כבלים יקרים באמת מצדיקים את התמורה, או שבכלל אין הבדל..?!

  • פותח הנושא פותח הנושא Acejin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Acejin

אוהב את התחום
הודעות
90
מעורבות
0
נקודות
0
שלום לכולם,

אתמול נכנסתי למספר חנויות של מוצרי חשמל בשביל לקנות כבלים לטלויזיה, ובכל החנויות המחירים היו ממש גבוהים ביחס לתמורה הייתי אומר, ז"א.. האם באמת יש הבדל כ"כ משמעותי בין כבל שעולה 100 ש"ח לבין כבל שעולה 200+..?!

הכבל שהתעניינתי לגביו היה scart to s vidoe, ובכל החנויות המוכרים הציעו את הכבל האיכותי והיקר ביותר כדי לקבל חווית צפיה איכותית ביותר לפי דבריהם.

האם הכבלים הכ"כ יקרים באמת יציגו תמונה טובה יותר?
ואם כן, אז באיזה מחיר (סביר) כדאי לקנות כבל scart to s vidoe על מנת לקבל איכות טובה?

אני שואל את זה כי אחי הגדול והתמים אני חייב לציין, קנה השבוע טלויזיה והמוכר דחף לו כבל של scart to s vidoe ב-480 ש"ח!

תודה רבה,
שבוע נעים ושקט.
 

480 ש"ח לכבל שאינו משמש איש מקצוע או לחילופין משוגע לדבר הוא אכן סכום גדול מדי.

מנסיוני, ואולי זה רק שאלה של מזל, תמיד קיבלתי תוצאות טובות בשימוש בכבל "רגיל" וזול בחיבורים איכותיים ככל האפשר, בניגוד לשימוש בכבל איכותי בחיבור נחות.

במשך שנים השתמשתי בכבל svideo לסקרט שעלה בסביבות 40 ש"ח בשידור DVD רגיל לטלויזיה CRT ונראה לי שהוצאתי את המקסימום מהקונפיגורציה. svideo נחשב חיבור וידאו באיכות בינונית לכל היותר, אגב.

כיום אני משתמש בכבל RCA רגיל (לבן, אדום, צהוב) כדי להעביר שידור פרוגרסיב דרך חיבורי קומפוננט למסך LCD בגודל 37" שנמצאת 3 מטר מהצופה. הכבל חדש ואני משתמש בו פחות משבוע, אבל בינתיים התוצאות מדהימות, אני חייב לומר.

לחילופין, השתמשתי בזמנו בכל קומפוזיט לסקארט מקצועי שקיבלתי במתנה מאיש צוות טלויזיה, וכמה שהכבל היה כבד ואיכותי, העובדה שהשידור היה נחות (קומפוזיט) הוציאה את כל העוקץ מאיכות (ומחיר) הכבל.

מקווה שעזרתי בדילמה,

אודי
 
אני אקנה כבל במחיר סביר מאיביי, ד"א.. האורך של הכבל באמת משפיע על האכות?
יש משהו שאני לא מבין, בדר"כ הטלויזיה והממיר ממש קרובים אחד לשני, אז למה יש כבלים באורך גרנדיוזי..?! אני אסתפק בכבל אפילו של חצי מטר :\

אני רוצה גם לרכוש כבל HDMI כדי לחבר אותו מהמחשב לטלויזיה, הכבל הזה יעשה את העבודה..?!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...5201&_trksid=p3907.m32&_trkparms=tab=Watching

המון תודה על התשובה המפורטת, מאוד עזרת לי =]
 
אין בעד מה, אבל תשובות חד משמעיות לשאלות הנוספות שלך אין לי...

אני לא איש אלקטרוניקה והתשובות שלי לא מדעיות, אבל מנסיוני עדיף להשתמש בכבל באורך קצר ככל האפשר במסגרת הסביר (למשל אם המרחק בין המכשירים הוא מטר לא אקח כבל של 5 מטר אם יש לי כבל של מטר וחצי). זה נראה לי כלל סביר מכיוון שכבל ארוך מאד עלול להחליש סיגנל חשמלי.

הסיבה לכך שהכבלים המיוצרים באופן מסחרי הם באורך מסוים היא, ובכן, מסחרית - הם רוצים למכור כמה שיותר כבלים ולכן מייצרים כבלים באורך שנראה להם שירצו מרבית הקונים.

אתה יכול לכת למעבדה שיבנו לך כבל קצר או יקצרו כבל קיים, תמורת תשלום כמובן. לא נראה לי שבמרחקים ובעוצמות שאנחנו מדברים עליהם ההשפעה תהיה דרמטית...


תבלה,

אודי
 

המון תודה לך!

עוד כמה שאלות ברשותך: (מצטער על הכמות).

1. בטלויזיה שלי אין יציאת scart, ורציתי לדעת איזה כבל הכי איכותי יתן לי את התמונה הכי טובה, קומפוננט או ה- scart to S video?

2. קומפוננט מוציא רק תמונה ולא סאונד, אז איזה כבל צריך לרכוש כדי שיהיה סאונד, והאם בכבל scart to S video יש סאונד?

3. אני רוצה לחבר את המחשב וה-PS3 לטלויזיה, אני צריך בשביל זה שני כבלים של HDMI?
אני יודע שבמחשב שלי יש שתי יצאות DVI, וקיבלתי גם עם הכ.מסך (HD4850) מתאם DVI ל-HDMI.

תודה רבה.
 
נערך לאחרונה ב:
1. קומפוננט לא כל ספק ייתן לך תמונה יותר טובה מ-S VIDEO.

2. גם S-VIDEO מעביר רק תמונה. בשניהם אתה תצטרך לחבר בנוסף 2 כבלים RCA (לבן+אדום) בשביל שמע.

3. מהמחשב תחבר את ה-DVI TO HDMI, מה-PS3 תחבר HDMI.
 
תודה על התשובה!

זה נכון שבשביל לחבר את הקומפוננט אני צריך DVD? אם כן, אני שוקל לקנות DVD רק בשביל הכבל, האכות שהקומפוננט מוציא הרבה יותר טובה מכבל scart to s video?

שוב, תודה.
 

חבל לקנות באיבי

אני אקנה כבל במחיר סביר מאיביי, ד"א.. האורך של הכבל באמת משפיע על האכות?
יש משהו שאני לא מבין, בדר"כ הטלויזיה והממיר ממש קרובים אחד לשני, אז למה יש כבלים באורך גרנדיוזי..?! אני אסתפק בכבל אפילו של חצי מטר :\

אני רוצה גם לרכוש כבל HDMI כדי לחבר אותו מהמחשב לטלויזיה, הכבל הזה יעשה את העבודה..?!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...5201&_trksid=p3907.m32&_trkparms=tab=Watching

המון תודה על התשובה המפורטת, מאוד עזרת לי =]

חבל לקנות שם דברים שיש בארץ
בקישור לחנות הזו תמצא כבל מעולה, באיכות גבוהה, שלוקחים עליו בחנויות מסוימות גם 300 שקל, בחצי המחיר.
תוכל למצוא שם כל כבל נחוץ במחיר שווה לכל נפש, ותוכל לברר בטלפון אם יש במלאי.
אני רכשתי שם את כל ערכת הכבלים עבור LCD ונגנים. בחנות היו דוחפים לי כבלים ב- 1500 לפחות.
תנסה
http://ultrapro.co.il/products/126371
 
תודה על התשובה!

זה נכון שבשביל לחבר את הקומפוננט אני צריך DVD? אם כן, אני שוקל לקנות DVD רק בשביל הכבל, האכות שהקומפוננט מוציא הרבה יותר טובה מכבל scart to s video?

שוב, תודה.

אני לא מבין את כוונתך - DVD לא מגיע עם כבל קומפוננט. DVD הוא מקור שיכול להשתמש בכבל קומפוננט בשידור שנקרא שידור קומפוננט.

אני משתמש בכבל RCA (אדום, לבן, צהוב) רגיל לשידור קומפוננט באיכות מעולה (בשימוש כשבוע).

שבת שלום,

אודי
 
אתעלם ממה שכתוב ברוה הפוסט כיוון שהוא קצת הזוי.

Acejin אענה על השאלה הראשונית.
נתחיל בזה שברוב החנויות בארץ אין באמת כבל איכותי אלא יש "כבל יקר".
כבלים איכותיים מיוצרים ע"י חברות איכותיות ומחירם עולים לרוב בסוגים כאלו על ה 400-600 ש"ח .
לדוגמא:
http://www.arama-audio.com/sg_products~2~4.htm

ברוב החנויות מחזיקים כבלים של מאנסטר,לקסוס, וכבלים ללא מותג.
כבלים של לקסוס הם סוג של מותג מדבקה, אך לדעתי האישית סבירים לגמריי.
מאנסטר הם טובים, אך למנאסטר המון סדרות. לכן יש לעשות בדק בית לפני באתר שלהם ולראות איזה דגם הוא הגבוהה והשווה באמת.

כאשר אתה לא מתעסק עם ציוד איכותי מדיי, קרי, DVD לא יקר, לא HD, ממיר לא HD, בלי סטרימר, או שבכלל יש לך טלוייזיה בינונית ומטה, אין סיבה לקנות כבל יקר.
בנוסף כאשר המרחקים לא עולים על 2-3 מטר של הכבל, אין ב99% מהפעמים השפעה בכאלו דברים.

כבל יקר ייתן לך את הרזולוציה שלו רק כאשר אתה יכול לנצלה.

אחרת ההבדלים לא יהיו באמת מורגשים.
מה שכן כבל זול מדיי :
יתפרק,יחליד,יתפוס קורוזיה,ישבר, לא יתחבר כשתוציא אותו יותר מ 3 פעמים וכו...

:)

החברות שלדעתי נותנות תמורה טובה למחיר היום :
פיליפס,AR,VIVANCO
 

אתעלם ממה שכתוב ברוה הפוסט כיוון שהוא קצת הזוי.

Acejin אענה על השאלה הראשונית.
נתחיל בזה שברוב החנויות בארץ אין באמת כבל איכותי אלא יש "כבל יקר".
כבלים איכותיים מיוצרים ע"י חברות איכותיות ומחירם עולים לרוב בסוגים כאלו על ה 400-600 ש"ח .
לדוגמא:
http://www.arama-audio.com/sg_products~2~4.htm

ברוב החנויות מחזיקים כבלים של מאנסטר,לקסוס, וכבלים ללא מותג.
כבלים של לקסוס הם סוג של מותג מדבקה, אך לדעתי האישית סבירים לגמריי.
מאנסטר הם טובים, אך למנאסטר המון סדרות. לכן יש לעשות בדק בית לפני באתר שלהם ולראות איזה דגם הוא הגבוהה והשווה באמת.

כאשר אתה לא מתעסק עם ציוד איכותי מדיי, קרי, DVD לא יקר, לא HD, ממיר לא HD, בלי סטרימר, או שבכלל יש לך טלוייזיה בינונית ומטה, אין סיבה לקנות כבל יקר.
בנוסף כאשר המרחקים לא עולים על 2-3 מטר של הכבל, אין ב99% מהפעמים השפעה בכאלו דברים.

כבל יקר ייתן לך את הרזולוציה שלו רק כאשר אתה יכול לנצלה.

אחרת ההבדלים לא יהיו באמת מורגשים.
מה שכן כבל זול מדיי :
יתפרק,יחליד,יתפוס קורוזיה,ישבר, לא יתחבר כשתוציא אותו יותר מ 3 פעמים וכו...

:)

החברות שלדעתי נותנות תמורה טובה למחיר היום :
פיליפס,AR,VIVANCO
תודה רבה, הארת את עיניי.. אני חשבתי שלקסוס נחשבים לחברה סופר איכותית, לפחות לפי דבריהם של המוכרים.
אני את הכבלים של רוכש מאתרים בחו"ל, קניתי כבר 2 כבלים של HDMI.
אני כרגע נמצא בדילמה בקשר לכבל שיחובר מהטלויזיה לממיר, אין לי חיבור סקארט, ולפי מה שהבנתי כבל קומפוננט יציג את האכות הכי טובה, אבל אמרו לי שחובה לחבר אותו ל-DVD, אני יודע שזה נשמע לא הגיוני.. אבל זה מה שהמוכר במחסני חשמל אמר לי.

האם הוא צודק? ואם לא.. איזה כבל קומפוננט אני צריך לקנות כדי לקבל אכות תמונה טובה?

יש לי אפשרות לרכוש את הכבל הזה: (הוא יתאים?)
http://img367.imageshack.us/my.php?image=focusho5dt1.jpg

ד"א, יש לי ממיר רגיל של YES.

המון תודה לך, ולכולם.
סופ"ש נעים ושקט.
 
אם יש לך HDMI בDVD חבר אותו איתו לTV.
אם אין אז קומפוננט מהDVD.
לממיר צריכה להיות יציאת SCART, עלייך לקנות SCART-S-VIDEO .
שאתה יכול אגב לקנות רק מתאם ואז כבל S-VIDEO וזהו.
השאלה זה מה המרחקים שאתה הולך להעביר בהם.
מה הטלויזיה
ומה הDVD.
 

שוב תודה =]

טלויזיית LG 80FR.
מרחקים ממש קצרים, בערך מטר אפילו פחות.
שכחתי לציין שאין לי DVD, אבל יש לי PS3 אם זה משנה.

איזה כבלים עליי לרכוש, SCART-S-VIDEO וקומפוננט, או רק אחד מהם?

תודה!
 
לינק לטלויזיה אני לא מצליח למצוא.
לPS3 יש HDMI . אני לא רואה שום סיבה מספקת אחרת לא לחפש.

ממיר : כבל SCART ל S_VIDEO

וזהו.
קנה כבל של חברת AR או פיליפס והתהנה.
 
לינק לטלויזיה אני לא מצליח למצוא.
לPS3 יש HDMI . אני לא רואה שום סיבה מספקת אחרת לא לחפש.

ממיר : כבל SCART ל S_VIDEO

וזהו.
קנה כבל של חברת AR או פיליפס והתהנה.
זאת הטלויזיה - http://www.hye.co.il/catalog/product_details.aspx?catid=2&subcatid=131&prodid=437&keySearch=
לפי המדריך שיש כאן באתר קומפוננט יציג תמונה יותר איכותית מהכבל Svideo to Scart, לא?
אני עדיין קצת מבולבל, קומפוננט לא אמור להיות הכבל הכי איכותי, או שאי אפשר לחבר אותו בכלל לממיר של YES?

כבר לא נעים לי להטריד אותך :\
תודה.
 

תשמע.
אתה לא מבדלי בין חיבור לתווך. הכבל הוא תווך המחבר בין סוגי חיבורים שונים.
אותך מעניין ההתקן(חיבור).
אם לממיר יש קומפוננט אז קומפוננט.
בגדול לפי מה שידוע לי אין כאלו ממירים. אלא אם זה HD ואז יש לו HDMI כזכור לי.
אם יש לך רק S-VIDEO כאופצית בחירה בממיר זה הכי טוב שיש לך.
אם יש חיבור S_VIDEO חבר בו. אם אין ויש רק סקארט ובחירת SVIDEO בממיר אתה צריך מתאם.
 
http://www.pompa.co.il/Product.asp?Pid=SCART318LE&Cat2Cat1ID=101&Cat2ID=505&aff=Zap&lang=HE
זה טוב למשל, זה כבר בא לך עם האודיו.

הייתי עדיין משקיע טיפה יותר ולוקח את זה:
http://www.pompa.co.il/pl_product~SWV3612~101~593.htm
 

מעולה, אני אקנה את הפיליפס.
אני מאוד מודה לך על כל העזרה, פשוט כיף שיש משתמשים כמוך.

שוב, תודה.
שבת שלום לכולם.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור