הגנה מפני בעיות ברשת החשמל

  • פותח הנושא פותח הנושא davni
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

davni

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
3
נקודות
8
כל אחד נתקל ומכיר את האירוע שבו יש הפסקה רגעית באספקת החשמל, ברוב המקרים היא מתחדשת ושוב מתנתקת עקב נסיונות הטכנאים לאתר את מקור התקלה. היו מקרים כאלה הקיץ ובחורף הרבה יותר.
מי שהוציא את מיטב כספו על טלביזיות גדולות ויקרות עדיף שיוציא עוד 100-200 ש"ח על מגן הגנה בדרך כלל מפני ברקים אבל הטובים יותר מכילים השהיה של מספר דקות שלאחריה מתחברים שוב לרשת. בדרך כלל מתקינים הגנה כזו על מוצרים שכוללים מדחסים כגון מזגנים ומקררים אך לדעתי חיוני להתקין אותם גם בכניסת טלוויזיה.
שימו לב שהסטנדרטים של קפיצות מתח ברשת החשמל הישראלית די מיושנים ועלולים לגרום לנזק קשה למוצר ואף לגרום למניעת הפעלת האחריות, קרה לחבר טוב ודווקא בקיץ.
 

בהנחה שאנשים בפורום גם סובלים מוידאופיליה נרווזה וישימו לב לכל הרעה בתמונה בגלל שילוב רכיב זה או אחר הייתי מציע לא לרוץ ולחבר כל מגן ברקים שעולה 30 ש"ח בהום סנטר כי הדבר יתבטא בשינוי גוונים או חדות למשל.
מי שמשקיע אלפים או עשרות אלפים על מסך מומלץ שיפנה לחשמלאי מדופלם לגבי התקנת אביזרי הגנה מקצועיים שמותקנים בלוח החשמל.
 
בכוונה הצעתי להרכיב הגנה שמכילה השהיה ולא מגן ברקים פשוט שעולה 30 ש"ח
 
השהיה זה טוב אבל אני מדבר על פגיעה באיכות התמונה כפי שעושים קונדישנרים מסויימים לאודיו.
למי שיש ציוד יקר מכל סוג בבית הייתי ממליץ להשקיע בציוד הגנה מברקים, מתחי יתר וגילוי ניצוצות בכל המערכת החשמלית הביתית של יצרנים גדולים כמו סימנס למשל שבאים בהתקנת DIN על פס המפסקים של לוח החשמל, לא זול כולל את עבודת החשמלאי אבל אם כבר הושקעו עשרות אם לא למעלה מזה אלפי ש"ח בהחלט רצוי.
 

בנוסף למגן ברקים ממליץ לחבר גם אל-פסק.
זה מבטיח אפשרות כיבוי מסודר לטלויזיה.
ארז
 
לא הייתי מכניס UPS לסביבה של סטריאו
 
גם אני לא הכנסתי ups לסטריאו.
רק על הטלויזיה והמחשב שמחובר אליה.
 

חברת החשמל בישראל היא אחת החברות המתקדמות בעולם. יש לדעתי נטייה מוגזמת להשמיץ את איכות החשמל ממש ללא הצדקה.

אריה
 
חברת החשמל בישראל היא אחת החברות המתקדמות בעולם. יש לדעתי נטייה מוגזמת להשמיץ את איכות החשמל ממש ללא הצדקה.

אריה
מה זה שייך ?
חברת החשמל כותבת באתר שלה שהיא ממליצה להתקין בבית אמצעים נגד למניעת נזק לציוד חשמלי בגלל נחשולי מתח ונפילות מתח.
ארז
 
1.לגבי חברת החשמל נסו למדוד מתח כניסה ע"י מודד מקצועי אצלי הרבה פעמים המתח חרג במקצת מהתקן (מעל 240). הפסקות וניתוקים תדירים אצל כולנו
2. UPS פיתרון מצוין אך יקר.
3. הגנה בלוח החשמל - רק אם יש מקום, אינני יודע אם מכילה השהיה. פגיעת ברק מחסלת לעתים את התקן ההגנה (פיוז) והחלפתו אם הותקן בלוח החשמל מחיבת קריאה לחשמלאי.
4. התקני הגנה כולל UPS בחיים לא שמעתי על פגיעה באיכות האודיו, המעגלים הפנימיים קימים גם בטלוויזיה עצמה וגם בכל מגבר ( ממירי מתח ממותגים).
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור