כיף ומתסכל :משתומם:
את סוף השבוע העברתי עם המון עבודה על הפטיפון:
א. שתי הזרועות פורקו, נוקו יסודית, המיסבים שלהן הודקו במידה והכל הורכב חזרה, עם הקפדה מחודשת על VTA וכיו"ב.
ב. ציר הפטיפון פורק -
פורק לחלקין -
נוקה, גורז, שומן, והורכב בהקפדה.
ג. ציר האידלר פורק, נוקה, שומן, וכיו"ב.
ד. המנוע פורק מהשלדה, צירו פורק לחלקיו -
אתם כבר מכירים את הנוהל עם הנקיון, הגריז והשמן
הרכבתי את המנוע חזרה תוך שימוש אינטנסיבי בסטטוסקופ כדי לוודא שציר המנוע מהודק במידה שמייצרת מינימום רעש (מהדקים את הציכ כשהמנוע עובד והסטטוסקוף מוצמד לבית המנוע). בנוסף, הוספתי ספוגיות לשיכוך הקפיצים של מתלי המנוע, וכווננתי שוב את המתלים לנקודה שבה המנוע מעביר מינימום (כמעט ובכלל לא!) רעשים לשלדה בזמן נגינה (קצת סיזיפי - עובדים עם סטטוסקופ ומקשיבים גם לתבה וגם למשטח העליון של הפטיפון).
תוצאה:
א. הצלחת מסתובבת עכשיו 12.5 סבובים מנגינה במהירות 33, לעצירה מלאה (נתון של ציר חדש!). קודם היה בסביבות 7 ומשהו סבובים.
ב.
הרבה פחות רעשי נגינה.
ג. מהירות סיבוב הצלחת עלתה מ- 33.3 (היה מכוון די בדייקנות) ל- 34.4 - הנה החלק המתסכל...
עבדתי על כיוון מהירות הצלחת מחדש, גם על-ידי הסטרוב של הפטיפון, וגם באמצעות אפילקציה שמודדת (הם די מסכימים זה עם זו). ועכשיו המהירות ה"נכונה" נשמעת לי איטית
אני שונא להתעסק עם כיוון מהירות!
שלב הבא - התקנת הפטיפון בפלינט החדש