LCD הופעת היבהובים בטלויזיה שמציגה מחשב

  • פותח הנושא פותח הנושא nadavcj
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

nadavcj

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
ברשותי טלויזיית שארפ LE814 שקניתי השבוע. מקור התמונה היחידי שלי כרגע הוא המחשב שלי. מאז שחיברתי את המסך אני נתקל בבעיית הבהובים שמקורה אינו ברור לי. אשמח לעזרתכם.
נתוני המחשב:
intel core 2 duo E8300 2.8 ghz
מערכת הפעלה וינדואז 7 64 ביט
כרטיס מסך: גי פורס 9600 גי טי

האם זה קשור להפרשי הרצים בין הכרטיס מסך (60 הרץ) להרץ הטלויזיה ( 100הרץ)
 

איך המחשב מחובר למסך?
 
אין קשר למנגנון החלקת התנועה בטלוויזיה.
 
הסבר

אני במשך מספר חודשים חיפסתי מסך 32 שישמש רק כמסך מחשב. עשיתי סקר מעמיק ובדקתי עשרות מסכים שונים כולל המשוכללים ביותר. בסופו של דבר מצאתי את המסך היחיד שאכן תומך בכניסת מחשב באופן מלא וטבעי - סמסונג C530. מה שקורה הוא שעל מנת לקבל תמונה נקייה מכרטיס מסך אתה צריך שהמסך יתמוך ב NATIVE RESOLUTION. ישנם מספר מסכים שמתיימרים לעשות זאת אבל מבחן התוצאה מראה אחרת. ההיבהובים אצלך זה בין השאר בגלל מנגנון עיבוד התמונה של ה 100HZ לא בגלל חוסר התאמה, אלא עיבוד התמונה פשוט מקלקל את התמונה מכרטיס המסך. בסמסונג שלי ישנה כניסת HDMI יעודית שתומכת ב DVI ממחשב. בבחירת מצב מיוחד בתפריט הטלביזיה הנקרא DVI-PC כל הכיוונים פרט לקונטרסט ובהירות מתבטלים לרבות מנגנוני עיבוד התמונה. הטלבויזה עוברת למצב 1290X1080 - 60HZ ומזוהה עי כרטיס המסך כמסך מחשב סמסונג ולא כ HDTV או סתם FLAT PANEL כמו שקורה בטלויזיה אחרת שיש לי של טושיבה. אני משתמש בה ממרחק של מטר אחד כדי לעבוד על קבצי אופיס וגלישה באינטרנט וזה עובד מצויין ובענק. תבדוק במדריך המשתמש אם הרזולוציה שבחרת מתאימה לטלביזיה שלך. תבדוק אם קיימת כניסת HDMI יעודית לחשב ומצב מיוחד עבור אות ממחשב. אם אין, אז לא ניתן לעשות דבר פרט להחליף את הטלביזיה.. אגב בכרטיס המסך נסה להגדיר שני מסכים נפרדים ולא מצב של שיכפול מסך המחשב למסך הטלביזיה.
 

אגב באופן כללי מסך LCD לא אמור להבהב כמו מסך CRT בגלל שמסך LCD לא זקוק לריענון כמו מסך זרחני ב CRT שאינו מסוגל לשמור את אנרגית האור כמו במסך LCD שכל פיקסל יכול להשאר מופעל עי הספקת מתח ישירה ללא צורך בריענון. בכל זאת מסכי LCD זולים מהבהבים בגלל עיבוד תמונה לא מוצלח או לא תואם אשר משפיע על התאורה האחורית של המסך. מה שאתה צריך זה לנסות לבטל את כל עיבוד התמונה כאשר אתה מחבר מחשב. תבדוק באיזו רזולוציה המסך תומך עבור אות ממחשב. מסך FHD הוא בהכרך תומך ב FHD מכניסת מחשב.. כפי שאמרתי, למעט סמסונג שמקפידים על תאימות מלאה עם מחשבים, שאר החברות מניות שאתה תחבר מחשב מידי פעם רק כדי לראות סרם או לשחק במשחק ולא כדי לגלוש באינטרנט או לקרוא מיילים

עוד דבר, אצלך מדובר בתאורת LED כך שההבהוב יכול להגיע רק מעיבוד התמונה. במסכי LCD רגילים היבהוב הוא סימן לסוף חיים של תאורת הפלורסנט האחורית.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור