וילסון אודיו מתחדשת ברמקולים סאשה V


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
פעם היה קצה תחתון, אמצע, וקצה עליון (היי אנד בלעז). כולם היו נראים אותו דבר, אחד מגבר, אחד מקור ושני רמקולים.
החברות היו עושות מחזורים יפים מהמאס מרקט ומושכות למעלה עם ההיי אנד.

היום, אין שום דבר מזה. יש רק אייפון ואיירפודס וסאונד באר.

נשאר רק ההיי אנד שצריך להחזיק את עצמו לבד. בלי עזרה. המו״פ, השיווק, ההנהלה והכלליות - הכל עליו.
המחיר עולה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
לא כל כך מבין על מה התלונה .
מדובר בחברות פרטיות .
לא לחם אחיד .
זכותן למכור בכמה שהן רוצות .
לא רואה הרבה פשיטות רגל .

זה שמשהו יותר יקר לא אומר שהוא יותר טוב .
אבל הוא כן מקנה לאדם הרוכש סמל סטטוס( מבחינתו ) .
לכן יש רמקולים שעולים 780,000 דולר ומעלה .
וברגע שאחת חצתה את קוו מחירים מסוים - והשניות מקבלות פניות ממיפיצים מה איתנו ?
למה אתם לא במשחק ?
אז הן נכנסות למשחק .
לא מדובר פה באודיו .

ו תכלס כפי שנאמר - יש מבחר עצום היום - במחירים שפויים - אין סוף חברות .
למה נדבקים למוצרים כאלה בטענה שהן מייצגות את השוק ?

לא מבין .
אני אנסה להסביר לך.
זוג צעיר, 2 ילדים, משכנתא, משכורות ממוצעות, ים הוצאות. מקרר עולה להם כמה אלפי שקלים, טלוויזיה גם, וכך כל יתר מוצרי האלקטרוניקה בבית.

עכשיו הם מחליטים לצ'פר את עצמם במערכת שתנעים את זמנם. כמה הם צריכים להוציא כדי להינות ממוזיקה שנשמעת "טוב" בסלון המשפחתי? במחיר של מקרר או תנור אפייה הם לא יכולים לקנות אפילו רכיב אחד, סביר. מערכת מסודרת תעלה להם לפחות כמו 4-5 ויותר מקררים או 5-6 טלוויזיות.

זה אומר שהתחום הזה מנותק מהחיים עצמם. הוא מתחבר לקבוצה שולית של מכורים ולקבוצה גדולה של עשירים.

אם אודיו איכותי עולה במכפלות ( רבות) מטלוויזיה איכותית, האודיופיליה תעלם. בסוף אנחנו מדברים על בידור ופאן, ותו לא.

ואודיופיל מהישוב, שכיר "ממוצע" שרוצה לקבל חבילה מוקפדת, לא יכול לסגור פינה בפחות מ 100 - 200 אלף ש"ח, ואנחנו יודעים שאני לא מגזים. פחות מזה (כחדש) לא נכנס ממש לקטגוריה של אודיופיליה.

העובדה שמדובר בעסקים פרטיים נכונה אבל לא רלבנטית לדיון. הדיון הוא לא על "זכותם" לתקוע מחירים, ברור שזו זכותם המלאה. הדיון הוא לאן הולך התחום כתחביב והנאה לקהל גדול ככל האפשר? אני שותף לדעה שהתחום נדחק לשוליים איזוטריים, בעלי ממון ומכורים. פחות פחות צעירים יכנסו אם המגמה הזו תמשיך, ואין לי ספק שהיא תמשיך, כי יש מספיק קונים במחירים ההזויים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אני אנסה להסביר לך.
זוג צעיר, 2 ילדים, משכנתא, משכורות ממוצעות, ים הוצאות. מקרר עולה להם כמה אלפי שקלים, טלוויזיה גם, וכך כל יתר מוצרי האלקטרוניקה בבית.

עכשיו הם מחליטים לצ'פר את עצמם במערכת שתנעים את זמנם. כמה הם צריכים להוציא כדי להינות ממוזיקה שנשמעת "טוב" בסלון המשפחתי? במחיר של מקרר או תנור אפייה הם לא יכולים לקנות אפילו רכיב אחד, סביר. מערכת מסודרת תעלה להם לפחות כמו 4-5 ויותר מקררים או 5-6 טלוויזיות.

זה אומר שהתחום הזה מנותק מהחיים עצמם. הוא מתחבר לקבוצה שולית של מכורים ולקבוצה גדולה של עשירים.

אם אודיו איכותי עולה במכפלות ( רבות) מטלוויזיה איכותית, האודיופיליה תעלם. בסוף אנחנו מדברים על בידור ופאן, ותו לא.

ואודיופיל מהישוב, שכיר "ממוצע" שרוצה לקבל חבילה מוקפדת, לא יכול לסגור פינה בפחות מ 100 - 200 אלף ש"ח, ואנחנו יודעים שאני לא מגזים. פחות מזה (כחדש) לא נכנס ממש לקטגוריה של אודיופיליה.

העובדה שמדובר בעסקים פרטיים נכונה אבל לא רלבנטית לדיון. הדיון הוא לא על "זכותם" לתקוע מחירים, ברור שזו זכותם המלאה. הדיון הוא לאן הולך התחום כתחביב והנאה לקהל גדול ככל האפשר? אני שותף לדעה שהתחום נדחק לשוליים איזוטריים, בעלי ממון ומכורים. פחות פחות צעירים יכנסו אם המגמה הזו תמשיך, ואין לי ספק שהיא תמשיך, כי יש מספיק קונים במחירים ההזויים.
אין לי מושג על מה אתה מדבר . מתנצל .
מה שישיגו היום ב 5-10 אלף
שח מרמקול אקטיבי הוא שש רמות מעל מה שיכלו להשיג לפני 20 שנים .

האנשים האלה לא נמצאים כאן ( כנראה) אבל הם רבים .
לעומת זאת האנשים שקונים רמקול ב 79,000 usd - הם עשרות בודדות .

ולא בטוח שיש להם סאונד טוב יותר.

נראה לי יותר שאתם התנתקתם והתחברתם ל 5-6 חברות ואת כל ה 900 האחרות שכחתם/ לא הכרתם מעולם .
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
רן לוי אומר:

"וילסון אודיו לא עוברים לטוויטר בריליום או כל חומר מתכתי אחר ולא מחכים לגמר המלאי שיש להם של יחידות הטוויטר הקיימות כדי להחליף אותם בדגמים הבאים בטוויטרים מחומרים אחרים".

אני עונה לו:

דריל וילסון הבעלים מודה בראיון שנערך איתו בעבר ובו הוא מתחמק מתשובה ישירה, שהמבקרים ב-Wilson Audio נדהמו ממגוון טכנולוגיות הדרייברים שהם רואים, שהם וילסון רכשו מכל רחבי העולם לצורך פיתוח הרמקולים. אלה כוללים בריליום, אלומיניום, יהלום, קרמיקה, סיבי פחמן וכו'. לאחר שבוצעו כל הניסויים הטכניים ופרוטוקול מדידה ממצה על כל הדרייברים שהערכו, הם נכנסים לפרמטר ההערכה הקריטי ביותר: האם זה נשמע אמיתי?
יש שהצהירו שהחומרים שבהם הם משתמשים בדרייברים הנבחרים, הם נחותים, איכשהו מכיוון שהם אינם נושאים את הבאזז של אופנת החומרים העדכנית ביותר או תכונות אקזוטיות, אשר בתיאוריה, אמורות להיות טובות יותר. במשך יותר מארבעה עשורים, הם אוספים, בודקים ומעריכים דריברים של כל מיני חומרי בנייה. מאז שהקשיבו למה שזמין בשוק והשוו אותם ליחדות שלהם, הם מרוצים מהאופן שבו הבחירות שלהם עומדות במפרטים שלהם וכמה קרובים למוזיקה הדרייברים המעודנים שלהם, מביאים את המאזין.

זה היה מצריך אימוג'י שאין בדיטאון המוציא לשון המקווה שכולם יפלו בפח. זאת ועוד, מספר חברות משתמשות בטוויטר בריליום, וילסון אודיו לא רוצים להיות כמו כולם. הם כנראה קנו מלאי וצרכים להתפטר ממנו, בכל הבקורות הרמקולים של וילסון תמיד נשמעים מאוזנים וענקיים בהשווה לתיבה שלהם, אך לא כל כך מפורטים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
ברליום כמו דיאמונד כמו דרייבר קרמי כמו כל דרייבר פיסטוני קל משקל וקשה מהווה אתגר שמעט מאוד חברות יודעות להתמודד איתו .

בגלל ה ברייק החזק והאחיד שלו .
מצד שני הוא מהווה פוטנציאל .

לכן אני גם לא מקבל את זה שקרמי נשמע כך וכך - כי יש רמקולים בעלי אותו דרייברים הנשמעים שונה לגמרי .הווה אומר שסאונד - אין לו ( וטוב שכך)
הכל לפי כשרון המהנדס והכלים שעומדים לרשותו והזמן שהוא מוכן להקדיש למבחני שמע וכו וכו …

סופט סובל ממספר ברייקים מינורים יותר .אבל יותר מפוזר .הרבה פחות מאתגר .

וכל זה ממש בכללי .
לא חושב שצריך לבחור רק לפי חומר הדרייבר - זה מכלול מאוד גדול ומורכב .
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אין לי מושג על מה אתה מדבר . מתנצל .
מה שישיגו היום ב 5-10 אלף
שח מרמקול אקטיבי הוא שש רמות מעל מה שיכלו להשיג לפני 20 שנים .

האנשים האלה לא נמצאים כאן ( כנראה) אבל הם רבים .
לעומת זאת האנשים שקונים רמקול ב 79,000 usd - הם עשרות בודדות .

ולא בטוח שיש להם סאונד טוב יותר.

נראה לי יותר שאתם התנתקתם והתחברתם ל 5-6 חברות ואת כל ה 900 האחרות שכחתם/ לא הכרתם מעולם .
מה שישיגו ב 5-6 מרמקול אקטיבי לא יתן מענה הולם לסלון ממוצע, וגם לא יספיק למערכת - מה עם דאק?
אתה מוזמן להציע כאן מערכת בסיסית, אבל עם סאונד משובח, לסלון ישראלי ממוצע, בעלות של מקרר או טלוויזיה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,385
מעורבות
471
נקודות
83
כמו שיש אנשים שאוהבים לאסוף בקבוקי יין, יהיו אנשים שאוהבים לאסוף ולבנות סטריאו מקופסאות, תמיד יהיו כאלה. אבל, זה הולך ומתמעט, התחום שורד איכשהו כי ההפרש בין עלות ייצור שירדה מאוד משנות ה 80 למשל להיום, כשהעלות ייצור יורדת פלאים, לבין עלויות התמכור שאפשר להעלות כמה שבא עולות פלאים, נתח הרווח הוא עצום, בגלל זה התחום איכשהו שורד. בגלל זה לצרכן מגיע מוצר נחות משמעותית ב יותר כסף משמעותית. מה שקונים היום רמקול 30 אלף שהפך לסטנדרט, שווה לרמקול של 5 אלף בשנות ה 90, זה סתאם כל המחירים האלה, מה יש ברמקול של 30k שעושים לך טובה ומוכרים לך ב 29 המבצע או מתצוגה ב 20, גם 20 זה פי 5 ממה שהוא שווה באמת. מצד שני בגלל שאין לזה שוק, אם המחיר יירד ייקנו באותם הכמויות עם שינויים מינוריים, דווקא אם המחיר יהיה גבוה יותר, ייקנו אף יותר כי אותם האודיופילים תמיד יקנו.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
מה שישיגו ב 5-6 מרמקול אקטיבי לא יתן מענה הולם לסלון ממוצע, וגם לא יספיק למערכת - מה עם דאק?
אתה מוזמן להציע כאן מערכת בסיסית, אבל עם סאונד משובח, לסלון ישראלי ממוצע, בעלות של מקרר או טלוויזיה.
סתם דוגמא אחת מיני רבות:
רמקולים: B&W 603
מגבר/סטרימר: Nad c700
ביחד ריטייל חול: 3000 דולר. מקרר טיפה יקר אמנם אבל בהחלט בהישג יד לכולם.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
מעבר לזה שיש מעט יותר מתעניינים יש לכל אילו שהתעניינו את כל הציוד הנדרש. שוק יד שניה מתחרה בשוק יד ראשונה ואם אין הרבה עסקאות יד שניה-לא יהיו הרבה עסקאות יד ראשונה.
רכשתי לחבר שני מוצרי אודיו מחו"ל . 20% מהמחיר המקורי .מי שקונה ציוד חדש - משלם כמעט 50% מערכו למפיץ של אותו ציוד ונידון לירידת ערך עצומה מיד אחר הקניה כי אין באמת שוק למוצר שקנה ואם יש ,יש המון אלטרנטיבות . מי שחזק זה הקונים ולא המוכרים. לכן תמחור הגבוה- לתפוס את אותו הפראייר שישלם .אומרים לקונה שהמחיר הוא 100K ומוכרים לו ב 60K והקונה מרגיש שעשה עיסקה והמוכר בטח עשה עיסקה כי עלות היצור היא כמה אלפי דולרים . נו טוב, תמיד יגידו שעל זה מעמיסים שנות פיתוח של אלפי מהנדסים ואיזו טכנולוגיה סודית שלא באמת קיימת-בכדי לתת למחיר נופך יותר מוסבר
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
אין לי מושג על מה אתה מדבר . מתנצל .
מה שישיגו היום ב 5-10 אלף
שח מרמקול אקטיבי הוא שש רמות מעל מה שיכלו להשיג לפני 20 שנים .

האנשים האלה לא נמצאים כאן ( כנראה) אבל הם רבים .
לעומת זאת האנשים שקונים רמקול ב 79,000 usd - הם עשרות בודדות .

ולא בטוח שיש להם סאונד טוב יותר.

נראה לי יותר שאתם התנתקתם והתחברתם ל 5-6 חברות ואת כל ה 900 האחרות שכחתם/ לא הכרתם מעולם .
לא מסכים איתך לגבי המסלול האקטיבי משום שכלל לא בטוח שיוכל ל"החזיק" סלון ממוצע. אממה אם יהיו מוכנים ללכת לשוק היד השניה יוכלו להגיע לסט שישמע מרשים אפילו ב10K ש"ח או אפילו פחות.
העניין הוא שיש אנשים שרוצים רק חדש -חלק בשל ניסיון מר וחלק שנפל קורבן למיני דילר תאב בצע שקנה ממישהו אתמול מגבר ב3000 ש"ח
והיום העלה אותו למכירה ב12,000. מי שחולק עליי אני יכול להראות לו לפחות 10 דוגמאות בלוחות עכשיו.
אני לא רואה מוצר חדש ראוי אפילו בעלות של 7000 ש"ח שזה מקרר אפילו ברמה גבוהה יותר, או מסך של 80".
אז נאלצים להסתדר עם סאונד בר בעל צליל פח ב3000 בערך. בעבר וגם ככל הנראה בעתיד אשתמש ברמקול DIY משום שהמוצרים שאני חושק בהם לא בהישג יד בכלל. הרמקול שלי עלה לי 15K עלויות בנייה ,נכון שזה לא זול אבל עבורי הוא מנגן כמו רמקול שיקר ממנו פי 5.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
מעבר לזה שיש מעט יותר מתעניינים יש לכל אילו שהתעניינו את כל הציוד הנדרש. שוק יד שניה מתחרה בשוק יד ראשונה ואם אין הרבה עסקאות יד שניה-לא יהיו הרבה עסקאות יד ראשונה.
רכשתי לחבר שני מוצרי אודיו מחו"ל . 20% מהמחיר המקורי .מי שקונה ציוד חדש - משלם כמעט 50% מערכו למפיץ של אותו ציוד ונידון לירידת ערך עצומה מיד אחר הקניה כי אין באמת שוק למוצר שקנה ואם יש ,יש המון אלטרנטיבות . מי שחזק זה הקונים ולא המוכרים. לכן תמחור הגבוה- לתפוס את אותו הפראייר שישלם .אומרים לקונה שהמחיר הוא 100K ומוכרים לו ב 60K והקונה מרגיש שעשה עיסקה והמוכר בטח עשה עיסקה כי עלות היצור היא כמה אלפי דולרים . נו טוב, תמיד יגידו שעל זה מעמיסים שנות פיתוח של אלפי מהנדסים ואיזו טכנולוגיה סודית שלא באמת קיימת-בכדי לתת למחיר נופך יותר מוסבר
זה די מדוייק. יכול לומר לך שבתחום הזה יש בערך 90 אחוז מיקור חוץ. מה שהתרגלנו בעבר לחברות מתקופת סוף המילניום הקודם
שהיו מייצרות כמעט הכל IN HOUSE ,התחלפו בייצור המוצר בסין באמצעות רכיבים זולים מאוד, R&D שהוא חברה המספקת שירותים לכל מאן דהוא בעל כיסים, משרד יחצנות וסתם איזה חדר שה "בעלים הגאה" שוכר ושם עליו שלט הנושא את לוגו החברה מבחוץ.
האמת -מוצרים חדשים לא מעניינים אותי בכלל
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אתה מתכוון לחדר 20-30 מ"ר - התחום לרוב בקיר בלוק/בטון ומאפשר גם לרמקול מדפי לתת באס מספק ולרוב גם נכון יותר- מיכוון שיש ROOM GAIN מטורף ?
סלון ישראלי ממוצע מתקשה מאוד לתת באס נורמלי מרמקול ריצפתי - לרוב יש דיפים ופיקים מפה ואתה הירח בגלל המבנה של החדר וגודלו הפצפצון.
אבל העיקר להכניס רצפתי "שיחזיק" את הסלון.
בכל מקרה - אני חלוק וחולק וזה בסדר.
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
221
מעורבות
78
נקודות
28
מה שישיגו היום ב 5-10 אלף
שח מרמקול אקטיבי הוא שש רמות מעל מה שיכלו להשיג לפני 20 שנים .
תוכל לציין דוגמאות ספציפיות?
(בהתאמה לחדר קטן- בינוני)
תודה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
אתה מתכוון לחדר 20-30 מ"ר - התחום לרוב בקיר בלוק/בטון ומאפשר גם לרמקול מדפי לתת באס מספק ולרוב גם נכון יותר- מיכוון שיש ROOM GAIN מטורף ?
סלון ישראלי ממוצע מתקשה מאוד לתת באס נורמלי מרמקול ריצפתי - לרוב יש דיפים ופיקים מפה ואתה הירח בגלל המבנה של החדר וגודלו הפצפצון.
אבל העיקר להכניס רצפתי "שיחזיק" את הסלון.
בכל מקרה - אני חלוק וחולק וזה בסדר.
OKK2V6WOTXUAP6GWUE4WSFJL7Y.jpg

גם אני חלוק! Don't panic!
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,385
מעורבות
471
נקודות
83
מעבר לזה שיש מעט יותר מתעניינים יש לכל אילו שהתעניינו את כל הציוד הנדרש. שוק יד שניה מתחרה בשוק יד ראשונה ואם אין הרבה עסקאות יד שניה-לא יהיו הרבה עסקאות יד ראשונה.
רכשתי לחבר שני מוצרי אודיו מחו"ל . 20% מהמחיר המקורי .מי שקונה ציוד חדש - משלם כמעט 50% מערכו למפיץ של אותו ציוד ונידון לירידת ערך עצומה מיד אחר הקניה כי אין באמת שוק למוצר שקנה ואם יש ,יש המון אלטרנטיבות . מי שחזק זה הקונים ולא המוכרים. לכן תמחור הגבוה- לתפוס את אותו הפראייר שישלם .אומרים לקונה שהמחיר הוא 100K ומוכרים לו ב 60K והקונה מרגיש שעשה עיסקה והמוכר בטח עשה עיסקה כי עלות היצור היא כמה אלפי דולרים . נו טוב, תמיד יגידו שעל זה מעמיסים שנות פיתוח של אלפי מהנדסים ואיזו טכנולוגיה סודית שלא באמת קיימת-בכדי לתת למחיר נופך יותר מוסבר
מספיק להסתכל בלוחות מוצר בן חצי שנה שעלה x אלף מפורסם רבע x אתה לא רואה את החנות שמכרה רצה וקונה בחזרה למה זה תעשה 1+1 פשוט יום טוב.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,295
מעורבות
782
נקודות
113
הוויכוח סתמי. מי שיכול להקים מערכת סבירה בפחות מ30-40K חדשה או 15-20K יד שנייה שירים יד !!! התחום נהיה צר ומתוחזק רק על ידיי אנשים שרופים ועמידים.:בכי:
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הוויכוח סתמי. מי שיכול להקים מערכת סבירה בפחות מ30-40K חדשה או 15-20K יד שנייה שירים יד !!! התחום נהיה צר ומתוחזק רק על ידיי אנשים שרופים ועמידים.:בכי:
יו למה,
עד 40K? מרים יד..
בהמשך היום, עכשיו בהתרוצצויות :)
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,295
מעורבות
782
נקודות
113
אולי תאיר את עיניי אם תציין מערכת חדשה הכוללת מקור,הגברה,רמקולים רצפתיים,כבילה ומעמד בפחות מ30-40K.;)
 
נערך לאחרונה ב:

newhere

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
7
נקודות
8
האמת, לא קראתי את כל השרשור לעומק, ממה שאני יכול להביע את דעתי הלא מקצועית ( אינני סוחר )

חזרתי לפני מספר ימים מארה״ב.
חברה מובילה בתחום האודיו הואילה לכבד את בקשתי לסיור אצלם.
בתום הסיור הושבתי בחדר ההאזנות ( אולם האזנות )
הרמקולים היו Chronosonic XVX של וילסון.
אין ספק שהחוויה מדהימה כי המערכת נבנתה ללא פשרות וללא הגבלה כספית או טכנית בידי הטובים בתחום.

לי בבית יש מערכת צנועה יותר אבל המסקנה שאותה אני רוצה להעביר היא , שההבדל בין הטופ ששמעתי לבין מה שיש לי בבית כן מצדיק את הפרש העלות .
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור