השמים התבהרו לחלוטין, או התגלית הקלאסית


ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
(כמו הקונצ׳רטו לכינור מס׳ 1-5 של מוצרט) עם הכנר גיל שחם והתזמורת הסימפונית SWR הגרמנית בניצוחו של ניקולאס מקגאגן (הקלטה בלייבל של SWR קלאסיק מפברואר 2022), חוויתי אך ורק דרך מערכת שפועלת בסלון ביתי. קדם מגבר, שני מונובלוקים וזוג רמקולים קדמיים, לפעמים בתוספת סאב וופר, ולפעמים בלי סאב וופר. הכל בהזרמות דרך טיידאל/רון

אם זה דרך טיידל, האם במקרה זה הוזרם בקודק MQA?
אפשר להוריד את המאסטר "האורגינל" למטרת השוואה, 48\24, לניטרול "ארטיפקטים".
 

לני

חבר משקיען
הודעות
677
מעורבות
269
נקודות
63
באיזה ציוד אתה משתמש להאזנה? (פירוט מלא של כל הרכיבים)
Ak
באיזה ציוד אתה משתמש להאזנה?
נשמח לפירוט מלא ואם אפשר גם מה שידרגת לאורך ובשנים ומאיזה סיבה
 

  • Haha
Reactions: e&k

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
רן , אני לא יודע בדיוק מה אתה חווה שם אבל מה שאתה מתאר לא מסתדר על המציאות שאני מכיר.

ההקלטה בדוגמה שנתתי היא הכל חוץ מעמומה, ערפילית או שמיכתית. אני מכיר אותה קודם כל מקבצי
flac שהורדתי פעם, לא היירז. הקלטה באיכות אדירה - שקיפות, דינמיקה, פירוט, חיות… לא רק שלא נופלת
מהקלטות חדשות, מעטות מאלה משתוות אליה. בהאזנה לדיסק - עוד יותר טוב.

אתה מדבר רק על סטרימינג או גם נגינת דיסקים או ריפים?

נסה את ההקלטה הזאת מסטרימינג ודווח לנו אם יש שמיכה…
יש עוד לא מעט כאלה מכל מיני לייבלים.

קרה אצלך משהו במערכת…
אני מדבר רק על סטרימינג מטיידאל/רון והשינוי שהתחלתי לחוות כאמור לפני כשנה וחצי לא קשור כלל לשינוי הגירסאות ברון שהתרחש בתקופה הזו מ-1.6 ל-1.8. השינוי גם לא קשור להכנסת הסיב האופטי של פרטנר בפברואר 2021. לא קרה אצלי שום דבר במערכת הסטריאו - הרכיבים הם בדיוק אותם רכיבים כבר מ-2020: הסטרימר/דאק, הקדם מגבר, שני המונובלוקים, זוג הרמקולים הקדמיים. הכל אותו דבר. השינוי הוא אך ורק באיכות חלק מההקלטות הקלאסיות. זה פשוט עולם אחר. אשמע הבוקר בהמלצתך את ההקלטה של בולז משנות התשעים, ואחזור לדווח.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
אם זה דרך טיידל, האם במקרה זה הוזרם בקודק MQA?
אפשר להוריד את המאסטר "האורגינל" למטרת השוואה, 48\24, לניטרול "ארטיפקטים".
לא. אין קשר בהכרח ל-MQA אלא לאיכות ההקלטה הבסיסית הספציפית. קח שתי דוגמאות: הקלטה פנטסטית של הקונצ׳רטו לכינור של וינטון מרסליס בביצוע הכנרת ניקולה בנדטי והמנצח כריסטיאן מאצ׳לארו (הקלטה של חברת דקה יצאה ביולי 2019) שהיא ב-MQA. ומאידך הקלטה נוספת שגם ב-MQA שיצאה רק בחודש שעבר והיא משעממת ושטוחה והכלים בתזמורת הפילהרמונית של רוטרדם דבוקים אחד לשני והתחושה היא של סתמיות מוחלטת. אני מתכוון לסימפוניה השניה של קורט וייל ולסימפוניה החמישית של שוסטקוביץ׳ בניצוח להב שני (הקלטה של חברת וורנר קלאסיקס יצאה במאי 2022).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
Ak
באיזה ציוד אתה משתמש להאזנה?
נשמח לפירוט מלא ואם אפשר גם מה שידרגת לאורך ובשנים ומאיזה סיבה
אנא ותר לי על זה. אין לי כוח לפרט כרגע
 

לני

חבר משקיען
הודעות
677
מעורבות
269
נקודות
63
אנא ותר לי על זה. אין לי כוח לפרט כרגע
אתה חבר ותיק בפורום
ואין לי ספק שבעל נסיון עשיר וקילומטרז' ארוך מאוד.
תשלח לי לינק לפוסט שכתבת על הציוד שלך
בבקשה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אתה חבר ותיק בפורום
ואין לי ספק שבעל נסיון עשיר וקילומטרז' ארוך מאוד.
תשלח לי לינק לפוסט שכתבת על הציוד שלך
בבקשה
כאן.

הפטיפון הוחלף ל-Clearaudio Master Innovation עם זרוע Clearaudio Universal 9" with VTA lifter.
הפרה Audio Research 5-SE והפרה הרב-ערוצי EMM Labs Switchman 3 הוחלפו ב-Room Correction רב-ערוצי מסוג Trinnov Altitude 16.

אני לא זוכר אם היו שינויים נוספים.
 
נערך לאחרונה ב:

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
הי,
אני מבין וגם תומך באי מתן פירוט המערכת כי אם להתמקד בנושא השרשור,
יוצא לי לשמוע לאורך השנים סטרימינג וריפים גם של הקלטות חדשות, גם במכשירים נחשבים (אין ברשותי אחד),
את ההקלטות החדשות אני שומע את חלקן בקול המוזיקה
ותמיד העדפתי את המדיה הפיסית, גם בגלל אותו ערפול או שמיכה כפי שכינית תופעה זו, אלה שאני מפרש אותה אחרת, אמנם היא חסרה את פירוט הפנומנלי, השקט והרקע. אבל לטעמי קיימת שם סינטטיות ששפוגמת בהנאתי הבלתי אמצעית,
הכל כמובן תלוי בסולם העדיפויות של כל מאזין, אם בקונצרט חי אני מרגיש מעורבות והזדהות עם היצירה,
הסטרימינג גורם לי להרגשת וואו אבל מנוכרת.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך ההבדים גדלים, הטכנולוגיה מתמיד מתקדמת לכיוון אחד,
כל אחד שבוי באסטטיקת הצליל שהוא מחבב בהתאם לצורך שהמוזיקה מספקת לו,
שרשור מענין שגורם לחשוב שוב על כל אותם דברים שאני לפחות, לא בטוח בהם.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
אני מאמץ בשמחה את המילה סינטטיות כפי שהרגשתי כלפי הסטרימינג בעבר. המעורבות וההזדהות עם היצירה שאתה מרגיש בקונצרט חי קיימת גם אצלי כמנוי ותיק (כ-18 שנה במצטבר) בתזמורת הפילהרמונית. עד לפני כשנה וחצי גם אני העדפתי את המדיה הפיזית - במקרה שלי דיסקים, אבל מאז שגיליתי את המעורבות והנוכחות שיוצרים אצלי כמאזין חלק מהאלבומים הקלאסיים החדישים, אני שמח מאוד עם התוצאה בסטרימינג. ולא רק זה. הסטרימינג מסייע לי להכיר חברות מוסיקה, מבצעים, מנצחים ותזמורת מעולים שבמעולים שבכלל לא הכרתי קודם. אתה רק צריך לדלות מהים של הקלטות קלאסיות חדשות את הפנינים, ההקלטות שעושות לך את זה, ואתה מסודר. וכל זה במחיר מגוחך של פחות מ-500 ₪ לשירות מאסטר של טיידאל בשנה.
 
  • Like
Reactions: omi

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
327
מעורבות
235
נקודות
43
איש יקר, אולי אלה האביב והקיץ? במחוזך ומחוזי השמש והחום עושים פלאות למערכת.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
ממש לא. התהליך מתרחש כבר כשנה וחצי, יש לפחות שני חברי פורום ששמעו ממני על התגלית הקלאסית כבר אז. אלא שכפי שאמרתי, צריך לדלות את הפנינים אחת אחת מתוך ים ההקלטות החדשות. אני מעריך שעל כל כעשר הקלטות סתמיות, שמיכתיות וסינטטיות, יש אחת שהיא פלאי פלאות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אולי זה באופן דחוק מוסבר ע"י כך ש-Don Giovanni הוקלטה ב-16/44.1 (לפחות זה מה שיש ב-Presto וב-Qobuz), ו-Così fan tutte הייתה הראשונה שהוקלטה ב-24/96, שתיהן ב-2012, והיה שינוי בציוד ו/או בשימוש בו ו/או במיקום המיקרופונים, מאז 2012 ועד 2014, שאז הוקלטה Die Entführung aus dem Serail.

========================================

למי שמחפש את ההקלטות, יכול להיות קשה להסתמך על האיות העיברי, אז להלן טבלת תרגום :)
  • יאניק נזה-סגאן == Yannick Nézet-Séguin
  • דון ג׳ובאני == Don Giovanni
  • דויטשה גרמופון == Deutsche Grammophon
  • קוזי פאן טוטה/כך עושות כולן == Così fan tutte
  • החטיפה מן ההרמון == Die Entführung aus dem Serail
  • חסדי טיטוס == La clemenza di Tito
  • חליל הקסם == Die Zauberflöte
  • לה טראוויאטה == La Traviata
  • מיכאל באלקה == Michael Balke
  • פרימה == Prima Classic
  • פאול באדורה-סקודה == Paul Badura-Skoda
  • ג׳ניואין == Genuin
@רן לוי -- ממליץ לכתוב מראש את השמות בלועזית, כך שמי שרוצה יכול לחפש בקלות בלי לבקש לינקים.

מי שרוצה לחפש ב-Tidal בגוגל יכול להוסיף למילות החיפוש site:tidal.com
אין חובה להקפיד על כל ה-accents למיניהם כמו ב-Séguin או Zauberflöte
למשל:
Seguin Zauberflote site:tidal.com
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
מצטער. יש לי קושי באיות באותיות לועזיות. אני מבין את הקושי של הקוראים, אבל תצטרכו להסתדר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
מצטער. יש לי קושי באיות באותיות לועזיות. אני מבין את הקושי של הקוראים, אבל תצטרכו להסתדר.
כנראה שאין בעיה אמיתית והרוב מסתדרים, במיוחד כשגוגל יודע להתגבר על סטיות גדולות מהכתיב הנכון
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ממש לא. התהליך מתרחש כבר כשנה וחצי, יש לפחות שני חברי פורום ששמעו ממני על התגלית הקלאסית כבר אז. אלא שכפי שאמרתי, צריך לדלות את הפנינים אחת אחת מתוך ים ההקלטות החדשות. אני מעריך שעל כל כעשר הקלטות סתמיות, שמיכתיות וסינטטיות, יש אחת שהיא פלאי פלאות.
בכיאת רן,
פנק את ההדיוטות בכמה לינקים לטיידל כדי שנדע שנפלנו על האלבום הנכון.
אצלי, חלק גדול מחוסר העניין בקלאסית נובע מהסאונד הגרוע של ההקלטות שפשוט נשמע מרוחק, סתום ושטוח. אז אם יש בך בשורה, אנא ממך, הנגש לנו אותה
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
בכיאת רן,
פנק את ההדיוטות בכמה לינקים לטיידל כדי שנדע שנפלנו על האלבום הנכון.
אצלי, חלק גדול מחוסר העניין בקלאסית נובע מהסאונד הגרוע של ההקלטות שפשוט נשמע מרוחק, סתום ושטוח. אז אם יש בך בשורה, אנא ממך, הנגש לנו אותה
מצטרף לבקשה

אחד מצאתי אני חושב

 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
לא, אני לא יודע מי זה. מצטער על הבורות.
אודיופיל כבד, עם ניסיון אדיר של עשרות שנים, עם נשמה טהורה ולב זהב של ירושלמי.

כמו שכתבו לפני כן היה כתב בעיתון רייטינג ובפורום תפוז ז"ל.

אני בטוח שהשילוב של הציוד שלו פוגע בול, ולא סלט של ציוד כמו מחשב מאייבורי, שנמצא אצל חלק מהפורום הזה או השחור.

אני יותר מאשמח לראות שוב את הכתבות שלו באתר. מדובר בשילוב נדיר של כתיבה ברמה גבוהה וידע עצום, שלדעתי כמעט ואין אותו לאף אחד.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
866
מעורבות
272
נקודות
63
אני בטוח שהשילוב של הציוד שלו פוגע בול, ולא סלט של ציוד כמו מחשב מאייבורי, שנמצא אצל חלק מהפורום הזה או השחור.
מה הבעיה במחשב כמקור?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אודיופיל כבד, עם ניסיון אדיר של עשרות שנים, עם נשמה טהורה ולב זהב של ירושלמי.

כמו שכתבו לפני כן היה כתב בעיתון רייטינג ובפורום תפוז ז"ל.

אני בטוח שהשילוב של הציוד שלו פוגע בול, ולא סלט של ציוד כמו מחשב מאייבורי, שנמצא אצל חלק מהפורום הזה או השחור.

אני יותר מאשמח לראות שוב את הכתבות שלו באתר. מדובר בשילוב נדיר של כתיבה ברמה גבוהה וידע עצום, שלדעתי כמעט ואין אותו לאף אחד.
חוץ מלי, כמובן.
סתם.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
מה הבעיה במחשב כמקור?
אין בעיה. אני משתמש במחשב כמקור.

חוץ מלי, כמובן.
סתם.
אל תצטנע. אתה עמוד האש שלפני המחנה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור