טעויות ותהיות לגבי מרחק צפייה וגודל מסך

  • פותח הנושא פותח הנושא rams2
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

rams2

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
0
שלום

אתמול בכתבה בממון של ידיעות אחרונות נטען שמסך 42 אינצ' גדול מדי למרחק צפייה של 3 מטר .

ברגע שרוצים לקנות מסך שהמטרה היא לראות שידורי כבלים או יס רגילים (לא HD ) ומרחק הצפייה הוא 3 מטר . מה גודל המסך המומלץ ? סוג המסך המומלץ ?

והאם יש דגמים שאתם ממליצים ?

תודה
 

דווקא טני חושב ש 42 ל 3 מטר זה סביר
 
אישית אני חושב שזה תלוי בצופה.
פשוט תסתכל בעצמך על מספר מאותו מרחק וכך תוכל להחליט
 
אם אתה יושב 3 מטרים מהמסך, 32-37 אינ'ץ יספיקו בהחלט.
אתה צריך מרחק של מטר על כל 10 אינ'ץ מסך,בערך.
 

אני יושב מול פלסמה חמישים אינץ ממרחק 2.6-3 מטרים ורואה מצויין.
פשוט חוויה שונה.קולנועית.
אין שום פיקסול.
ויש לי ראייה חדה.
ברור שאפשר גם פחות .
אבל אם מדברים על להתפנק עם מסך זהו הגודל המתאים.
על פי מספר פורומים שחרשתי מחו"ל 6 feet = 1.8288 meters
כלומר 50 מתאים החל ממרחק 1.8288 מטר.
גם אני חששתי בהתחלה אבל זה פשוט מצויין עם פלסמה.
זה הכל עניין של הרגל .
בעתיד יהיו כאן מסכים חדים בגודל של קיר.
לא נבין איך הסתפקנו ב50 אינץ;)
 
נערך לאחרונה ב:
לטעמי האישי, 3 מטרים = מינימום גודל מסך 42".
אמנם כרגע, אתה מצהיר שלא תצפה ב- HD, אבל סביר להניח שמתי שהוא בעתיד זה יקרה, ואז תגלה שגם 42" לא מספיק :-)
 
לטעמי האישי, 3 מטרים = מינימום גודל מסך 42".
אמנם כרגע, אתה מצהיר שלא תצפה ב- HD, אבל סביר להניח שמתי שהוא בעתיד זה יקרה, ואז תגלה שגם 42" לא מספיק :-)

(Y)
 

תהיות? אין על מה.

אל תתייחס יתר על המידה לדברים שנכתבים בממון. אין להם הרבה מושג.

כלל בסיסי: כמה שיותר גדול? הרי זה משובח.למעשה לגודל מתרגלים מהר מאוד
אני למשל יושב מול מסך 50" ממרחק של 4 מטר ולמרות שזה היה נראה לי בהתחלה משהו "ענקי"
היום אני מבין שגם מסך 60"/70 היה מסתדר יופי.

שורה תחתונה,למרחק שציינת מומלץ על לא פחות מ 42"
אם יש לך אפשרות למסך איכותי כמובן. {ולא איזה עלום שם}
 
לידיד שלי יש פיוניר 42 במרחק צפייה של 3 מטרים,
כל פעם שאני רואה אצלו טלוויזיה אני יוצא משם עם כאבי ראש בגלל המרחק הקרוב.
וכאן יש חברה עם 50 אינ'ץ שיושבים במרחק כזה..
 
את הכתבה של ידיעות יצא לי לראות, אבל אחרי רפרוף קצר המשכתי לעשות משהוא אחר - תחשבו מה שאתם רוצים על כך.

למי שרגיל לראות כל הזמן מצב מסוים, שינוי במצב זה מצריך תקופת זמן להתרגל - אני עברתי בזמנו ממסך 29'' ל 42'' במרחק צפיה של קצת פחות מ 3 מטר, בתחילה זה נראה לי ענק היום אני בטוח שאני יכול להסתדר גם עם 50''.

השכנים שלי רכשו מסך LCD בגודל 32'' לסלון שלהם לי זה נראה קטן ולא נוח (טוב בחדר שינה יש מסך 37'') , אבל להם זה נראה בתיחלה גדול אחרי ה 25'' שהיה להם.

המלצה שלי עם התקציב מאפשר זאת 42'' ל 3 מטר
 

הנחות בסיסיות מהעבר נמשכות עד ימינו ללא הצדקה יתירה.
חישוב המרחק מהמסך נקבע בעבר לטלויזיות עקב הסליל המלופף מסביב לשפורפרת
המקרינה את הקרן האלקטרונית למסך.
שפורפרת זו (שק"ק - שפורפרת קרן קטודית) וסליל המלופף שבאמצעותו הקרן מתמקמת במסך ומקרינה את התמונה, גורמת במקרים מסויימים לכאבי ראש ולקרינה אלקטרו-מגנטית.
כדי להמנע לחשיפה מוגברת לקרן הומצאה הנוסחה של הכפלת מדידת אלכסון המסך ב-5
וזהו מרחק הישיבה לצפייה בריאה.
בימינו המסכים בעת ההפעלה כמעט ללא קרינה אלקטרו-מגנטית כלומר הקרינה שואפת לאפס, כך שהנוסחה אינה רלוונטית למרחק הצפייה.
את החישוב תבצע ע"פ נוחות הצפייה בעת הישיבה ממש כמו בצפייה בקולנוע.
בהצלחה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור