השפעת הפיוזים

  • פותח הנושא פותח הנושא genvirt
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,440
מעורבות
872
נקודות
113
ערב טוב!
לפני כמה זמן נתקלתי בנושא של השפעת הפיוז לסאונד.
לכול מכשיר (כמעט נראה לי ובטח במגברים) קיים פיוז אחד לפחות להגנת המכשיר.
ולדעתי רבינו משקיעים בנושא של טיפול בחשמל כמו כבלים, שקעים, ספקים ומה לא.
האם יש גם כאלה שמשקעים ומחליפים פיוזים לטובת השגת סאונד טוב יותר?
האם לדעתכם גם לרכיב זה יש השפעה? ואם כן, אולי יש איזה המלצות?
 

ערב טוב!
לפני כמה זמן נתקלתי בנושא של השפעת הפיוז לסאונד.
לכול מכשיר (כמעט נראה לי ובטח במגברים) קיים פיוז אחד לפחות להגנת המכשיר.
ולדעתי רבינו משקיעים בנושא של טיפול בחשמל כמו כבלים, שקעים, ספקים ומה לא.
האם יש גם כאלה שמשקעים ומחליפים פיוזים לטובת השגת סאונד טוב יותר?
האם לדעתכם גם לרכיב זה יש השפעה? ואם כן, אולי יש איזה המלצות?

זה יהיה לא סביר לשלול אפשרות כזו.
 
זה יהיה לא סביר לשלול אפשרות כזו.
ממש לא שולל למרות שיש טיפת סקפטיות מצידי כאן, לכן שואל עם יש כאן חברים שהיה להם ניסיון... (רק לא להגיד שזה הכול מבחן של אזנה:) - ברור :))
 
אתה מתכוון לפיוז שנמצא בתוך המכשיר?
 

ערב טוב!
לפני כמה זמן נתקלתי בנושא של השפעת הפיוז לסאונד.
לכול מכשיר (כמעט נראה לי ובטח במגברים) קיים פיוז אחד לפחות להגנת המכשיר.
ולדעתי רבינו משקיעים בנושא של טיפול בחשמל כמו כבלים, שקעים, ספקים ומה לא.
האם יש גם כאלה שמשקעים ומחליפים פיוזים לטובת השגת סאונד טוב יותר?
האם לדעתכם גם לרכיב זה יש השפעה? ואם כן, אולי יש איזה המלצות?

יש דבר כזה שנקרא פיוזים אודיופיליים. יש לחברת Hifi tuning, סינג׳יסטיק, פורוטק, Sine ועוד. חברות רציניות כולן.
האם זה עושה הבדל בסאונד? כן.
האם זה טוב? תלוי. לך יכול להיות שכן ולאחר לא ולהפך.
רק צריך מראש להשלים עם העובדה שהולך פיוז כזה הלכו כמה מאות שקלים.
 
יש דבר כזה שנקרא פיוזים אודיופיליים. יש לחברת Hifi tuning, סינג׳יסטיק, פורוטק, Sine ועוד. חברות רציניות כולן.
האם זה עושה הבדל בסאונד? כן.
האם זה טוב? תלוי. לך יכול להיות שכן ולאחר לא ולהפך.
רק צריך מראש להשלים עם העובדה שהולך פיוז כזה הלכו כמה מאות שקלים.
כן, ראיתי שפיוזים כאלה לא זולים כלל...
 

ואגב, החלפת הנתיך(הפיוז) עלולה לגרור איתה את ביטול האחריות!
לפני כשבועיים חשבתי על הנושא, התכתבתי עם החברה ע"מ לבדוק איזה נתיך אני צריך למגבר שלי, הם אמנם נתנו לי את הנתונים, ובאותה אבחה כתבו, במידה ואחליף את הנתיך במגבר ללא גורם מוסמך מטעם החברה, אזי החברה תתנער מכל נזק שעלול לקרות למכשיר ושהאחריות על המכשיר תפסק לאלתר, על כן החלטתי לא להחליף, למרות שאני די משוכנע שיש הבדל בסאונד, אך לעיתים הוא גם עלול להיות לא לשביעות רצון.
ותחשבו על זה :)
 
נושא האחריות הוא פקטור מול כל יצרן. פתחת את המכשיר, החלפת רכיב על דעת עצמך בלי לדבר עם היצרן קודם תגיד שלום לאחריות.
 
ואגב, החלפת הנתיך(הפיוז) עלולה לגרור איתה את ביטול האחריות!
לפני כשבועיים חשבתי על הנושא, התכתבתי עם החברה ע"מ לבדוק איזה נתיך אני צריך למגבר שלי, הם אמנם נתנו לי את הנתונים, ובאותה אבחה כתבו, במידה ואחליף את הנתיך במגבר ללא גורם מוסמך מטעם החברה, אזי החברה תתנער מכל נזק שעלול לקרות למכשיר ושהאחריות על המכשיר תפסק לאלתר, על כן החלטתי לא להחליף, למרות שאני די משוכנע שיש הבדל בסאונד, אך לעיתים הוא גם עלול להיות לא לשביעות רצון.
ותחשבו על זה :)
זה די מוזר, לי בחוברת מופיע בלי לשאול את החברה איזה פיוז להשתמש עם נדרש. עוד לא שמעתי שפיוז מחליפים דרך שרות לקוחות או גורם המקצועי...
 

וגם כן - בד״כ אחריות הינה שנה - מה אחרי זה?
 
לא מדויק. תלוי במכשיר וביצרן. קח חברה כמו ברייסטון, 25 שנה אחריות.
כן, אבל זה יותר יוצא דופן, גם מון נראה לי מעניק עשור
 

בכל חוברת הפעלה מצייינים איזה פיוז צריך לשים במקרה הצורך
רוב הפיוזים נמצאים בתוך קופסת השקע של המכשיר
לא צריך לפתוח את המכשיר אלא לשלוף "מגירה" צמוד לשקע.
יש הבדלים משמעותיים בהחלפת פיוז אודיופילי
 
אתה מתכוון לפיוז שנמצא בתוך המכשיר?
אספקט נוסף, שנראה לי שלא דיברו עליו כאן אף פעם..... והוא צריך להיות מאוד עקרוני לאודיופילים, האם הפיוז נמצא בסנף הראשוני או המשני כלומר הפיוז בטור למתח החשמל או הפיוזים שנמצאים במעגל ספק כוח.

אני מניח שהאודיופילים לא מתעסקים עם פיוזי ספק הכוח כי הם מחייבים את פתיחת המכשיר ואיבוד האחריות.
 
מניסיוני לפיוזים יש השפעה גדולה מאוד.
אצלי לפחות, ההשפעה של פיוז שונה בחלק מהמכשירים דומה להבדלים של החלפת כבלים או שינוי אקוסטי משמעותי בחדר.
לדעתי, ההשפעה של פיוז ושקע היא הדבר עם ה VFM הכי גדול בתחום, בפער ענק...
 

אפשר לעשות בדיקה פשוטה, לפתוח את המכשיר, לנגן, ותוך כדיי ניגון להניח את הפיוז של הביוקר על המקורי במקביל, להניח, להרים, להניח ו להרים, אם כשאתה מניח אותו יש הבדל אז לך על זה, אם אין הבדל אז לא.
על אותו העיקרון אפשר לשים נניח כבל 2.5 של רמקול ולקצר את הפיוז רק בשביל בדיקת שמע (בדיקת הבדלים) לראות אם יש הבדל עם פיוז מקורי או בלי פיוז בכלל(מה שיכול לשלול את השפעתו של הפיוז בכלל).
בהצלחה.
 
נערך לאחרונה ב:
אפשר לעשות בדיקה פשוטה, לפתוח את המכשיר, לנגן, ותוך כדיי ניגון להניח את הפיוז של הביוקר על המקורי במקביל, להניח, להרים, להניח ו להרים, אם כשאתה מניח אותו יש הבדל אז לך על זה, אם אין הבדל אז לא.
בהצלחה.

לעניות דעתי, מה שאתה מציע כאן מסוכן מאוד, ולא מומלץ לעשות כן.
 

אפשר לעשות בדיקה פשוטה, לפתוח את המכשיר, לנגן, ותוך כדיי ניגון להניח את הפיוז של הביוקר על המקורי במקביל, להניח, להרים, להניח ו להרים, אם כשאתה מניח אותו יש הבדל אז לך על זה, אם אין הבדל אז לא.
בהצלחה.

אפשר לעשות את זה גם בתוך האמבטיה כשהיא מלאה במים
אבל זה לא מומלץ ולא בטיחותי, מהווה סכנת חיים ממשית
כמו ההצעה שלך...
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור