הופך את עולמי - שינוי דרמתי במחשבה

  • פותח הנושא פותח הנושא רונן
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

באופן לא מפתיע, אלה שמעידים על עצמם שהם לא שומעים הבדלים בין כבלים או פריטי ציוד אחרים שאינם בקונצנזוס , מתעסקים פחות בציוד מאלה שכן שומעים.

למה זה מפתיע ?
ברור שמי שכן שומע יהיה סקרן לנסות ולהחליף ומי שלא שומע ההתעסקות הזאת מיותרת בשבילו.

אבל טועה מי שחושב שיש בזה אמירה כלשהי לגבי אהבת מוזיקה או כמות שעות האזנה היומית/שבועית.
נא לא להתבלבל.
ארז
 
אף אחד מהסעיפים שרשמת לא נכון בעליל!
למרות שהייתי מסייג חלקית את סעיף 2.
תחליט,
אף אחד לא נכון בעליל או 1,3 לא נכונים בעליל
1 נכון מאד. תקרא שוב, לא כתבתי כולם אלא הרוב. תעשה סיבוב בפורומים בחול במיוחד סביב הויכוח הזה
3. יכול להיות שאין קשר זה משהו ששמתי לב אליו אבל אולי זה מקרי
 
באופן לא מפתיע, אלה שמעידים על עצמם שהם לא שומעים הבדלים בין כבלים או פריטי ציוד אחרים שאינם בקונצנזוס , מתעסקים פחות בציוד מאלה שכן שומעים.

למה זה מפתיע ?
ברור שמי שכן שומע יהיה סקרן לנסות ולהחליף ומי שלא שומע ההתעסקות הזאת מיותרת בשבילו.

אבל טועה מי שחושב שיש בזה אמירה כלשהי לגבי אהבת מוזיקה או כמות שעות האזנה היומית/שבועית.
נא לא להתבלבל.
ארז

אני לא דיברתי על אהבת מוזיקה או לא
ברור שכולנו אוהבים מוזיקה
אני דיברתי על מידת ההתפשרות

אני מוכן להתפשר על איכות אם אני אוהב את המוזיקה ואין להשיג אותה באיכות טובה ובמקרה כזה אני לא חושב שאני נהנה פחות לשמוע
אני לא יודע אם יש קשר כמו שכתבתי זה משהו שקפץ לי בשבוע האחרון יכול להיות שהקשר מקרי
ושוב ושוב ושוב
לא מזלזל חס ושלום באלו שמתעקשים על איכות
 

אני לא דיברתי על אהבת מוזיקה או לא
ברור שכולנו אוהבים מוזיקה
אני דיברתי על מידת ההתפשרות

אז אדרבא ואדרבא ....
ברור שזו איוולת לשמוע איכות מקור נמוכה עם סטאפ איכותי שמן הסתם חושף יותר ממערכת סטנדרטית.
אתה היית נהנה לראות סרטים באיכות ירודה במסך oled משובח שנראה נהדר בתכנים איכותיים אבל גם מראה את כל החולשות של תוכן באיכות ירודה הרבה יותר ממסך led איכותי ?
מי שמשקיע במסך oled ורוצה למקסם את חווית הצפיה שלו יתרחק כמה שיותר מתכנים באיכות ירודה וינסה לצפות בתכנים איכותיים ככל הניתן.

נקודת החיתוך של רמת האיכות שבעל מסך oled מוכן לסבול היא סובייקטיבית וכפופה לרמת הרגישות של אותו אדם.
יש כאלו שזה יפריע להם יותר ויחרב את ההנאה שלהם ויש כאלו שפחות רגישים.
מה זה אומר ?
לטעמי כלום ושום דבר.
 
ארז אנאלוגיה מעניינת,
יש לי אגב לא מעט סרטים בארסנל באיכות ירודה יחסית שעברו מעין "שיפוץ" ל-1080p ואפילו ל-4K, שעל מסך ה-OLED שלי, ניראים בו נאמר ונסכם לא וואו...
האם זה מונע ממני להנות מהם, לאחר שהתרגלתי לאיכויות מאוד, מאוד גבוהות בווידאו, אז התשובה היא לא !
אוהב את הסרט, ואראה אותו ולא "אסבול" גם אם ישודר ב-HOT באיכות מחפירה ב-720P או ע"ג DVD מקומפרס.
 
אז אדרבא ואדרבא ....
ברור שזו איוולת לשמוע איכות מקור נמוכה עם סטאפ איכותי שמן הסתם חושף יותר ממערכת סטנדרטית.
אתה היית נהנה לראות סרטים באיכות ירודה במסך oled משובח שנראה נהדר בתכנים איכותיים אבל גם מראה את כל החולשות של תוכן באיכות ירודה הרבה יותר ממסך led איכותי ?
מי שמשקיע במסך oled ורוצה למקסם את חווית הצפיה שלו יתרחק כמה שיותר מתכנים באיכות ירודה וינסה לצפות בתכנים איכותיים ככל הניתן.

נקודת החיתוך של רמת האיכות שבעל מסך oled מוכן לסבול היא סובייקטיבית וכפופה לרמת הרגישות של אותו אדם.
יש כאלו שזה יפריע להם יותר ויחרב את ההנאה שלהם ויש כאלו שפחות רגישים.
מה זה אומר ?
לטעמי כלום ושום דבר.

לא מסכים שזו איוולת, אלא יותר קשור לרצון, לסקרנות ולמידת "הלחץ" של הצופה/מאזין בכל הקשור לקטע המדובר.

נתת דוגמא הקשורה בוידאו, אז אני אזרום איתה ואומר שההשקעה העצומה שלי במערכת (לא בהכרח בהיבט הכספי) קשורה לתחום הוידאו וכוללת מקרנים, סנסורים מיוחדים, מסכים מיוחדים ומעבדי וידאו עם כח עיבוד של חללית ממוצעת.

ועם זאת, אם ייצא מחר סקרינר (DVD שמחולק לאנשי האקדמיה, על מנת לאפשר להם להצביע למתמודדים על פרס האוסקר- לרוב מדובר באיכות ירודה של סאונד ותמונה) של סרט שמאוד מסקרן אותי, אני לחלוטין לא ייחכה כמה חודשים על מנת לראות אותו באיכות טובה, אלא אראה אותו עכשיו, היום ולעזאזל האיכות.

content is king

רן
 

לא מסכים שזו איוולת, אלא יותר קשור לרצון, לסקרנות ולמידת "הלחץ" של הצופה/מאזין בכל הקשור לקטע המדובר.

נתת דוגמא הקשורה בוידאו, אז אני אזרום איתה ואומר שההשקעה העצומה שלי במערכת (לא בהכרח בהיבט הכספי) קשורה לתחום הוידאו וכוללת מקרנים, סנסורים מיוחדים, מסכים מיוחדים ומעבדי וידאו עם כח עיבוד של חללית ממוצעת.

ועם זאת, אם ייצא מחר סקרינר (DVD שמחולק לאנשי האקדמיה, על מנת לאפשר להם להצביע למתמודדים על פרס האוסקר- לרוב מדובר באיכות ירודה של סאונד ותמונה) של סרט שמאוד מסקרן אותי, אני לחלוטין לא ייחכה כמה חודשים על מנת לראות אותו באיכות טובה, אלא אראה אותו עכשיו, היום ולעזאזל האיכות.

content is king

רן
אל תשכח שבמוזיקה זה שונה מבסרטים, את החמישית של בטהובן כולם מכירים ועכשיו מחפשים את הביצוע, אין משמעות גדולה למתי אני אשמע את האלבום החדש של טיים אימפלה או ארטיק מנקיז, אני פשוט אשמע אותו...
בסרטים יש משמעות לזמן והעלילה יכולה להתקיים גם באיכות שמע ווידאו פח...
 
לא מסכים . לא חושב שיש הבדל בין מוזיקה לקולנוע בהקשר הזה, דובר כאן על הסקרנות והרצון של המאזין/משתמש לשמוע או לראות, או לחפש קטע מסוים באיכות בלתי מתפשרת, אחרת הדבר יהפוך לאיוולת.

ואפרופו בטהובן. נניח שזה המלחין האהוב עליך ויש לך כרגע אפשרות לשמוע יצירה גנוזה שלו באיכות מאוד ירודה, או לחכות שלושה חודשים ולשמוע אותה באיכות פנטסטית.

האם תחכה שלושה חודשים כדיי לשמוע את היצירה, או הסקרנות והאהבה שלך למלחין ולמוזיקה שלו יגברו?

זו בדיוק הדוגמא שנתתי לקולנוע ובכלל למשמעות של תוכן, ולהבדל בין תוכן לאיכות התוכן.

רן
 
נראה לי שיש צורך להבחין בין האזנה או צְפייה במשהו חדש ובלתי מוכר לבין האזנה/צפייה במשהו מוכר לשם ההנאה.

כשמדובר במשהו חדש, הסקרנות עשויה להיות הגורם המרכזי, שמתגבר על ענייני האיכות.

השאלה מה תהייה הבחירה להאזנה כשמדובר במשהו מוכר. האם תבחר להאזין למשהו באיכות מזעזעת על מערכת שעוד מדגישה את החסרונות, או שתעדיף להאזין למשהו אחר (לגמרי, או ביצוע אחר של אותו דבר באיכות סבירה ומעלה), ואת מה שמזעזע באיכותו לשמוע באוטו או במטבח.
 

נראה לי שיש צורך להבחין בין האזנה או צְפייה במשהו חדש ובלתי מוכר לבין האזנה/צפייה במשהו מוכר לשם ההנאה.

כשמדובר במשהו חדש, הסקרנות עשויה להיות הגורם המרכזי, שמתגבר על ענייני האיכות.

השאלה מה תהייה הבחירה להאזנה כשמדובר במשהו מוכר. האם תבחר להאזין למשהו באיכות מזעזעת על מערכת שעוד מדגישה את החסרונות, או שתעדיף להאזין למשהו אחר (לגמרי, או ביצוע אחר של אותו דבר באיכות סבירה ומעלה), ואת מה שמזעזע באיכותו לשמוע באוטו או במטבח.
ומה לגבי הקלטות היסטוריות של משהו מוכר ונדיר, אני מסיק שלשיטתך ועפי המערכת שלך אין מנוס שהזעזוע הזה עדיף שיתרחש רק במטבח או באוטו..
 
אז אדרבא ואדרבא ....
ברור שזו איוולת לשמוע איכות מקור נמוכה עם סטאפ איכותי שמן הסתם חושף יותר ממערכת סטנדרטית.
אתה היית נהנה לראות סרטים באיכות ירודה במסך oled משובח שנראה נהדר בתכנים איכותיים אבל גם מראה את כל החולשות של תוכן באיכות ירודה הרבה יותר ממסך led איכותי ?
מי שמשקיע במסך oled ורוצה למקסם את חווית הצפיה שלו יתרחק כמה שיותר מתכנים באיכות ירודה וינסה לצפות בתכנים איכותיים ככל הניתן.

נקודת החיתוך של רמת האיכות שבעל מסך oled מוכן לסבול היא סובייקטיבית וכפופה לרמת הרגישות של אותו אדם.
יש כאלו שזה יפריע להם יותר ויחרב את ההנאה שלהם ויש כאלו שפחות רגישים.
מה זה אומר ?
לטעמי כלום ושום דבר.
לא מסכים
אם יש שיר שאני אוהב אבל יש לי אותו באיכות נמוכה אני עדיין יהנה לשמוע אותו במערכת יוקרתית ככל שתהיה

ויש מי שהוא יותר נקרא לזה אנין טעם שבשום מקרה לכ ישמע את הקטע הזה במערכת שלו

עכשיו נניח שמצאנו שמתוך 5000 נשאלים כל אלו שענו שישמעו את השיר למרות האיכות הנמוכה אומרים שהם לא מבחינים בהבדלים בין כבלים וכל אניני הטעם יאמרו שהם כן מבחינים
אפילו אם זה יהיה הרוב ולא כולם זה יצור קשר
אני לא בדקתי
בנתיים זו סתם תיאוריה אבל לדעתי זה שווה בדיקה
 
4. אנחנו לא מבינים הכל בעולם הזה, נהפוכו

בנתיים נמשיך לחפש....

חודש מבורך

עולם האודיו משול לפיסיקה ניוטונית......אנו מבינים ויודעים הכל !!! (1)......בפיזיקה קוונטית אכן אנו לא מבינים דבר וחצי דבר.....ואת זה אומר כל פרופ' לפיסיקה קוונטית ......ופעם נוספת - אודיו זה לא פיסיקה קוונטית!
------------------------------------------------------------
(1) הכוונה לגבי יכולת ומגבלות השמיעה האנושית - עקום תדר, עיוותים, יחס אות לרעש, ג'יטר , עקום פלטשר, מיסוך תחום תדר X בנוכחות תחום תדר Y ועוד.

יכולות שמיעה אלו נלמדו ונחקרו עד דק כשפותחו ושוכללו כל פרוטוקולי הדחיסה כדוגמת MP3.
 

נערך לאחרונה ב:
לא מסכים
אם יש שיר שאני אוהב אבל יש לי אותו באיכות נמוכה אני עדיין יהנה לשמוע אותו במערכת יוקרתית ככל שתהיה

ויש מי שהוא יותר נקרא לזה אנין טעם שבשום מקרה לכ ישמע את הקטע הזה במערכת שלו

עכשיו נניח שמצאנו שמתוך 5000 נשאלים כל אלו שענו שישמעו את השיר למרות האיכות הנמוכה אומרים שהם לא מבחינים בהבדלים בין כבלים וכל אניני הטעם יאמרו שהם כן מבחינים
אפילו אם זה יהיה הרוב ולא כולם זה יצור קשר
אני לא בדקתי
בנתיים זו סתם תיאוריה אבל לדעתי זה שווה בדיקה
נשגב מבינתי אותו קשר מרומז שהכנסת למשוואה עלומה! באמת ובתמים שאני לא מבין מה ניסית לומר, או לחילופין כיצד אותו קשר נסתר כתופעה אזוטרית יכול לקדם אותנו בסאונד
 
עולם האודיו משול לפיסיקה ניוטונית......אנו מבינים ויודעים הכל !!!......בפיזיקה קוונטית אכן אנו לא מבינים דבר וחצי דבר.....ואת זה אומר כל פרופ' לפיסיקה קוונטית ......ופעם נוספת - אודיו זה לא פיסיקה קוונטית!
אני לא מחפש הסבר מפיזיקה קוונטית או מודרנית בכלל למרות שאם רוצים אפשר ללכת בכיוון
בכל זאת מה שזורם בסוף זה חלקיקים או גלים במהירות האור
אני רק הבאתי את זה כדוגמא למשהו שאנחנו למרות המאה ה 21 ולמרות שנחתנו על הירח לא מבינים הכל

אני בטוח שבעוד 50 שנה תהיה תשובה ברורה למה חלק שומעים הבדלים בין כבלים וחלק לא
וזה לא יהיה בגלל שחלק פסיכים (תבחר איזה חלק)
יהיה לזה הסבר הגיוני
 
אני לא מחפש הסבר מפיזיקה קוונטית או מודרנית בכלל למרות שאם רוצים אפשר ללכת בכיוון
בכל זאת מה שזורם בסוף זה חלקיקים או גלים במהירות האור
אני רק הבאתי את זה כדוגמא למשהו שאנחנו למרות המאה ה 21 ולמרות שנחתנו על הירח לא מבינים הכל

אני בטוח שבעוד 50 שנה תהיה תשובה ברורה למה חלק שומעים הבדלים בין כבלים וחלק לא
וזה לא יהיה בגלל שחלק פסיכים (תבחר איזה חלק)
יהיה לזה הסבר הגיוני
טעות בידך, אנו יודעים כבר היום מה בדיוק יכולות השמיעה האנושית ......ולא "מבחנים חוויתיים" בודקים זאת אלא BT -ים מבוקרים...... וכל הידע והתוצאות רשומות ומתועדות וכמובן לא זוכות להכרה מהחוויתיים.

לא נורא הכל בסדר.......יצרני כבלים מאכילים את משפחותיהם ומשפחות עובדיהם מחברה כאלו ......גלגלי התעשיה נעים......הפורומים מלאים בוויכוחים ותעשיית ה- Hard Disk- גם חוגגת ומשפחות גם שם אוכלות ארוחות ערב.;)
 

נערך לאחרונה ב:
נשגב מבינתי אותו קשר מרומז שהכנסת למשוואה עלומה! באמת ובתמים שאני לא מבין מה ניסית לומר, או לחילופין כיצד אותו קשר נסתר כתופעה אזוטרית יכול לקדם אותנו בסאונד
זו רק השערה
שוב
בכל פורום שתיכנס בנושא אודיו יש את הויכוחים האלו
חלק טוענים שאין סיכוי שיש הבדל ומביאים טיעונים טכניים כאלו ואחרים
חלק מוכנים להשבע שהם שומעים הבדלים

מה הפתרון?
1. צדיק באמונתו יחיה -זה משעמם
2. בוא נתווכח - לא הוביל לשום תוצאה אף פעם

אתה מסכים איתי שאדם לא יוציא 5000 שח לדוגמא על כבל אם הוא לא שומע הבדל.

מה הסיבה?
אני מעלה השערה
זה הכל
אולי קשור אולי לא
 
זו רק השערה
שוב
בכל פורום שתיכנס בנושא אודיו יש את הויכוחים האלו
חלק טוענים שאין סיכוי שיש הבדל ומביאים טיעונים טכניים כאלו ואחרים
חלק מוכנים להשבע שהם שומעים הבדלים

מה הפתרון?
1. צדיק באמונתו יחיה -זה משעמם
2. בוא נתווכח - לא הוביל לשום תוצאה אף פעם

אתה מסכים איתי שאדם לא יוציא 5000 שח לדוגמא על כבל אם הוא לא שומע הבדל.

מה הסיבה?
אני מעלה השערה
זה הכל
אולי קשור אולי לא
ראשית בוודאי שבמידה ולא הייתי שומע הבדל בין כבלים לא הייתי מוציא בנדון ולא אגורה שחוקה ולא צריכה להיות כאן בכלל שאלה. אני רק לא מבין כיצד הגעת למסקנה בנוגע לאנין טעם שלא יאזין לקטע שמוקלט בצורה משובשת במערכת היי אנד איכותית. ולסיום מה נותנת לך האינפורמציה ששני אודיופילים שונים בתפיסתם (האחד מבדיל בין כבלים והשני לא חש בשינוי כל שהוא) מאזינים לאותה רצועה בעיתית!
 
נערך לאחרונה ב:
עולם האודיו משול לפיסיקה ניוטונית......אנו מבינים ויודעים הכל !!! (1)......בפיזיקה קוונטית אכן אנו לא מבינים דבר וחצי דבר.....ואת זה אומר כל פרופ' לפיסיקה קוונטית ......ופעם נוספת - אודיו זה לא פיסיקה קוונטית!
------------------------------------------------------------
(1) הכוונה לגבי יכולת ומגבלות השמיעה האנושית - עקום תדר, עיוותים, יחס אות לרעש, עוותים , ג'יטר , עקום פלטשר, ומיסוך תחום תדר X בנוכחות תחום תדר Y.

יכולות שמיעה אלו נלמדו ונחקרו עד דק כשהומצאו כל פרוטוקולי הדחיסה כדוגמת mp3.
אנחנו לא יודעים הכל, וזה די מזעזע לקרוא מאדם משכיל משפט כזה.
גם מערכת השמיעה לא ברורה למדע עד הסוף.
החלק החוויתי במוח עליו לא ידוע כלום ופעולת המוח כן קשורה לתורת הקוונטים.
לפני שנים אחדות כששאלתי את פרופסור קציר, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת תל אביב, אם נשמע לו הגיוני שיצרן סטריאו יכריז על שיפור מבלי שניתן להוכיח ממה הוא נובע, ענה לי מייד שבהחלט כן.
שאלתי אותו אחרי הרצאה שנתן על הקשר של כלי נגינה, מוסיקה והמוח, ובניגוד "ליודעים הכל" שלך, ההרצאה שלו דווקא הדגישה דברים רבים שאינם ברורים.
אבל הוא רק פרופסור לפיזיקה באוניברסיטה, אולי אם הוא היה עובד באולפנים, הוא היה יודע יותר...

אריה
 

נערך לאחרונה ב:
ומה לגבי הקלטות היסטוריות של משהו מוכר ונדיר, אני מסיק שלשיטתך ועפי המערכת שלך אין מנוס שהזעזוע הזה עדיף שיתרחש רק במטבח או באוטו..
אני לא אוהב הקלטות היסטוריות ונדירות, אז אין לי את הקונפליקט הזה.

את מעט ההקלטות העלובות שאני טורח להאזין להן אני שומע דרך הרמקולים של המחשב.
 
אני מניח מכאן שמדובר אצלך בהעדפת העונג שנובעת מהקלטה נקיה על פני התוכן, ובדגש על תוכן יחודי וטעם אישי, זה בדיוק כמו שאני לא לוגם וויסקי משובח עם קרח או שותה מנת אספרסו נדיבה ואין מצב נטולת קופאין. למרות זאת בשונה ממך ומסתבר מעוד כמה חברה יקרים מהפורום, בכל הקשור לתוכן שמתנגן אצלי "דין פרוטה כדין מאה", וכך יוצא שאני מערבב בין בשר לחלב, ובמידה שאני במוד לשמוע לידרים שהוקלטו בתחילת המאה הקודמת לדוגמה של enrico caruso אחד הטנורים הגדולים של האופרה, אין מצב שאני אדלג על ההדפסה העלובה של חברת RCA והאפשרות לשמוע אותו אצלי במערכת ואתה יודע למה!? הסיבה פשוטה זה נשמע מדהים הרבה יותר ממה שתשמע אותו אצלך במטבח או באוטו!!!
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור