נגן Blu-ray יחס תצוגה 1:2.40


rans8a

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
שלום,

קודם כל סיפור, אח"כ שאלה:
לאחרונה קניתי במיטב כספי מסך LED חדש ונוצץ (באמת נוצץ, יש השתקפויות...) בגודל 46 אינטש. שדרוג משמעותי לעומת ה-CRT 29 אינטש הישנה שלי.
מיהרתי לעשות מנוי בספריית וידאו המתמחה בסרטי בלו-ריי וגיליתי שרוב הסרטים באים בפורמט 1:2.40 שהינו רחב יותר (מלבני יותר) מה-16:9, יחס התצוגה של כל מסכי הטלוויזיות ובכללן שלי. יוצא שהסרט מוצג רק על חלק מהמסך כאשר יש פסים שחורים למעלה ולמטה! כאילו אני צופה במסך 40-42 אינטש...

אז זה היה הסיפור. עכשיו השאלה:
מה לעזאזל קורה פה? קניתי טלוויזיה מסך רחב כי לצפות בסרטים מסך רחב בפורמט הטבעי שלהם, והנה אני נתקל באותם פסים מעצבנים שהיו מנת חלקי כשצפיתי בטלוויזיה הישנה שלי. מה פשר חוסר האחידות הזו? מדוע סרטי הבלו-ריי לא מגיעים בפורמט 16:9? או לחילופין, למה המסכים לא מיוצרים בפורמט 1:2.40?
אשמח אם מישהו יוכל לשפוך אור על הסוגייה.

רן
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בסרטי קולנוע, יש שני יחסי תמונה, האחד הוא 16:9 והשני רחב במיוחד שהוא הפורמט שאתה מדבר עליו וכאן גם בצפיה עם מסך 16:9 (פלזמה או LCD) תבחין בפסים שחורים. תאר לך איך נראה הסרט בטלוויזיה שהיא 4:3...
הרוב המוחלט של מסכי הטלוויזיה הדקים, מגיעים בפורמט 16:9, זה גם הפורמט בו מצולמים ומשודרים ערוצי ה- HD וכמו בהרבה תחומים בחיים, היצרנים היו צריכים להחליט על פורמט אחד שמהווה פשרה בצפיה בסרטי בלו-ריי אך מתאים להצגת שידורי HD על מסך מלא.
לפיליפס יש את סדרת ה- 21:9 שמגיע ביחס מסך רחב זה, זה מתאים מאוד להצגת סרטי Blu-ray על מסך מלא, מצד שני, תחשוב מה קורה לשידור טלוויזיה רגיל (4:3) שמותחים אותו לכזה רוחב... אז אם השימוש שלך הוא לצפיה בסרטים, מסך כזה יכול להתאים מאוד, אך לשימוש כללי יותר, כבר פחות.
 

rans8a

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
ולמה פורמט 16:9 נפוץ יותר בסדרות וערוצי HD, לעומת פורמט 21:9 הנפוץ יותר בסרטי Blu-ray? יש סיבה טכנולוגית לבחירה בפורמטים השונים? האם הדבר צפוי להשתנות בעתיד?
הרי אם יוחלט על פורמט אחיד לכל המקורות לא יהיה שום צורך בפשרה...
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זה לא משהו שהולך להשתנות בעתיד הקרוב.
תוכל לקרוא עוד על הנושא כאן http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_(image)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור