אתה מציג את עצמך באור מביך עם חוסר ההבנה שאתה מפגין. אין שום קשר לשמיעה אולטראסונית, בכלל לא דיברתי על זה, אלא על מהותם של אוברטונים, ההבדל בינם לבין רכיבי סינוס בודדים, ועצם היותם נשמעים משום היותם אוברטונים. לא צריך את "מכסחי המיתוסים" כדי להוכיח את קיומה של שמיעה אולטראסונית בהולכת העצמות, זו תופעה שכבר נראתה במספר מחקרים (עיוורים, לא כאלה שמסתמכים רק על ה"שמעתי" של הנבדק). אבל האם קיומה של חוויה כזאת מעיד על נכונות הטענה התמוהה שיואל מביא כאן - ועליה חלקתי - לפיה קיים הבדל תפיסתי בין רכיב תדר שמקורו באוברטונים לזה שמקורו בתדרי ייסוד? אין כל קשר בין הדברים. הטענה שלו הובאה בעבר ע"י יהושע במקום אחר (לינק), שאף הודה שזה הסבר שהוא הגה בעצמו. ובכן, למיטב ידיעתי זהו הסבר שמבוסס על אינטואיציה בלבד, ועל אובזרבציה שטחית, ואינו מגובה בראיות אמפיריות כלל. אם אני טועה, אנא העמידו אותי על טעותי עם סימוכין מהימן ("שמעתי" לא תופס, כי זו החוויה ולא ההסבר שלה. זה כמו להסיק שכדוה"א שטוח כי "ראיתי". ואם אתה הולך להגיד לי שההסבר לא חשוב לכם - אני בכלל לא מתווכח על כך, אלא על הנסיון של יואל להציג הסבר שגוי ומצוץ מן האצבע כ"עובדה").לא נכון. לפני כמה חודשים העלתי לכאן פוסט שבחנו את העניין הזה. הכניסו אדם לחדר אטום, חיברו לו אלקטרודות לראש, שידרו תדרים מעל גבול השמע והוא חש בהם בהחלט וגם על המוניטור ראו בדיוק איזה חלק במוח קולט את זה.. לאחר שעה רצופה התחיל לכאוב לו הראש והם טענו שאדם אינו שומע את התדרים הללו אך הוא חש בנוכחותם בהחלט.
מגיעה כאן ליואל התנצלות. (אני אחפש את הלינק לסרטון, זה היה באחד מערוצי המדע בתוכנית "מכסחי המיתוסים" אם אני לא טועה).
בקיצור, זה פשוט נשמע לו יותר יפה. סבבה לגמרי. אין שום קשר ל"טעות" כלשהי. הבנת הנקרא. כבר הבהרתי עשרים פעם שזה לגיטימי, אבל מכאן ועד להיותו של פטיפון מתעלה טכנולוגית כביכול - ועוד "עובדתית" - המרחק גדול.זהו. כאן גם אתה טועה. שיואל אומר יתרון בגבוהים הוא לא מתכוון ליתרון בכך שהוא עולה יותר גבוהה. הוא מדבר על איכות התדרים הגבוהים, ההפרדה, הפרטים והניואנסים שלא מקבלים ב-cd. אתה מתייחס מדידה והוא מתייחס לאיכות הצליל. ובאודיופיליה, לא מאזינים לתדרים אם כי לסאונד. זה ההבדל בין אחד ששומע מוסיקה ומתייחס לאיכות הצליל לאחד שמחפש מדידות.
הויכוח היה על מהו הג'יטר ב-CD, ואתה כהרגלך הוצאת את הדברים מהקשרם בשקיפות מביכה, על מנת לנגח. נו, שיהיה. אגב, גם בבחינת מגרעות שחזור של אודיו ב- CD אני עושה לך בית ספר. וכן, בעוונותיי אני נגרר להתנצחות כי אתה פשוט דורש את זה.מאיפה לך. שמעת? אה לא. קראת בטח!
מה ההבדל בין מידריינג' בצליל לבין זה באותות? אני יודע מה תגיד: "כשתשמע תבין"... (lol)לא לא לא. אתה לא מבין. הוא מדבר על צליל ולא על אותות...
הסיפור נשמע לי קצת מוזר אבל לא אכנס לסיבות לכך. יפה מאוד שלימדת את המהנדס הראשי של B&W משהו שלא ידע.גם כאן אתה טועה. הדוגמא הקלאסית לכך היא כמה רמקולים שקיבלתי לפני ששוחררו לשוק. אחד מהם הוא רמקול ישראלי מדופלם ויקר שכששמעתי אותו יחד עם המהנדס (מהנדס אנגלי מאוד מיומן שהיה המהנדס הראשי של b&w עד שנת 2003) אמרתי לו שזה נשמע לא מספיק טוב. הוא הראה לי את המדידות ושאל איפה הבעיה. אמרתי לו "באיכות הצליל ולא במדידות". הצבעתי על כמה כשלים שהרמקול לא עבר ולאחר שבוע, בהאזנה נוספת, אחרי שטיפל בבעיה, נהנתי מאוד מהרמקול. שאלתי אותו מה הוא עשה, הוא אמר "ניסוי וטעיה שבסופה, למרות שמדידה פחות טובה, הוא נשמע פשוט יותר טוב".
מכל וכל, למה צריך את הדוגמא הזאת? ידוע שכל מוניטור אולפני לשדה קרוב מנסה לתת צליל יותר flat ומהימן, ופחות לייפות אותו. צליל יפה וצליל נאמן למקור - אלה שני דברים שונים. איך יואל אומר: "זה אתה שמתעקש שלא להבין זאת".
נערך לאחרונה ב: