חופני כהן הלך לעולמו יהי זכרו ברוך.


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
חופני כהן הלך לעולמו.
חופני גידל אומנים והיה עמוד תווך במוסיקה העיברית המתחדשת והפורצת של שנות ה80 המוקדמות. שלומי שבת חב את הקריירה שלו לחופני, וזה לפי עדות של שבת עצמו. היה כותל להרבה אומנים. הצירוף שלו עם זוהר באריאנה היה לפרקים הכי קרוב שהיה לנו מבחינת ה נטו בידור - לפרנק סינטרה דין מרטין וסמי דיויס גוניור - ברית של בני מהגרים/ עולים סופר מוכשרים אנטי ממסדיים , פרחחים סטייל . לחופני היה גרון נדיר עם מנעד מרשים. הוא התרכז יותר בבידור ופחות ביצירת מעמדו כזמר, וגם לא גיבש רפרטואר או סגנון ייחודי, ולכן קצת נדחק בתודעה. בשנות ה70 המאוחרות והשמונים המוקדמות הרבה חתנים וכלות זזו לפי הלוז שלו.
חופני אמן בנשמה, ולגם את החיים עד תום ומעבר. לרבים מאיתנו בני שנות ה 80 הוא היה חלק מפס הקול הטעם והריח של הילדות.
אז הפוסט הזה הוא כנראה שייר געגוע לתקופה שלא תחזור, תחילת צמיחת הבורגנות והשחרור ( שטרם הסתיים לטעמי) של בני הדור הראשון והעולים מארצות האיסלאם. חתונות מיוזעות עם חולצות פרחוניות ונעליים שפיץ, ילדים מתרוצצים ברחבה ועל הכתפיים, דודים עם ידיים מחוספסות וחיוך משוחרר, דודות עם סיגריה ברודווי ביד וסימני רולים בשיער, משחקי קלפים ורמי עם קערות פיצוחים אימתניות בערבי שבת , צעקות ויכוחים היעלבויות וסולחות. ומעל הכל, תחושת ערבות הדדית ומשפחתיות מחבקת.
לזיכרו קטע מסרט שרלבנטי עד היום " כסאח". איזה יכולת קולית הייתה לו... נדירה. שימחת אותנו חופני כהן היקר , נוח על משכבך בשלום וזכות השמחה שנתת תעמוד לך זה בטוח.
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
יהי זכרו ברוך.
כתבת מרגש, ידידי, ממש מרגישים על המצח את הזיעה מהריקודים. לא גדלתי בתוך משפחה כזו אבל הילדים שמסביבי כן, ושמחתי בשמחתם וברחתי מכעסם, אם כי הסיגריות היו טיים ואירופה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
אם כי הסיגריות היו טיים ואירופה.
חחחח התלבטתי האמת....בין טיים לברודווי, ונפל הפור על ברודווי ...100, שהייתי נשלח לקנות לדוד שלי ישראל שיחיה ( ושנגמל מסיגריות בצורה הירואית לפני כ 40 שנה כמעט...). מרמת גן אגב, בגב של בית ספר יהל"ם. רחוב הגת.
 
  • Like
Reactions: omi

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
משתתף בצער המשפחה והחברים, יהיה זכרו ברוך.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
היה אמן אירועים גדול. היה לו גרון מדהים - אבל מעט שירים משלו ולכן התרכז בהופעות באירועים שם הרפרטואר שלו היה קצת ממה ששלו והרוב קאברים, גירסאות כיסוי לשירים של זמרים אחרים. מכיוון שהוא גידל את חלקם, הסיפוח הזה היה טבעי לגמרי - הרבה לפני עידן ״כוכב נולד״. אני זוכר עד היום את הקסטה עם העטיפה השחורה, המקורית, בלי זיופים, של הסרט כסאח שקניתי אצל טבעוני - מרכז הקסטות בירושלים, ברחוב יפו 44. קסטות, לא קלטות, אז עוד לא המציאו את המילה הזאת. חבל שבשנים האחרונות איבד לגמרי את היכולת לשיר, כפי שזכור לי מראיונות איתו, בשל מה שהוא הגדיר, רשלנות רפואית בניתוח שעבר. שמו יהיה חקוק להרבה שנים בכותל המזרח של המוסיקה המסולסלת. תנחומים למשפחת כהן שהביאה בדור השני שלושה זמרים משובחים - חופני ז״ל, וייבדלו לחיים ארוכים וטובים יזהר ואחותו ורדינה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הבית של סולימן הגדול היה מאה מטר מאחורי הבית שלי, בגבעתיים. כל יום שישי התקיימה חפלה בחצר הבית של סולימן אותה היה אפשר לשמוע ממרחק מאות מטרים. זה היה בית שחי ונשם מוזיקה והביא לנו אח׳כ גאווה גדולה עם הזכיה של יזהר כהן באירויזיון. חופני היה האח הגדול בבית, דמות מיוחדת וצבעונית.

יהי זכרו ברוך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור