ייעוץ בנושא צילום מאקרו.


aeherzel

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
שלום חברים, ברשותי מצלמה ניקון d810 עם עדשה 24-70 של סיגמא.
אני מעוניין לרכוש עדשה 70-200, ולצלם גם צילומי תקריב.
האם יש מצב לעדשה אחת משולבת או מחייב לרכוש שתי עדשות.
אשמח להכוונה בנושא עם אפשרות גם לכיוון אחר שכרגע לא עולה בדעתי.
תודה למסייעים.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אני מניח שבצילומי תקריב אתה מתכוון למאקרו - לא כן?

אם כן: עדשה בטווח של 70-200 היא לא הכתובת.

למה?

זו עדשת זום ולעדשות זום יש בעיה עם תצלומי מאקרו גם בגלל זווית הראייה שלהן וגם בגלל המרחק המינימאלי מהאוביקט לעדשה (באזור המטר או משהו כזה).

האם אי אפשר או לא נכון לעשות צילומי מאקרו עם עדשה כזו?

אפשר,כן. נכון ... אני לא מכיר בית משפט שבו יוגש כתב אישום למי שצילם מאקרו עם עדשה כזו,אפילו לי יצא לעשות כן - אבל זה ממש מין שאיננו מינו.

עדשות המצאימות לצילומי מאקרו הן עדשות יעודיות לסוגה הזו ונקראות...:עדשות מאקרו.

בד"כ,אבל לא תמיד,אין לעדשות האלה טווח והטובות והשכיחות ביניהן הן בכלל עדשות פריים (עם זום קבוע).

מאפיין נוסף,וחשוב ביותר,של עדשות מאקרו הוא: שיש להן יכולת הגדלה של 1:1 כלומר גודל האוביקט במציאות שווה לגודל האוביקט בסנסור. זה חשוב,אפילו מאוד,כאשר דוחפים את העדשה לעולמם הקטן של בעלי החיים והצומח,ומשנה את התמונה לגמרי מעדשות שיש להן יכולת לצלם מקרוב אבל הן לא עדשות מאקרו.

רוב היצרנים מיצרים עדשות מאקרו של 60 מ"מ 90 מ" ו 100 מ"מ. כאמור אלה,בדר"כ,עדשות פריים ותמיד,אבל תמיד,יסומנו על ידי היצרן כעדשות מאקרו ועם יכולת הגדלה של 1:1 - שילוב של שניים הופך עדשת מאקרו למה שהיא ומבדיל אותה מכל עדשה לסוגת צילום אחרת.

עדשות המאקרו,של כל היצרנים,אינן זולות ולרובן המכריע אופטיקה טובה מאוד ואפילו מצויינת.

אפשר עם עדשות מאקרו לצלם דברים אחרים שהם לא מאקרו כמו שאפשר לצלם מאקרו עם עדשת זום 70-200,אבל זה שאפשר אינו אומר שזה נכון וטוב לעשות.

ודבר אחרון וחשוב מכל דבר אחר: לא תרצה שמשהו יחדיר עדשת מצלמה לחדר האמבט או לחדר השינה שלך. גם הטבע לא רוצה שתחדיר את העדשה שלך לעולם הקטן והנעים,והקשה להשרדות,שלו. ולכן צילום מאקרו והא לא הפרעה לטבע,הוא לא תמונה בכל מחיר,הוא לא הפחדה או הבהלה של אוביקט הצילום והוא לא הרס הטבע,באשר הוא,רק כדי לתפוס תמונה עשירה בלייקים.
כשנכנסנים לבית של העולם הזעיר מתנהגים בהתאם לכללי הבית ושומרים את פרטיותם וחייהם של אוביקטי הצילום גם אם הם לא מתלוננים,לא מזעיקים משטרה ולא מעוררים כעס ומדון למעט אלה שכשתפר את כללי ההתנהגות לא יבישו לפרוש כנף ולעוף/להעלם או,בלא מעט מקרים חסרי אחריות,להנחית עליך את נחת העוקץ הרעיל או הסתם מכאיב שלהם - ובצדק.

מנחם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשות 70-200 הן בדרך כלל עדשות מדהימות כלל לא קלות וכלל לא זולות.
אם אני חושב על עדשה שתיהיה באיכות טובה וטווח גדול יותר, אז היא בטח תיהיה או מאוד יקרה וכבדה וגדולה, או שהיא לא תיהיה אכותית.

כך שאין באמת חייה כזאת, עד כמה שאני יודע, אני יכול להמליץ על כמה עדשת 70-200 שיעבדו מעולה עם D810 שהיא מצלמה נהדרת (צילמתי איתה כמה שנים טובות מאוד מאוד אהבתי אותה)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אכן ה 810 היא פלטפורמה מצויינת גם ב 2020 ואם כבר:אז "מגיע" לה עדשות מצוינות בהתאם.

אבל...:פותח הפוסט טרם הבהיר מה הכוונה ב:"צילומי תקריב".

אם הכונה היא מאקרו אז את שלי אמרתי.

אם הכוונה היא להשתמש בטווח הזום כדי לקרב אוביקטים ולהכניס אותם לקומפוזיציה שללא עדשה מקרבת לא ניתן יהיה לקמפז אותם - הסיפור פה מתחיל להשתנות.

אני לא בקיא בליין העדשות של ניקון לניקון אבל עדשות צד ג לקנון ולניקון חולקות את אותה איכות אופטית למרות התבריג השונה ויש היצע לא רע בתחום הזום הזה של יצרנים צד ג - סיגמא בפרט וטמרון,קצת פחות,ועוד קצת יותר אם וכאשר ה 70-180 החדשה שלהם תצא לתבריג של ניקון,בתוכנית ממש בקרוב,ולקנון ,מתוכנן בהמשך השנה.

אם הגדרת "תקריב" מייחסת לא למקרו אלא להקרבת האוביקט המצולם כך שאפשר יהיה לקמפז אותו לתמונה כשהוא מצצא,פיזית,רחוק - אם כך פני הדברים יש לי עוד מה להגיד.

א. לא יודע באיזו סוגת צילום מדובר אבל בזו שאני מתמצא בה,קרי Grand Vista Landscape אז לטווח הזה יש משמעות עצומה ובהחלט שווה להכניס אחת כזו לתיק הצילום ואם כבר אז כבר קרי: לא להתקמצן בצד ההשקעה התקציבית....ואין הרבה איפה להתקמצן.

ב. אם מדובר לקרב אוביקטים שהם מהחי המעופף וקצת מהצומח,אז אני ממש לא בטוח שה 70-200 היא התשובה ופה אנחנו נכנסים לשוק שבו הדברים כבדים. כבדים במשקל וכבדים במחיר וה 70-200 היא אולי,דגש על אולי,פשרה.

@aeherzel :

כאן אנחנו על פרשת דרכים שמצריכה הבהרה מצד פותח הפוסט. ובהבהרה של שני פרמטרים,הראשון:האם תקריב זה מאקרו או לא. ואם לא באיזו סוגה של צילום נדרש התקריב?

אם במאקרו עסקינן אז אמרתי את דברי וצריך לפנק את ה 810 בעדשת מאקרו מתאימה.

אם מדובר בשאר השניים אז צריך להבהיר כי לא תמיד ה 20-700 היא מה שהייתי שם את יהווי עליה,ולא משנה של איזה יצרן כי פה במבחר די גדול והאיכויות טובות מאוד....


מנחם.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
...עכשיו אני שם לב שהכותרת הראשית של הפוסט היא "צילום מאקרו...".

אז לעניין המאקרו התייחסתי בפוסט הקודם לאחרון.

נשאל גם:
האם יש מצב לעדשה אחת משולבת או מחייב לרכוש שתי עדשות.

אז ככה: לצילום מאקרו משתמשים בעדשת מאקרו,פירטתי בפוסט הקודם.

אני,וזה רק אני,מתעב לצאת לשטח ולמצוא את עצמי מצלם,מצלם,ואח"כ מוריד את התיק מהגב,מחליף עדשה ומצלם ומצלם. אני,וזה רק אני,מתעב להחליף עדשות בשטח. משכך אני יוצא עם שתי מצלמות,לפחות,ולכל אחת מחוברת עדשה שמכסה משהו ממה שאני הולך לצלם וכן - אני יודע מראש מה אני הולך לצלם ומה לא. ושוב...זה רק אני וגם לזה יש מחיר בכיס שבמשקל.

אמרתי שעדשות המאקרו הן עדשות פריים ומתחלקות,בגדול,לשני טווחים:אזור ה 60 מ"מ ואזור ה 100 מ"מ (ובודאי שיש יוצאות מן הכלל). בכל מקרה אלה עדשות מאקרו ביעוד של היצרן ויש להם את ההגדלה ל 1:1 אחרת הן לא עדשות מאקרו.
לשני הטווחים יש משמעות הם לא סתם שם בגלל גחמת היצרנים אלא שם כי בטווחים האלה ניתן ליצר עדשות מאקרו ממש מצוינות...וגם:יקרות.

אבל: לאחרונה נתקלתי בעדשת מאקרו של לאווה שבה יש הגדלה של 2:1 והביקורות עליה לא גומרות את ההלל. אבל צריך לאהוב ולדעת להשתמש בחיה שכזו.

בצד הצרכני: עדשות המאקרו יקרות ולמען האמת לא ממש קלות במשקל. ללכת עם שתיים נראה לי,שוב בצד הצרכני,משהו לא נכון ובטח שלא מועיל להוציא תמונות טובות יותר. אבל אם הצד הצרכני לא נחשב או לא מהווה בעיה אז כן שווה לבדוק מאקרו אחת של 1:1 (לא משנה איזה יצרן,ואחת עם 2:1 ובמקרה הזה רק של יצרן מסויים אחד....בנתיים.

עוד הארה: עדשות המארו,ברובן,הן לא מיוצבות. כדי להגיע לאיכות האופטית שלהן,והיא ממש גבוהה מאוד,היצרנים ויתרו על מיצב. יש יוצאות מן הכלל ובמסגרת היוצאות מן הכלל וכזו שיש לי איתה ניסיון אמפירי טוב מאוד זו עדשת המאקרו 90 מ"מ של טמרון שיש אותה לתבריג של ניקון....

מנחם.
 

aeherzel

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
שלום חברים,
ראשית ברצוני להכיר תודה והערכה לתשובות מפורטות ומנומקות.
מנחם, הבין ודייק בכיוון שלי, אכן מאקרו, ומקבל את הצעתך בסיפא של דבריך ואלך על עדשת פריים 90 של טמרון.
כרמי, אשמח להמלצות שלך לגבי עדשה נוספת 70-200 כמובן צמצם 2.8 וצפונה.
תודה רבה חברים על העזרה המקצועית שלכם.
הרצל.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
מנחם, הבין ודייק בכיוון שלי, אכן מאקרו, ומקבל את הצעתך בסיפא של דבריך ואלך על עדשת פריים 90 של טמרון.

בכייף ותודה על האיזון החוזר.

הינה היא פה: (ושם לב למפרט המלא כי יש עדשה ישנה יותר של טמרון שלא שווה להשקיע בה....):

פה --> https://www.tamron-usa.com/product/lenses/f017.html

ואם תלך עליה,בגירסת הניקון,קרא את חוברת ההפעלה!! האמן לי זו עדשה דורשנית ותובענית. זילזלתי בה ויום אחד נשכבתי בבוץ וגם ירד גשם וצילמתי ... חזרתי הביתה,רטוב,מלא בבוץ ורצתי למחשב...והתביישתי בעצמי כי זילזתי במכונה המופלאה הזו והתמונות היו ....נו שויין בושה וחרפה.......

מנחם
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
כרמי, אשמח להמלצות שלך לגבי עדשה נוספת 70-200 כמובן צמצם 2.8 וצפונה.
אני לא כרמי...

אם יש לך סבלנות חכה לחודש הבא. לפי השמועות טמרון יוציאו את 70-180 שלהם גם לתבריג של ניקון והשנוי בתבריג לא אמור לשנות את האיכות ויש עליה ביקורות מצוינות. אני לא יודע להגיד אם ישחררו אותה לתבריג ה Z של ניקון מסופק בזה כי,ככל הידוע לי,ניקון לא שחררו את מפרטט ה Z ליצרנים צד ג.

יש לסיגמא 70-200 F2.8 שגם היא לא רעה בכלל וגם לא יקרה להחריד.

את הבמה מפה אני משאיר לאלי.(ורד)

מנחם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לסיגמא 70-200 יש מעיה קטנה הטמרון 70-200 טובה יותר ממנה ולא יותר יקרה
ראה דירוג העדשות של DXOMARK
https://www.dxomark.com/best-lenses...arpness-and-detail-but-no-advance-over-d800e/

תחת עדשות הזום יש מספר עדשות טמרון 70-200 עם ציון מאוד גבוהה הייתי בוחר בהתאם לתקציב שלך - כמו כן אני בטוח שגם אפשר למצוא עדשות כאלו במצב מעולה ביד שנייה, אני מכרתי אחת עם המצלמה שלי לפני כשנה, ומאוד אהבתי את הבוקה את הגווניים של עדשת הטמרון.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור