חומר לכבל - Chord

  • פותח הנושא פותח הנושא Roip1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

חלילה וחס.. לא מזלזל בכלום..

סתם מצחיק :)
לא חשבתי שכתבתה מתוך זלזול, אני באופן אישי לא חושב שהם הוציאו סתם מוצר, בכל זאת chord , לא קראתי הכל אבל כתוב משפר סיגנל לא כתבו בכותרת משפר איכות שמע
בכל מקרה לא רואה את עצמי משפריץ חומר על כבלים :)
 
הייתה משחה בזמנו לא כל כך זוכר את שמה , שהמליצו למרוח בכל נקודת חיבור , מהחשמל עד מגעות של מנורות מוצא.
 

ההמלצות של Naim:
לא למרוח דבר על הפלאגים.
כל חצי שנה לשלוף את הפלאג ולתקוע אותו שוב - זה אמור להיות התהליך שמנקה אותו.

הכבלים היקרים של Naim לא מתהדקים למכשירים. הם יוצרים מין סוג של חיבור מכני צף וטוענים שזה מסייע למנוע מעבר של רעידות מהכבל דרך המחבר למכשיר עצמו. הם משקיעים הרבה במניעת מעבר רעידות למכשירים.

אריה
 
ואתה בדקת שאתה ממהיר להגן על המוצר? יש לך בכלל מושג בסיסי בחומרים או חשמל? מחברים איכותיים שזה הפלאג של הכבל והבננה במכשיר מצופים זהב 24 קראט. זהב זו מתכת אצילית ולכן לא מקיימת כל משיכה או אינטאקציה אלקטרונית עם חומרים אחרים. מכאן שהזהב עמיד בפני קורוזיה לאורך זמן (אינו מתחמצן). זהב הוא גם מוליך טוב (פחות טוב מנחושת), אבל במגע גלווני ללא הלחמה, אז הכי טוב זה זהב עם זהב. אז איך בדיוק חומר נוזלי צד ג' יכול לשפר משהו במגע בין שתי פיסות זהב? מדובר בהולכה חשמלית ולא תרמית ששם זה סיפור אחר שכן משחות תרמיות משפרות מעברי חום בין גופים. ובכלל, התנגדות המגע של זהב עם זהם או בדיל עם בדיל נמוכה מאד. שיפור שלה חסר כל השפעה על ההתנגדות הכוללת של המעגל. וגם אם יש השפעה זניחה, איך בדיוק הקטנת התנגדות הולכה משפיעה על איכות הסאונד? החברות הללו מחפשות בנירות להיציא פטנטים שאפשר להדביק להם סוג של הגיון עבור מי שאינו מבין בתחום הטכני וצמא לשיפורים, דייהנו, קהל האודיפילים.


אם המגע כבל למכשיר מאד מטריד אותך, אז תלחים את הכבל למכשיר וסיימת עניין. זה מגע הרבה יותר טוב ועמיד מאשר נוזלי פלא.

יש גם את המוצר הזה:

http://www.machinadynamica.com/machina31.htm

אבני מיניארליים שאתה מצמיד לכבל והן סופגות רעשי EMI ומשפרות את הסאונד לטענת החברה שמוכרת אותם. זה כמובן קשקוש, אבל גם מאחורי זה יש את פיסת ההגיון התכני (חומרים אלו מגיבים לקרינה אלקטרומגנטית עי עירור של אלטרונים אשר סופגים את מנות האנגיה ואז משתחררים לאט באפקט דעיכה שמשחרר קרינה בעוצמה נמוכה יותר ולאורך יותר זמן). האם זה מספיק בכדי להביא לשינוי מדיד? ברור שלא, אבל זה מספיק בשביל לגרום לאודיפיל לשלוף כרטיס אשראי ולשלם 200 דולר לשקית קטנה כזאת...

אבני מינרלים או יותר נכון גבישים חד משמעית משפיעים על צליל. אבל מר EB, לא צריך 200 דולר, אני אתן לך עשרה שקלים לקנות כמה חתיכות קטנות בחנות קריסטלים של 'אמטיסט' למשל, מקם אותן במקומות אסטרטגיים בציוד, אפילו על הדאק צ'יפ ובבקשה תדווח.
אני מניח שלא תשמע שום הבדל וכנראה אתה צודק וכולנו מטומטמים.

היה פעם חומר שנקרא Walker SST שבעצם הוא משחה המבוססת על אבקת כסף והיה ממלא מרווחים מירוסקופיים בין מגעים.
יש סרטונים שמראים בשיטה מסויימת איך הוא מעלים מיקרו ניצוצות.

https://6moons.com/audioreviews/walker3/SST.html
 
נערך לאחרונה ב:
לא הייתי קונה את זה אבל חברה כמו chord לא הייתי מזלזל

חברה כמו chord - מה קשר שלה למעבדות כימיה??
הרי הם כתבו שזה פיתוח של יפני לא מוכר, מיוצר אולי בסין, ומוכרים במחיר של chord

חברה, קצת מחשבה
חוץ מזה, ניקוי מגעים, אבל 10מל ב-1000 ₪?
 

באתר הזה יש 2 פורומים עיקריים לנושא AUDIO , יש אודיו דו ערוצי ויש אודיופיליה שנועד לדיון בנושא כבלים ומתאמים ללא ויכוחים, שמישהו מפרסם הודעה באודיו דו ערוצי אז להבנתי "מותר" לדון בנושא...
ובקשר לנוזל, לא נראה לי שזה יכול לעשות משהו יותר טוב מכהל או מספרי פשוט לניקוי מגעים (contact )
 

אתה בטוח שזה לא Walker SST ?

one.jpg
 

נערך לאחרונה ב:
מאיפה לך שהסיבה היא שלא ישללו את המוצר ה״מהנדסים״, ומאיפה לך שמהרו לרשום ״אותות מוסיקה״?

זה מה שרשום באתר שלהם בקישור. איזו סיבה יש להם להשתמש דווקא במושג "אותות מוסיקה" ולא הולכה חשמלית או אותות חשמליים, אם לא בכדי לדבר יותר אל קהל יעד ספציפי שמחפש הצדקה מהפן ההנדסי למוצר?

אגב, בסוף זה בכלל נוזל ליקוי מגעים ולא נוזל שמורחים חד פעמית בכדי לשפר מגע. זה יותר הגיוני מבחינה שיווקית, כי הם בטח ממליצים לנקות אחת לכמה חודשים בכדי להבטיח "איכות סאונד מרבית" (קרי: שאנשים יאלצו לרכוש עוד כאשר זה ייגמר). הנה נוזל ניקוי מגעים מוכח ומעולה שאפשר להשיג בכל חנות אלקטרוניקה ב 55 שח למיכל:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=deoxit contact cleaner

בדיוק כמו שאז שאלתי לגבי סוויטש רשת אודיופילי, שמה בדיוק היצרן שלו יודע שלא יודעים בחברת סיסקו? אז מה בדיוק חברת CHORD יודעת על ספריי ניקוי מגעים שחברה כמו deox לא יודעת עדיין? אם יש להם משהו מוצדק מדעית, אז אמור להיות פטנט רשום או מאמר אקדמי בנושא. משום מה מעולם לא מצאתי משהו כזה לאף מוצר אודיופילי מעבר לפרסום באתר היצרן.


שם אתה מוצא הסברים "טכניים" שאילו היו נרשמים במאמר אקדמי, המאמר יהיה נפסל והמחברים היו נכנסים לרשימה השחורה של המגזין. יש למשל המון מאמרי IEEE על טופולוגיות מגברים ו DACים חדשים לתחום האודיו. אף מחבר לא יעז לכתוב שם משהו כמו "הקבל שנבחר ידוע כבעל צליל חם". זה יביא מיד לפסילה. בכדי להצדיק משהו, נדרש נימוק הנדסי מגובה בתוצאות ניסוי מדידות ולא על סמך האוזן. אפילו לא תמצא הערה לגבי מגבר שהוא "נשמע טוב". זו דעה אישית סוביקטיבית שאינה מותרת בפרסומים מדעיים. אז איך בדיוק בדפי הפרסום של היצרנים הכל מותר? אגב באנגליה יש הגבלות מסויימות. למשל אסור לעשות שימוש במילה "אודיפילי" או "מוסיקאלי" בהקשר למוצרים מסויימים.
 
כאילו שבפרסומים מדעיים אין פוליטיקה וכאילו שלא נפסלו מאמרים מדעיים בתואנה שהם לא מדעיים ובחלוף השנים כן הפכו למדעיים ומקובלים.
עולם המדע לא מתעניין באודיופילים כי החשיבות של ציוד הסטריאו לאנושות היא שולית ביותר.

אריה
 
עולם המדע לא מתעניין באודיופילים כי החשיבות של ציוד הסטריאו לאנושות היא שולית ביותר.

אריה
צריכים לבדוק אם נוזל ה-Chord טוב לניגוף וירוס הקורונה, או אז כן תהיה חשיבות של אביזרים אודיופילים לאנושות.
 

deoxit contact cleaner
ניסיתי לא הורגש כל הבדל כניראה כי אני מנקה את התקעים מפעם לפעם
חומר לא זול
 
לא יודע אם אני אודופיל
מנקה אבק מפעם לפעם מה אכפת לי להוציא התקע באותה ההזדמנות
אולי סתם משועמפיל:)
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור