אקוסטיקה חלל אקוסטי בעייתי

  • פותח הנושא פותח הנושא במבי
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
ברשותכם סטיה קלה מהנושא החם בפורום כרגע - מדידות.

יש לי חדר פנוי בבית שאני רוצה ליעד לחדר האזנה אך החדר מאוד בעייתי מן הבחינה האוקוסטית. מדובר בממ"ד בעל מידות קטנות. רוחב כ 2.90 מטר ואורך כ 3.10 מטר. שאלתי לחברי הפורום המנוסים היא, האם ניתן באמצעות טיפול אקוסטי להפוך חלל כזה קטן ובעייתי(שוב - ממ"ד) לחלל נעים להאזנה או שהחלל כ"כ בעייתי ולא מתאים למטרת חדר יעודי שזה פשוט חסר סיכוי.
אני כמובן לא מבקש להכניס פנימה רמקולים רצפתיים גדולים אלא מדפיים בינוניים.
אם מישהו כאן חושב/יודע שהדבר אפשרי אשמח לעצות והכוונה באיך לעשות זאת.
תודה לעונים. בועז.
 

נראה לי שהחבר NIRO התמודד עם בדיוק בעיית חדר כשלך ו"השמועות מספרות" ששומעים אצלו מצויין ......אם הוא לא כאן "באיזור" לדעתי כדאי שתפנה אליו בפרטי.

עניין אחד אני יכול לייעץ לך (בניגוד לדעת הרוב באתר ) אם אתה שומע מוסיקה "עשירת באסים נמוכים מאוד" אל תוותר על סאב בגלל "קלישאת החדר הקטן" ....פשוט מפעילים אותו בעוצמה "נמוכה ושפויה" ואז הוא תורם את חלקו בצורה מאוזנת ונכונה.
 
נערך לאחרונה ב:
גודל הסאונד כגודל החדר.
 
גודל הסאונד כגודל החדר.
חצי מסכים , לא ניתן לשמוע בחדר קטן מוסיקה כנסייתית "עתירת אקו" ? אפשר ....ישמע 80 % אבל גם זה אחלה.
 

במבי
החדר אצלי אמנם לא ממ"ד, אבל קצת יותר קטן משלך, עם רמקולים רצפתיים, ואין לי תלונות.
אתה מוזמן להתרשם.
054-5884658
חיים
ב ה צ ל ח ה (ורד)
 
היי חיים
עשית איזה טיפול אקוסטי?
 
גודל הסאונד כגודל החדר.

מיכאל, לא מצפה או מקווה לסאונד גדול בחדר קטן פשוט תוהה אם ניתן לקבל סאונד מאוזן טונאלית בלי בליטות אגרסיביות של תדרים מסויימים ובלי שהסאונד יתעוות מאוד ויחנק בווליום קצת גבוה (לא מאוד גבוה).
אז האם זה אפשרי?
 

החדר של יהודה בערך בגודל כזה ואצלו מקבלים חווית האזנה טובה ומאוזנת.
 
אם אתה מתכוון ליהודה מריע אז ביקרתי אצלו יותר מפעם אחת. החדר אצלו יותר גדול ועם שלושה קירות גבס. זה חדר שמתנהג אחרת לגמרי מממ"ד עם קירות עבים של בטון מזויין. וכן, שומעים אצלו מדהים.
 
כמו שציינת, לממ"ד, עקב הקירות העבים, יהיו החזרים של 100% מהאנרגיה האקוסטית בעיקר בבאס ובמיד באס.
כדאי להזמין יועץ אקוסטי.
 

יש מצב שעם טיפול אקוסטי נכון ישמעו טוב ואולי אפילו מעולה.
אבל אתה שאלת על ״נעים להאזנה״, כמה אקוסטיקה שלא תדחוף בממד הזה, לא יהיה נעים לשבת ולהקשיב שם למוזיקה במשך שעות ארוכות.
 
יש כאן אנשים שחדר ההאזנה שלהם הוא ממ"ד שיכולים לספר על ההתנסות/בעיות/פתרונות שלהם בעניין?
 
החדר שלי 3.60x2.85
 

יש כאן אנשים שחדר ההאזנה שלהם הוא ממ"ד שיכולים לספר על ההתנסות/בעיות/פתרונות שלהם בעניין?
אני בטוח שיש. גם אני בעבר הרחוק שמעתי בממ״ד ואת מסקנותיי אתה יכול להבין מהודעתי הראשונה.
בגדול זה מאוד פשוט, הרבה אנרגיה, למשך הרבה זמן, בחלל קטן ואטום עם קירות בטון עבים זה מתכון לא מוצלח.
אם - אתה לא משתמש ברמקולים גדולים
ואם - אתה לא שומע בווליום גבוה
ואם - אתה לא שומע תזמורות סימפוניות או רוק כבד אלא מעדיף מוזיקה קטנה ורכה
ואם - אתה מטפל בחלל אקוסטית.
אז אפשר שהכל יהיה סבבה.
זה כמו שתשאל בפורום של בעלי חיים אם אפשר לגדל חיית מחמד בממ״ד.
יענו לך שזה תלוי
אם זה שרקן - אין בעיה.
אם זה פיל - נו טוב...
 
נערך לאחרונה ב:
מיכאל, לא מצפה או מקווה לסאונד גדול בחדר קטן פשוט תוהה אם ניתן לקבל סאונד מאוזן טונאלית בלי בליטות אגרסיביות של תדרים מסויימים ובלי שהסאונד יתעוות מאוד ויחנק בווליום קצת גבוה (לא מאוד גבוה).
אז האם זה אפשרי?

אני מניח שכן, זה עניין של טעם אינדיוידואלי. לרוב האנשים כאן אין טיפול אקוסטי (במשמעות האמיתית ולא איזה ספוג או יותר גרוע איזה פעמון מורכב על הקיר), הם התרגלו לשמוע את הבומים האלה, וטוב להם עם זה. בומים יש בכל חדר בכל גודל.

אני התכוונתי לבמה, לעומק, פתיחות הצליל. אין מה לעשות, חדר האזנה של 6 על 6 מטר ישמע טוב יותר מאשר 4 על 4
 
אצלי חדר האזנה בממד בערך 2.9X3.5 שומעים מצויין אפילו עם רצפתיים גדולים של spendor d9
יש שטיח עבה כמעט על כל הרצפה, כוורת ספרים גדולה על כל הצלע השמאלית כך שהיא דיפיוזר לא רע בכלל
ממול הרמקולים כורסת בדץ יש גם שולחן מחשב ועוד כל מני דברים שגורמים לפיזור
 

יש כאן אנשים שחדר ההאזנה שלהם הוא ממ"ד שיכולים לספר על ההתנסות/בעיות/פתרונות שלהם בעניין?
כן. ניסיתי עוד ועוד.

הפתרון שמצאתי היה לעבור לחדר אחר בבית :-)
 
כן ן
אני מניח שכן, זה עניין של טעם אינדיוידואלי. לרוב האנשים כאן אין טיפול אקוסטי (במשמעות האמיתית ולא איזה ספוג או יותר גרוע איזה פעמון מורכב על הקיר), הם התרגלו לשמוע את הבומים האלה, וטוב להם עם זה. בומים יש בכל חדר בכל גודל.

אני התכוונתי לבמה, לעומק, פתיחות הצליל. אין מה לעשות, חדר האזנה של 6 על 6 מטר ישמע טוב יותר מאשר 4 על 4

בוא נסכים שלא להסכים. או שלא נסכים בכלל?

חדר קטן יכול להשמע טוב. יותר קשה לאלף אותו אבל לא בלתי אפשרי. בכל מקרה, זאת תמיד תהיה חוויה שונה מחדר גדול.
האם זה אידאלי? לא. אבל יש לחדר קטן יתרונות. צליל אינטימי שמקיף אותך יותר.

לגבי גודל רמקולים בתלות בגודל חדר, תמיד נשמעה לי אמרה אינטואיטיבית בלבד שאין בינה לבין המציאות הרבה קשר.

לי היו רמקולים ריספונס 1SC בשעתו, מוניטור מדפי קטן, שעשה לי בומים בחדר כאילו התפוצץ שם מטען צד.

גם אם נקבל את העובדה שרמקול גדול יותר מכניס יותר אנרגיה אקוסטית לחדר, זה לא אומר שהתוצאה תהיה בהכרח רעה יותר, או שהאנרגיה תהיה בהכרח מרוכזת בתחום הבס. כל מקרה לגופו. וגם אם רמקול גדול מאד בחדר קטן מוציא המון בס, זה לא אומר שבהכרח הבס ייצר גל עומד בחדר. זה תלוי במאה אלף דברים.

בסיכומו של דבר, אמנם זה אידאלי להתאים רמקולים לחדר, אבל כשזה לא ניתן, לא הייתי בהכרח מעדיף מוניטורים על רמקולים גדולים יותר, רק כי החדר קטן יותר.
 

כן ן


בוא נסכים שלא להסכים. או שלא נסכים בכלל?

חדר קטן יכול להשמע טוב. יותר קשה לאלף אותו אבל לא בלתי אפשרי. בכל מקרה, זאת תמיד תהיה חוויה שונה מחדר גדול.
האם זה אידאלי? לא. אבל יש לחדר קטן יתרונות. צליל אינטימי שמקיף אותך יותר.

לגבי גודל רמקולים בתלות בגודל חדר, תמיד נשמעה לי אמרה אינטואיטיבית בלבד שאין בינה לבין המציאות הרבה קשר.

לי היו רמקולים ריספונס 1SC בשעתו, מוניטור מדפי קטן, שעשה לי בומים בחדר כאילו התפוצץ שם מטען צד.

גם אם נקבל את העובדה שרמקול גדול יותר מכניס יותר אנרגיה אקוסטית לחדר, זה לא אומר שהתוצאה תהיה בהכרח רעה יותר, או שהאנרגיה תהיה בהכרח מרוכזת בתחום הבס. כל מקרה לגופו. וגם אם רמקול גדול מאד בחדר קטן מוציא המון בס, זה לא אומר שבהכרח הבס ייצר גל עומד בחדר. זה תלוי במאה אלף דברים.

בסיכומו של דבר, אמנם זה אידאלי להתאים רמקולים לחדר, אבל כשזה לא ניתן, לא הייתי בהכרח מעדיף מוניטורים על רמקולים גדולים יותר, רק כי החדר קטן יותר.
:בעד:לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר......נראה כתחילתו של שחר חדש ביננו(ורד).....יתכן שעוד אצליח לשכנע אותך לעשות BT;)
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור