תודה גיא היקר.ברכות איציק. תתחדש ותהנה מהנגן החדש.
יש כיום מספיק חברות איכות מהשורה הראשונה שממשיכות לפתח נגני איכות.כיף לדעת שיש עוד חברות שמשקיעות בפיתוח נגני דיסקים טרנספורטים וכולי. . תתחדש ותהנה!
העניין שיש משהו באיך "דברים " עוברים ממקום למקום שכנראה נותן בהם את חותמו או התערבותו.בסופו של דבר הממיר לא יודע אם המידע הגיע מדיסק, מקובץ או מסטרימינג. הוא יודע רק מה איכות המידע שהוא מקבל
שמח שאני בין רביםרבים עדיין תקועים בתפיסה שנגן דיסקים כזה או אחר יהיה עדיף על סטרימינג, אבל המציאות כיום הרבה יותר מורכבת.
העניין שיש משהו באיך "דברים " עוברים ממקום למקום שכנראה נותן בהם את חותמו או התערבותו.
אני לא איש טכני, אבל כמאזין קשוב אני מזהה הבדלים שלפעמים נראים על פניו לא הגיוניים. רדיו fm למשל שמנגן מערב בצורה חולנית. פטיפון טוב שנותן את הפרשנות הייחודית שלו שתופסת את האוזן והלב..
חברות רבות שעברו לסטרימינג גם הן מחפשות דרכים לפתור בעיות שהם כנראה אינהרנטיות למדיה המוזרמת ( רעשים ברשת באות, כבל usb שיש לו אתגרים לא פשוטים כשזה מגיע להעברת אות מוסיקלי וכולי ).
אני עוד נאמן לכבל coax הדיגטלי אגב.
Ps audio לדוגמא יש חיבור usb מיוחד , aeris cerat יצאו עם חוליה מקשרת בלא מעט יורואים , ומקסימום ק"ג כדרכם, שאמורה לאיין את טיב המקור של האות שנשלח לממיר. ויש עוד דוגמאות כמובן.
אז ברור שלא כל פטיפון יישמע עדיף על כל cd ולא כל cd יישמע טוב מכל סטרימר, ועדיין חותם הסאונד הייחודי של כל מדיה הוא נוכח- ומי שאוהב אותו יתקשה להחליפו ביתרונות האחר.
שמח שאני בין רבים![]()
מסכים איתך חלקית.עם החלק שחותך את יכולות נגן cd ברמות הקצה אני פחות מסכים ואני לא אומר זאת כי אני מושקע בנגן קיצון לעומתך שמושקע בדיגיטל מלא ברמת קיצון (הרי שנינו בחרנו בחירה חופשית את ההעדפה שלנו). זה הרבה יותר מורכב מהצהרה חותכת גורפת, כפי שאתה עצמך גם ציינת.רבים עדיין תקועים בתפיסה שנגן דיסקים כזה או אחר יהיה עדיף על סטרימינג, אבל המציאות כיום הרבה יותר מורכבת.
העובדה שהמוזיקה נמצאת על פורמטים כאילו ואחרים, אינה מבטיחה תוצאה טובה יותר.
מניסיוני, מה שקובע הוא איכות הממיר, איכות השעונים, הבידוד מרעשים, התוכנה, התקשורת הדיגיטלית וכמובן המאסטר עצמו.
סטרימר איכותי שמחובר לממיר ברמה גבוהה יכול בקלות להתעלות על נגני דיסקים יקרים (ויקרים מאוד) מאוד. למעשה, לא מעט יצרני עילית כבר מזמן עברו להתמקד בהזרמה ובשרתים דיגיטליים במקום במנגנוני דיסקים.
בסופו של דבר הממיר לא יודע אם המידע הגיע מדיסק, מקובץ או מסטרימינג. הוא יודע רק מה איכות המידע שהוא מקבל.
לסיכום, בהחלט מובן, מי שנהנה ממדיה פיזית, מהתחושה, מהאוסף ומהחוויה שמסביב למוזיקה, ימצא בה קסם שקשה לכמת במונחים טכניים בלבד. יש בזה נוסטלגיה, מעורבות וחיבור אישי, וגם לזה יש מקום בתחביב שלנו.
מסכים איתך חלקית.עם החלק שחותך את יכולות נגן cd ברמות הקצה אני פחות מסכים ואני לא אומר זאת כי אני מושקע בנגן קיצון לעומתך שמושקע בדיגיטל מלא ברמת קיצון (הרי שנינו בחרנו בחירה חופשית את ההעדפה שלנו). זה הרבה יותר מורכב מהצהרה חותכת גורפת, כפי שאתה עצמך גם ציינת.
יש סטרימינג ויש סטרימינג. בדיוק כמו שיש נגנים ויש נגנים.
עם הפקטור החוויתי, הנוסטלגי והגאוות בעלות של מדיה פיזית אני אחרון שיחלוק ואין לזלזל בהשפעה הריגשית של זה. אבל אני חושב שהיום כשמדובר ברמות הקצה בפער בין שני הפורמטים הוא קטן מאוד ולבסוף זה תלוי המכלול. נכון שהכל מתחיל במקור, כשמו כן הוא. אבל אני לא רואה את זה כפקטור יכולות חותך זה יותר טוב מזה. בטח שלא ב-"בקלות".