- הודעות
- 20,089
- מעורבות
- 4,236
- נקודות
- 113
יואל, רמקול, קבלו את מה שאמרתי ואומר בידידות
סה"כ זהו דיון פורה ושני ה"צדדים" יכולים ללמוד ממנו.
זו הגישה הנכונה.
להנעה הישירה אכן יש "חסרונות" אבל שוב צריך לראות ולשמוע כדי להבין.
את עיקר הרעש מה spindle דווקא מקבלים מכך שה spindle נמשך לכיוון המנוע (כלומר בכיוון הגומיה).
בפטיפונים שהפלטה שוקלת 20 ק"ג אז יכולת הגומיה ליצור כזו סטייה היא מאוד מוגבלת ולכן יש פחות רעש.
בנוסף התנע של הפלטה של 20 ק"ג עוזר בשמירה על מהירות הסיבוב וגם במניעת ויברציות שמושגת בעזרת מסה כבדה.
ויש גם את הפטיפונים הצפים שמשיגים תוצאה דומה על ידי זרימה עם הויברציה ולא היתנגדות לה. חלקם מאוד מאוד מדוייקים.
הטכניקס אכן פועל בהנעה ישירה, ואכן המנוע מסובב ישירות את הפלטה, אך בשונה ממנועי AC, מדובר במנוע DC שקט. יש כאן אמנם חיסרון בצימוד ה"ישיר" לפלטה אך מצד שני ה design הזה הוא זה שגורם לחוסר שחיקה של המייסב (וכמובן לחוסר חיכוך של ה spindle עם המיסב) מה שעוזר לשקט בניגון יחסית לפטיפונים אחרים במחירו.
בנוסף, עצם החיבור של הפלטה למנוע עוזר בשמירה על מהירות הסיבוב ע"י מנגנון servo מדוייק.
הטכניקה מרעיש כבר בסיבוב עוד לפני הנחת המחט, תצמיד את האוזן ותבין זאת מיד.
יבואו כאלו ויאמרו כי לא משתמשים בהנעה ישירה בפטיפונים אודיופילים וזה נכון כי קשה ועולה יקר לתכנן ולייצר פטיפון הנעה ישירה ברמה גבוהה עם משאבים דלים (קחו את VPI למשל שהם בית מלאכה קטן שדי מוגבל במשאביו).
טכניקס בזמנו השקיעו סכומים ב design ובפיתוח וההשקעה אכן מצדיקה את עצמה, שוב, צריך לראות ולשמוע כדי להבין.
טכניקס השקיעו המון משאבים על מנת לבנות פטיפון אמין, חזק, נטול רצועה, עם פיץ' וכפתור הפעלה, מנורת לד קפיצית, וכפתור מעבר ל-45 ו-33.3 RPM. הם ממש לא השקיעו ממון רב בפירסום הפטיפון הזה לאודיופילים באנגליה ולחולי היי אנד ביפן. דווקה הפירסום המסיבי שלהם היה בזכות זה שנתנו חסות לתקליטנים בעלי שם עולמי ומועדונים מנצחים שונים ברחבי העולם.
נמר, לגבי מהירות הסיבוב של פלנר 3, לא מדדתי אותה, אבל להבדיל אלפי הבדלות מהטכניקס זה שהרגה זייפן זו עובדה שמצוייה בכל רחבי האינטנט ומוצעים כל מני שדרוגי מנוע לרגה שיקטינו את הבעיה.
הדבר הטוב ביותר בפלנר 3 הוא הזרוע, לא יותר מזה.
תודה על התשובה.
אני מראש חיפשתי פלטפורמה הכוונה לפטיפון (בהתעלמות מוחלטת מהזרוע) שיהיה טוב במחיר עממי.
מאחר שאינני שללתי את שוק היד השניה אז לא יכולתי להתעלם מהטכניקס כפטיפון משומש - מאחר שיש לו בנוסף את יתרון העמידות.
פטיפון כזה בן 15 שנה מנגן לא פחות טוב מפטיפון בן שנה בעיקר בגלל תכונת העמידות הזו שאין שחיקה של ה bearing שהוא בעצם bearing צף כמו למשל ב platine verdier ))
ישנם הרבה אורקל ולין ונוטינגהמים משנות השמונים ביד שניה שהם טובים ממנו. הטכניקס לדעתי הוא קניה פחות טובה מהמתחרים שהזכרתי.
הקיצר, לדעתי ה design הזה הוא טוב ברמת הפטיפונים שהם mid price. לא בדקתי אותו לעומת פטיפונים מאוד יקרים אבל לא אתנגד לעשות בדיקה כדי לדעת היכן הוא ממוקם. בכל מקרה מבחינת בידוד מויברציות חיצוניות הוא מהטובים שראיתי. אני מוצא את עצמי בועט בסטנד ושום דבר לא מגיע אל הזרוע.
בעיטה בסטנד לא עושה את הפטיפון איכותי יותר, היא מחזקת את טענתי שמדובר בפטיפון טנק קשוח ולא אודיופילי רגיש ואיכותי.
למעשה, הזרוע שלו התגלתה גם כן כלא רעה בכלל...
הופתעתי בעיקר מהעובדה שאפשר לבצע כיוונון ל VTA on the fly שזה יתרון עצום על פני זרועות אחרות, אך לדעתי יכול להיות מאוד מעניין לקחת זרוע ברמה גבוהה ולשים אותה על הטכניקס - הקושי כאן הוא בהכנת המתאם מאחר שיש שם לא מעט חישובים לעשות וזה לא כזה פשוט (overhang וכו'...).
הייתי מאוד מעוניין לשוחח עם מישהו שיש לו נסיון ביצירת מתאמים DIY וליצור כזה מתאם לכל זרוע שרק אעלה על הדעת.
תבוא איתי לחבר בשם חנן, שם תשמע טורונס 160 משודרג במו יידיו שנישמע הרבה יותר טוב מכל טכניקס 1200 שתעמיד מולו
שמח שהגבתם,
יובל.
למדתי דבר חשוב בחיים, שאתה צריך להסביר הרבה סימן שקיימת בעיה, הבעיה במקרה הזה היא כל כך לא עקרונית שזה כבר מצויין. אני מאחל לך מכל הלב הרבה הצלחה בשיפור הפטיפון והלוואי שתגיע למצב בוא הוא באמת ישמע איכותי. אני הראשון שישקיע בפטנט הזה.(Y)