LCD התלבטות אחרונה בין 2 מסכי טלויזיה סמסונג ושארפ מבקש את עזרתכם

  • פותח הנושא פותח הנושא b00gie
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אוקיי אז מה סגרנו על 37 אינץ סמסונג ? =]

גם ככה אני בטוח שמתישהו נעבור ל ממיר של HD אז נחבר את הטלויזיה ב HDMI עד אז נראה ב S-VIDEO לצערי :\
 
רק אתה יכול לסגור על דברים.
כמו שאמרתי לפני כמה הודעות...אם זה או השארפ או הסמסונג ולא שום טלויזיה אחרת לא משנה כמה היא תהיה טובה וזולה הסמסונג היא האפשרות הכי טובה.
37 אינץ' לעומת 32 זה יתרון ענק לא משנה אם התמונה בשארפ הרבה יותר טובה(והיא ממש ממש לא).
גם אמרתי ששידורי כבלים רגילים נראים לכל היותר סביר מינוס על כל LCD גם דרך סקארט ואל תצפה לאיזשהו דמיון לCRT. הLCD נופלת מול הפלזמה במקרה הזה.
בנוסף אמרתי שיש לי את הLA32A450 שהיא בדיוק כמו הLA37A450 רק קטנה יותר אז אם יש לך שאלות אתה מוזמן.
 

אני יודע שפלזמה יותר טובה בשידורי SD מLCD
אבל בחיבור למחשב אז LCD יותר טובה ממה שקראתי ולמה זה אם אפשר לדעת ?

וגם פלזמה נצרבת וגם יש בה השתקפות ואורך החיים שלה קצר בהרבה מ LCD

אז אני מעדיף כבר לקנות LCD
 
מה שאתה אומר לגבי הצריבה הוא תוצאה של פרסום מגמתי מוטעה כדי לשווק את הLCD על חשבון הפלזמה. אם תשאיר תמונה סטטית למשך חצי דקה הטלויזיה לא תתפוצץ במקום. גם הLCD יכול להצרב. שני סוגי הטלויזיה אמינים באותה מידה כיום. לפלזמה יש המון יתרונות על הLCD כמו למשל העובדה שכמו בCRT רואים את הצבעים בצורה זהה מכל זווית צפיה והמסכים החדשים שמגיעים לארץ בתקופה האחרונה פשוט מדהימים. פלזמה גם נותנת תמונה טובה במידות הגדולות (50 אינץ' ומעלה) בעוד שבLCD כל מה שלא HD על מסך בגודל כזה יראה פשוט זוועה.
החסרון הגדול ביותר של הפלזמה שהוא גם הסיבה לתמונה הטובה שלה בSD הוא הזכוכית הסופר מבריקה. מאוד קשה להחזיק מסך כזה בסלון במדינה בה רוב הזמן יש שמש קופחת. היא גם לא מגיעה בכל מגוון הגדלים של הLCD ובחלק מהדגמים הרזולוציה שלה נמוכה אפילו מ720P.
בוידאו שראיתי ביוטויוב שבו עושים השוואה בין שתי הטכנולוגיות נאמר משפט מאוד נכון למרות שקצת יותר מתאים לבתים האמריקניים:
"מי שרגיל לצפות בCRT בסלון יעדיף פלזמה כי התמונה ה"זכוכיתית" מאוד מזכירה את הCRT ומי שרגיל למסך עם מקרן אחורי יעדיף את הLCD שנותנת תמונה יותר אטומה ו matte כמוהו."
לגבי חיבור למחשב - מעבר לרזולוציה היותר גבוהה בד"כ, הLCD נותן תמונה יותר מדויקת ויבשה וגם יותר נעימה לעין, לפי דעתי.
 
אף אחד לא הזכיר את היתרון של scart בהתאמת הפרופורציה של התמונה לשידור.
למי שמחובר ליס ולא אוהב לראות שידור 3/4 מעוות זה קריטי.
ללא scart יש אפשרות או לתת לטלויזיה לעוות את השידור (ואז התוצאה כבר תלויה ביכולת העיוות של הטלוויזה) או להחליף ידנית את הפרופורציות וזה כבר מעיק.

למי שמחובא ל hot אין כרגע את הבעיה הזו. ביס scart זה יתרון.
 

אתה אומר שהממיר של יס יכול לעשות "מתיחה חכמה" בעצמו כשהוא מחובר דווקא בסקארט? מוזר. בסך הכל מדובר בחיבור אנאלוגי לא מאוד מבריק.
 
לא. לא הממיר. אני מתכוון שכמעט לכל לטלוויזיות יש מצב שבו הם משנות את פרופורציה התמונה בהתאם לשידור. שידור 3/4 יראה עם פסים שחורים בצדדים ושידור רחב יראה מלא. זה נעשה אוטומטי בלי ללחוץ על שום כפתור בשלט.
אבל - זה עובד רק עם scart. בסקארט יש פין שמשדר את הפרופורציה של השידור לטלוויזיה. ב s-video אין את זה.

ה hot זה לא רלוונטי כי בקושי יש שידורים בפורמט רחב. ביס כמעט כל ערוצי הבית משדרים 16/9 ומעבר בי ערוצים מחייב שינוי תמידי בפרופורצית התמונה (אלא אם כן אתה מעוניין בשידור 3/4 מתוח לרוחב)
 
אתה מתכוון לJUST SCAN. אפשר לפתור את הבעיה הזאת בקלות. יש כבל סקארט לקומפוננט שאמנם לא נותן איכות קומפוננט אמיתית(אם כי לכל הפחות ברמת הS-VIDEO) אבל הסמסונג A450 תומכת במצב JUST SCAN דרכו.
 

אני לא ממש מכיר איך just scan עובד בסמסונג ויכול להיות שאני טועה.
1. אני לא בטוח שרוב הממירים יודעים להוציא קומפוננט דרך הסקארט.
2. אני לא בטוח איך הסיגנל של פרופורצית התמונה עובר דרך קומפוננט.
3. קראתי ש just scan מכניס את כל הסיגנל למסך וזה לא הכי אידיאלי לשידורי טלוויזיה כי יש אינפורציה של overscan שנכנסת גם כן וזה יכול להציק מאד.

טלוזיות עם סקארט זה פשוט עובד וגם מקבלים סיגנל RGB.
אם יש פתרון פשוט ללא סקארט אז מצויין ואפשר לנטרל את השיקול הזה.
 
תראה...זה ברור שלא כבל הסקארט עצמו או איזשהו קסם עושה את התצוגה האוטומטית. זה או הטלויזיה או הממיר. קח בחשבון שבארה"ב למשל הסקארט לא כל כך מצוי והכל מחובר לקומפוננט ועם כל הכבוד ללבנט ה"מתקדם" הם משדרים במסך רחב כבר כמה שנים טובות עם כל הטלויזיות rear projection שיש שם כמעט בכל בית. אני מבין שאתה מחובר ליס ויש לך כניסת סקארט בטלויזיה. בהגדרות גודל תמונה מה מוגדר בטלויזיה שלך?
 
אני חושב שאנחנו סתם חוזרים על עצמינו :)
רק ציינתי עובדה שבכבל סקארט יש פין שתפקידו להעביר לטלוויזיה את פורמט הרוחב של השידור. יש פתרונות ששותלים את האות בתוך השידור אבל אני לא יודע אילו שידורים ואילו מסכים תומכים בזה. בטוח לא כולם.

מי שרואה רק תמונה רחבה (רק HD למשל) או רק תמונה רגילה (לקוחות hot) אז אין לו בעיה כי הוא לא צריך לקפוץ בין פורמטים כשהוא עובר בין ערוצים.
 

אני לא חושב שאנחנו חוזרים על עצמנו. מה שאמרת כאן הוא דבר שלא מזכירים בד"כ כשמדברים על יתרונות הסקארט. אני אבדוק את זה אצל חברים עם יס.
 
אתה צודק לגבי מעבר אוטומטי בין 4:3 לבין 16:9 דרך חיבור סקארט.
 
באמת שכחתי מהיתרון הזה בסקארט שהוא עושה מתיחה אוטומטית !

אוף עוד חסרון ב סמסונג :\

תאחלס תישהו זה יתחיל להעיק עליי אם אני אקנה את הסמסונג או שמתישהו כל השידורים יהיו

16:9
 

הוא לא עושה מתיחה אוטומטית הוא פשוט מחליף אוטומטית בין 4:3 ל16:9 לפי האות שהוא מקבל. בS-VIDEO זה עניין של לחיצת כפתור אחת. אני אישית לא צופה בשידורים של הוט ב4:3 אלא בזום רחב. ב4:3 הפסים השחורים בצדדים מושכים את העין ומפריעים להתרכז בתמונה. בסמסונג ההחלפה האוטומטית קיימת כשמחברים מקור לקומפוננט(DVD למשל).
 
כל העובדות לפניך.
מקווה שתעשה את ההחלטה הנכונה ושתהנה מכל טלויזיה שתבחר בסופו של דבר.
רות סוף
 

אני רוצה להודות לך על זה שעזרת לי =] ! אז...תודה רבה!!


רק שאלה נוספת !

למשל ויש לי רסיבר בבית ומחוברים אליו רמקולים

יש לו יציאת HDMI

אני אמור לחבר את הממיר של YES אל הרסיבר כדאי שאני יוכל לשמוע סראונד ? ובשביל זה מן הסתם אני אצטרך ממיר עם יציאת HDMI נכון ?

וכשאני מחבר מחשב אל הרסיבר זה אפשרי לשמוע סראונד רק דרך יציאה של האוזניות ? אני מתכוון לשחק עם המצבים כגון : MOVIE והשאר ואז זה נותן הרגשה של סראונד מיציאה של אוזניות ?
 
אתה יכול לחפש הודעות קודמות בקשר לנושא...יש המון בפורום אודיו. אני רק אחזור על דברים בקצרה.
לגבי הממיר - לפחות בממירים של הוט יש שתי יציאות שיכולות להעביר את הצליל ושתיהן מוציאות רק סטריאו. אחת היא הסקארט והשניה היא RCA(אדום לבן וגם צהוב שמעביר וידאו שאין צורך בו במקרה הזה). רצוי כמובן שהסקארט יהיה מחובר לטלויזיה אם זה בכבל סקארט לסקארט או סקארט ל s-video ואת היציאה השניה אפשר לחבר בכבל RCA ל RCA לרסיבר כדי לקבל צליל דרכו. למרות שמדובר בסטריאו הרסיבר מאפשר בד"כ לבחור במצב all channels ואתה שומע את הצליל בכל הרמקולים במידה ויש לך סט רמקולים היקפי.
לגבי חיבור מחשב לרסיבר - לא יצא לי לחבר אוזניות לרסיבר לאחרונה אבל אם אני לא טועה זה לא מגביל את מצבי השמע. למה אתה מתכוון ב"רק" דרך היציאה של האוזניות?
 
נערך לאחרונה ב:
איך אתה יודע איזה ממיר יש לי =] ?

יש לי ממיר רגיל ללא שום יציאה אופטית
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור