התייעצות בנושא חשמל ואודיו

  • פותח הנושא פותח הנושא דהן
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

דהן

אוהב את התחום
הודעות
136
מעורבות
63
נקודות
28
רציתי לשתף על תהליך בנושא "חשמל" שאני עובר עם המערכת החדשה שלי

המערכת כוללת זוג רמקולים קדמים perlisten reference 7 T מגבר אקיופייס E480 רסיבר קולנוע integra drx 8.4 נגן zidoo z1000 זוג רמקולי סראונד אליפסיון מדגם L, וסב וופר psa 18 אינץ עם תיבה סגורה, מסך lg 83

החלטתי להתמקד בנושא החשמל, עשיתי קו חשמל נפרד למערכת, קו חשמל שמגיע מהלוח חשמל בדירה ועד המערכת סטריאו/ בסלון, כבל עם גיד בחתך 4 מ"מ, וחיברתי אותו ל 4 שקעים (בנתיים גביס אבל מתכנן בעתיד להחליף לשקעים אירופאיים או אמריקאי) אליהם מחוברים, מגבר סטריאו רסיבר סבוופר והנגן, היעד הבא הוא להוסיף שקע ארופאי ומפצל חשמל (הומלץ לי על supra)

כמובן שאני לא ארכוש שקעים ומפצל חשמל לפני שאבדוק איך הם נשמעים על הסטאפ שלי

הייתי שמח לשמוע אם עברתם תהליך דומה, מה היה סדר העדיפויות שלכם בתהליך

האם הרגשתם שמעתם שינויים?

אשמח לקבל עצות ו טיפים מה לעשות מה לא לעשות ומה דעתכם על המפצל חשמל supra


תודה
 

יש לי כבל חשמל של סופרה, ובעבר השתמשתי בכבלי רמקולים שלהם.
מוצרים בסיסיים מאוד, הייתי מגדיר את החברה כפתרונות "BUDGET",
זוכר גם שראיתי סרטון ביוטיוב שדיבר על כבל חשמל שלהם והיה עם רושם שלילי מאוד.
אני לא מרגיש השפעה משמעותית על איכות הסאונד עם הכבל חשמל במערכת שלי.
בכל מקרה, קשה לי להמליץ על המפצל שלהם.
אני משתמש ב-Mudra akustik pms 2 ומרוצה ממנו.
 
אני ממליץ לך להשקיע באקוסטיקה. לבצע איזה מדידה אפילו הכי פשוטה על מנת לגלות אם יש איזה דיפים או פיקים חריגים.אם כן אז לבדוק איך ניתן לתקן.
פעם בשנה נתק את כל הכבילה, נקה כל המגעים עם ספרי יעודי לכך, ותופתע איזה שיפור תקבל בסאונד.
 
מה הקשר בין אקוסטיקה לחשמל.
שניהם חשובים
הבן אדם צריך מפצל , מה קשור מדידות דיפים ופיקים
או אולי בשבילך אין משמעות לכל נושא החשמל
 

מה הקשר בין אקוסטיקה לחשמל.
שניהם חשובים
הבן אדם צריך מפצל , מה קשור מדידות דיפים ופיקים
או אולי בשבילך אין משמעות לכל נושא החשמל
₪₪₪$$$€€€
אכן משמעות שולית ביותר בעיני .
ולכן אני ממליץ לשים הכסף במקומות יעילים ורבי השפעה לאין שעור לדעתי כמובן.
 
נערך לאחרונה ב:
₪₪₪$$$€€€
אכן משמעות שולית ביותר בעיני .
ולכן אני ממליץ לשים הכסף במקומות יעילים ורבי השפעה לאין שעור לדעתי כמובן.
אני מסכים לחלוטין שחשמל זה לא המקום הראשון בבניית המערכת. רמקולים מקור הגברה אלו השלבים הבסיסיים והברורים. אבל אתה למעשה שומע " חשמל" , תדרי חשמל. אז לאחר ההשקעה בתשתית הבסיסית לשמע , חשמל איכותי מבטיח מיקסום תוצאות. כמו תזונה נכונה לאתלט- לא מחליף כשרון טיבעי ואימונים אבל תנאי כמעט הכרחי למיקסום תוצאות. החשמל הוא למעשה הראשון והבכיר בין כל הכבלים האחרים בשרשרת הקישור. זה לפחות מהניסיון שלי. כשהייתי צריך לבחור איפה לשים כסף שהתפנה בחיווט - החשמל בממיר שלי היה האופציה הראשונה ולאחר מכן כל היתר.

לכן השאלה לגבי חשמל לאודיופיל עם מערכת מגובשת היא סופר רלבנטית.

מה עוד, שבעתיד כשישתנה רכיב כזה או אחר, החשמל - במידה ואכן נרכש בתבונה, ישמש ולא יוחלף הלאה. אז זו השקעה בסיסית שניתן להישאר איתה תקופה ארוכה.
 
איש באמונתו יחייה . ואפשר גם צדיק באמונתו יחייה.
 

אני ממליץ לך להשקיע באקוסטיקה. לבצע איזה מדידה אפילו הכי פשוטה על מנת לגלות אם יש איזה דיפים או פיקים חריגים.אם כן אז לבדוק איך ניתן לתקן.
פעם בשנה נתק את כל הכבילה, נקה כל המגעים עם ספרי יעודי לכך, ותופתע איזה שיפור תקבל בסאונד.
אקוסטיקה תגיע בזמנה, כמו שכתבת, עם מדידות ותוכנית וחלוקת תקציב, זה משהו שלא התאפשר לי לעשות בנתיים מכמה הבטים, אקוסטיקה תהיה שדרוג עתידי

בנתיים אני בנושא ה"חשמל"
התחלתי עם העיקר, קו חשמל נפרד רק למערכת, עכשיו אני מבקש המלצות בנושא מפצל חשמל (אחריו יגיעו זוג שקעים ארופאיים או אמריקאיים, עדיין לא הבנתי מה עדיף לרכוש) יש לי אפשרות לקחת מפצל חשמל של supra רק לניסיון ללא התחייבות לרכישה לבדוק את ההשפעה על המערכת

יש מצב שארכוש מפצל מיד שניה הכל פתוח
 
אקוסטיקה תגיע בזמנה, כמו שכתבת, עם מדידות ותוכנית וחלוקת תקציב, זה משהו שלא התאפשר לי לעשות בנתיים מכמה הבטים, אקוסטיקה תהיה שדרוג עתידי

בנתיים אני בנושא ה"חשמל"
התחלתי עם העיקר, קו חשמל נפרד רק למערכת, עכשיו אני מבקש המלצות בנושא מפצל חשמל (אחריו יגיעו זוג שקעים ארופאיים או אמריקאיים, עדיין לא הבנתי מה עדיף לרכוש) יש לי אפשרות לקחת מפצל חשמל של supra רק לניסיון ללא התחייבות לרכישה לבדוק את ההשפעה על המערכת

יש מצב שארכוש מפצל מיד שניה הכל פתוח
עשית את העיקר והחשוב, קו חשמל נפרד, תוודא גם שההארקה מחוברת היטב.
אבל כבלים יקרים ומפצלים ושקעים מפונפנים זה איקוולייזרים, אם בא לך בסוף להשקיע ולראות איך זה משפיע סבבה, אבל עכשיו מוקדם מדי. שים שקעים לא אודיופיליים מאיכות טובה במחיר סביר בלי ציפויים ועניינים.
 
מה שחשוב במפצל הוא שהכבלים יגיעו מהמקור ( הקונקטור הראשי ) בנפרד לכל תקע ולא יהיו משורשרים מאחד לשני כפי שרוב החברות אפילו נחשבות עושים , כלומר מפצל של שלושה תקעים אמורים להגיע לתקע כניסה תשעה כבלים , 3 אדמה , 3 פלוס , 3 נאוטרל , אין שום בעיה להשתמש בכבלים הירוקים 4 מ״מ, לגלות הגידים , רצוי בסוף לאטום החרכים עם סיליקון ולמלאות באבקה , טלק , חול , לא משנה מה העיקר שהחיווט יהיה ״ עכבישי ״ , וזה לא פשוט לחבר לקונקטור הראשי ( עבה ), אגב , יש כאן מישהו שמבין משהו ?
 

מה שחשוב במפצל הוא שהכבלים יגיעו מהמקור ( הקונקטור הראשי ) בנפרד לכל תקע ולא יהיו משורשרים מאחד לשני כפי שרוב החברות אפילו נחשבות עושים , כלומר מפצל של שלושה תקעים אמורים להגיע לתקע כניסה תשעה כבלים , 3 אדמה , 3 פלוס , 3 נאוטרל , אין שום בעיה להשתמש בכבלים הירוקים 4 מ״מ, לגלות הגידים , רצוי בסוף לאטום החרכים עם סיליקון ולמלאות באבקה , טלק , חול , לא משנה מה העיקר שהחיווט יהיה ״ עכבישי ״ , וזה לא פשוט לחבר לקונקטור הראשי ( עבה ), אגב , יש כאן מישהו שמבין משהו ?
 
אחרת הרעש נאסף ממכשיר מחובר אחד למישנהו , ומספיק שיש מכשיר אחד רועש חשמלית שכל המפצל יזדהם
 
קנו מפצל של ״ fabers cable” אלטימטיבי , כל חוט בצינור אלומיניום משלו חרוט בגוש אלומיניום עצום
 

בשתי צורות החיבור, חשמלית כל התקעים מקוצרים אחד אל השני
 
עובדה , יש הבדל!
 
זה אלמנטרי , אחרת התקע האחרון בשירשור הכי מלוכלך
 

יש פיקסציות של מהנדסי חשמל , למשל , תשאל אחי , פרופסור בעניין , יאמר לך שלא משנה הפאסה של החשמל ישר והפוך , אותו דבר אתה מהנדס שלא נכנס לקטנות סופר חשובות , ד״ש ממפבריציו
 
אם תחבר מכשיר רועש לתקע במטבח למשל, הרעש יגיע אל המערכת גם אם סללת קו חשמל יעודי... לכן כל השנאים המבדלים וכו (אין לי מושג אם זה עוזר, אך פעם לא היה לי)
קל וחומר במפצל, לא חושב שמשנה צורת החיבור, אם מכשיר רועש זה יגיע לכולם.
 
בפטיפון העסק רגיש ממש בגלל הגיין הגבוה של הפונו... ברגע שנכנס מכשיר רועש, או כשהאדמה לא מחוברת כראוי, זה נשמע מהרמקולים כשהפונו מחובר.
מבחינתי אם אני מגביר ווליום עד מצב 12 נניח והרמקולים שקטים, דיינו
 

רציתי לשתף על תהליך בנושא "חשמל" שאני עובר עם המערכת החדשה שלי

המערכת כוללת זוג רמקולים קדמים perlisten reference 7 T מגבר אקיופייס E480 רסיבר קולנוע integra drx 8.4 נגן zidoo z1000 זוג רמקולי סראונד אליפסיון מדגם L, וסב וופר psa 18 אינץ עם תיבה סגורה, מסך lg 83

החלטתי להתמקד בנושא החשמל, עשיתי קו חשמל נפרד למערכת, קו חשמל שמגיע מהלוח חשמל בדירה ועד המערכת סטריאו/ בסלון, כבל עם גיד בחתך 4 מ"מ, וחיברתי אותו ל 4 שקעים (בנתיים גביס אבל מתכנן בעתיד להחליף לשקעים אירופאיים או אמריקאי) אליהם מחוברים, מגבר סטריאו רסיבר סבוופר והנגן, היעד הבא הוא להוסיף שקע ארופאי ומפצל חשמל (הומלץ לי על supra)

כמובן שאני לא ארכוש שקעים ומפצל חשמל לפני שאבדוק איך הם נשמעים על הסטאפ שלי

הייתי שמח לשמוע אם עברתם תהליך דומה, מה היה סדר העדיפויות שלכם בתהליך

האם הרגשתם שמעתם שינויים?

אשמח לקבל עצות ו טיפים מה לעשות מה לא לעשות ומה דעתכם על המפצל חשמל supra


תודה
שלום דהן ותודה על השיתוף.
ראשית, יש לך אחלה מערכת. חן חן!!

לגבי טיפול ותשתית החשמל (לא מכיר כאן משהוא שהרחיק עם זה יותר ממני, מכאן תיקח את דברי כראות ליבך
:) ).

קו יעוד מהלוח זו התחלה מעולה. אם אתה רוצה לעשות זאת עד הסוף, להלן המלצתי:
1. במידה ואין לך צרכני תלת פאזי בבית אפשר להזמין חשמלאי שיבצע חלוקה מחדש של הצרכנים בארון חשמל ולבודד פאזה אחת רק עבור המערכת ושתיים הנותרות לייתר הצרכנים. (אם יש מזגן מיני מרכזי אז בהחלט ניתן להשאיר את הפאזה השלישית למערכת + המזגן. זה עדיין עדיף מכלום).
2. בקו הייעודי להתקין כבל חשמל איכותי ייעודי. הטוב ביותר שאני מכיר הוא של oyaide. מביא IL אודיו (יגאל לסרי). עולה סביב 300ש"ח/מ'. הכבל הזה שווה כל שקל!! הוא עבר איתי דירות / בתים כבר למעלה מעשור!!
3. שקע דופלקס בקיר (מוזן מהקו הייעודי):
ההתלבטות בין אמריקאי לאירופאי זה נטו לשיקולך. רק זכור,
כבלי חשמל אמריקאים יותר נפוצים בארץ בשוק היד שניה ועל כן שכירים יותר מה שיאפשר לך גמישות גדולה יותר בהמשך.
לשקעים האירופאים (shoko) יש חיבור מכני חזק יותר מהאמריקאים אם כי יש היום אביזרי קיבוע שנותנים שיפור בנושא (יש ל-sine, shunyata)
4. מפצל חשמל: המפצל של סופרה נראה לא רע אך ברמה בסיסית לאודיופיל המתחיל. מפצלים של oyaide, sine, shunyata ככל הנראה יתנו לך ביצועים טובים יותר. החברות הללו נמצאות בקצה העליון.
יש גם את nordost שידועה במוצרים ברמה מאוד גבוהה (מסדרות האמצע ומעלה), אך במקרה שלהם מניסיוני התוצאה הטובה ביותר מתקבלת שכל המערך של היצרן. קרי כבלים + מפצל.
5. האם ישנו הבדל? החשמל המזין את המערכת שווה ערך למזון המזין את הגוף. נכניס זבל נקבל זבל. נכניס איכות נקבל איכות.
ביצעתי אין ספור בדיקות, השוואות, מבחנים שונים ומשונים במהלך השנים. גם בציוד hifi ובטח ובטח בציוד היי אנד ואולטרה. ההבדלים יכולים להיות דרמטיים כאשר עושים זאת נכון והציוד ברמה בהתאם.

לסיכום,
זרקו פה כל מיני אימרות וחוכמות גדולות. כל אחד בשלו וזה בסדר גמור.
כאחד שלקח את נושא החשמל לקיצון, ההבדלים קיימים ועוד איך! אם לא היו, לא הייתי הולך לאן שהלכתי עם זה ובטח לא משקיע את הממון והאנרגיה בזה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור