רסיבר הגברה רב ערוצית לצורכי מוזיקה


סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אהלן חברים,

אני צריך עוד פעם את עזרתכם על מנת לנווט בג'ונגל שנקרא הגברה רב ערוצית.

במשך החודשים האחרונים הצלחתי ללמוד במקצת על עולם האודיו, אך עדין לא הצלחתי להגיע לכדי כיוון ברור.

מה אני מחפש?
1. לשמוע מוזיקה דו ערוצית בעזרת מערכת רב ערוצית. +סאב.
2. המוזיקה תהיה מקבצים דיגיטליים של דו ערוצי.
3. אין לי ראש לשדרגת. אני רוצה מוצרים אמינים שילוו אותי ל10 השנים הקרובות.
4. התממשקות לDirac.
5. CROSSOVER אקטיבי שיאפשר Low Pass Filter לסאב, וגם High pass filter עבור הרמקולים.
דהיינו האפשרות לקטוע גם תדרים גבוהים וגם תדרים נמוכים. נראה לי ש DDRC-88BM יכול לעשות את זה.
6. אני מעדיף כניסות ויציאות Balanced. (לא שבדקתי את ההבדל, פשוט אין לי חשק לשדרגת)

לגבי דיראק, ויתרתי על פתרון דיגיטלי. (Dirac Live ללא שום חומרה מותאמת).
ולכן ישנן שתי אפשרויות:
1. DDRC-88A שמעביר אותות אנלוגיים מהפרוססור אל עבר מגבר ההספק.
2. מגבר משולב שכולל בתוכו דיראק. עקב המחיר, הכי רלוונטי זה emotiva xmc-1.


הדגמים שמצאתי תחת הדגש של איכות הסאונד בהגברה רב ערוצית:
1) emotiva xmc-1, דיראק מובנה. (כולל בתוכו bass management, יש גם אפשרות של קרוסאובר אבל אני לא בטוח לגבי הורסטיליות שלו ביחס ל DDRC-88BM)
2) Marantz 8802A או 8801.
3) Pararsound Halo 7.
לפי מה שקראתי ברשת, זה המעבד הרב ערוצי היחידי שהוא גם אנלוגי.
4) Classe Sigma SSP AV Preamp
5) Classe SSp-800
6) NAD M17 Pre/amp/processor (כנראה ישנו דיראק מובנה).
7) Krell Foundation
8) Anthem AVM 50v 3



מגברי הספק:
1) MM8077 - לא מצאתי מתחרים בגיזרת שני החלקים.
דברים שבוודאי קיימים:
2) ימאהה/פיוניר/דנון... לא מכיר
3) Monolith 7x200 Watts (לא BALANCED)
4) Russound D850 (לא BALANCED)
5) madhuski sunfire
6) xpa-7 gen3 emotiva
7) Sunfire TGA-7401 or TGA-7201
8) NAD M27
9) Lexicon RX-7
10) Anthem PVA7
11) Outlaw Audio
12) Datasat RA7300
13) ATI signature
14)Krell Chorus 7200

אשמח לכל הערה ו/או המלצה.
מצורפת תמונה מתוך מדריך השימוש ב emotiva xmc-1, רק בשביל להסביר כמה העסק לא טריוויאלי.
 

תמונות מצורפות

  • 2017-10-23 01_30_05-‪Emotiva XMC - 1 _user_v30_manual.pdf.png
    2017-10-23 01_30_05-‪Emotiva XMC - 1 _user_v30_manual.pdf.png
    KB 50.9 · צפיות: 523
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
הי @חומוס ,

לא שמתי לב לאילו רמקולים אתה מתכוון לשדך לסטאפ וכמו כן איני מכיר באופן אישי אני את כל הרכיבים שרשמת אבל מניסיוני האישי עם סט אפ של מרנץ (ברשותי AV7703 ומגבר MM8077) המאפשר חיבור Balanced, (ה AV8802 נשמע טוב יותר) הסאונד בדו ערוצי נשמע מוסיקלי ובהחלט יכול לאפשר לחובבי מוזיקה לחיות עימו בשלום עד ש.... עד להשוואה למגבר דו ערוצי ברמה טובה, או אז יצוצו ניו אנסינים בין המערכות.
במקרה שלי הוסף לבסוף מגבר Unico 150, אולי מתוך רדיפה אחר סאונד טוב יותר ואולי מותך כך שאני יכול לאפשר לעצמי את העניין. בכל מקרה בהשוואה לסטאפים (פרה ופרו) קודמים שהיו ברשותי מתוצרת פיוניר, אדקום, רוטל, הרמן הסטאפ של מרנץ הוא המוזיקאלי מכולם.

בנוגע לסאב חיצוני, לי אישית יש סאב של JLAudio ויש לי רק מילים טובות לומר עליו, אל תדלג על בחינה של סאב מהחברה המצויינת הזו.

שווה לך להתיעץ עם @itay123 למיטב זכרוני יש לו ניסיון עם מערכת Direct חיצונית.

בהצלחה
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
לא שמתי לב לאילו רמקולים אתה מתכוון לשדך לסטאפ
היה לי חשוב ורסטיליות במיקום ומרחק מילדים. לכן רכשתי שני זוגות של סקנסוניק mb1.
קומפקטיים, פורט קידמי, דיי מדוייקים ולא צווחניים.
אליהם יחובר סאב של jl, בתדר חפיפה של 50hz.

כרגע אודיוזיפ השאיל לי מגבר של אונקיו, על מנת לאפשר לי רכישה מושכלת של המגבר.

וכמו כן איני מכיר באופן אישי אני את כל הרכיבים שרשמת אבל מניסיוני האישי עם סט אפ של מרנץ (ברשותי AV7703 ומגבר MM8077) המאפשר חיבור Balanced, (ה AV8802 נשמע טוב יותר) הסאונד בדו ערוצי נשמע מוסיקלי ובהחלט יכול לאפשר לחובבי מוזיקה לחיות עימו בשלום עד ש.... עד להשוואה למגבר דו ערוצי ברמה טובה, או אז יצוצו ניו אנסינים בין המערכות.
במקרה שלי הוסף לבסוף מגבר Unico 150, אולי מתוך רדיפה אחר סאונד טוב יותר ואולי מותך כך שאני יכול לאפשר לעצמי את העניין. בכל מקרה בהשוואה לסטאפים (פרה ופרו) קודמים שהיו ברשותי מתוצרת פיוניר, אדקום, רוטל, הרמן הסטאפ של מרנץ הוא המוזיקאלי מכולם.
תודה! הזכרת לי עוד אופציה!!
שימוש בשניים-שלושה מגברים דו ערוציים.
איכשהו זה פחות מסתדר לי. הרי לכל מגבר יש את הרעשים שלו ואת הדפק שלו והטפרטורה שלו ואת המיקום +דיליי שלו ואיכשהו אינטואיטיבית זה נראה לי מקור לצרות ועיוותים.

לגבי המרנץ- הסקירה שעשית נמצאת אצלי במועדפים.
וברחבי הרשת, ה 8002 אכן קיבל פידבק מאוד חיובי בנוגע לשמע.
גם העוסקים בתחום (אבל בסטריאו) אומרים שאם כבר יש לי את הבאג בנוגע לאודיו רב ערוצי, אז כנראה שמרנץ הם הכיוון.
לא
שווה לך להתיעץ עם @itay123 למיטב זכרוני יש לו ניסיון עם מערכת Direct חיצונית.
בהצלחה
ברור. איתי ומיכאל עוזרים לי המון.
כל מיני ניואנסים דקים שהם רשמו לי, פתאום אני מוצא אותם בכל מיני דיונים אזוטריים בפורומים בחו"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
לדעתי כמה שמתעסקים פחות באות ההתחלתי בסאונד
ככה נשמע טוב יותר . בסוף

מוסיקה ברב ערוצי יש ממערכות פשוטות עד למערכות הי- אנד כמו של עמיתנו @AK1

הכל מחובר למוצא מקור איכותי אחד ישירות למגברים משם לכל הרמקולים במרחב החדר .

או באמת כמו החבר @itay123 עם ה-ניסיון רב בנושא- בפרט המוסיקה , וסרטים .
או @איציק ירקוני ----ירקוני הכתב לעניני רב ערוצים .מוסיקה + סרטים .

BAL בין כל המכשירים כמו שחבר האתר ציין עם המרנץ
זה הכוון לפי דעתי על זה צריך שרשור נפרד
@exupgh12 אולי יסכים איתי ואולי לא
אבל השקעה גדולה .

טיפ התחל בקטן כי עד לBAL כמו שאתה מעדיף צריך כיס עמוק - תאום מדוייק בין הרכבים .
BAL זו לא מילת קסם בום וזהו - זה הרבה מעבר לכך .
לא אכנס לזה עכשו יתרונות חסרונות .
בעיקרון נועד להפחית רעשים על גבי כבלים באולפנים מקצועיים .
אבל התגלו יתרונות גדולים לשיטה -חלק אוהבים חלק שונאים וחלק בכלל לא יודעים ומודעים .
בקצרה -ובהגזמה מעט.
ילד מופרע זה SE,לעומת ילד טוב ירושלים זה הBAL עם מי יותר קל לחיות ???
צריך שרשור נפרד כנראה .

אני ארחיב { כמו שאני אוהב לעשות -פרט הסבר ונמק -המורה שלי היתה אומרת ונשאר לי במוח}
על השיטה באחד המאמרים הקרובים שלי בעניין מכוון שהקנייה חדשה שלי היא FULL BAL
כדי לחכות .
אשמח לקרוא. בייחוד מה הן המגבלות בbalanced.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
@סחבק אצלי המגברים לא משורשרים, כל מערכת (ק"ב או סטריאו) מופעלת בנפרד עם כבילה נפרדת, הדבר היחיד שמשותף הוא הסטנד עליו יושבת האלקטרוניקה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
גם העוסקים בתחום (אבל בסטריאו) אומרים שאם כבר יש לי את הבאג בנוגע לאודיו רב ערוצי, אז כנראה שמרנץ הם הכיוון.

מה שאתה רוצה לשמוע זה איזה surround mode איכותי שיפעיל את כל הרמקולים (5.1? 7.1?)
לא יודע מי כאן בפורום בין האודיופילים שומע כך.

ממיר שלי היה בתהליכי שדרוג, אז "נאלצתי" להשתמש ב-Classe Sigma של הק"ב לטובת מוזיקה דו-ערוצית.
ולא שמתי לב בהתחלה, כברירת מחדל הפרוססור מפעיל איזה מוד surround. ועשה את זה בצורה עדינה שהבחנתי רק למחרת. זה בהחלט שמיע ודי נהניתי.

אבל לאחר שחזר הממיר, ברור כי התמונה התלת-מימדית שנוצרת לי משני רמקולים עדיפה לי בהרבה.


מצד שני מי אני שימליץ לך על פרוססור של 35,000 ש"ח?


עצתי היא, אם חסר לך באס משני רמקולים קדמיים, תשתמש ב-X-over של הסאבוופר ולך על סטאפ 2.1 איכותי.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,101
מעורבות
1,043
נקודות
113
אהלן חברים,

אני צריך עוד פעם את עזרתכם על מנת לנווט בג'ונגל שנקרא הגברה רב ערוצית.

במשך החודשים האחרונים הצלחתי ללמוד במקצת על עולם האודיו, אך עדין לא הצלחתי להגיע לכדי כיוון ברור.

מה אני מחפש?
1. לשמוע מוזיקה דו ערוצית בעזרת מערכת רב ערוצית. +סאב.
2. המוזיקה תהיה מקבצים דיגיטליים של דו ערוצי.
3. אין לי ראש לשדרגת. אני רוצה מוצרים אמינים שילוו אותי ל10 השנים הקרובות.
4. התממשקות לDirac.
5. CROSSOVER אקטיבי שיאפשר Low Pass Filter לסאב, וגם High pass filter עבור הרמקולים.
דהיינו האפשרות לקטוע גם תדרים גבוהים וגם תדרים נמוכים. נראה לי ש DDRC-88BM יכול לעשות את זה.
6. אני מעדיף כניסות ויציאות Balanced. (לא שבדקתי את ההבדל, פשוט אין לי חשק לשדרגת)

לגבי דיראק, ויתרתי על פתרון דיגיטלי. (Dirac Live ללא שום חומרה מותאמת).
ולכן ישנן שתי אפשרויות:
1. DDRC-88A שמעביר אותות אנלוגיים מהפרוססור אל עבר מגבר ההספק.
2. מגבר משולב שכולל בתוכו דיראק. עקב המחיר, הכי רלוונטי זה emotiva xmc-1.


הדגמים שמצאתי תחת הדגש של איכות הסאונד בהגברה רב ערוצית:
1) emotiva xmc-1, דיראק מובנה. (כולל בתוכו bass management, יש גם אפשרות של קרוסאובר אבל אני לא בטוח לגבי הורסטיליות שלו ביחס ל DDRC-88BM)
2) Marantz 8802A או 8801.
3) Pararsound Halo 7.
לפי מה שקראתי ברשת, זה המעבד הרב ערוצי היחידי שהוא גם אנלוגי.
4) Classe Sigma SSP AV Preamp
5) Classe SSp-800
6) NAD M17 Pre/amp/processor (כנראה ישנו דיראק מובנה).
7) Krell Foundation
8) Anthem AVM 50v 3D


מגברי הספק, אחרי DDRC-88A:
1) MM8077 - לא מצאתי מתחרים בגיזרת שני החלקים.
דברים שבוודאי קיימים:
2) ימאהה/פיוניר/דנון... לא מכיר
3) Monolith 7x200 Watts (לא BALANCED)
4) Russound D850 (לא BALANCED)


אשמח לכל הערה ו/או המלצה.
מצורפת תמונה מתוך מדריך השימוש ב emotiva xmc-1, רק בשביל להסביר כמה העסק לא טריוויאלי.


לאחר כל הפתיח הזה, מה התקציב?
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,101
מעורבות
1,043
נקודות
113
הי @חומוס ,

לא שמתי לב לאילו רמקולים אתה מתכוון לשדך לסטאפ וכמו כן איני מכיר באופן אישי אני את כל הרכיבים שרשמת אבל מניסיוני האישי עם סט אפ של מרנץ (ברשותי AV7703 ומגבר MM8077) המאפשר חיבור Balanced, (ה AV8802 נשמע טוב יותר) הסאונד בדו ערוצי נשמע מוסיקלי ובהחלט יכול לאפשר לחובבי מוזיקה לחיות עימו בשלום עד ש.... עד להשוואה למגבר דו ערוצי ברמה טובה, או אז יצוצו ניו אנסינים בין המערכות.


בהצלחה

גיא.

בסקירות האחרונות שערכתי לרסיברים של מרנץ 7010 ו7011 שמתי דגש ברור לגבי איכותם המצוינת בשמע בדו ערוצי.
לכן, אני די מתחבר עם התחושות החיוביות שלך בשמע דו ערוצי, לגבי הפרה פאוור של מרנץ שברשותך.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
@SONYES עמיר לא שומע דו-ערוצי מ-5 רמקולים. אנחנו לא מבצעים upmix. כל מה שכתבת עם SACD לא רלוונטי. מדברים על חומר מקורי דו-ערוצי. תחזור תקרא מה כתוב בפתיח
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
לאחר כל הפתיח הזה, מה התקציב?
אני צריך משהו עמיד ו"מוזיקלי" להרבה שנים. התקציב בהתאם לתוצאה, יד 2 והסבלנות שלי לחכות למציאה. רצוי בגבולות ה20k לכל ההגברה.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
@סחבק אצלי המגברים לא משורשרים, כל מערכת (ק"ב או סטריאו) מופעלת בנפרד עם כבילה נפרדת, הדבר היחיד שמשותף הוא הסטנד עליו יושבת האלקטרוניקה.
אני מתכוון לשני סטריאו שמפעילים שני זוגות רמקולים. הכל נפרד, מלבד המקור.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
עצתי היא, אם חסר לך באס משני רמקולים קדמיים, תשתמש ב-X-over של הסאבוופר ולך על סטאפ 2.1 איכותי.
אותי מה שמעצבן זה מגבלות הsweat spot .
וגם יש קסם בתחושה ה"מלאה" יותר ברב ערוצי. כמובן שזה מאוד מאוד תלוי במיקומים ובכיול וכדומה.
אגב, הרמקולים יורדים עד 50hz ויש סאב ככה שבאס לא מדאיג אותי.
 
נערך לאחרונה ב:

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,101
מעורבות
1,043
נקודות
113
אני צריך משהו עמיד ו"מוזיקלי" להרבה שנים. התקציב בהתאם לתוצאה, יד 2 והסבלנות שלי לחכות למציאה. רצוי בגבולות ה20k לכל ההגברה.

ממליץ לכיוון של מרנץ פרה פאוור עדכני.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
1. לשמוע מוזיקה דו ערוצית בעזרת מערכת רב ערוצית. +סאב.

רבים וטובים ניסו והגיעו למסקנה שאין מנוס מלהפריד בין קולנוע ביתי/מערכת רב ערוצית או איך שלא תקרא לזה לבין אודיו דו ערוצי.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
ממליץ לכיוון של מרנץ פרה פאוור עדכני.
חיסרון עיקרי: בערך פי 3 מחיר.
השאלה היא האם מישהו ניסה את אמוטיבה?
איך ה8001?
שים לב שהפורמטים המתקדמים של קולנוע ואודיו פחות מעניינים אותי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
אותי מה שמעצבן זה מגבלות הsweat spot .
וגם יש קסם בתחושה ה"מלאה" יותר ברב ערוצי. כמובן שזה מאוד מאוד תלוי במיקומים ובכיול וכדומה.
אגב, הרמקולים יורדים עד 50hz ויש סאב ככה שבאס לא מדאיג אותי.

ברב-ערוצי אתה חייב לשבת בין הרמקולים כדי להנות מצליל הקפי (לא?)

אני לא יודע, אצלי זה די נדיר שאני יושב ב-sweet spot, לרוב אני עושה דברים אחרים בסלון, ועדיין מקבל סאונד.
זה כמו שאתה הולך להופעה, אז אתה עדיין שומע בסדר גם אם אתה לא יושב במרכז.

אולי הבעיה היא של מיקומם של הרמקולים, toe in
אולי מגבר חלש על הרמקולים?
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
ברב-ערוצי אתה חייב לשבת בין הרמקולים כדי להנות מצליל הקפי (לא?)

אני לא יודע, אצלי זה די נדיר שאני יושב ב-sweet spot, לרוב אני עושה דברים אחרים בסלון, ועדיין מקבל סאונד.
זה כמו שאתה הולך להופעה, אז אתה עדיין שומע בסדר גם אם אתה לא יושב במרכז.

אולי הבעיה היא של מיקומם של הרמקולים, toe in
אולי מגבר חלש על הרמקולים?
כרגע אני בשלב הבנייה.
מראש אין לי ציפיות ללא תיאומי פאזה ודיליי ועוצמה בספקטרום ככה שכל עוד אני לא עושה דיראק או אקוויולנט, אין לי ציפיות.
כשהעמדתי את הרמקולים בשורה ו*אחרי* שעשיתי את ה"כיול" הבסיסי שמגיע עם המגבר אונקיו, אז התוצאה היתה סבבה לגמרי. במה שמאוד קשה להשיג בדו ערוצי. אם בכלל. הדיוק השתפר אחרי ה"כיול".
קיצר, אני אעדכן. כרגע אני שובר את הראש על הגברה ומיקום הרמקולים ללא סטנד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
אני מתכוון לשני סטריאו שמפעילים שני זוגות רמקולים. הכל נפרד, מלבד המקור.
אז גם הווליום לא משותף! :(
(ווליום דיגיטאלי במקור עלול לפגוע באיכות)

ולמה בעצם לשמוע סטריאו ב-4 רמקולים?

ואם מדובר בעיבוד כלשהו על הסטריאו עבור האחוריים, הוא בהכרח יוצר שטויות אקוסטיות, כי ההקלטה מכילה כבר את כל ההד מהאולם עצמו, ומייצרים הד גם עבור ההד... :(

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,886
מעורבות
2,609
נקודות
113
בוקר טוב זיו,
השיקול שלך לבנות מערכת סטראו (בדגש על דו ערוצי) שהיא בעלת זוג רמקולים לכל צד (זוג ימין + זוג שמאל ), ולהתקינם גבוה, קונספט מעניין ושונה לחלוטין מהקונספט לדו ערוצי נטו אשר מגיע בגובה אנושי יותר ומכוון לאוזניים ובהתייחסות ל אזור המרכז כקודש קדושים ושקיפות.

לא אמליץ לך על דגמים/חברות כאילו ואחרים, לא חושב שזה מקצועי, לפני ששמעת התנסית וחווית סגנון כזה ואחר.
מה שכן אני לא חושב שפרוססור רב ערוצי הוא הכתובת במקרה הזה, שלך.

אופציה ראשונה שיכולה לעניין.
ישנם מגברי כוח דו ערוציים בריאים פלוס, אשר מאפשרים חיבור לזוג רמקולים נוסף, זא לכל צד ימין ושמאל - קיימת אפשרות לחבר זוג רמקולים לכל צד.
דוגמא בשלוף למשל Parasound ולעבוד עם קדם דו ערוצי מספיק טוב ולהשאר עם קדם דו ערוצי ולא רב ערוצי , כל זה טוב וחוסך מקום רק המינוס שבתצורה זו לא תוכל לכייל 4 רמקולים.
ורק זוג אחד.

אופציה שנייה: עבודה עם Cross over/מעבד רב רמקולים חיצוני שמעניק חיבור ל 4 רמקולים בנפרד (היה לי אחד כזה לפני כחצי שנה של DBX הדגם הגבוה ביותר ), מכשיר מסוג זה בעל RC אוטומטי (במידה ורוכשים מיקרופון חיצוני-לא ניסיתי האמת) וכיול ידני שאיתו עבדתי (דיי ווירסאטילי), בזמנו עבדתי עם ה DBX בתיקון 4 רמקולי סראוונד,
היום בשימוש עם DIRAC לא היה לי צורך בו מפני שה DIRAC עשה עבודה מספיק טובה ועם תיקון ידני התוצאה הייתה מאוד לטעמי, כל זאת רלוונטי עבור מערכת דו ערוצית או רב ערוצית (Studio Recording), שאינה תואמת לתצורת הרמקולים שאתה שואף אליה.

בכל אופן אילו יכולות להיות אופציות מעניינות כאשר הראשונה חוסכת מקום (בעיקר) ואתה נשאר עם קדם דו ערוצי מספיק טוב ומציאת מיקום לכל רמקול (4 במספר) יכולה להיות "הרפתקאה" תוך כדי ניגון בבחירת המיקום המוצלח ביותר ושקוף ביותר ככל הניתן.
אני מאמין שאתה פחות תתחבר לרעיון הנ"ל, בשל אילוצי מקום.

ואופציה השנייה יכולה להיות קרובה הרבה יותר לתצורה שאתה חותר ושואף אליה.

*תתחדש על הסאב, לדעתי בחירה מושכלת וטובה.

לצערי רב מערכות הכיול - מניסיוני בעלות קושי לא קטן לכייל סאבים ובד"כ טועות בכיול וחישוב ה bass menegment דבר שגורם בעיקר לסירוס הנמוכים והדגשת תחום האמצע הגבוה.
לכיול הסאב (בעיקר ) יכול להמליץ לך בהחלט על DIRAC, בניגוד לשאר חברות ה RC הפופולאריות הקיימות בעיקר ברסיברים מיינסטרים, אחוז הטעויות שלו נמוך במיוחד והתוצאה בסה"כ טובה ומספקת.
 

נערך לאחרונה ב:

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
בוקר טוב זיו,
השיקול שלך לבנות מערכת סטראו (בדגש על דו ערוצי) שהיא בעלת זוג רמקולים לכל צד (זוג ימין + זוג שמאל ), ולהתקינם גבוה, קונספט מעניין ושונה לחלוטין מהקונספט לדו ערוצי נטו אשר מגיע בגובה אנושי יותר ומכוון לאוזניים ובהתייחסות ל אזור המרכז כקודש קדושים ושקיפות.
מיקום הרמקולים אינו התקבע.
יש חיסרון במיקום גבוה+הטייה שכן זה מרגיש כאילו הזמר עומד על במה ושר כלפי מטה.
מוזר קצת.
כנראה שארבעת הרמקולים יהיו בגובה האוזניים.
מה שכן אני לא חושב שפרוססור רב ערוצי הוא הכתובת במקרה הזה, שלך.
למה?
אופציה ראשונה שיכולה לעניין.
ישנם מגברי כוח דו ערוציים בריאים פלוס, אשר מאפשרים חיבור לזוג רמקולים נוסף, זא לכל צד ימין ושמאל - קיימת אפשרות לחבר זוג רמקולים לכל צד.
דוגמא בשלוף למשל Parasound ולעבוד עם קדם דו ערוצי מספיק טוב ולהשאר עם קדם דו ערוצי ולא רב ערוצי , כל זה טוב וחוסך מקום רק המינוס שבתצורה זו לא תוכל לכייל 4 רמקולים.
ורק זוג אחד.
זו אופציה מצויינת, פשוט אני לא מבין איך יבוצע הסינכרון בין 4 הרמקולים..
כל ה"טריק" בהכפלת מקורות השידור (להלן רמקולים) הוא בסינכרון מושלם, ככה שלמעשה יש לך "ממברנה מורחבת".

אגב, אתה יודע האם בכיול דיראק רב ערוצי, הדיראק מתאם גם פאזות ודיליי בין הרמקולים או שהוא עושה את הכיול לכל רמקול בנפרד?

אופציה שנייה: עבודה עם Cross over/מעבד רב רמקולים חיצוני שמעניק חיבור ל 4 רמקולים בנפרד (היה לי אחד כזה לפני כחצי שנה של DBX הדגם הגבוה ביותר ), מכשיר מסוג זה בעל RC אוטומטי (במידה ורוכשים מיקרופון חיצוני-לא ניסיתי האמת) וכיול ידני שאיתו עבדתי (דיי ווירסאטילי), בזמנו עבדתי עם ה DBX בתיקון 4 רמקולי סראוונד,
היום בשימוש עם DIRAC לא היה לי צורך בו מפני שה DIRAC עשה עבודה מספיק טובה ועם תיקון ידני התוצאה הייתה מאוד לטעמי, כל זאת רלוונטי עבור מערכת דו ערוצית או רב ערוצית (Studio Recording), שאינה תואמת לתצורת הרמקולים שאתה שואף אליה.

בכל אופן אילו יכולות להיות אופציות מעניינות כאשר הראשונה חוסכת מקום (בעיקר) ואתה נשאר עם קדם דו ערוצי מספיק טוב ומציאת מיקום לכל רמקול (4 במספר) יכולה להיות "הרפתקאה" תוך כדי ניגון בבחירת המיקום המוצלח ביותר ושקוף ביותר ככל הניתן.
אני מאמין שאתה פחות תתחבר לרעיון הנ"ל, בשל אילוצי מקום.

ואופציה השנייה יכולה להיות קרובה הרבה יותר לתצורה שאתה חותר ושואף אליה.
לא הבנתי את האופציה הזו...
מה זה "מעבד רב רמקולים" אם לא מגבר רב ערוצי? מה ההבדל?
*תתחדש על הסאב, לדעתי בחירה מושכלת וטובה.

לצערי רב מערכות הכיול - מניסיוני בעלות קושי לא קטן לכייל סאבים ובד"כ טועות בכיול וחישוב ה bass menegment דבר שגורם בעיקר לסירוס הנמוכים והדגשת תחום האמצע הגבוה.
לכיול הסאב (בעיקר ) יכול להמליץ לך בהחלט על DIRAC, בניגוד לשאר חברות ה RC הפופולאריות הקיימות בעיקר ברסיברים מיינסטרים, אחוז הטעויות שלו נמוך במיוחד והתוצאה בסה"כ טובה ומספקת.
תודה על העזרה בבחירה! :)

אני מקווה למצוא לו מקום הגיוני ושאצליח להעלים חלק מהעמקים גם בלי טיפול אקוסטי אגרסיבי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור