוריי, ככה שאפשר להישאר ער עד 2:00 ועדיין לערוך יום עבודה מלא ופרודוגטיבי.
 

מיכאל, אליאקספרס לא בדיוק המקום ממנו הייתי מזמין משהו בתקופה הקרובה, לך תדע מה יגיע ביחד עם הכבל.;)
על זה כבר נאמר שאין לך מה לדאוג.
כל חבילה שמגיעה מסין (כמו מכל מקום אחר בעולם) עוברת חודשיים של בידוד בדואר ישראל.

אריה
 
על זה כבר נאמר שאין לך מה לדאוג.
כל חבילה שמגיעה מסין (כמו מכל מקום אחר בעולם) עוברת חודשיים של בידוד בדואר ישראל.

אריה
חחחחחחחחחחח
 
מה שאני באמת לא מבין, איך בדיוק לחברה כמו אודיוקואסט שנכנסה לתחום כבלי רשת רק לפני 5 שנים, יש ידע שאין לחברות מוצרי רשת ענקיות וותיקות כמו סיסקו למשל? מה הם יודעים שסיסקו לא יודעים? הנה למשך כבל רשת שלהם בשם "דיאמונד" באורך מטר שנמכר ב 10000 דולר:

https://hothardware.com/news/10000-...dio-fidelity-if-youre-stupid-enough-to-buy-it

יש לו ביקורות טובות של מגזיני אודיו שמסתמכות על מבחן שמיעה בלבדף ויש לו ביקורות קוטלות שמסתמכות של COMMON SENSE בלבד. הבעיה היא שאנו שתוענים בצדק שלא אמור להיות הבדל, לא טורחים לבצע בדיקת שמיעה, ולכן מותירים מקום לקהילה האודיפילית לשלול הת התענות שלהם. מה הבעיה לבצע מבחן AB מול קהל ולפרסם תוצאות. כמה באמת הצליחו להבדיל בין כבל רשת CAT5 פשוט ב 5 דולר לזה ב 10000 דולר?

הנה ביקורת שלועגת לכבל מבחינה טכנית:

https://arstechnica.com/staff/2015/...-10000-ethernet-cable-apparently-makes-sense/

כל מה שהם אומרים נכון הנדסית, אבל יש התייחסות לטענות של המשתמשים שרוכשים את הכבל ואומרים שזה שינה להם את החיים. המבקר רק תוקף את תענות היצרן.

והנה ביקורת מאתר אודיופילי כל הכבל הזה:

https://parttimeaudiophile.com/2015/07/24/audioquest-diamond-vodka-and-cinnamon-ethernet-cables/


המבקר תחילה מציין שנכון, ממוחי IT אומרים שאין הגיון בכבל כזה, ושיש וויכוח לגבי היעילות שלו אבל בסוף בוחר וממליץ להתעלם מכל הרעש ולהקשיב למוסיקה. הוא אומר שהוא מרגיש הבדלים גדולים... חבל שהמתנגדים לא נוקטים בגישה דומה. מלבד לטעון שזה שמן נחשים על בסיס הנדסי, שיבצעו בדיקה וידווחו על התוצאות. גם ההיתי רוצה לראות מה יש בדיוק בתוך הכבל הזה וכיצד המבנה שלו נבדל מכבל רשת סטנדרטי?

האם יש כאן משהו שיש לו כבל כזה?
 

כבר צרפתי פה סרט שמסביר שבמ


המערכת שלך לא שקופה מספיק על מנת שתשמע הבדל
ברגע שהיא תהפוך לשקופה (מה שזה לא אומר) תוכל להבין ולהעריך מה אודיוקווסט המציאו שאפילו Cisco לא הצליחו להבין את זה
לא קורא את מה ש1000 רושם, הוא מביא עדיוית ואתה אחריו למה לא יכול להיות שאני שומע מה שאני שומע! אז שניכם יכולים להמשיך להזמין כבלים ושאר ציוד מעלי אקספרס, להיות בטוחים ששומעים אצלכם נפלא ולהנות ממוזיקה...
 
לא קורא את מה ש1000 רושם, הוא מביא עדיוית ואתה אחריו למה לא יכול להיות שאני שומע מה שאני שומע! אז שניכם יכולים להמשיך להזמין כבלים ושאר ציוד מעלי אקספרס, להיות בטוחים ששומעים אצלכם נפלא ולהנות ממוזיקה...

כי כך המוח שלנו עובד (של כולנו) ברגע שאתה מחליף לכבל שאמור להיות כבר רשת אודיופילי המח שלך מתיחס לדברים אחרים ששמעת קודם ותמיד זה נשמע לנו יותר טוב (מתכוון כרגע רק לרשת)
נסה בדיקה עיוורת עם כבלי רשת ונראה
וסתם בשביל הבדיקה אצלי מוגדר ב- jriver להעלות את הכל לזכרון לפני העברה ל- DAC כך שכבל הרשת לא ב- loop
 
מה שאני באמת לא מבין, איך בדיוק לחברה כמו אודיוקואסט שנכנסה לתחום כבלי רשת רק לפני 5 שנים, יש ידע שאין לחברות מוצרי רשת ענקיות וותיקות כמו סיסקו למשל? מה הם יודעים שסיסקו לא יודעים?

זו לא הנקודה!! אין קשר בין מה שמפלצת עולמית כמו סיסקו יודעת ומיישמת בכבילות רשת שלה לבין המטרות והיעדים של יצרן כבילת אודיו כמו אודיוקווסט. הצרכים והיעוד של שתי החברות הללו שונים.
את סיסקו מעניין עובד, לא עובד, עומד בסטנדרט ופרוטוקול x או y וכד׳. צרכי תעשיית תקשורת דיגיטלית גרידה.
אני מבטיח לך שאף אחד בסיסקו לא חשב לרגע לבדוק כיצד ישמע כבל רשת מבוסס נחושת N5 לעומת נחושת N7 והאם מחבר RG45 מצופה זהב יתפקד טוב יותר מול מחבר רגיל ואם סטרימר אודיופילי יושפע ממולכים ממתכות שונות כמו כסף או זהב וכו׳. וכאן נמצאת הנקודה בדיוק. כאן נמצא ההבדל בעלויות ומה לעשות גם ההבדל השמיע באודיו שוב, שים לב, באודיו.
ממליץ לך לקפוץ ליבואן ולעשות השוואה A B כך תווכח בעצמך.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור