היחס המדהים בין מדידה של פריט אלקטרוני לבין מדידה של חדר


issi

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
184
נקודות
43
מטרת הפוסט הוא להראות את תחום השונות של תוצאות מדידת פריט אלקטרוני לעומת מה שקורה בחדר האזנה.
ניתן למדוד פריט אלקטרוני כמו כרטיס סאונד, דאק של ביצועי אלקטרוניקה בילבד ולא מעורב כאן חדר עם אופיין אקוסטי שלו. המדידה מבוצעת ב REW כאשר מוצא מחובר לכניסה בכזרת כבל.
הפריט בדוגמה הוא כרטיס סאונד של ברינגר המכיל A/D D/A והמרה מ USB לאופטי. אני מישתמש בו כממיר ממוצא USB של מחשב לאופטי.

UCA222.JPG

תוצאת מדידת תחום הענות מ 20 עד 20000 הרץ, תחום השינוי 0.3 DB לא ניתן לשמיעה באוזן גם בגלל שהשונות היא רק בתדרים גבוהים.
UCA222 SPL.JPG

מדידה נוספת היא של INPULSE שמיתקבל על ידי חישוב מתמטי ממדידת תדר סינוס SWEEP כלומר איסוף תדר מושמע מ20 עד 20000 הרץ בטון עולה ב 10 שניות (נשמע כמו סירנה.
UCA222 impulse .JPG
ניתן לראות שערכי תחום השינויים באלקטרוניקה זניחים לעומת מה שמיתרחש בחדר ההאזנה הם זניחים. לכן מומלץ לאחר בחירת פריטי המערכת לתת את מירב המאמץ וההשקעה בטיפול אקוסטי פסיבי בגבולות האסטטיקה ושלום בית ולכייל בנוסף בעזרת RC
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
450
מעורבות
85
נקודות
28
תוצאת מדידת תחום הענות מ 20 עד 20000 הרץ, תחום השינוי 0.3 DB לא ניתן לשמיעה באוזן גם בגלל שהשונות היא רק בתדרים גבוהים.
אם לא ניתן לשמיעה באוזן, אולי בכלל לא מעניין ? וDAC אחר שנמדד דומה , נשמעים אותו דבר ? למה להשקיע בDAC יקר ?


ניתן לראות שערכי תחום השינויים באלקטרוניקה זניחים לעומת מה שמיתרחש בחדר ההאזנה הם זניחים. לכן מומלץ לאחר בחירת פריטי המערכת לתת את מירב המאמץ וההשקעה בטיפול אקוסטי פסיבי בגבולות האסטטיקה ושלום בית ולכייל בנוסף בעזרת RC
במגברים ניתן להגיע לרוחב פס הרבה יותר מדוייק, אז ההבדלים בין מגברים זניחים ?

:cool:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,057
מעורבות
1,497
נקודות
113
עוד
s&tbm=isch&chips=q:franck+tchang+resonators,online_chips:acoustic+resonator:ckmKiNQ81Bs%3D&usg=AI4_-kS_AuHLuxEuajm4kilBxhCx3bPrKA&sa=X&ved=2ahUKEwiR4YKr9vL6AhUE5IUKHWzzATwQgIoDKAJ6BAgoEBc&biw=1920&bih=907
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
184
נקודות
43
במגברים ניתן להגיע לרוחב פס הרבה יותר מדוייק, אז ההבדלים בין מגברים זניחים ?

:cool:
חוץ ממגברי הספק שאותם צריך למדוד עם עומס רמקולים
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
450
מעורבות
85
נקודות
28
חוץ ממגברי הספק שאותם צריך למדוד עם עומס רמקולים
בהספק מלא.
יופי של סטארט אפ. :)

אטקינסון מסטריאופייל מודד על עומס מסומלץ של רמקול. אפשר לראות בכל מדידה שלו את התוצאות, הבדלים קטנים בין
מגבר למגבר..
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
הי איסי
זכור לי שinpulse response זה תגובה להלם במישור הזמן.
אז אך אתה מבצע את המדידה?
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
184
נקודות
43
הי איסי
זכור לי שinpulse response זה תגובה להלם במישור הזמן.
אז אך אתה מבצע את המדידה?
לני, שאלה מצויינת,
יש הסבר מצויין בהקדמה של REW HELP שאני ממליץ להוריד ולקרא.
ה IMPULSE משמש למדידות במרחב הזמן בנוסף למדידת SPL הענות תדר במרחב התדר.
היה נהוג באולמות גדולים למדוד זמן דעיכה של צליל על ידי פולס צליל חזק בזמן קצר והיו משתמשים באקדח סטרטר כמו בספורט לתת אות לרצים להתחיל ריצה. לאחר מכן מודדים כמה זמן לקח לצליל של הסטרטר לדעוך ב 60DB וזה ניקרא RT60.
בבית זה לא מעשי לרות באקדחים, השכנים יזמינו מישטרה והאשה תרצה להיתגרש.
התחליף לכך הוא הרצת תדר SWEEP סינוס מ 20 עד 20 קילוהרץ לוגריתמי כלומר אותו זמן בין כפולות תדר.
הפיזיקאי והמתמטיקאי פול דירק DIRAC פיתח את Dirac delta distribution העושה את ההתמרה של ה SWEEP לאימפולס.
ניתן לקרא בויקיפדיה להבנה יותר מעמיקה.
סך הכול אנחנו צריכים להודות לשלושה מתמתיקאים הבאים:
פורייה שפיתח את Fourier transform ואת הרעיון שכל גל שאינו סינוס ניתן לפרק אותו לסינסים המכילים את התדר הבסיסי ועוד הרמוניות בעוצמות שונות. הוא פיתח את המתמטיקה לכך ובצעירותי היתי צריך לפתור הרבה התמרות פוריה. DSP מבצעים FFT כלומר FAST FOURIER TRANSFORMATION, לוקחים את הסיגנל במרחב הזמן מתמירים אותו למרחב התדר, מבצעים מניפולציה והרכיבים מחדש למרחב הזמן, כך עובד איקוליזר דיגיטלי
ניקוויסט פיתח את מישפט הדגימה שאומר שכדי לדגום סיגנל אנלוגי תדר הדגימה צריך להיות כפול מתדר ההרמוניה הכי גבוה ומאחר שאנחנו שומעים מקסימום 20 קילוהרץ תדר הדגימה צריך להיות 40 קילוהרץ. ב CD נתנו קצת עודף ולכן תדר הדגימה הוא 44.1 קילוהרץ זה מבטיח שבהרמוניה הכי גבוהה תדר ההרמוניה לפי פרוק פורייה ידגם בחצי סינוס העליון החיובי וחצי סינוס תחתון השלילי. זה מבטיח שיחזור נאמן למקור אחרי DAC. כיום משתמשים בכפולות של תדרי הדגימה כלומר תדרי דגימה גבוהים יותר וטוענים לשיפור בסאונד, אני עוד לא לא משוכנע בכך.
וכמובן פול דיראק שפיתח את Dirac delta distributionהמאפשר לעשות את ההתמרה לאימפולס
RC שניקרא DIRAC הוא על שמו.
REW מישתמש במתמטיקה שלהם כדי לבצע את האנליזה של המדידה וליצור את הגרפים.
אני מקווה שזה ענה על השאלה שלך,
איסי
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
תוצאת מדידת תחום הענות מ 20 עד 20000 הרץ, תחום השינוי 0.3 DB לא ניתן לשמיעה באוזן גם בגלל שהשונות היא רק בתדרים גבוהים.
לפי הבנתי מכל הפוסטים (הנפלאים) שלך
הייתי שמח לטיפול אקוסטי (בתשלום)
במידה ויש ענין.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור