ירדתי ל״מומחה״ מ״אחראי תחום״ באותו בוקר - אתה ארפתקן !איזה תפקיד ?
בשבוע הבא אני הולך לראות מה חדש אצל רוני נחשון.
מה כבר חדש יכול להיות... סופרה וקאנטה המסכנהאיזה תפקיד ?
בשבוע הבא אני הולך לראות מה חדש אצל רוני נחשון.
ירדתי ל״מומחה״ מ״אחראי תחום״ באותו בוקר - אתה ארפתקן !
לא יספיק במינכן? חחחחואוטופיה...
טידל mqa לא מתקרב להורדה בהיירז מאתר טוב וגם לא מתקרב לcd שהומר כראוי להארד דיסק, ההשואה שלך לא הוגנת וממש לא מעידה על כלום! הקלטה מודרנית שהוקלטה במכשור דיגיטלי נשמעת יותר טוב ויותר מפורטת מאשר הקלטה שעברה המרה לויניל. המרה=שנמוך זה נכון באנלוגי כאשר ממירים סרטי הקלטה לויניל וזה נכון כשממירים הקלטה דיגיטלית לויניל.אתמול ישב אצלי חברי יוסי עזרא שהגיע לערב סאונד מהנה בו השמעתי לו איך אלבום מסטרימר מ TIDAL ב MQA נישמע
טוב למען האמת - לא מכיר את המדרגיםלהיפך. עלה בדרגה. מדרגת אחראי על הסדר למומחה בתחום.
כאשר המקור מושלם ...
שזה אומר שיש ממיר וסטרימר ברמה סופר גבוהה , או פטיפון איכותי מכל המשתמע מכך שזה זרוע, ראש , ופונו .
נכון להיום האנלוג מנצח את הדיגיטל בצורה ברורה.
גם הקומפקט דיסק אם הוא ברמה גבוהה הוא ישמע הרבה אבל הרבה יותר טוב מסטרימר משולב ממיר.
אז נוחות לחוד , ותוצאה לחוד .
אתמול ישב אצלי חברי יוסי עזרא שהגיע לערב סאונד מהנה בו השמעתי לו איך אלבום מסטרימר מ TIDAL ב MQA נישמע
נחות מאותו אלבום בדיסק מקורי , וכמובן מאחר והסטרימר מחובר לנגן שהוא גם דאק, לא שכחנו להוציא ממנו את הכבל
רשת שמכניס רעשים לנגן בשמיעת דיסקים , והתוצאה היתה ברורה, כאשר הדיסק נישמע הרבה יותר חי דינאמי ורזולטיבי.
וכמובן שאותו הדבר וההבדל בתקליט מול הדיסק .
אממה , המדיה שהוא התקליט או הדיסק חייבים להיות באיכות גבוהה.
אין ספק שהסטרימר משולב הממיר או לחוד זו חיה נוחה לתפעול הנותנת תמורה מדהימה כאשר יש לנו מבחר מוסיקה אין סופי בגרושים וקלות תפעול מדהימה , אבל תזכרו תמיד שמי שרוצה לשמוע את הסאונד המושלם , אין קיצורי דרך , ויהיה עליו לשלם על כך לא מעט כסף ולקום מהכורסא מידי פעם.
אז יבוא האודיופיל מס 1 ויאמר , אקנה את הממיר והסטרימר הכי טובים שיש ואנצח את הדיסק ואת האנלוג ופה הטעות
כי מנסיון , זה לא יקרה...
כמובן שכל מה שאומר לא יעזור מפני שאנשים רוצים נוחות ,קלות תפעול ופחות הוצאות והתעסקויות וזה מה שהולך וקורה אצל רובם , אך לא אצל כולם.
אני רואה היום חוסר נכונות (תמוה בעיני) להשקיע במקור דיגיטלי כמו פעם. לרוב התוצאה של סטרימינג נחותה מנגינת דיסק. ככה אני שומע אצל הרבה לקוחות שאיפסנו או התפטרו מהנגן ושכחו איך הוא נשמע. אם הם מחברים שוב (אחרי הפצרות) - בדרך מקבלים "מכה בראש". שרשרת הסטרימינג ארוכה, ומלאה בבעיות ותלויה בגורמים חיצוניים. נגן הוא יחידה סגורה ויעודית.
לעניין השוואה דיגיטל מול אנלוג:
אני מחזיק באוסף תקליטים גדול (אלפים). בג'אז לדוגמה, חלקו הדפסות ראשונות וחלקו מאוחרות יותר. בהשוואה בין הדפסות מחודשות של בלו נוט (גם היקרות ביותר כמו Music Matters) - אני חד משמעית מעדיף את הדיגיטל - הרימסטרים המאוחרים של רודי. לא מוצא בתקליטים שום יתרון. להיפך.
(השוואה אל מול הדפסות ראשונות זה עניין אחר לגמרי. מוכן לפרט אם מישהו מתעניין).
בחישוב כלכלי פשוט - עלות התקליטים המצטברת ואחזקת הפטיפון אל מול מקור דיגיטלי משובח ויקר - האוזן (שלי), ההגיון והכיס אומרים מקור דיגיטלי.