לצחי
מגזין מפרסם ביקורות על מוצרים. במגזין יש פרסום של החברות המייצרות את המוצרים, שבין השאר נבחנים על ידי המגזינים. במגזין אודיו לא יפרסמו מצלמות, כריות, מכוניות, או שעונים אלא מוצרי אודיו. אגב הערתו של ערן (אודיופריק); יש מגזין שבוחן מכוניות, אלה זוכים לשבחים, אבל אין פרסום. יש מכוניות שיוצאות פחות טוב, ויש פרסום של היבואן. יש מקרים שנוצר אפילו משבר.
יש בעולם פרסום אחד במספר תחומים, קונסיומר ריפורט, שאין בו פרסומות, והמוצרים שהוא בוחן נקנו על ידו. אבל יש לו כסף מבחוץ. כמה אפשר לסמוך בכלל ועל מגזין מסוים בפרט? יש ניסיון, יש בחינה.
למשל: מבחן השוואתי שכל הדגמים מפורסמים, אבל אחד "מנצח", ויש מצב שהמנצח אינו מפורסם אפילו. אם היבואנים היו יודעים שיש מצב שהדגם שלהם יפסיד מסיבות לא ענייניות, הם לא יתנו מוצר שלהם למבחן כזה.
לעניין עצמו: אם מדובר בעשרות עיתונאים הפועלים במסגרות שונות, ואיש אינו יודע מה הצביעו, והתוצאה מתפרסמת במסגרת ארגון גג שאין לו מגזין, אין משמעות להשפעה מסחרית. זה כך במפעלים דומים, כמו "מכונית השנה האירופאית", "משאית השנה העולמית" ועוד כמה. האם הבחירה נכונה תמיד? לא. אבל זו אינדיקציה לא רעה.